Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kertoi telakoituneensa saunaillassa

Vierailija
20.11.2011 |

Mieheni tuli juuri kotiin saunaillasta. Hän kertoi minulle, että on "telakoitunut" siellä kaverinsa kanssa. Eli olivat asettaneet kalunsa vastakkain ja sitten vuorotellen vetäneet esarit toisten päälle.

Mitä tästä pitäisi ajatella? Olen järkyttynyt.

Kommentit (884)

Vierailija
181/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tää varmaan ihan kivaa trollia pari ekaa sivua, kun jokku möykyt lukee huuli pyöreenä että tekeekö miehet oikeesti noin saunailloissa-.- KEKSIKÄÄ NYT UUS VITSI APINAT!

Vierailija
182/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös missään päin oo tapana telakoitua niin että toinen ÄIJÄ laittaa KALUNSA toisen ÄIJÄN suuhun??

Ei mulla muuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän aiheen etsiessäni googlesta telakoitumis-vinkkejä. Itsehän olen Tamperelainen ja telakointi on kyllä ollut tuttua 90-luvun alusta saakka :) Nyt olen töissä ja esimieheni kyseli telakkaan, mutta ujous iski kesken kaiken..

Vierailija
184/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös naiset voivat kokea yhteneväisyyden tunnetta ilman että meitä kutsutaan lesboiksi

Meillä ainaki tyttöjen kanssa ollut tapana pelata "kivi - sakset - paperi" peliä"

Kivi : painetaa pyllyt vastakkain

Sakset: haarat auki painetaan pimpit toistemme pimppejä vasten

Paperi: painetaan rinnat rintoja vasten.

Vierailija
185/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa joku dosentti ja muu asiantuntija, että miten tämä hoidetaan kulttuureissa, joissa ei ole saunoja?

Vai onko meillä tässä joulupukkiin verrattava brändäysmahdollisuus saada Suomelle uusi nokiaan verrattava vientituote ja postiivista julkisuutta.

P.s. Tuossa on kerrottu miten joukkueurheilussa tämä telakoituminen tapahtuisi maalivahdista kärkihyökkääjään. Onneksi ei lapset harrasta jääkiekkoa, koska nyt aukeni tämä mälli huulessa kulttuurin perimmäinen merkitys...

Vierailija
186/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin näitä viestejä ja kysäisin aiheesta tottakai heti mieheltäni. Hän hieman punastellen vastasi, että "Kuka idiootti sitä on nyt julkisesti mennyt kaivelemaan. Naiset eivät varmasti ymmärrä tuota ja paskamyrskyhän siitä tulee!"

OIKEASTI! Luulin tätä joksikin pilaksi, mutta ei se näköjään ole.

Melko pitkän keskustelun tästä sitten pidimmekin ja kyllä minäkin olen nyt samaa mieltä monen muun tänne kirjoittaneen naisen kanssa, että Pojat ovat poikia! Annetaan niiden leikkiä.

Vierailija
187/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihan reservin majuri? :D Ei vittu et oot pelle... Joku sivarihomo kuitenkin :D Ja niin paska rölli kaikenlisäks ku vaan olla voi

Vierailija
188/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ketjun asiallisimmista viesteistä, hyvällä sarkasmilla höystettynä.

Vierailija
189/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole edes koskaan kuullut tälläisestä homoilusta ja onneksi en... No minun puolesta telakoitukaa vaikka auton pakoputkeen ja luojan kiitos omassa kaveri porukassa tuollaiset pelleilyt ei ole tullut kenelläkään edes mieleen.

On hyvä huomata etten ole täällä mielipiteineni ja kaveripiirini toimintatavan suhteen yksin. En itsekään ole kuullut koko asiasta, ennen kuin vaimo ihan täysin takavasemmalta alkoikin tenttaamaan minulta selitystä siitä, mikä on jätkien saunaillan "todellinen" ohjelma. Vastasin totuudenmukaisesti esitettyyn kysymykseen, mitä saunailtaan kuuluu, mutta vaimo vain virnisteli, että "niinpä niin, tätä te siellä kuitenkin teette" ja pisti minulle linkin tähän juttuun.

Telakoitumisesta tulee ajatuksena, että vaikka siinä olisi "vaatimuksena" kuinka, että vehje pitää olla löysänä, katsekontaktia ei saa ottaa ja pallit eivät saa koskettaa toisiaan, en mitenkään saa ajateltua tuota heteromiesten toimintana, sen verran erikoiselta tuo kuulostaa.

Jos tuollaista toimintaa oikeasti on olemassa, se ei kuulu minun eikä kaveripiirini toimintaan, enkä usko, että sellainen meidän kaveripiiriin edes ilmaantuisi, kuin korkeintaan keskustelun ja vitsin muodossa. Itse metsästämässä käyvänä en myöskään ole nähnyt tai edes kuullut tällaisesta asiasta; en omassa enkä muiden porukan joukossakaan.

Olen nyt seurannut viimeiset 3 päivää tätä vääntöä ja mietin, olenko eksynyt jonnekin hiekkalaatikolle, jossa pikkulapset sorsivat toisiaan. Täällä osa porukasta, joka telakoitumista on kokeillut tai harrastavat sitä aktiivisesti kaveriensa kanssa, tuntuvat asettavan itsensä jotenkin asiasta tietämättömien yläpuolelle, väittävät ilman mitään totuuspohjaa edustavansa jotain eliittiä tai "korkeampaa" yhteiskuntaluokkaa ja pitävät asiasta tietämättömiä jotenkin älyltään tai tiedoltaan vajaina ja jostain tuulesta tempaisevat vielä ihmeellisesti sen, että he kuuluisivat jotenkin alempaan yhteiskuntaluokkaan. Jos he kokevat tällaista ylemmyydentunnetta, olkoon niin. Se ei ole minulta millään tavalla pois, vaikka harhaisesti niin luulevat.

Mielestäni telakointi on verrattavissa ihan mihinkä tahansa muuhunkin harrastukseen, jossa on sama kahtiajako: toisia kiinnostaa ja he harrastavat ja toisia ei kiinnosta eivätkä he harrasta.

Jos joku tuollaista kavereiden kesken harrastaa niin antaa mennä vain, jos se on hauskaa ja antaa heidän elämäänsä tarvittavaa sisältöä. Sillä, että he sitä harrastavat ei ole minun tai kaveripiirini elämään sitä vähäisintäkään vaikutusta eikä se tee minun elämästäni yhtään vähempisisältöistä, tylsempää, köyhempää tai älyllisesti, yhteiskunnallisesti yhtään sen vajaampaa tai huonompaa.

Hyötyä tästä on ainakin ollut sen verran että tiedänpähän viimeistään nyt, mistä on kyse, jos kyseiseen termiin jossain vaiheessa törmään.

Vierailija
190/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakoon ei näköjään pääse, kuin YLE:n ykköselle tai kohinalle siirtymällä.

Successful Troll is now Extremely Successful.

Vierailija
191/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia koukussa tuohon telkoitumiseen milloin kenenkin frendin kanssa. Jenkeistä saa tilata sellaisia keinopippeleitä joiden kanssa voi päästä irti tuosta tavasta...vähän kuin nikotiinipurkka röökaajille.

Mä pääsin eroon "teliksestä" hyvin tuon keinopippelin avulla. Idea on yksinkertainen. Se toimii kuin ihan normaali miehen kalu ja siinä on vielä tuplasti pitkä esari. Hetken käytön jälkeen kuitenkin huomaat, että tuosta toiminnasta on tullut jotenkin tylsää ja epäaitoa koska telakoitumisessahan on kyse siitä, että siinä on toinen henkilö mukana...niinku tukena tai jotain. Käytin puoli vuotta tuota jenkeistä tilaamaani tuotetta ja nyt ei tee mieli telakoita edes kaverin kanssa.

Jos joku nuori nyt lukee tätä etkä ole vielä kokeillut telakoitumista niin älä kokeilekaan. Siihen jää koukkuun.

Vierailija
192/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Like shooting fish in a barrel

Vierailija
193/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpi kuulkaas sillä tavalla, että telakoituminen on avaruusasema- ja läppärisukupolven termi. Itse vanhempana herrasmiehenä vierastan tuota termiä.

Minun sukupolveni sanoo Siltautumiseksi sitä kun terskat koskettavat toisiaan ja kummankin esinahka vedetään vuorollaan toisen terskan päälle. Siinä on veljeys ja ystävyys syvimmillään siinä hetkessä, muodostetaan silta kahden ihmisen välille. Homoja meistä ei ole koskaan ollut kukaan. Paitsi kerran yksi Lappeen Rantalainen nuori pojankloppi, mutta sen se oli näköinenkin jo heti alusta alkaen.

Valitettavasti vain näiden nuorempien kanssa jotka käyttävät Siltautumisesta väärää telakoitumis -termiä, niin en ole päässyt samanlaiseen ikuisen veljeyden tunteeseen.

Isäni minulle Siltautumisen opetti pian sodasta palattuaan. Millä luulette rintamalla asevelihenkeä kohotettaneen, ellei Siltautumalla?

Mutta mitä termiä muut miehet käyttävät siitä tempusta, jonka kohteeksi olen itsekin pari kertaa joutunut? Nimittäin jos joku saunaillassa tai mökkireissulla sammuu liiallisen viinan ottamisen seurauksena, niin jos vain jollain on sattunut olemaan kamera mukana, niin otetaanpa hänen naamastaan kuva silloin kun jonkun toisen miehen kivekset on asetettu sammuneen silmien päälle. Tälle reippaalle ukkohuumorille emme ole mitään hyvää sanontaa keksineet, vaikka oikein porukalla olemme sitä miettineet. Itsestäni on pari tällaista kuvaa piirongin laatikossa, vaimo ei halunnut niitä perhealbumiin laittaa.

Vierailija
194/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni aina sanoo että lähtee saunailtaan. Nyt tiedän syynkin. Kaikkia miehiä tuollainen kiinnostaakin.

Vierailija
195/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kaveriporukassa ole kokeillut tuota, enkä tule kokeilemaankaan.. Mä ennemmin telakoidun naiseen.

Vierailija
196/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa kyllä sitä kun molemmat asettavat peniksensä toistensa peppuun. Kassien kosketusta ei voida välttää mutta katsekontaktia ei synny. Tietty edestakainen liike tulee väistämättä asettelun yhteydessä. Tässäkään riitissä ei ole mitään eroottis sävytteisiä piirteitä. Kokemus vahvistaa tasavertaisuutta kuten häntäily.

Vierailija
197/884 |
25.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai tosissasi väitä, että kulttuurin ja tapojen tuntemiselle ja arvostamiselle voidaan viitata kintaalla?

Väitän tosissani ja hymy korviini saakka ulottuen, jos sillä saadaan kaltaisesi henkilö edes joskus tuntemaan jonkinlaista pahaa mieltä siitä, että joku uskaltaa väittää vastaan. Silloin olen saavuttanut yhden omista tavoitteistani.

Jos joku sellainen asia, joka on teille arkipäiväinen ilmiö, puuttuu meiltä ja koemme, että sillä ei ole mitään vaikutusta omaan elämäämme millään tavalla ja me uskallamme sen sanoa suoraan, sitä ei tarvitse alkaa "oman paremmuuden" nimissä pakkosyöttämään.

Jos nyt telakointiperinne on tullut niin kauheana yllätyksenä sille kansanosalle, joka ei perinteistä ja sivistyksestä piittaa, niin toki sitä saa ja myös pitää valistaa tällä(kin) foorumilla. Samoin kauhistelevia saa ja pitää ojentaa.

Joillekin se on yllätys, joillekin kauhea sellainen. Joitakin se naurattaa, joitakin iljettää, joitakin se naurattaa. Minulle se on täysin irrelevantti, luulisi sen tulleen selväksi jo ajat sitten.

Jos kalujen yhdistäminen yhdeksi pötköksi esinahkoja vedellen toisten päälle on perinnettä ja sivistystä, niin se on marginaalinen, olemattoman pieni osa ihmisen perinteiden ja sivistyksen monituista kirjoa, että joillakin meistä on - halusit sitä tai et - täysi oikeus viitata kintaalla koko asialle, kauhistella, kummastella tai jopa tuoda mielipiteensä asiasta julki sen sävystä huolimatta.

Jos käsityksesi valistamisesta tarkoittaa vastapelurin yhteiskuntaluokan arpomista pyöristäen tason alaspäin ja ojentaminen matalaotsaiseksi yleistämistä, niin en voi muuta, kuin toivottaa sinulle hyvää huomenta, ja tervetuloa tähän maailman aikaan, sekä erittäin hyvää jatkoa mielenterveydellesi. Se korostuu vielä enemmän, jos olet oikeasti ottanut jonkinlaiseksi tehtäväksesi käydä vapailla keskustelupalstoilla ja foorumeilla tätä 1800-luvulta peräisin olevaa valistus- ja ojennusmenetelmääsi suorittamassa.

Mihin tämä maa on menossa kun muureja rakennellaan kuin viimeistä päivää ja silmälaputkin loppuvat kohta marketeista.

Suotta siellä jeesustelet, kun olet itse omalla asenteellasi tuomassa muuriin sopivia kiviä kuorma-autolasteittain ja jakamassa silmälappuja kaikille halukkaille.

Odotan muuten edelleenkin sinulta niitä 20 todistetta tapauksista, jossa telakointiperinteen selville ottaminen on tapahtunut ilman minkäänlaista väärinymmärrystä tai välikohtausta. Jos sinulla ei ole tarjota niitä seuraavaan vastaukseesi, suosittelen lopettamaan sen paremman henkilön esittämisen ja poistua näyttämöltä vielä, kun sinulla on yhtään kredibiliteettiä jäljellä.

Vierailija
198/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaveriporukassani tuo tapa rantautui Ruotsista. Silloin joskus vähän päälle 20 vuotta sitten.

Yhdellä jengimme jäsenistä oli serkkuja Ruotsissa, joilta tuo tavan oppi. Telakointi tavallaan vahvistaa kaveruutta. Sinänsä harmi, jos tieto tällaisesta saunailtojen yhteishenkeä vahvistavasta tavasta nyt leviää tietoon naisillekin. Siitä tavallaan menee ilo.

m42

Vierailija
199/884 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen 100% heteromies ei varmasti harrastaisi näitä "viattomia" pippelileikkejä, (korkeintaan mahdollisesti jonkun kolmen promillen humalassa, jonka jälkeen katumus ja häpeä sattaisi kolahtaa kivasti.)

Olen "korkea arvoisessa" toimisto työssä ja meidän muolen miehet kaikissa saunailloissa harrastavat tätä telakointia. Olen 40 vuotias mies ja minulla on vaimo ja 2 lasta, sekä töissä meidän puolen miehillä on kaikilla jo perhettä, joten kyllä se on hetero miestenkin hommaa :) Kaikkia leikkejä me miehet saunassa keksitään, mutta ei naiset ymmärrä niitä ME PIDÄMME VAIN HAUSKAA!

Vierailija
200/884 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös jouluksi tulossa asian tiimoilta lautapeli "Masa Yards" :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä