kotihommista, kun toinen on kotona työttömänä.
Paljonko kotona olevan pitäisi tehdä, kun toinen on töissä?
Kommentit (49)
Hitto kun pitää aina ottaa tuollaiset kovat keinot käyttöön, ennen kuin uskotaan. Musta on jotenkin tosi epäkunnioittavaa käytöstä.
Terv. yksi, jonka mies ei myöskään usko, ennenkuin on tosipaikka kyseessä
Hitto kun pitää aina ottaa tuollaiset kovat keinot käyttöön, ennen kuin uskotaan. Musta on jotenkin tosi epäkunnioittavaa käytöstä.
ei kuuntele (riitatilanteissa) ja se tulkitsee! Tätäkään riitaa ei olisi alunperin tullut, jos mies olisi kuunellut (halusin hänen mielipiteensä, en yrittänytkään sanoa omaa mielipidetääni) ja tulkinnut (että muka tarkoitan esim. että mies joutuisi olemaan täällä 7 h rätti kädessä kun itse olen töissä)
ap
ja etsimään sen oman asunnon. Ehdottomasti.
Käännä tilanne toisin päin. Voisitko käyttäytyä samalla tavalla?
Meillä on samantapainen tilanne ja hermot menee! Mies sentään tekee jotain, mutta ei helppoa ole ei...
Mitä pidempään mies on kotona, sen pahemmaksi se tulee muuttumaan. Usko pois..
päivästä riippuen sen 1 h - 4 h... No mites itse meinasit tehdä? En tiedä lisääntyisikö minun hommani, jos muuttaisin. 2 lasta lähtisi siis mukana. ap
Lasten kanssa asuessa sinulla ei olisi enää miestä huollettavana, joten on mahdollista että kotityösi vähenisivät.
koska ei se työnhaku nyt kuitenkaan koko päivää vie.
Minäkin teen ison osan viikon kotitöistä, koska minulla on kotitoimisto ja ne hoituvat tässä ohessa.
Ja kuitenkin tienaankin enemmän!
Sain lähteissäni 9 kk:n palkan,tämän lisäksi tietysti lomat ja luontoisetuna ollut auto maksettiin rahana tuolta sopimusajalta.
Mulla ei siis ollut varsinaisesti mitään huolta toimeentulosta, rahallinen panokseni perheen kuukausitalouteen oli ihan yhtä suuri kuin aiemminkin, suurempikin, kun lapset lopettivat ip-kerhossa käynnin ja tästä ei sitten maksuja enää tullut.
Kun pohdin tätä työsuhteen lopettamista, sanoin miehelleni, että missään tapauksessa minusta ei tule mitään kokopäivätoimista kodinkonetta. Joo, huolehdin aamulla lapset rauhassa kouluun, hoitelen kauppareissut, lapset tulee koulusta suoraan kotiin, laitan välipalan, kuskailen kavereille ja harrastuksiin, voin pyörittää koneellisen pyykkiä, laittaa ruokaa tms. Mutta siivooja jatkoi meillä edelleen, en todellakaan syynännyt ja puunannut joka paikkaa, silittänyt miehelle paitoja valmiiksi, hoitanut kaikkia kotitöitä mieheni puolesta valmiiksi.
Koin, että koska taloudellinen tilanteemme ei työttömyyteni vuoksi heikentynyt pätkääkään, arkielämä puolestaan helpottui, kun lapset saatiin lähetettyä rauhassa aamuisin kouluun, pääsivät kotiin ajoissa, palavereista ei enää tarvinnut sydänsyrjällä kaahata hakemaan lapsia ip-kerhosta, kiireessä ja väsyneenä taikoa jotain pikaista ruokaa jne., en todellakaan elänyt mieheni "siivellä" niin, että olisin ollut velvoitettu tekemään perheemme kaikki mahdolliset kotityöt. Varmasti tein enemmän kuin tavallisesti, mutta todellakaan en kaikkea.
Eikä mieheni sitä kyllä olettanutkaan.
Sain lähteissäni 9 kk:n palkan,tämän lisäksi tietysti lomat ja luontoisetuna ollut auto maksettiin rahana tuolta sopimusajalta.
Mulla ei siis ollut varsinaisesti mitään huolta toimeentulosta, rahallinen panokseni perheen kuukausitalouteen oli ihan yhtä suuri kuin aiemminkin, suurempikin, kun lapset lopettivat ip-kerhossa käynnin ja tästä ei sitten maksuja enää tullut.
Kun pohdin tätä työsuhteen lopettamista, sanoin miehelleni, että missään tapauksessa minusta ei tule mitään kokopäivätoimista kodinkonetta. Joo, huolehdin aamulla lapset rauhassa kouluun, hoitelen kauppareissut, lapset tulee koulusta suoraan kotiin, laitan välipalan, kuskailen kavereille ja harrastuksiin, voin pyörittää koneellisen pyykkiä, laittaa ruokaa tms. Mutta siivooja jatkoi meillä edelleen, en todellakaan syynännyt ja puunannut joka paikkaa, silittänyt miehelle paitoja valmiiksi, hoitanut kaikkia kotitöitä mieheni puolesta valmiiksi.
Koin, että koska taloudellinen tilanteemme ei työttömyyteni vuoksi heikentynyt pätkääkään, arkielämä puolestaan helpottui, kun lapset saatiin lähetettyä rauhassa aamuisin kouluun, pääsivät kotiin ajoissa, palavereista ei enää tarvinnut sydänsyrjällä kaahata hakemaan lapsia ip-kerhosta, kiireessä ja väsyneenä taikoa jotain pikaista ruokaa jne., en todellakaan elänyt mieheni "siivellä" niin, että olisin ollut velvoitettu tekemään perheemme kaikki mahdolliset kotityöt. Varmasti tein enemmän kuin tavallisesti, mutta todellakaan en kaikkea.
Eikä mieheni sitä kyllä olettanutkaan.
ja ollaan me saatu asiasta juteltua miehen kanssa. sanoin että hänen ei minulta tarvitse odottaa ihmeitä arki-iltasin, kun olen töissä ja hän on ollut kokopäivän kotona. (kyse on ollut myös siitä) ap
kun työttömänä oleva hoitaa kotona lasta ja odottaa toista lasta. Miten työnjako?
kun työttömänä oleva hoitaa kotona lasta ja odottaa toista lasta. Miten työnjako?
Mutta kun odottaa niin olon ja jaksamisen mukaan on mentävä. Jos esim oksentaa 24/7 niin on aivan kohtuutonta odottaa sellaiselta kaikkien kotitöiden tekemistä.
ap