Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissa ei vietetä ollenkaan joulua

Vierailija
19.12.2011 |

Mulle selvisi tänään pihalla naapurin äidin kanssa jutellessa että heillä ei vietetä joulua ollenkaan. On kuulemma kivaa että isällä on muutama ylimääräinen vapaa päivä, mutta siinä kaikki. Kotihoidetut pienet lapset eivät edes tiedä mikä joulu on! Toki siis ovat kuulleet muiden siitä puhuvan, mutta siitä mitä jouluna muissa perheissä tapahtuu (lahjat, pukki, ruuat, sukujoulu...) heillä ei ole mitään käsitystä.

Ymmärsin myös naapurin puheista että eivät ole jehovantodistajia tai jonkin muun uskontosuunnan kannatajia, vaan eivät vain halua joulua viettää.

Keskustelun jälkeen oli itsellä vähän kummallinen olo. Jokainen toki tehköön niin kuin itse kokee parhaaksi, ei kenenkään ole pakko joulua viettää! En vaan ole ennen kuullutkaan että joissain perheissä ihan teitoisesti, ilman uskonnista vakaumusta, päätettäisiin olla viettämättä joulua! Itsekkin nuorena, ennen mistä ja lapsia, vietin joulua kovinkin epäperinteisillä tavoilla. Miehen ja lasten kanssa on kuitenkin ihanaa viettää joulua ja rakastan isoja sukujoulujakin nykyään! Onko kovinkin yleistä tuollainen ettei vietetä joulua ollenkaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Onko varma ettei naapurisi kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön? On kristittyjäkin, jotka eivät halua viettää joulua sen pakanallisten alkujuurien takia.

Vierailija
2/3 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ihan varma en voi olla kuuluvatko johonkin uskonnolliseen yhteisöön, mutta uskoisin että eivät kuulu. Perheen äitikin itse nimittäin mainitsi että eivät ole jehovantodistajia vaikka monet niin luulevatkin, kun hän ilmoittaa että eivät vietä joulua. Lisäsi myös että eivät kuulu mihinkään muuhunkaan uskonnolliseen yhteisöön.

Jäin käsitykseen että heillä ei ole ns. tarvetta eikä halua viettää joulua.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran kansa -yhteisö, joka ei vietä joulua. Mutta voihan olla että ovat muuten vaan joulustakieltäytyjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä