Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsen saaminen perusoikeus? Minusta ei.

Vierailija
08.11.2005 |

Minusta perusoikeuksia on esim. ruoka ja asunto. Seksi tai lapsen saaminen ei ole. Siksipä valtion ei pitäisi niitä tukea esim. lapsettomuushoidoilla tai prostituution laillistamisella.

Lapsettomuushoidot pitäisi kieltää kaikilta TAI sitten sallia ne kaikille. Lapsensaaminen on kaikille yhtäläinen oikeus tai oikeudettomuus. Sukupuoli tietenkin tuo omat rajoituksensa, ei miehille voi mitenkään lasta taata, vaikka tuo yksi pöllö sovinisti sitä telkassa vaatikin...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan lapselle vanhemman/vanhempien saaminen on perusoikeus.

Vierailija
2/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillähän ne ilotalojakin perustelee!

Eli oikeesti - ei todellakaan ole itsestäänselvyys, että kaikki saisivat lapsia - tai edes sitä seksiä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olin ennen sitä mieltä ettei lapsen saaminen ole subjektiivinen oikeus. Kun elämässä tapahtuu suuria mullistavia asioita joiden johdosta alkaa ajattelemaan elämää paljon , niin monet asiat näyttävät sen jälkeen ihan toisilta.

Minä olen sitä mieltä että jokainen lapsi joka syntyy oikein toivottuna on ehdottoman oikea asia.

Vierailija
4/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaan ja kasvattamaan? Mikä instanssi määrittelee sen, kenellä tätä oikeutta ei olisi ja kenellä olisi? Pakkoaborttiinko ne ihmiset, joilla ei olisi lupa lisääntyä? Ap, ajatuksesi on enemmän kuin keskeneräinen.

Vierailija
5/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna kun arvaan, olet 2 lapsen äiti, toinen vahinkoraskaus ja toinen onnistui ekasta yrityksestä.

valitat päivittäin kuinka raskasta sinulla on, etkä osaa arvostaa lapsiasi lahjoina. jos osaisit, soisit niitä muillekkin.

Vierailija
6/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entäs sitten vammaiset vanhemmat? Eikö kaikilla ole oikeus tehdä lapsia, mutta yhteiskunta määrittelee esim. huostaanoton kautta, ketkä ovat yht.kunnan silmissä kykeneviä niitä

hoitamaan ja kasvattamaan? Mikä instanssi määrittelee sen, kenellä tätä oikeutta ei olisi ja kenellä olisi? Pakkoaborttiinko ne ihmiset, joilla ei olisi lupa lisääntyä? Ap, ajatuksesi on enemmän kuin keskeneräinen.

Ajatukseni ei ole keskeneräinen. Lapsettomuushoidot pitäis kieltää, koska lapsensaanti ei ole perusoikeus. En voi vaatia itselleni lasta, vain sillä perusteella, että MINÄ HALUAN. Haluan mä hemmetti kattohuoneiston ja oman kokinkin, mutta en saa.

ap.

ps. Mulla ei ole omia lapsia, toisin kuin joku arveli. Lisäksi tuskin tulen saamaan lapsia perinnöllisen sairauden takia.

Vierailija
7/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan lapseton sairauden takia ei puhu tuollaisella suulla. Lopeta jo, olet vitsi.

Vierailija
8/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap, olet kaivamassa itsellesi isoa monttua.. Odotahan kun lapsettomuudesta kärsivät löytävät sinun ketjusi.. Että onnea vain mielipiteesi puolustamisyritystesi kanssa.

Vierailija
9/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni paremminkin lapsen perusoikeus olisi syntyä täysijärkisille ja kypsille vanhemmille. Ja tuolla ei ole mitään tekemistä hedelmällisyyden kanssa.

Selvästikin ap kannattaa luonnonvalintaa. Mites sellainen, että luonnossa huonot synnyttäjät (kuten itsekin sektioon kesken kaiken vietynä) kuuluukin kuolla synnytyksessä? Ja älä unohda niitä, jotka laiminlyövät lapsiaan tai eivät pysty lapsiaan elättämään ilman yhteiskunnan apu... Ei kun annetaan kuolla pois vaan. Huonot geenit!

Länsimainen yhteiskunta sotii jossain määrin luonnonvalintaa vastaan. Olisiko oikein, että samaan aikaan ruokitaan " luonnossa elinkelvottomia yksilöitä" , mutta sitten taas evätään hedelmällisyys toisilta luonnon vastaisena?

Vierailija
10/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Selvästikin ap kannattaa luonnonvalintaa. Mites sellainen, että luonnossa huonot synnyttäjät (kuten itsekin sektioon kesken kaiken vietynä) kuuluukin kuolla synnytyksessä? Ja älä unohda niitä, jotka laiminlyövät lapsiaan tai eivät pysty lapsiaan elättämään ilman yhteiskunnan apu... Ei kun annetaan kuolla pois vaan. Huonot geenit!

Lähinnä haluan kyseenalaistaa todellakin sen, että miksi lapsettomuutta pidetään perusoikeutena? Johan on nähty, kuinka kauhean vaikeaa on rajata osa hoitojen ulkopuolelle. Minusta olisi loogisinta päättää, että lapsettomia on aina ollut ja tulee aina olemaan. Lapsettomuuteen ei kuole, joten sitä ei tarvitse hoitaa.

Itse todellakin tulen todennäköisesti aina olemaan lapseton, vaikka joku vieläkään sitä usko.

ap.

Vierailija
11/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mielenterveysongelmatkaan välttämättä tapa. Miksi siis hoidamme niitä?

Itse olin lapseton pitkään, kunnes sain ihan luomusti lapseni. Oma lapsettomuusjaksoni todellakin herätti silmäni sille tuskalle, jota lapseton kärsii. Se lyö leimansa kaikkeen lopulta. Ja monille aiheuttaa masennustakin... Minusta ap olet suppea. Länsimaissa meillä on mahdollisuus tarjota ihmiselle kokonaisvaltaista tukea elämässään. Ja lapsettomuus on vaikea asia, jossa pystymme onneksi tukemaan!

Vierailija
12/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon todellakin ettet ikinä saa lapsia, kuoleepa nuo suvaitsemattomat idiootit pois maan päältä.

tai no, provo kai tää on, ei kukaan voi olla noin helvetin tyhmä!!!

ps. tiedätkö edes mitään hedelmöityshoidoista? tiedätkö mikä on ivf, icsi, pas, ivm, ovulaation induktio? etkö? niin...mihis siinä vedetään raja, mikä noista hoitomuodoista olisi ok?

ai niin, entä jos lapsettomuus johtuu toistuvista keskenmenoista? kai kieltäisit lankojen laiton kohdunsuulle, ja disperiinin käytön? sehän on luonnonvastaista!!

Vierailija
13/26 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen, ettei edes hoidoilla voisi lasta saada. Siksi siis ei myöskään halua toisille lapsettomille suoda sitä mahdollisuutta.

Ja ap: Miksi roikut tällä palstalla, jos sinulle lapsiasiat ei ole tärkeitä/mielessä? Jos oikeasti ajattelet ja toivot lasta, niin suo se myös muille!

Vierailija
14/26 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja toivon todellakin ettet ikinä saa lapsia, kuoleepa nuo suvaitsemattomat idiootit pois maan päältä.

tai no, provo kai tää on, ei kukaan voi olla noin helvetin tyhmä!!!

ps. tiedätkö edes mitään hedelmöityshoidoista? tiedätkö mikä on ivf, icsi, pas, ivm, ovulaation induktio? etkö? niin...mihis siinä vedetään raja, mikä noista hoitomuodoista olisi ok?

ai niin, entä jos lapsettomuus johtuu toistuvista keskenmenoista? kai kieltäisit lankojen laiton kohdunsuulle, ja disperiinin käytön? sehän on luonnonvastaista!!

Mä en vieläkään tajua, kuinka lapsettomuus rinnastetaan sairauteen. Masennukseen voi kuolla, samoin reuma todella paljon hankaloittaa elämää. Miten niin lapsettomuus on samanlainen ongelma? Kukaan ei voi tietenkään sanoa, että mikä on suurin ongelma, mutta herranjestas, LAPSETTOMUUS.

Miksi kaikkien pitää saada kaikkea? Kuten sanoin, mulla ei ole kattohuoneistoa, vaikka haluan. En voi myöskään todennäköisesti saada lasta, vaikka haluan.

Kieltäisi kaikki lapsettomuushoidot kaikilta. Kaikki ICSit ja IVFt ja muut. Toinen vaihtoehto on (kuten ekassa viestissänikin kirjoitin), että KAIKKI HOIDOT SALLITAAN KAIKILLE. Ei tässä asioissa voi vetää rajoja mihinkään, se on joko tai.

ap.

Vierailija
15/26 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sen, ettei edes hoidoilla voisi lasta saada. Siksi siis ei myöskään halua toisille lapsettomille suoda sitä mahdollisuutta.

Ja ap: Miksi roikut tällä palstalla, jos sinulle lapsiasiat ei ole tärkeitä/mielessä? Jos oikeasti ajattelet ja toivot lasta, niin suo se myös muille!

Roikun täällä siksi, että toivon kovasti omaa lasta ja haaveilen perhe-elämästä.

Voisin saada hoidoilla lapsen, mikään ei tietenkään ole varmaa...

ap.

Vierailija
16/26 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opetella näkemään harmaan eri sävyjä. Meillä ei isompi saa pomppia sängyllä, jos pienempikin on siinä, mutta yksinään saa. Jne..Aika naivi esimerkki, mutta rajojahan vedetään myös esim. aborttiin, tietyllä viikolla vielä saa, sitten ei. Tuolla ap:n periaatteella joko abortti kiellettäisiin kokonaan tai sitten sen saa kuka vaan ja milloin vaan.

Vierailija
17/26 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSETTOMUUS AIHEUTTAA MASENNUSTA, masennus voi sinun mielestäsi aiheuttaa kuoleman.

eli miksi helvetissä ei masennuksen syytä tarvitsisi hoitaa?

endometrioosi on erittäin kivulias sairaus, kuten reumakin. endo paranee lähes kaikilla raskauden myötä.

miksi tätä sairautta ei saisi hoitaa?

ja niin, mitä vittua teet vauvapalstalla?

ja muuten, hanki vähän tietoa hedelmöityshoidoista, saattaisit sivistyä! kirjoituksestasi huomaa, ettet tiedä asiasta yhtään mitään!

onkohan muuten myös terolutit sinun kiellettyjen listalla?

jos et tiedä mitä ne edes ovat, niin mene mielipiteittesi kanssa sivistymään, jooko? ja hommaa aivot.

Vierailija
18/26 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ap selvästi kiehuu tämä asia. Pääsisit helpommalla lähibaarissa kuin odottamalla lakimuutoksia...

Vierailija
19/26 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuudesta voi syntyä psyykkisiä ongelmia, eli sairauksia, mutta lapsettomuus ei todellakaan ole sairaus. Lapsettomuus voi myös johtua sairaudesta, lapsettomuus itsessään ei ole sairaus.

Vierailija:

Eihän mielenterveysongelmatkaan välttämättä tapa. Miksi siis hoidamme niitä?

Itse olin lapseton pitkään, kunnes sain ihan luomusti lapseni. Oma lapsettomuusjaksoni todellakin herätti silmäni sille tuskalle, jota lapseton kärsii. Se lyö leimansa kaikkeen lopulta. Ja monille aiheuttaa masennustakin... Minusta ap olet suppea. Länsimaissa meillä on mahdollisuus tarjota ihmiselle kokonaisvaltaista tukea elämässään. Ja lapsettomuus on vaikea asia, jossa pystymme onneksi tukemaan!

Vierailija
20/26 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitää opetella näkemään harmaan eri sävyjä. Meillä ei isompi saa pomppia sängyllä, jos pienempikin on siinä, mutta yksinään saa. Jne..Aika naivi esimerkki, mutta rajojahan vedetään myös esim. aborttiin, tietyllä viikolla vielä saa, sitten ei. Tuolla ap:n periaatteella joko abortti kiellettäisiin kokonaan tai sitten sen saa kuka vaan ja milloin vaan.

Miksi lapsettomuus on niin iso asia, että se vaatii hoitoja?

Olen samaa mieltä ap:n kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi