Gallup imetyksestä
Mitä mieltä olette imettämisestä marketin (esim.prisma,citymarket) käytävällä?
Kommentit (27)
Vauva on ruokittava kun se huutaa maitoa, tottakai imetys menee ihan kaiken muun asian edelle.
Ei kai sitä nyt voi koko ajan miettiä mitä muut ajattelee.
Mun mielestä imettää voi ihan missä vaan.
mutta muuten ihan ok.
Tuntuu, että korviketta (syystä tai toisesta) lapselleen antavat/antaneet äidit tekevät kamalan haloon julkisella paikalla imettämisestä. No, kaipa se itsestäkin tuntui jotenkin oudolta ajatukselta ennen kuin oli omia lapsia imettänyt. Omien kokemusten jälkeen se kuitenkin on maailman luonnollisin juttu. Ja kuten moni tässäkin ketjussa on todennut, imettää voi helposti ilman, että rintoja tarvitsee koko maailmalle paljastaa.
ja jopa suositeltavaa. Muutkin imettävät äidit rohkaistuisivat imettämään julkisesti. Liian moni antaa vauvalle korviketta julkisilla paikoilla ihan vain sen takia, että häpeilevät jotenkin imettämistä. Julkista taaperoimetystä suosin myös :) Ja tosiaan ei se tissi niin paljoa näy ja jos näkyy niin onko se niin vaarallista?
Minua taas ärsyttää suunnattomasti ne äidit jotka valtaavat (usein sen ainoan) lastenhoitohuoneen/wc:n imetystä varten ja oma vauva huutaa märän vaippansa vuoksi... Ja itse imetän huutavaa lastani ihan missä vaan! Olen imettänyt mm. alennusmyyntien kassajonossa seisaaltaan. Mielummin hiljennän sen pää punaisena huutavan lapsen kuin annan koko kaupan kuunnella ja vauvan hätääntyä. Ja olisin tullut hulluksin neljän seinän sisällä, vaikean vauvan kanssa on pakko ajatella välillä itseäänkin ja minulle esim. kaupungilla kiertely ystävän kanssa on rentouttavaa ja edistää jaksamistani. Eli kyllä todellakin hyväksyn käytävällä imettämisen, tai bussissa, ystävän olohuoneessa vaikka mieskin on kotona jne.
Asuinpaikasta johtuen olen paaasiassa imettanyt lapset Aasiassa. Suomessa kesalomilla olen myos kerran ollut 6kk vanhan vauvan kanssa lastenhoitohuoneen oven takana PITKAAN ja paadyin sitten vaihtamaan vaipan kauppakeskuksen penkilla (vaipanvaihtoalustan paalla), kun joku oli linnoittutunut sinne huoneeseen imettamaan.
Aivan idioottisuunnittelu noilla tiloilla. Asuinkaupungeissani Aasiassa (ja matkakohteissa) on suurimmaksi osaksi lastenhoitotila sellainen, missa on erikseen kaksi tilaa, toinen vaipan vaihtoon ja toinen sitten oven/verhon takana imetysta varten. Aivan ykkonen oli joku ostoskeskus Kuala Lumpurissa, missa oli mahtavan iso lastenhoitohuone, monta "vaihtopistetta" vauvoille ja yhta monta verhoilla eristettya imetyspaikkaa, missa oli aivan ihana iso nojatuoli!
Prisman ym. käytävillä voi imettää.
Itse tosin vietin ihan pienen vauvan kanssa sekä tiheän imun kausina aikaa ihan suosiolla kotona neljän seinän sisällä. Eipä tullut mullekaan mieleen lähteä kauppaan pyörimään (tai edes ruokaostoksille).
Joskus muuten tällä palstalla saa noottia siitäkin, kun viettää vauvam kanssa aikaa "vaan kotona". Olenkin joskus järkyttänyt ihmisiä AV:lla kertomalla, että vauvani oli ekaa kertaa kaupassa ollessaan 4 kk ikäinen...
Niin, mulle ei ihan pienen vauvan/tiheän imun kauden/rintaraivarikauden aikana ole tullut edes mieleen lähteä kaupoille tai muualle pyörimään.
Ihan pakolliset menot on kaikkien kolmen muksun kanssa toki hoidettu, mutta muuten ollaan pysytelty tissien kanssa kotosalla siinä vaiheessa kun se on vaan sitä imemistä eikä ole lähdetty sinne Prisman kassajonoon jos ei ole ollut IHAN pakko.
Aika suuren osan päivästä imettävä saa viettää jossain "pukukopissa" jos aina menee piiloon imettämään.
Minun mielestäni vauvaa saa imettää ihan missä tahansa. Lastaan imettävä äiti on yksi kauniimpia näkyjä mitä maailmassa on, ja kyllä ihminen on päästään sekaisin jos ajattelee että siinä on jotain hävettävää. Ja yöks, en kyllä menisi yleiseen vessaan imettämään. Vauvalla on oikeus saada maitoa heti silloin kun hänellä on nälkä, riippumatta paikasta.
Minua taas ärsyttää suunnattomasti ne äidit jotka valtaavat (usein sen ainoan) lastenhoitohuoneen/wc:n imetystä varten ja oma vauva huutaa märän vaippansa vuoksi...
Ja itse imetän huutavaa lastani ihan missä vaan! Olen imettänyt mm. alennusmyyntien kassajonossa seisaaltaan. Mielummin hiljennän sen pää punaisena huutavan lapsen kuin annan koko kaupan kuunnella ja vauvan hätääntyä. Ja olisin tullut hulluksin neljän seinän sisällä, vaikean vauvan kanssa on pakko ajatella välillä itseäänkin ja minulle esim. kaupungilla kiertely ystävän kanssa on rentouttavaa ja edistää jaksamistani.
Eli kyllä todellakin hyväksyn käytävällä imettämisen, tai bussissa, ystävän olohuoneessa vaikka mieskin on kotona jne.