Onko pojilla nyt pitkä tukka muotia. Järjestään noilla H&M:n poikamalleilla on pitkä tukka.
Siis tuollaisilla 4-10 vuotiailla malleilla.
Onko kivannäköiset leikkaukset mielestänne?
Tässä esimerkkejä:
http://www.hm.com/fi/product/95318?article=95318-C
http://www.hm.com/fi/product/91620?article=91620-B
http://www.hm.com/fi/product/94612?article=94612-B
http://www.hm.com/fi/product/95159?article=95159-B
http://www.hm.com/fi/product/94244?article=94244-A
http://www.hm.com/fi/product/94546?article=94546-A
http://www.hm.com/fi/product/94340?article=94340-B
Kommentit (42)
tarvitseeko lapsen ulkonäöstä olla niin tarkka?Eikö ole käytännöllisyys ole tärkeämpää? Tuon ikäisen lapsen "stailaaminen" on mielestäni ihan naurettavaa.
Mä olen ainaki tarkka, että pojallani 4 v on kiva pitkän mallinen (ei ihan olkapäille asti) oleva tukka, stailaan sitä itse ja leikkaan muotoonsa. Samoin tykkään, että vaatteet on kivan näköisiä.
pojalla on tukka, jota ei ole ikinä leikattu, muuta kuin aiemmin otsatukkaa. Nyt sekin on kasvatettu pitkäksi.
Hänellä on siis pisimmät hiukset lähes peppuun asti. Tukka on kuin leijonan harja tai liekki, ja selvää on, että sitä ei voi auki pitää, joten pojalla on yleensä sellainen päälaen takaosassa oleva "samurai-nuttura" ( Jarppi alkoi käyttää moista meidän pojan jälkeen), tai sitten laitan hänelle päälaelle ranskalaisen letin, ja loput hiukset auki. Välillä katselen netistä kuvia esim. intiaanien hiustyyleistä onpa pojalla ollut välillä tukka kuin Legolaksella TSH:ssa.
Mitä muut on mieltä, ei kiinnosta. TErveisiä tutuille.
Ihan sama mitä mieltä muut on
Mitä mieltä poika on? Vai eikö sekään kiinnosta sinua?
Sehän nyt on selvää, että jos tukka ei oo niin kuin kaikilla muilla niin sanomista tulee.
Minä olen monta vuotta ajellut pojilleni lyhyet hiukset ihan vaan, koska se on kätevää, edullista ja eipähän roiku humppa tukka silmillä ja onko se nyt kiva sellanen hikinen fleda.
Mutta vanhinta 7v poikaa ruvettiin jo ennen eskari ikää kiusaamaan kaljuksi. Joten itkien poika pyysi, että äiti jätä edes vähän hiuksia. No ajellaan useammin tyyliin 6mm mittaseks.
Sisarukseni pojalla on pitempi tukka ja se on aina hikinen ja haisee kun ei anna pestä. Tosi ällöä.
Mutta siis kaikkien pitäs olla samanlaisia, pukeutua samoin ja tukkakin olla samanlainen. Pitäs vaan uskaltaa olla erillainen, oma persoona ja sellainen mistä itse pitää.
On pitkä tukkasia pörröpäitä ja äidit kerii ja sukii poikiansa (sairasta). Kysykääpä lasten isiltä mitä mieltä pitkätukkasista mammapojista ovat.
Sehän nyt on selvää, että jos tukka ei oo niin kuin kaikilla muilla niin sanomista tulee.
Minä olen monta vuotta ajellut pojilleni lyhyet hiukset ihan vaan, koska se on kätevää, edullista ja eipähän roiku humppa tukka silmillä ja onko se nyt kiva sellanen hikinen fleda.
Mutta vanhinta 7v poikaa ruvettiin jo ennen eskari ikää kiusaamaan kaljuksi. Joten itkien poika pyysi, että äiti jätä edes vähän hiuksia. No ajellaan useammin tyyliin 6mm mittaseks.
Sisarukseni pojalla on pitempi tukka ja se on aina hikinen ja haisee kun ei anna pestä. Tosi ällöä.
Mutta siis kaikkien pitäs olla samanlaisia, pukeutua samoin ja tukkakin olla samanlainen. Pitäs vaan uskaltaa olla erillainen, oma persoona ja sellainen mistä itse pitää.
Millaiset paineet lapsilla on olla samankaltaisia? Etkö muista omaa lapsuuttasi? Anna nyt sen 7 vuotiaan pitää nyt vähän pidempää tukkaa, jos se oikein itkien pyysi. Tässäkin näkee, että äiti määrää :(
Ja miten niin pitkä tukka on hikinen ja likainen? Ei meillä ainakaan, meillä käydään suihkussa päivittäin!
pojalla on tukka, jota ei ole ikinä leikattu, muuta kuin aiemmin otsatukkaa. Nyt sekin on kasvatettu pitkäksi. Hänellä on siis pisimmät hiukset lähes peppuun asti. Tukka on kuin leijonan harja tai liekki, ja selvää on, että sitä ei voi auki pitää, joten pojalla on yleensä sellainen päälaen takaosassa oleva "samurai-nuttura" ( Jarppi alkoi käyttää moista meidän pojan jälkeen), tai sitten laitan hänelle päälaelle ranskalaisen letin, ja loput hiukset auki. Välillä katselen netistä kuvia esim. intiaanien hiustyyleistä onpa pojalla ollut välillä tukka kuin Legolaksella TSH:ssa. Mitä muut on mieltä, ei kiinnosta. TErveisiä tutuille. Ihan sama mitä mieltä muut on
Mä lisäisin tuohon tyyliin vielä myös ne Legolaksen suipot korvat:D
Käytätkö siis noin paljon aikaa poikasi tukkaan ihan itsesi takia vai? Jos joka päivä joutuu letittämään ja stailaaman, niin kuulostaa rankalta. Itse en jaksaisi. Mutta eihän siinä muuten mitään vikaa ole.
On pitkä tukkasia pörröpäitä ja äidit kerii ja sukii poikiansa (sairasta). Kysykääpä lasten isiltä mitä mieltä pitkätukkasista mammapojista ovat.
Itte taidat olla.
Sehän nyt on selvää, että jos tukka ei oo niin kuin kaikilla muilla niin sanomista tulee. Minä olen monta vuotta ajellut pojilleni lyhyet hiukset ihan vaan, koska se on kätevää, edullista ja eipähän roiku humppa tukka silmillä ja onko se nyt kiva sellanen hikinen fleda. Mutta vanhinta 7v poikaa ruvettiin jo ennen eskari ikää kiusaamaan kaljuksi. Joten itkien poika pyysi, että äiti jätä edes vähän hiuksia. No ajellaan useammin tyyliin 6mm mittaseks. Sisarukseni pojalla on pitempi tukka ja se on aina hikinen ja haisee kun ei anna pestä. Tosi ällöä. Mutta siis kaikkien pitäs olla samanlaisia, pukeutua samoin ja tukkakin olla samanlainen. Pitäs vaan uskaltaa olla erillainen, oma persoona ja sellainen mistä itse pitää.
Ihan sääliksi käy lapsiasi jos tuo on totta. Kuvittelen miten terrorisoit lapsiasi sen hiustenkynijäkoneen kanssa. Kauheeta. Voit olla varma että poikasi ei tule arvostamaan toimiasi kunhan kasvaa. Olet tainnut ihan unohtaa millaista oli olla lapsi tai nuori?
Rock-yhtyeet, nuo pitkätukkaisten mammapoikein ilmentymät, joita jokainen isä inhoaa. Vai kuinka?
Itte taidat olla.
Tyttärensä hiuksia joka päivä niin leimattaisiin pedofiiliksi/pervoksi. Miettikääpä sitä, ja kohta joku varmaan moralisoi että kyllä meidän isi sukii meidän tiinua joka ilta.
Itte taidat olla.
Tyttärensä hiuksia joka päivä niin leimattaisiin pedofiiliksi/pervoksi. Miettikääpä sitä, ja kohta joku varmaan moralisoi että kyllä meidän isi sukii meidän tiinua joka ilta.
Mä en kestä!
Meillä mies hoitaa lasten aamutoimet ja "sukii" tytön tukan letille joka ikinen päivä.
Täytyypä ottaa yhteyttä polliisiin tän pedofiiliasian kanssa. Avioero varmaan edessä? Vai 6 mm siili tytölle?
Jossa lpset kasvatetaan miehiksi :) eikä naisiksi. Se on vaan tosi asia että monessa naisessa on enempi munaa kuin nykyajan miehis(pojissa)
se muna on kiinni?
Jossa lpset kasvatetaan miehiksi :) eikä naisiksi. Se on vaan tosi asia että monessa naisessa on enempi munaa kuin nykyajan miehis(pojissa)
Meillä mies hoitaa lasten aamutoimet ja "sukii" tytön tukan letille joka ikinen päivä.
Täytyypä ottaa yhteyttä polliisiin tän pedofiiliasian kanssa. Avioero varmaan edessä? Vai 6 mm siili tytölle?
Juuri niitä miehiä jonka äidit on hiuksia sukineet ja hameen alla pitäneet, piilossa pahalta maailmalta :)
Kovin olivat nuoria nuo ap:n esimerkkopjat.
Meillä 4.-luokkalaisella pojalla on pitkä, paksu, taipuisa ja kiiltävä tukka. Ulottuu lapaluiden alle tai pidemmällekin.
Halusi itse kasvattaa tukkaansa, ei rock- tai futistähtien takia vaan mangasarjojen innoittamana.
Pukeutuu ihan normipojan vaatteisiin, mutta tykkää kirkkaista väreistä.
Ranskassa tituleerattiin järjestään petite mademoiselleksi (= pikkuneidiksi), kotimaassa ei sentään aina.
Tyypillä on sen verran itsetuntoa, ettei tuo heilauta. Leikataan, jos poika haluaa.
Ja ihan Suomen 5. suurimmassa kaupungissa asutaan
Mutta asutaan maalla uudellamaalla ja kyllä meidän ekaluokkalainen on ainakin taksikavereilta saanut suunsoittoa hiuksistaan. Niillä kavereilla kun on kaikilla sellainen lähes kalju inttisiili. Onneksi pojalla on niin hyvä itsetunto ettei ole noista moksiskaan.
Mun mielestä terve lapsuus (pojan/tytön) on sellainen ettei väkisin pakoteta muottiin. Ei poikaa kova jätkä muottiin (pitää olla lyhyt hiukset ja tykätä joukkueurheilusta) tai tyttöä sellaiseen söpö Hello kitty prinsessa muottiin joka makeilee vaatteilla.
Juu joiltain lapsilta edellä mainitut jutut tulevat luonnostaan eikä niissä silloin ole mitään pahaa. Mutta paljon enemmän olen tavannut homo/lesbokammoisten vanhempien lapsia joita väkisin väännetään tiettyyn muottiin ja lapset voivat huonosti.
Yleensä näissäkään perheissä muuten vanhemmat eivät tuota muottiin pakottamista myönnä.
Itse haluan äitinä antaa poikieni kasvaa juuri sellaisiksi aikuisiksi miehiksi kuin ovat kasvaakseen. Eli kasvavat homoiksi/heteroiksi ihan sama, kunhan ovat aikuisina onnellisia ja hyvällä itsetuntemuksella varustettuja ihmisiä.
Kahden pojan äiti ja kasvatustieteilijä (ja hetero :)
Tukastako se muna on kiinni?
Siitähän se on kiinni:D. Katsos maalla on sellainen ajattelutapa että mammanpoikia syntyy, kun tukka on pitkä tai laittaa vaalenpunaisen paidan päälle, siksi poikia täytyy vaikka väkisin pitää kaidalla tiellä ja erottaa visusti "niistä pitkätukkapojista". Tuntuu että jokainen maalaisäijä on sisältä mammanpoika, jota pitää ulkoisilla puitteilla pitää ruodussa.
eka- ja tokaluokkalaisia. Poikia yhteensä 18.
Tulos:
Suurimmalla osalla pojista lyhyet hiukset.
Joillakin on pitemmät/puolipitkät hiukset. Joillakin = 3 kpl.
Lisäksi 2kpl sellaisia joilla niskatukka on aika pitkä.
Ei kestä.
pojalla on tukka, jota ei ole ikinä leikattu, muuta kuin aiemmin otsatukkaa. Nyt sekin on kasvatettu pitkäksi.
Hänellä on siis pisimmät hiukset lähes peppuun asti. Tukka on kuin leijonan harja tai liekki, ja selvää on, että sitä ei voi auki pitää, joten pojalla on yleensä sellainen päälaen takaosassa oleva "samurai-nuttura" ( Jarppi alkoi käyttää moista meidän pojan jälkeen), tai sitten laitan hänelle päälaelle ranskalaisen letin, ja loput hiukset auki. Välillä katselen netistä kuvia esim. intiaanien hiustyyleistä onpa pojalla ollut välillä tukka kuin Legolaksella TSH:ssa.
Mitä muut on mieltä, ei kiinnosta. TErveisiä tutuille.
Ihan sama mitä mieltä muut on