Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysyttävää pienen vauvan kestovaippailusta?

Vierailija
19.11.2011 |

Voin vastata hetkisen kykyjeni mukaan. Ihan hirveästi en osaa eri merkeistä sanoa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on all in one- vaippoja ja olen aloittamassa niiden käyttöä. Vauva on kolmen viikon ikäinen. Olen lukenut, että jotkut käyttää jotain "kuivaliinaa"? Mitä se on? Mitä hyötyä siitä on?

Vierailija
2/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on all in one- vaippoja ja olen aloittamassa niiden käyttöä. Vauva on kolmen viikon ikäinen. Olen lukenut, että jotkut käyttää jotain "kuivaliinaa"? Mitä se on? Mitä hyötyä siitä on?

on yleensä esim. Drymax-kangasta tai riisipaperia. Sen funktio on pitää vaippa pintakuivempana ja kerätä pienen vauvan kakkaa. Monissa noissa AIO-vaipoissa ihoa vasten tuleva kerros onkin jotain pintakuivaa kangasta, esim. tota Drymaxia tai fleeceä.

Jos luulet tarvitsevasi vaippojen kanssa kuivaliinoja, voin linkittää sulle edullisia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kestoja vasta kaksi päivää... :) En siis vielä oikein tiedä tarvitsenko kuivaliinoja, mutta voit linkittää, niin otan ne tiedot talteen.

----------------------------------------------

on yleensä esim. Drymax-kangasta tai riisipaperia. Sen funktio on pitää vaippa pintakuivempana ja kerätä pienen vauvan kakkaa. Monissa noissa AIO-vaipoissa ihoa vasten tuleva kerros onkin jotain pintakuivaa kangasta, esim. tota Drymaxia tai fleeceä.

Jos luulet tarvitsevasi vaippojen kanssa kuivaliinoja, voin linkittää sulle edullisia.

ap

Vierailija
5/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauvavaruste.fi/tots-bots-coolmax-hoitoliina-p-914.html

Musta nämä on hyviä, mulla on myös kangaskaupasta ostetusta kankaasta leikattuja kuivaliinoja, mutta nää on parhaita.

Ap

Vierailija
6/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu tässä sylissä, joten mulla on jonkin verran aikaa ;)

Ap

Vierailija
7/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkoitus (ainakin) osakestoilla.

Millaisia vaippoja kannattaisi hankkia? Kuinka paljon?

Vierailija
8/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa eri merkkejä alussa, niin selviää mikä on se merkki ja malli mikä sopii teille parhaiten.

Esim. fuzzi bunz on hyvä taskuvaippa, ja esim. kirpparilta saat usein edullisia ja vähän käytettyjä kestoja. Myyjät sitten vielä useimiten hyvin neuvoa miten niitä käytetään.

Vierailija
9/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen pienelle vauvalle harsoja, koska ne saa hyvin pienenkin vauvan kapean reiden ympärille ja ne kuivaa nopeasti pesun jälkeen. Imse Vimse on tosi hyvä harsomerkki. Meillä on imuina vanhoista froteepyyhkeistä leikattuja suorakaiteita, joiden reunat on siksakilla huoliteltu ja jotka taitetaan kaksin kerroin. Harso kiinnitetään vaippanäpsyllä. Yleensä laitan siihen päälle vielä hahtuvalangasta neulotun imun ja pikkuhousut, joka pitää imun paikallaan ja paketin kasassa. Meidän vauvalla on ollut vaippaihottumaa, joten pidetään ihoa vasten kuivaliinaa.

Sitten pitää valita kosteussulku. Mä tykkään villahousuista, koska ne hengittää ja on miellyttävät vauvan päällä. Meidän omat on Ruskovillaa ja pitkälahkeisia, kesävauvalle vois varmaan suositella lyhytlahkeisia. Villahousut kuivataan käytön jälkeen ja pestään vain, jos niihin menee kakkaa. Villahousuja käsitellään pesun jälkeen lanoliinilla.

Kuorivaippoja on villahousujen lisäksi erilaisia kosteudenpitävistä kankaista tehtyjä, nepeillä tai tarralla kiinnitettäviä housuja.

Ajattelin seuraavaksi ottaa käyttöön sisävaipat, siis kosteussuluttomat vaipan muotoiset vaipat, jotka kiinnitetään tarralla tai nepeillä. Villahousuja ajattelin käyttää pitkään kosteussulkuna.

Ap

Vierailija
10/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harsoja olis hyvä olla 15-20, villahousuja (jos niitä haluaa käyttää) ehkä neljät. Meillä oli kahdet 50 cm villahousut, mutta noi 60 cm housut on varmaan varmin investointi, ne käy pitkään. Vauva on nyt 62 cm ja ne on vielä hyvät.

Meillä on muutama taskuvaippa ja nekin on ihan hyviä (kuivavat nopeasti nekin), mutta tykkään enemmän noista harsoista. Niissä on tosin enemmän askaroimista. Harsojen taitteluvinkkejä löytyy netistä, mulle taittelun opetti naapuri. Meillä käytössä vauvakolmio-taittelu, se on ainakin helppo saada suht tiukaksi paketiksi. Kakkavuotoja tapahtuu aika harvoin, keskimäärin pesen villahousupyykkiä kerran viikossa.

Ap

Vierailija
11/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taskuvaippa parempi kuin aio?

nopeammin ja sitä on helpompi muunnella oman maun mukaiseksi. Tosin monissa AIO-vaipoissa sen sisuksen voi vetää ulos, meillä on yksi semmoinen Myllymuksujen vaippa.

Ap

Vierailija
12/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä maassani kestovaippoja "mistään". Netistäkään ei.

Harsoja täällä on. Onnistuuko niiden käyttö yksinään, tai esim, että ompelen itse sen kuoriosan vaikka fleecestä?

Vierailija
13/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löydä maassani kestovaippoja "mistään". Netistäkään ei.

Harsoja täällä on. Onnistuuko niiden käyttö yksinään, tai esim, että ompelen itse sen kuoriosan vaikka fleecestä?

Mä en oo niin näppärä, että osaisin... Nettikaupoista löytyy vaippatarvikkeita kyllä. Esim. Babyidean ihania villahousuja löytyy tästä nettikaupasta:

http://www.mamidea.com/webshop/

Mun villahousut on kaikki ostettu käytettynä huutiksesta.

Tuolta edellisestä linkittämästäni nettikaupasta löytyy myös kaikkea kivaa! Esim. tämmöisiä sisävaippoja haluaisin kokeilla:

http://www.vauvavaruste.fi/uutuus-tots-bots-bamboozle-stretch-p-851.html

Vierailija
14/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen pienelle vauvalle harsoja, koska ne saa hyvin pienenkin vauvan kapean reiden ympärille ja ne kuivaa nopeasti pesun jälkeen. Imse Vimse on tosi hyvä harsomerkki. Meillä on imuina vanhoista froteepyyhkeistä leikattuja suorakaiteita, joiden reunat on siksakilla huoliteltu ja jotka taitetaan kaksin kerroin. Harso kiinnitetään vaippanäpsyllä. Yleensä laitan siihen päälle vielä hahtuvalangasta neulotun imun ja pikkuhousut, joka pitää imun paikallaan ja paketin kasassa. Meidän vauvalla on ollut vaippaihottumaa, joten pidetään ihoa vasten kuivaliinaa.

Sitten pitää valita kosteussulku. Mä tykkään villahousuista, koska ne hengittää ja on miellyttävät vauvan päällä. Meidän omat on Ruskovillaa ja pitkälahkeisia, kesävauvalle vois varmaan suositella lyhytlahkeisia. Villahousut kuivataan käytön jälkeen ja pestään vain, jos niihin menee kakkaa. Villahousuja käsitellään pesun jälkeen lanoliinilla.

Kuorivaippoja on villahousujen lisäksi erilaisia kosteudenpitävistä kankaista tehtyjä, nepeillä tai tarralla kiinnitettäviä housuja.

Ajattelin seuraavaksi ottaa käyttöön sisävaipat, siis kosteussuluttomat vaipan muotoiset vaipat, jotka kiinnitetään tarralla tai nepeillä. Villahousuja ajattelin käyttää pitkään kosteussulkuna.

Ap

Ei kanntata hommata kovin monia villahousuja. Minä tein itse parit, mutta ei voitukaan sitten käyttää niitä, kun ne eivät sovi vauvan iholle. Alkaa punottaa ja vauva kitisee. Ilmeisesti hänellä on atooppinen iho, ja ne kutittavat.

Itse suosittelen taskuvaippoja, joissa pul-kosteussulku ja kuivaliinasisus, josta maitokakka on helpointa huuhtoa käsisuihkulla pois.

Vierailija
15/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kanntata hommata kovin monia villahousuja. Minä tein itse parit, mutta ei voitukaan sitten käyttää niitä, kun ne eivät sovi vauvan iholle. Alkaa punottaa ja vauva kitisee. Ilmeisesti hänellä on atooppinen iho, ja ne kutittavat.

Itse suosittelen taskuvaippoja, joissa pul-kosteussulku ja kuivaliinasisus, josta maitokakka on helpointa huuhtoa käsisuihkulla pois.

ja Baby Idean villahousut on tehty merinovillasta, joten ne on ihoystävällisempiä kuin nuo hahtuvalangasta tai muista langoista neulotut. Ne eivät siis kutita ollenkaan. Mulla oli muutamat hahtuvalangasta neulotut, enkä ole ollenkaan vakuuttunut, että ne olisi mukavat vauvalle.

Ap

Vierailija
16/16 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Baby Idean villahousut on tehty merinovillasta, joten ne on ihoystävällisempiä kuin nuo hahtuvalangasta tai muista langoista neulotut. Ne eivät siis kutita ollenkaan. Mulla oli muutamat hahtuvalangasta neulotut, enkä ole ollenkaan vakuuttunut, että ne olisi mukavat vauvalle.

Ap

Joo, no meidän vauvalle tulee myös merinovillasta ihan punaiseksi iho, joten emme käytä villaa lainkaan ihoa vasten.