Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukkuvatko "hörhö"-äitien vauvat huonommin? Imetys ja perhepeti vai oma sänky/huone?

Vierailija
19.11.2011 |

Kiinnostaa tällainen, että miten vauvat nukkuvat erilaisissa perheissä, ja nukkuvatko imetysintoisten perhepetiäitien vauvat huonommin kuin muut.

Mihin ryhmään kuulut?

A) Olin suunnitellut imettäväni lapsentahtisesti ja nukkuvani lähellä lasta ja niin teinkin ja vauva nukkui hyvin.

B) Olin suunnitellut imettäväni lapsentahtisesti ja nukkuvani lähellä lasta ja niin teinkin ja vauva nukkui huonosti (ja miten sitten toimitte?).

C) Olin suunnitellut laittavani vauvan alusta asti omaan sänkyyn/huoneeseen ja näin teinkin ja vauva nukkui hyvin.

D) Olin suunnitellut laittavani vauvan alusta asti omaan sänkyyn/huoneeseen mutta vauva nukkui huonosti (ja miten sitten toimitte?).

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on toiminut tuo A, imetin 2 vuotta, nyt lapsi on 3 v. ja nukkuu edelleen enimmäkseen meidän vieressä.

Vierailija
22/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin reippaana hilppaisevani vauvaa imettämään öisin, mutta totesin, että kamalinta mulle on nousta ylös. Mieluumin imetän vaikka viisi kertaa yössä vieressäni nukkuvaa lasta kuin nousen kerran ylös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätys yllätys.... Kolme erilaista nukkujaa!

Mitä voimmekaan tästä päätellä?

Vierailija
24/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa viestissä esiintyvää "meillä C, kävipä tuuri"-ajattelua.

Tai siis varmasti niin voi ajatella, mutta ei mulla ainakaan A-vaihtoehdon kannattajana ja toteuttajana ole käynyt yhtään sen huonompi tuuri, mun mielestäni vauvan vieressä nukkuminen on ihanaa. Mulle se yöllä herääminen ja oman ihanan rauhassa iho ihoa vasten nukkuvan vauvan katseleminenkin on tuonut sellaisen perustavaa laatua olevan onnen tunteen. En tiedä miksi se oli juuri se tilanne, mutta siinä se mulle aina kulminoitui.

Eikä mua vieläkään haittaa yhtään, vaikka 3-v, 6-v tai välillä lähes 9-v kömpii viereen köllöttelemään ja läheisyyttä hakemaan. Mikäs sen ihanampaa kuin pötkötellä yhdessä lämpimän peiton alla ja lasta siinä samalla vähän silitellä ja helliä.

Vierailija
25/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtoon D (siten, että vauvan sänky vanhempien sängyn vieressä), mutta huomasi pian, että käytäntö vastaa vaihtoehtoa C. Niinpä siirryin toteuttamaan vaihtoehtoja A ja B. Vauvavuotensa aikana vauva nukkui välillä hyvin ja välillä huonommin.

Vierailija
26/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärin päin: piti siis olla, että "Olin varautunut vaihtoehtoon C, mutta huomasin pian, että käytäntö vastaa vaihtoehtoa D".

Vierailija
27/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa viestissä esiintyvää "meillä C, kävipä tuuri"-ajattelua.

Tai siis varmasti niin voi ajatella, mutta ei mulla ainakaan A-vaihtoehdon kannattajana ja toteuttajana ole käynyt yhtään sen huonompi tuuri, mun mielestäni vauvan vieressä nukkuminen on ihanaa. Mulle se yöllä herääminen ja oman ihanan rauhassa iho ihoa vasten nukkuvan vauvan katseleminenkin on tuonut sellaisen perustavaa laatua olevan onnen tunteen. En tiedä miksi se oli juuri se tilanne, mutta siinä se mulle aina kulminoitui.

Eikä mua vieläkään haittaa yhtään, vaikka 3-v, 6-v tai välillä lähes 9-v kömpii viereen köllöttelemään ja läheisyyttä hakemaan. Mikäs sen ihanampaa kuin pötkötellä yhdessä lämpimän peiton alla ja lasta siinä samalla vähän silitellä ja helliä.

Mulle tulis ikävä, jos vauva olis eri sängyssä, saati sitten toisessa huoneessa.

Vierailija
28/28 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin niin, että imetin silti lapsentahtisesti ja nukutin vieressä/samassa huoneessa 8 ja 10kk ikään, sitten unikoulutin ja siirsin omaan huoneeseen. Nyt nukutaan kaikki hyvin.