Joulukalentereiden hinnat karanneet käsistä
Tein juuri nyt periaatepäätöksen olla ostamatta näitä järjettömän ylihinnoiteltuja joulukalentereita, joita marketit on nykyään pullollaan. Ei zissus, mitä järkeä on maksaa jopa 30€ JOULUKALENTERISTA? Jos lapsia enemmän kuin yksi, tulee hel...tin kalliiksi.
Meillä tehdään kalenterit tänä vuonna itse ja laitan niihin vaikka yhden paperipäällysteisen makeisen tai tarran/pv.
Ja ei, en ole varaton yh vaan keskituloinen perheenäiti, joka päätti juuri tänään alkaa käyttää maalaisjärkeä kulutushysterian sijaan.
Kommentit (93)
Tytöt löysi tänä vuonna tämmösen kännykässä näkyvän tonttukalenterin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2011 klo 15:31"]Tein juuri nyt periaatepäätöksen olla ostamatta näitä järjettömän ylihinnoiteltuja joulukalentereita, joita marketit on nykyään pullollaan. Ei zissus, mitä järkeä on maksaa jopa 30€ JOULUKALENTERISTA? Jos lapsia enemmän kuin yksi, tulee hel...tin kalliiksi.
Meillä tehdään kalenterit tänä vuonna itse ja laitan niihin vaikka yhden paperipäällysteisen makeisen tai tarran/pv.
Ja ei, en ole varaton yh vaan keskituloinen perheenäiti, joka päätti juuri tänään alkaa käyttää maalaisjärkeä kulutushysterian sijaan.
[/quote]
Köyhälle kaikki on kallista.
Ostin molemmille lapsille Lego kalenterit, toiselle Star Wars ja toiselle Lego Friends... Yht. 58€. Olen hullu? En vaan halusin ilahduttaa lapsiani. Halusin vain ja ainoastaan antaa heille jotain mitä he ovat useana vuonna aiemmin toivoneet- mutta eivät ole saaneet. Ei kyllä mitenkään kaduta :D Kiva nähdä kuinka illalla jo miettivät että mitä luukuista ilmestyy;)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2011 klo 15:42"]joku tuossa ehdotti että tuollaiseen itse tehtyyn kalenteriin voi laittaa vaikka joku päivä lapun että tänään mennään yhdessä uimaan, paljonko teidän perheeltä maksaa lähteä koko perhe uimaan xx euroa.
Tai sitten leivotaan pipareita.
Tai askarrellaan (askartelu tarvikkeisiin uppoaa helposti melkein 10 eur)
[/quote]
Minä ainakin arvostan niin paljon enemmän yhteistä tekemistä kuin krääsää, että tuossa kohdassa hinta ei haittaa.
Huvittavaa kyllä, meillä laitetaan joulukalenterisukka vieläkin, vaikka lapset ovat jo teinejä.
Ajatuksena on aina ollut, että niistä tulee täydennystä koulutarvikkeisiin, hiustarvikkeita, kosmetiikkaa, purkkaa tai vaikka uudet hammasharjat ts. arkista käyttötavaraa. Pitkien koulupäivien ja rankan opiskelutahdin vuoksi eivät itse ehdi kaupoilla notkumaan, joten heille sopii, että joulusukka täydentää tarvikkeiston. Silloin tällöin mukaan toki eksyy joku "bonus".
[quote author="Vierailija" time="18.11.2011 klo 16:51"]että Kunnaksen joulukalenteri maksaa 2 euroa. Ajattelin, että kerrankin järkevänhintainen kalenteri. Partiolaistenkin kalenteri on 6 euroa (eli aika kallis), mutta se on vähän eri asia, kun sillä kalenterilla tuetaan partiotoimintaan.
En mistään suklaakalenterista maksaisi 30 euroa. Älkää ostako noita ylihinnoiteltuja kalentereita, niin ehkä ens vuonna hinnat on järkevämmällä tasolla.
[/quote]
Meillä oli viime vuonna kunnaksen kalenteri ja voi sitä pettymystä! Luukuista paljastuvat kuvat eivät liity kalenterin kuvaan mitenkään, vaan hieno kuva tuhoutuu täysin. Partiolaisten kalenterissa kuva muuttuu kun luukkuja avaa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2011 klo 01:37"]Tänään dösässä kuuntelin kahden teini-ikäisen pojan keskustelua, puhuivat mummoistaan. Toinen sanoi että on menossa mummon luona käymään joka onkin hyvä juttu kun mummolta saa aina yleensä rahaa: "eilenkin sain 20 egee". Toinen kertoi että odottaa kovasti mummon kuolemaa, sitten ehkä saavat perheineen mummon rahat. Mummo kuulemma jo yli 80 vee, ja ollut varsinainen gold digger (suora siteeraus): "se on sellanen golddigger, joo se on ettiny jotain rikkaita vanhoja äijiä ja menny niitten kanssa naimisiin ja periny ne". Muutenkin mummo on kuulemma "ihan mielisairas ja pimee, aina ollut".... Hmm. Hiukan pisti miettimään. Vanhan ihmisen ainut arvo on raha jonka päällä istuu. Raha jolla saa lisää tavaraa ja paremman läppärin. Tulipa melkoisen paha mieli näiden mummojen puolesta.
[/quote]
No ehkäpä näiden poikien mummot vastaavat kuvausta?
En minäkään varaton ole, mutta todentotta tehdään tänä vuonna omat kalenterit ja niitä sitten käytetään tästä etiäpäin :) Kivaa yhteistä puuhaakin siinä samalla.
Mä olen jo pidemmän aikaa sotinut tuota kulutushysteriaa vastaan tekemällä mahdollisimman paljon itse, ostamalla käytettynä yms. (joojoo, näsäviisaille tiedoksi: tiedän ettei joulukalentereita voi ostaa käytettyinä)
Mä olen tehnyt saman päätöksen. Meillä on kyllä tähänkin asti ollut omatekoiset ja itse täytettävät kalenterit, mutta tämä oli eka vuosi kun lapset älysivät alkaa kinuamaan noita kaupan kalentereita. Ja tietenkin sen olisi pitänyt olla se kaikken kallein Star wars -kalenteri... Ei kiitos. Ja rahasta ei minunkaan kohdallani ole kiinni. Johonkin nyt vaan yksinkertaisesti on raja vedettävä. Kaikkea, mitä haluaa, ei ole terveellistä saada.
ja ensi kuussa Star Wars -kalenteri. Ne on vain tavaraa, ei myrkkyä.
Star Wars suklaakalenterin, maksoi 1.99. On siihen yhtä tyytyväinen kuin lego star warssiin ellei tyytyväisempikin kun saa sitä suklaata.
Tuolla 30 euron hinnalla saa jo kivan joululahjan tai kaksi pukinkonttiin, laitan rahaa mielummin sinne.
Itseasiassa ei olla ostettu suklaakalentereja lainkaan. Meilllä ostetaa ihan tavallinen suklaalevy ja sitten kaiverran veitsellä sen päivän numeron suklaaseen ja kyllä kelpaa lapsille. Sitä paitsi fazerin suklaalevyn suklaa on paljon parempaa, ku suklaakalentereissa olevat suklaat.
josta kuva raaputettiin esiin. Tykkäsin siitä tosi paljon. Harmi, etten ole nykyisin vastaavaan törmännyt.
Joulukalenterin tarkoitus on meillä tuoda lapsille iloa. Siksi saivat itse valita minkä kalenterin halusivat ja kaikki halusi tavarakalenterin. Viime vuoden muumikalenterin muumihahmot on edelleen kovassa käytössä. Mitä pienempi lelu, sitä enemmän niillä leikitään. Eli kalenterien "roina" ei ole ainakaan meillä mitään turhakkeita vaan niillä leikitään pitkään.
Työssäkäyvänä äitinä arvostan tavarakalenterin helppoutta, ei tarvitse kulkea pitkin krääsäkauppoja sovittelemassa ja etsimässä 72 tulitikkurasiaan mahtuvaa pikkuyllätystä (on siis kolme lasta). Kyllä sillekin hintaa tulee!
t. toinen lakimies
Tuntuu väärältä, että joka päivä söisi suklaata, siltä kannalta legot ovat järkevämmpiä..mutta ostaa 30€ kalenteri???silkkaa hulluutta.
Muistan ensimmäiisen oman suklaakalenterin -78 vuodelta, oli se ihanaa:)
Koulun alkaessa alkoi tulla kauppoihin tavarakalentereita, jotka olivat sen ajan puitteissa hintavia ja ai että niitä himoittiin-koskaan saamatta.
En tiedä, en tiedä.
Lapset ovat katselleet kalentereita kaioisasti, mutta ovat hyväksyneet ettei niitä osteta. Tekisi mieli yllättää 1. päivänä.
Olen yli-jouluihminen
on vain kerran vuodessa :)
En nyt ehkä 30 euroa maksaisi kalenterista, mutta 15 euroa ihan ok, jos on lapselle mieluinen.
Mutta itse tehdyt kalenterit voi kyllä olla hienoja! Itse tein lapsena pikkuveljelleni joulukalenterin, johon ostin omilla rahoillani Tiimarista pieniä lahjoja, esim. superpalloja, tarroja jne. Tuli itselle niin hyvä mieli, että hinnalla ei ollut väliä :)
aivan turhaa krääsää.
mikä siinä olet arvostelemaan!
Meikkaatko? Onko paljon kenkiä kaapissa? Jne...
Vai onko tekosyy valmiina?
Ne halvimmat suklaakalenterit sisältää ihan kammottavan makuista "suklaata". Yäk. Muistan jo lapsena, että joskus oli sellainen yököttävä kalenteri ja samaan törmäsin aikuisiälläkin.
Kinderin kalenteri oli ihan ok, mutta kyllä parhaat on nuo playmobilin tai legon kalenterit. En kyllä ilkeis ostaa noita euron-parin suklaakalentereita, ainakaan kellekkään kellä on makuaistia yhtään tallella.
kuvakalenterit. Mä en rupea tappelemaan karkeista ja krääsästä lasten kanssa. Hoploppiin tai uimaan voidaan mennä muutenkin.