Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siirryin pk-maailmasta koulumaailmaan työhön ja 1 ihanimpia muutoksia on työpukeutuminen :)

Vierailija
19.11.2011 |

On tod virkistävää ja ihanaa kun voi, saa ja pitääkin kiinnittää hieman enemmän ulkoiseen olemukseen huomiota.

Toki päiväkotimaailmassakin mutta siellä aivan erilaiset vermeet kuitenkin+että päivittäin 2-4h ulkona joten se tuulipuku/toppavermeet yms olivat aika suuressa osassa pukeutumista.

Ja niitä kivoimpia vaatteita ei päiväkotiin todellakaan viitsinyt laittaa kun päivän mittaan niihin todnäk päätyi räästä lähtien kaikkea mahdollista likaa.

Ostin tänään harmaan ei ihan polvimittaisen neulemekon, kapeaa mallia ja iso kaulus, tosi kivan näköinen mustien 60d sukkiksien ja mustien saappaiden ja väreihin sopivan roikkuvan kaulakorun kanssa. Tai jos rennimman haluan tuosta setistä niin pörheätä karvaa olevat musta karvasaappaat jotka pohjemittaiset.

Siistejä istuvia farkkuja kiva pitää myöskin, eri yläosat sitten antaa siihen sitä lookia mitä haluan minäkin päivänä.

Harmaa (uusi lempivärini) hihaton neuletoppi, musta pitkä sileätä materiaalia oleva neuletakki ja musta kapea ei ihan polvimittainen hame ja saappaat kanssa kiva ja ei olisi voinut kuvitellakana pk-päivissä sellaista kokonaisuutta.

Sitten ostin paksuhkot sortsit ja sen kanssa naruolkaiminen musta ihonmyötäinen toppi ja siihen päälle läpikuultavan ohutta kangasta oleva päällipusero.

Tai tuo terran oranssi lyhyt samettihame, paksut sukkikset, saappaat jne.

Ai miten niin esteetikko;)

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään missäään rääsyrytkyissä kulkenut pk-työssä ollessani, mutta on se kuitenkin hieman eri asia pukeutua koulumaailmaan/luokkatyöhön/opettajainhuoneeseen kuin päiväkotiin.

Eikä todellakaan ole ikävä kerrospukeutumista jotta tarkenee ulkona, tuulipukuja, toppahousuja/takkeja, Kuoman tmv gtx-kenkiä tai toppasaappaita;)

Ei tarvitse miettiä käytännöllisyyttä oikeastaan lainkaan..

ap

No mä ainakin käytän juuri sellaisia vaatteita päiväkodissa työskennellessäni kuin haluan, en todellakaan mene verkkarilinjalla. Mekkoihminen en ole mutta muuten pukeudun kauniisti. Mielestäni lasten on kivempi katella kauniisti pukeutunutta päiväkodin tätiä kuin verkkareihin pukeutunutta.

Ja lapset tosiaan tykkää. Kivaa kuulla pientenkin suusta, miten nättejä vaatteita ja koruja mulla on.

Vierailija
2/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti työsi antaa myös muutakin tyydytystä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etät miksi sun piti selostaa noi asukokonaisuudet? IHan olisi riittänyt tieto että nyt saat tyylitellä pukeutumisen kanssa enemmän, mikä mukavaa. Minäkin pidän siitä että saan miettiä vaatetustani töihin ja olla tyylikäs, mutta mielestäni kuulostaa aika ylimieliseltä selostaa asujaan täällä :D Eikö sulla ole ketään ystävää jolle voisit niitä esitellä?

Vierailija
4/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tervemenoa sinne halveksittujen kouluavustajien seuraan.

Vierailija
5/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5-vuoden kotiäitiajan jälkeen, että onpa ihana laittaa taas kivat vaatteet päälle.

Vierailija
6/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös aika työn tuoma pukeutumistyyli. Rasittaa silloin tällöin, varsinkin talvella. Pilkkihaalari jne! Olisi ihanaa pitää jotain noin kaunista.

t. maitotilallinen

Vierailija
7/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi ihan mielenkiintoista tietää millaista kokonaisuutta sinä näet mielessäsi kun tuota sortsiasua mietit, voin kuule ystävällisesti vinkata että pissismäistä et siitä saa tekemälläkään.

Sinä voit ihan rauhassa läpikuultavan puseron alle tunkea vaikka villakankaisen poolokauluksellisen pitkähihaisen paidan mutta minä en, osa sen ohuen puseron jujusta menisi silloin ns hukkaan.

ap

Vierailija
8/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisi ihan mielenkiintoista tietää millaista kokonaisuutta sinä näet mielessäsi kun tuota sortsiasua mietit, voin kuule ystävällisesti vinkata että pissismäistä et siitä saa tekemälläkään. Sinä voit ihan rauhassa läpikuultavan puseron alle tunkea vaikka villakankaisen poolokauluksellisen pitkähihaisen paidan mutta minä en, osa sen ohuen puseron jujusta menisi silloin ns hukkaan. ap

aiheuttaa juuri sen, mitä toivot eli negatiivista huomiota. Opettajaa on nimitetty huoraksi vähemmästäkin, ja mitään et voi tehdä, jos esittelet koulussa kaiken sen, mikä on kaupan. Mutta siitä vaan, jos haluat olla marginaalissa.

Vierailija
9/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et hanki sisäkenkiä? Koko päivä saappaat jalassa on aika hikistä hommaa, etenkin, jos niissä on kaiken maailman karvaa. Koulussa suuri osa opettajista on tajunnut hakkia järkevät jalkineet, sillä melkoinen osa päivästä kuluu seisten. Suosittelen samaa sinulle, ellet sitten ole kanslisti, jota tosin noin harmaana ei kukaan huomaa.

Kyllä meillä on hoitajilla päiväkodissa siistejä istuvia farkkuja, eli miksi ihmeessä olet aikaisemmin pitänyt epäsiistejä ja sinulle sopimattomia?

Vierailija
10/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vain takertua tuohon "naruolkain"-termiin..

Tiedoksi sinulle etten esittele esim poveani tai rintavakoani, käsivarsien näkyminen kuultavan ohuen paidan altako tekee huoramaiseksi? jos niin on niin antaapa olla:D

Mitä kenkiin tulee niin on niissäkin eroa miten hiostavat, nuo pörrösaappaat ehkä ovatkin liian kuumat sisällä pidettäviksi mutta muuten en näe ongelmaa.

Niin ne muutkin siellä talsivat karvallisilla ja karvattomilla tennareilla, saappailla ym.

ap

Ja olisi ihan mielenkiintoista tietää millaista kokonaisuutta sinä näet mielessäsi kun tuota sortsiasua mietit, voin kuule ystävällisesti vinkata että pissismäistä et siitä saa tekemälläkään. Sinä voit ihan rauhassa läpikuultavan puseron alle tunkea vaikka villakankaisen poolokauluksellisen pitkähihaisen paidan mutta minä en, osa sen ohuen puseron jujusta menisi silloin ns hukkaan. ap

aiheuttaa juuri sen, mitä toivot eli negatiivista huomiota. Opettajaa on nimitetty huoraksi vähemmästäkin, ja mitään et voi tehdä, jos esittelet koulussa kaiken sen, mikä on kaupan. Mutta siitä vaan, jos haluat olla marginaalissa.

Vierailija
11/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olet tosiaan kanslisti.

Vierailija
12/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et hanki sisäkenkiä? Koko päivä saappaat jalassa on aika hikistä hommaa, etenkin, jos niissä on kaiken maailman karvaa. Koulussa suuri osa opettajista on tajunnut hakkia järkevät jalkineet, sillä melkoinen osa päivästä kuluu seisten. Suosittelen samaa sinulle, ellet sitten ole kanslisti, jota tosin noin harmaana ei kukaan huomaa.

Mutta kommentoin tätä. Oon ollut opettajana yli 10 vuotta eikä minulla ole ikinä erikseen sisäkenkiä! Jos laitan asun, jonka kanssa haluan pitää saappaita niin sitten pidän niitä, joskus taas on tennarit, joskus kävelykengät, joskus ballerinat jne. Kengät kuuluvat asukokonaisuuteen enkä tosiaankaan laita jotain birkenstockeja jalkaan asun kuin asun kanssa.

Ja tiedän, etteivät sisäkengät = birkenstockit, kunhan kärjistin.

Minusta opettajan työpukeutuminen on siitä mukavaa, että saa pukeutua oikeastaan miten haluaa kunhan ei tissejä ja persettä esittele. Minulla on välillä jakkupukutyyli ja seuraavana päivänä saatan laittaa t-paidan, farkut ja Converset.

Vierailija
13/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei muuten ole koskaan välituntivalvontoja. Olen opettajana lukiossa.

Vierailija
14/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vain takertua tuohon "naruolkain"-termiin.. Tiedoksi sinulle etten esittele esim poveani tai rintavakoani, käsivarsien näkyminen kuultavan ohuen paidan altako tekee huoramaiseksi? jos niin on niin antaapa olla:D Mitä kenkiin tulee niin on niissäkin eroa miten hiostavat, nuo pörrösaappaat ehkä ovatkin liian kuumat sisällä pidettäviksi mutta muuten en näe ongelmaa. Niin ne muutkin siellä talsivat karvallisilla ja karvattomilla tennareilla, saappailla ym. ap

Keskiasteella todella ollaan vielä koulumaailmassa ja lampsitaan tennareissa ja feikkiuggeissa. Oppilaat siis. Se läpikuultava paita kyllä tulee naurattamaan monia, mutta jos itse kestät pellen roolin niin miksipä ei.

Opettajat tietävät, että koulu on työpaikka ja sellaisena sinne pukeudutaan. Koululaisille, kuten sinä, se on tuossa iässä egonpönkitystä pahimmillaan.

Vierailija
15/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kommentoin tätä. Oon ollut opettajana yli 10 vuotta eikä minulla ole ikinä erikseen sisäkenkiä! Jos laitan asun, jonka kanssa haluan pitää saappaita niin sitten pidän niitä, joskus taas on tennarit, joskus kävelykengät, joskus ballerinat jne. Kengät kuuluvat asukokonaisuuteen enkä tosiaankaan laita jotain birkenstockeja jalkaan asun kuin asun kanssa. Ja tiedän, etteivät sisäkengät = birkenstockit, kunhan kärjistin. Minusta opettajan työpukeutuminen on siitä mukavaa, että saa pukeutua oikeastaan miten haluaa kunhan ei tissejä ja persettä esittele. Minulla on välillä jakkupukutyyli ja seuraavana päivänä saatan laittaa t-paidan, farkut ja Converset.

ja vesisateella kumisaappaissa? Jo ihan tavistoimistotyöläisillä on kengät sisäkäyttöön ja toiset työmatkalle, ei mitkään terveyskengät vaan esim. avokkaat.

Minusta olisi inhottavaa pitää ulkokäyttöön tarkoitettuja talvisaappaita jalassa 8 tuntia sisätiloissa.

Vierailija
16/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että päiväkodin tädistä on tullut koulunkäyntiavustaja :). Siinä sitten itkee kun hieno vaate repeytyy luokan villiä erityislasta rauhoitellessa

Vierailija
17/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet aika lyhyt, koska ne hameet on polven yläpuolelle? Tolle kropalle voi olla aika vaikeeta löytää farkkuja.

Vierailija
18/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida jalat (eikä ne saappaat) haista kovin hyvälle työpäivän jälkeen.

Eikö tyylikkääseen työpukeutumiseen kuulu olennaisena osana tilanteenmukainen pukeutuminen?

Ymmärrän että saappaat on ok jos tosiaan on ulkovalvonnassa mutta ei ne oikein sisällä oppitunnilla tee fiksua vaikutelmaa.

Vierailija
19/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä ja ulkoilen päivittäin ainakin tunnin, joten tuulipukua ja toppapukua löytyy.

Pukeudun sisällä työkenkiin ja farkkuihin ja neuleisiin mielellään (koulullamme on kylmä).

Villahame ja jollain liivillä tai pitkähihaisella puucvillapaidalla ja huivilla ovat myös usein päälläni.

Mutta kyllä ne ovat aina välillä kuolassa/räässä/maalissa/liimassa tms.

Vierailija
20/88 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tunnin käytön jälkeen paksut ulkosaappaat jalasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme