Meneekö tää nyt oikein että etävanhempi yhtä sidoksissa lasten elämään mitä lähivanhempi?
Toiselle vaan tippuu kunnia ja maine ja kaikki lapsista maksettavat tulonsiirrot vaikka käytännössä etä yhtä paljon sidoksissa lastenhoitoon mitä lähi.
Ei tää nyt ihan näin pitäny mennä.
Kommentit (22)
lähivanhemmaksi vain rahan vuoksi? Ihannehan on juusi se, että etävanhempi on lastensa elämässä mukana aivan yhtälailla kuin se lähikin. Kyllä itse antaisin kunnian ja maineen juuri etävanhemmalle! Ja ne tulonsiirrothan on tarkoitettu lapsen menoihin, ei sen lähivanhemman elämiseen.
Ongelma oli?
antais mulle nimenomaan tilaa sille spontaanille aikuiselämälle, vapauden mennä ja tulla ilman lapsenvahtiongelmia.
Ongelma on se, että lähi haluaa vapauden tulla ja mennä ja yrittää velvoittaa mua etänä lapsenvahdiksi,
Että se siitä vapaasta aikuiselämästä, yhtä sidoksissa tässä lapsiin olen vaikken heidän kanssaan asukkaan, omaa elämä jos yrität elää, niin heti on lähivanhempi vittuilemassa että pikkujouluilen liikaa, yms.
aikaa mitä virallinen lähi, niin sitten en kyllä etänä aio olla, lähivanhemmuus mulle ja toinen harrastakoot etänä.
En yhtään ihmettele, että olet etävanhempi.
ns. omaa aikuisen iloista elämää ennen kuin on liian vanha ja toinen jalka haudassa. Jos jään oottelemaan että lapset kasvaa, ei enää tartte rientoihin lähtä, ei muualla kuin vanhainkodin päivätansseihin ja se ei oo enää mitään elämää vaan kuoleman oottelua.
otit eron? Ilmeisestikin lapsista... Kuinka surullista, lasten kannalta.
Perhe-elämä on elämää, 100% sitä oikeaa aikuisten elämää, vastuineen päivineen, iloinen ja suruineen.
Olisitpa miettinyt asioita ennen lasten hankkimista...
ei lähi voi olettaa että olen samallalailla käytettävissä lastenhoitoon mitä yhteistaloudessa.
Mulla on oma elämä ja lapsia tapaan sovitusti, muuten elän miten haluan.
Taidat vaan päivästä toiseen haluta provoilla?
lapsia vaan soovitusti. Sun täytyy satsata suhun ittees, et ehdit tarpeeksi ravintoloihin etsimään uutta urhoa. Sit nopeesti poksahdat paksuks,ennen kun vanhainkoti oottaa..kyllä niitä lapsia tähän yhteiskuntaan mahtuu.
korviesi välissä kaikuu hieman, ap?
Mitä siitä lähivanhemman oletuksista, entäpä ne lapset? Lapset OVAT sinunkin elämääsi.
Kasva aikuiseksi.
Mikähän olisi vastaus, jos täällä uusperheen äiti kiroaisi, että ex pompottaa miestä hoitamassa lapsia joka päivä, ja kenties puolen tunnin varoitusajalla olettaa, että etä ottaa lapset? Kenties pitkän huoltajuuskiistan jälkeen etä yllättäen huomaisi olevansakin se lähi, ilman todellakin mitään arvostusta, ja tuetkin valuvat sille nimelliselle lähille?
Mä todellakin ymmärrän psykistä, vaikka epäilen sun nyt hieman liioittelevan tuota "oman elämän ja vapauden" kaipuutasi. Ettei vain olisi niin, ettet saa todellakaan lapsia itsellesi, ja täällä nyt esität ettet haluakaan?
Jos äidillä on ongelmia, sossut ovat hyvinkin kärkkäitä painostamaan isää lähiksi, vaikka tämä ei siihen kovin hyvin sovellukaan.
ei lähi voi olettaa että olen samallalailla käytettävissä lastenhoitoon mitä yhteistaloudessa.
Mulla on oma elämä ja lapsia tapaan sovitusti, muuten elän miten haluan.
Tietysti, jos lapsi viettää fifty-fifty aikaansa kummankin luona, niin elatusmaksuja voi tarkistaa. Ei kai eri taloudet sinänsä estä täysipainoista vanhemmuutta? Jos taas etä ei halua viettää lastensa kanssa aikaan, niin se on tietysti eri asia.
mutta etävanhemmalla ei valitettavasti ole mitään velvollisuutta tavata lapsiaan (edes sovitusti, koska sanktiota tapaamisen jättämisestä ei ole). Eli eihän sinulla ole mitään ongelmaa, tapaat sopimuksen mukaan vain?
Vanhemmat ovat sidoksissa lapseensa, tottakai!
Lapsella on yleensä vain ne yhden vanhemmat. Joskus vanhemmat ovat eronneet, mutta silti he ovat lapsen äiti ja isä ja läsnä lapsensa elämässä.
Me ollaan sovittu, että lähivanhempi hoitaa kaikki lapsiin liittyvät asiat lähivanhempiviikollaan ja etävanhemmalla ei tällöin ole kasvatus- ym. vastuuta. Vuorotellen siis. Silloin kun sä olet etä, voit elää "sinkkuelämää".
No ettekö te psykomammaa tunnista? :)
Miten menee PM?
No ettekö te psykomammaa tunnista? :)
Miten menee PM?
Iltaa psykiksellekin...
ja kyllä minä ainakin haluan olla lasteni kanssa tekemisissä mahdollisimman paljon. Meinasitko että erossa pääsee eroon myös lapsista?
Minusta on säälittävää, että lapset joutuvat kärsimään tällaisista vanhemmista.
ja kyllä minä ainakin haluan olla lasteni kanssa tekemisissä mahdollisimman paljon. Meinasitko että erossa pääsee eroon myös lapsista?