Vauva-lehden kolumnissa oltiin ärsyyntyneitä kun ihmiset eivät ota julkisissa huomioon
Mua alkoi ottaa kirjoitus päähän. Siis aivan kuin vauvan kanssa liikkuva olisi koko maailman napa ja ne, jotka eivät levitä hänelle punaista mattoa, ovat typeriä.
Kuinka paljon kukin meistä edes ajatteli vauvan kanssa liikkuvia, ennen kuin meillä itsellämme oli sellainen?
Kommentit (3)
punaista mattoa lapsellisille ihmisille, mutta tajusin kuitenkin AA auttaa BB nostaa perseeni penkistä jos satuin istumaan siinä vaunullisille tarkoitetussa tilassa.
Nyt olen jo tovin liikkunut kaksostenvaunujen kanssa helsingissä ja täytyy sanoa että ei se nyt herkkua ole. (joskus luin hesarista jonkun kirjoituksen missä oltiin närkästyneitä tästä vaunuetuudesta, joo morjens?)
Ja toinen ihan painajainen on esim stockmannin hissit... Ei kukaan laske hissiin.- mitäs oot tullut ämmä lasten kanssa, etkö tajuu pysyy poissa-.
lukea niin sit vähän outoa kommentoida..
Mä luin sen ja kirjoittaja puhui muistaakseni enempi toisista mammoista.
Oletko koskaan huomannut, että ne, jotka vaunujen/lasten kanssa liikkuvia huomioi, ovat järjestäen ulkomaalaisia. Heillä on kunnioitus perhettä kohtaan tallella, ja he pitävät lapsista.
Suomalaiset pelkäävät ja inhoavat lapsia, eikä kovinkaan monella ole mitään käytöstapoja. Kyllä se muakin ärsyttää. Ja Helsingissä vauvanvaunujen kanssa pitkään liikkuneena voin kertoa, että olis ihmisillä vähän peiliin katsomista. Esim. busseissa ihmiset tulevat seisoskelemaan ihan vaunujen viereen vaikka olis istumapaikkojakin vapaana, pahimmillaan pitämättä mistään kiinni. Sit kun bussi vähän heilahtaa tai tulee äkkijarrutus, maataankin vaunujen päällä.
Ja mä en koskaan kulkenut "vanhoilla" ratikoilla, koska milloinkaan ei voinut olla varma, että edes pyynnöistä huolimatta joku auttaisi sisään saati sitten pois ratikasta. En jaksanut lukea kolumnia, mutta äkkiseltään aihe vaikuttaa ihan järkevältä!