Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette Raamatusta?

Vierailija
18.11.2011 |

Edustaako teille totuutta? Haluatteko elää sen oppien mukaan?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SATUKIRJA. Joo, ihan hyvä juttuja, mut niin on monessa muussakin kirjassa.

En pidä sitä mitenkään ylimaallisena tai totuutena.

Kirja muiden joukossa.

Vierailija
2/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi elää maassa, jossa Raamatun julmuuksia oikeasti noudatettaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä Kalevalakin. Samalla tavalla kerättyä perimätietoa ja matkan varrella jalostunut. Kalevalan historia vain on lyhyt koska kansamme historiakin on.

Miksi siis eläisin jonkun muinaiskirjan mukaan? Raamattu tulee kuolemaan joskus omaan mahdottomuuteensa, se tulee olemaan jatkossa vain terrorismin käsikirja kuten koraanikin.

Terrorismia harrastetaan myös raamatun nimissä, sieltä otetaan kappaleen pätkiä ja aletaan ohjata muiden elämään niiden mukaan.

Vierailija
4/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteenkoottu vanhoja löydettyjä tekstejä, joissa saattaa olla jotain perää, mutta suurin osa suusta suuhun menetelmällä muokkaantunut vähän erilaiseksi mitä oikea totuus sitten on :)

Vierailija
5/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."

Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."

Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä."

Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."

Vierailija
6/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille mitä Hän meiltä odottaa ja miten täällä tulee elää.

Vierailija
7/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on kristikunnan historian verivelkaisuus ja julmat aikakaudet. Tämä asia vaikuttaa ihmisten mielipiteeseen Raamatusta. Jumala on saatu näyttämään julmalta eivätkä ihmiset tiedä tulevasta toivosta!

Usein täällä kritisoidaan Vanhan testamentin orjuutta ja pakanakansojen hävitystä. Historioitsijat ovat ihmetelleet miksei Jumala hävittänyt aikaisemmin näitä julmia pakanakansoja, jotka uhrasivat pikkulapsiaan esim. Molokille. Siis heittivät elävinä tuliseen pätsiin, joka oli Molokin syli.

Orjuus on verrattavissa työsuhteeseen! LUkekaapa miten heitä piti kohdella ja milloin pääsivät aina vapaaksi. Ottakaa myös huomioon et monet orjat eivät halunneet päästä vapaaksi ollenkaan. Lukekaa myös naisten osa vähän paremmin. Oliko esim. Saara joku saamaton nainen?

Raamattu kertoo elämän tarkoituksen ja lähitulevaisuuden just nappiin.

Vierailija
8/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä historiallisiakin tapahtumia mukana, mutta en usko että on sellaisenaan totta (esim. Nooan arkki).

En elä Raamatun oppien mukaan.

Vierailija
9/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalanpelon avulla. Ilman sitäkin teosta maailma olisi niin paljon rauhallisempi paikka elää.

Vierailija
10/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän elää joka päivä Raamatun ohjeiden mukaisesti mutta valitettavasti elän kuitenkin synnin orjuudessa kuten kaikki muutkin ihmiset eli en ole täydellinen enkä sellaiseksi voi koskaan onneksi tulla sillä silloin muuttuisin ylpeäksi ja sekin on syntiä mitä suurimmassa määrin joten olen onnellinen siitä että edes jollakin tasolla olen oppinut ymmärtämään totuuden vaikka minulla vielä onkin paljon oppimista tästä elämästä ennenkuin siirryn tuonpuoleiseen johon toivottavasti on vielä paljon aikaa ja saan nähdä tämän maailman tuhon koko karmeudessaan jota en todellakaan kuitenkaan odota vaan toivon pääseväni tempaukseen mukaan sitten kun Jumalan käsky käy ja Jeesus tulee noutamaan omansa täältä kurjuudesta.

Vierailija
11/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän totena.

Vierailija
12/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole kuin n. 2000 vuotta vanha. Jos joku saa sitä iloa, niin ok. Itselleni tarinoita muiden joukossa ja osa ihan kivoja. Osa aika brutaaleja. Mutta niinhän se menee.

Uskonnot on ihan meitin ittemme keksimiä. En nytr linkkiä viitsi laittaa, että miten paljon niitä on. Kuka määrittelee sen "OIKEAN"?

Vierailija
13/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinoita. Osin historiaa, osin uskonnollista höpönlöpöä.

Tehty pitämään ihmiset kurissa, on ajattomia elämänohjeita tosin joukossa.

Vierailija
14/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli totta se on alusta loppuun. Höyrypäisiä hulluja sitä vaan tulkitsee ja käyttää hallitsemaan muita.

Länsimainen yhteiskunta ja moraali perustuu raamattuun.

Vaikka raamattuun uskon, en noudata läheskään kaikkien ihmisten tulkintoja siitä. Yli 30 vuotta läheltä seuranneena olen voinut todeta etteivät tiukkapipoisimmatkaan saarnamiehet edes noudata oppejaan.

Harrastan kaikkea sellaista, mistä tulee ankaraa palautetta tietyiltä "lähimmäisiltä". Esim. vaikka seksisuhteet ja tanssiminen. Absolutistikaan en ole. Silti tunnen itseni kristityksi enkä kadu mitään tekemisiäni. Pyrin olemaan tekemättä sellaista mikä omaatuntoani loukkaa. Missään muita paremmassa asemassa en koe olevani.

Vierailija
15/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on teos, joka on hyvä tuntea yleissivistyksen takia. Raamattu on ollut esi-isillemme uskonnon, kulttuurin, moraalin ja elämäntavan kehittämisessä hyvin merkittävä. Itse Raamattu on vähemmän mielenkiintoinen sekavuutensa ja ristiriitaisuutensa takia, mutta siitä tehdyt tulkinnat taas kertovat ajankuvasta ja historiasta sekä myös kansallisesta kulttuurista (katolisuus/luterilaisuus). Mielenkiintoista, miten samoja lauseita on tulkittu niin eri tavoin.

Vierailija
16/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän elää joka päivä Raamatun ohjeiden mukaisesti mutta valitettavasti elän kuitenkin synnin orjuudessa kuten kaikki muutkin ihmiset eli en ole täydellinen enkä sellaiseksi voi koskaan onneksi tulla sillä silloin muuttuisin ylpeäksi ja sekin on syntiä mitä suurimmassa määrin joten olen onnellinen siitä että edes jollakin tasolla olen oppinut ymmärtämään totuuden vaikka minulla vielä onkin paljon oppimista tästä elämästä ennenkuin siirryn tuonpuoleiseen johon toivottavasti on vielä paljon aikaa ja saan nähdä tämän maailman tuhon koko karmeudessaan jota en todellakaan kuitenkaan odota vaan toivon pääseväni tempaukseen mukaan sitten kun Jumalan käsky käy ja Jeesus tulee noutamaan omansa täältä kurjuudesta.

Vierailija
17/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on moraalisäännöksiä, joihin samastun. Esim. "tee toiselle samoin kuin tekisit itsellesi" tai "kunnioita isääsi ja äitiäsi".

En ajattele, että pitäisi elää täsmälleen Raamatun oppien mukaan mutta kannattaisi tutustua kuitenkin tuon kirjan sisältöihin. Raamattu on mielestäni kulttuurihistoriallisesti merkittävä.

t: ateisti

Vierailija
18/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu fiktio täynnä vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Vierailija
19/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän riippuu siitä mikä kohta on kyseessä, en ihan niitä kaikkia oppeja noudata. Pitää ottaa huomioon että kirja on kirjoitettu osina, useamman eri kirjoittajan tuotos, jossa on paljon ristiriitaista, henkilökohtaisten mielipiteiden pohjalta kirjoitteua. Lisäksi tietysti ajankohdan tavat, tottumukset ja kulttuuriset seikat näkyvät kirjassa, samoin se, että kyseessä on pääasiassa miesten kirja, joka on miehen näkökulmasta ja miehille kirjoitettu.

Luomiskertomuksen sananmukaisuus, johon moni vetoaa vastustaessaan lajien kehityksen ja jopa perinnöllisyysbiologian (geenimutaatiot ym) kannattajia on mielestäni jo aika yksisilmäistä.

Hyviäkin asioita tietysti löytyy ja paljon sellaista, jota olisi hyvä noudattaa nykyisinkin. Selkeitä ja helppoja "älä varasta" tyylisiä ohjeita, nehän ovat ihan yleispäteviä nykyaikanakin. Omaa ajattelua vaativa kirja, joka ei edusta absoluuttista totuutta kaikesta, mutta antaa paljon ohjeita niille, jotka niitä kaipaavat.

Vierailija
20/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edustaako teille totuutta? Haluatteko elää sen oppien mukaan?

Raamattu on mielenkiintoinen kirja menneisyydestä, joka kertoo ihmisten elämästä, ajattelusta, uskomuksista ja filosofiasta tuhansien vuosien takaa. Ikkuna menneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän