Mitä "varastitte" synnäriltä mukaanne?
Itselle tarttui mukaan sairaalasukkia ja alushousuja muutamin kappalein. Otin myös niitä vauvanpylly pyyhkeitä 3kpl, 1 tuttipulllo ja niitä aikuisten isoja vaippoja :D Veikkaan että jokaiselle on tullut jotain mukaan sieltä, vaikkei lista näis iso olisikaan. kertokaas siis mitä otitte luvattomasti mukaan =)
Kommentit (98)
yhdet verkkoalkkarit, toiset oli jalassa. Meidän sairaalassa ne on kertakäyttökamaa, joten oikeastaan varastin vaan nuo toiset. Varastin myös pari sidettä, olin menossa vanhemmilleni suoraan sairaalasta, eikä mulla tainnut sairaalakassissa olla kuin 1 side. Mua myöskin vähän jännitti, mahtaako ohuemmat siteet pitää jälkivuodon kurissa.
Purkkiin puristettu Lansinoh oli käsittääkseni mulle henkilökohtaiseksi, joten sitä ei lasketa. Vauvan tutit sairaala käytti uudelleen, joten sekin jäi sairaalaan. Rintakumitkin mulla oli sairaalassa omat, arvatkaas miksi? Koska ne kaikki oli osastolta varastettu.
HYIII, mikä sairaala käyttää vauvantutit uudestaan?? eihän niitä saa riittävän hyvin puhdistettua jos vertaa vaikka pullotuttiin niin tutin tuttiosan ja sen muoviosan väliinhän pääsee nöyhtää ja pöpöjä. vähän sama olis että hammasharjat ei olis henk.koht. vaan steriloitas vaan välillä. HYH, en kyllä käyttäis.
tai siis sen liinan mistä kapalo tehtiin.
yhdet verkkoalkkarit, toiset oli jalassa. Meidän sairaalassa ne on kertakäyttökamaa, joten oikeastaan varastin vaan nuo toiset. Varastin myös pari sidettä, olin menossa vanhemmilleni suoraan sairaalasta, eikä mulla tainnut sairaalakassissa olla kuin 1 side. Mua myöskin vähän jännitti, mahtaako ohuemmat siteet pitää jälkivuodon kurissa.
Purkkiin puristettu Lansinoh oli käsittääkseni mulle henkilökohtaiseksi, joten sitä ei lasketa. Vauvan tutit sairaala käytti uudelleen, joten sekin jäi sairaalaan. Rintakumitkin mulla oli sairaalassa omat, arvatkaas miksi? Koska ne kaikki oli osastolta varastettu.
HYIII, mikä sairaala käyttää vauvantutit uudestaan?? eihän niitä saa riittävän hyvin puhdistettua jos vertaa vaikka pullotuttiin niin tutin tuttiosan ja sen muoviosan väliinhän pääsee nöyhtää ja pöpöjä. vähän sama olis että hammasharjat ei olis henk.koht. vaan steriloitas vaan välillä. HYH, en kyllä käyttäis.
Oltiin kotiin lähdössä ja vaihdoin omat alushousut ja oman ohuen yösiteen ja tuntui niiiiin puristavalta "paketilta" pahan repeämän jälkeen, että otin ensihätään muutaman kunnon tuppusiteen mukaan.
Tai itse asiassa otin ne kipot mihin oli rasvaa laitettu minua varten, ja olisinko hammasharjankin ottanut. Eipä olisi tullut mieleenkään ottaa mitään luvatonta.
Mitä järkeä siinä on? Jos ei ole vara ostaa rintakumeja yms. niin miten on vara hankkia vauva?
Monikaan ei ole keksinyt hankkia rintakumeja etukäteen, ja synnäriltä kotiin menee mielellään suoraan ilman että pitää heti lähteä etsimään marketeista/apteekista jotain tuotetta, kun sen voi yhtähyvin ottaa mukaan sieltä sairaalasta.
Kättärillä tosin ei edes rintakumeja tarjottu vaan veristä tissiä käskettiin vauvalle tarjota koko sairaalassaoloaika. Rintakumit kävi mies ostamassa sitten jotain viikon kuluttua synnytyksestä että teidän ahdistuksen helpottamiseksi ilmoitan ettei saatu veroroposillamme hankittuja rintakumeja varastettua. Sen sijaan vietiin kokonainen käsidesipullo hahhahhaa
Sen Liberolaukun otin, jonka sai. En tee yhtään mitään sairaalan sukilla tai niilla kamalilla verkkoalkkareilla. !
Tutti saatiin rokotuksen yhteydessä, sanoivat siis saman tien, että sen voi sitten ottaa mukaan, kun on jo käytetty. Liberon laukku tuli mukaan myös, mutta se ei ollut varkaus, koska nehän on tarkoitettu siihen. Mitään ylimääräistä en ottanut.
Koska niitä ei siellä enää OLE. Tai jos tarjotaan, niin vahditaan tarkkaan ettei niitä oteta mukaan. Tosiasiassa kukaan ei tarkistele kenenkään laukkuja pois lähtiessä, mutta kyllä hoitajat ainakin Espoossa moneen kertaan ilmoittivat että ne kuuluu sitten palauttaa ennen lähtöä... Itse en semmoisia tarvinnut, mutta huonekaverit kyllä.
Monikaan ei ole keksinyt hankkia rintakumeja etukäteen, ja synnäriltä kotiin menee mielellään suoraan ilman että pitää heti lähteä etsimään marketeista/apteekista jotain tuotetta, kun sen voi yhtähyvin ottaa mukaan sieltä sairaalasta.
Kättärillä tosin ei edes rintakumeja tarjottu vaan veristä tissiä käskettiin vauvalle tarjota koko sairaalassaoloaika. Rintakumit kävi mies ostamassa sitten jotain viikon kuluttua synnytyksestä että teidän ahdistuksen helpottamiseksi ilmoitan ettei saatu veroroposillamme hankittuja rintakumeja varastettua. Sen sijaan vietiin kokonainen käsidesipullo hahhahhaa
Monikaan ei ole keksinyt hankkia rintakumeja etukäteen, ja synnäriltä kotiin menee mielellään suoraan ilman että pitää heti lähteä etsimään marketeista/apteekista jotain tuotetta, kun sen voi yhtähyvin ottaa mukaan sieltä sairaalasta. Kättärillä tosin ei edes rintakumeja tarjottu vaan veristä tissiä käskettiin vauvalle tarjota koko sairaalassaoloaika. Rintakumit kävi mies ostamassa sitten jotain viikon kuluttua synnytyksestä että teidän ahdistuksen helpottamiseksi ilmoitan ettei saatu veroroposillamme hankittuja rintakumeja varastettua. Sen sijaan vietiin kokonainen käsidesipullo hahhahhaa
Ei paassyt ostamaan niita rintakumeja aikaisemmin??
Siis jarkikateen naiset, saatte Suomessa synnyttaa puoli-ilmaiseksi, ja silti viette sairaalasta verovaroin hankittua tavaraa??/ Havetkaa!!
Mina olen synnyttanyt Aasiassa kaksi lasta, yksityissairaaloissa,kaksi eri maata, toinen maksoi 8000EUR ja toinen 4500EUR. Sairaalalaskussa oli yksiloity joka ikinen asia, mita muhun oli kaytetty, vauvan vaipoista (yksittaiskappalein) lahtien. Ja oli kaksi normaalisynnytysta, kaksi yota sairaalassa.
Luvan kanssa.
Noh rasvan lopun otin kysymättä. Oli sellaisessa kannellisessa muovikupissa ja minulle annosteltu. Olisi varmasti mennyt roskiin muuten.
En ottanut mitään luvatta. Minulla oli polikliininen synnytys, joten olin vauvan syntymän jälkeen sairaalassa n. 10h (vauva syntyi keskiyöllä) jonka jälkeen kotiuduimme. Hoitaja antoi minulle mukaan ns. kotona selviytymispakkauksen, jossa oli niitä kunnon siteitä, "kamalia" kertakäyttöisiä verkkoalkkareita sekä muutama sängyn alunen. Kaikki tulivat tarpeeseen, ja olen vieläkin kiitollinen tälle hoitajalle.
Se on niin omantunnon juttu, ettei tullut mieleenkään ottaa mitään! Niinkun joku mukin totesi että sen rasvanlopun otin mukaan, kun olis mennyt roskiin. Esikoisen kohdalla oltiin menossa jo hissillä alas, kun huomasin, että vauvalla on sairaalan tutti, käytiin se palauttamassa =) Jollekin kun kerroin, niin sanoi että "mitä turhaa, ne heittää ne roskiin siellä." Kuopuksen kanssa kotiinlähtiessä kysyin, että mihin tutit menee, niin sanoivat että steriloidaan, joten jätettiin sinne.
sitä samaa wt-sakkia, mikä pöllii hotelleista pyyhkeet, hiustenkuivaajat ja kaukosäätimet lähtiessään.