Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette Raamatusta?

Vierailija
18.11.2011 |

Edustaako teille totuutta? Haluatteko elää sen oppien mukaan?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä Kalevalakin. Samalla tavalla kerättyä perimätietoa ja matkan varrella jalostunut. Kalevalan historia vain on lyhyt koska kansamme historiakin on.

ja mistä vetoa että joku Raamatun käännöstyötä tehnyt munkki joskus vuonna miekka ja kirves nukahti punaviinipäissään ja kynttilä poltti koko teoksen. Sitten vaan yön pimeinä tunteina kirjoittamaan jotain samantyyppistä ettei kukaan vaan huomaisi hänen tuhotyötään...

Monien ihmisten käsien kautta kulkenut teos, sinänsä ihan mielenkiintoinen

Vierailija
22/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja kyllä haluaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan." Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan." Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta." 2. Moos. 15:3 "Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä." Jooel 3:9-10 (Herra puhuu) "... Alkakaa pyhä sota, innostakaa sankareita, lähestykööt, hyökätkööt kaikki soturit.Takokaa vantaanne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi."

Lapsuuteni oli uskovainen ja Raamattua paljon käsiteltiin, mutta en muista, että koskaan teemaksi olisi nostettu kostamista tai väkivaltaa. Eivätkä ne olekaan kristinuskon teemoja. Ja ihmettelen, miksi jotkut kriittiset olettavat, että Raamatun joka sanaa uskovaiset aina tulkitsevat kirjaimellisesti. Raamatun ja uskovaisen lisäksihän on olemassa pappi, joka poimii Raamatusta sopivia teemoja. Silloin kun olin uskovainen, en koskaan törmännyt siihen, että uskonasioissa olisi mässäilty Raamatun väkivallalla. Myös lähetystyön (nykyinen) idea on käännyttää ihmisiä rauhanomaisesti, ei millään pyhällä sodalla. (Uskoa on tosin paljon käytetty sotien motiivina.)

t: ateisti

Vierailija
24/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se olisi osannut lähettää vähän selkeämmän viestin?!

Kristittyjen käyttämä Raamattu jakaantuu Vanhaan testamenttiin ja Uuteen testamenttiin.[1] Se pohjautuu varhaisempaan juutalaisuuden käyttämään heprealaiseen Raamattuun eli Tanakiin, joka kristinuskon Raamatusta poiketen ei sisällä Uutta testamenttia eikä apokryfisiä kirjoja.[2] Tämä artikkeli käsittelee kristillistä Raamattua. Jehovan todistajat käyttävät Raamatusta omaa Uuden maailman käännöstä, jota ei liikkeen ulkopuolella pidetä kristillisenä. Mormonit käyttävät kristillistä Raamattua, mutta heillä on Raamatun rinnalla muitakin pyhiä kirjoja, mm. Mormonin kirja.

Vierailija
25/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joukossa. Tykkään lukemisesta mutta täytyy sanoa, että tuo satukirja on varmaan huonoin lukemani.

Vierailija
26/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamattuun enkä jeesukseen. erosin kirkosta puolisen vuotta sitten. enkä ole ollenkaan katunut. Siispä en usko koko touhuun. Uskon toki että on jokin meitä suurempi voima olemassa jossain, mutten nimitä häntä jumalaksi, jeesukseksi tai miksikään muuksi.

Vierailija
27/27 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nätti hyllyssä valkoisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän