kotihommista, kun toinen on kotona työttömänä.
Paljonko kotona olevan pitäisi tehdä, kun toinen on töissä?
Kommentit (49)
niin tekeehän se minunkin mies...
Lainaus:
ja etsimään sen oman asunnon. Ehdottomasti.
Käännä tilanne toisin päin. Voisitko käyttäytyä samalla tavalla?
Meillä on samantapainen tilanne ja hermot menee! Mies sentään tekee jotain, mutta ei helppoa ole ei...
Mitä pidempään mies on kotona, sen pahemmaksi se tulee muuttumaan. Usko pois..
päivästä riippuen sen 1 h - 4 h... No mites itse meinasit tehdä? En tiedä lisääntyisikö minun hommani, jos muuttaisin. 2 lasta lähtisi siis mukana. ap
Itse olen miettinyt että onpahan vähemmän hommaa kun mies on pois pelistä. Aikuinen mies kuitenkin sotkee aika tavalla. Eipä tarvitse vertailla kuka on tehnyt tarpeeksi ja kuka ei.
Lisäksi lapset kärsivät jatkuvasta riitelystä.
Pois olen lähdössä, heti kun rahkeet riittävät.
Vaikka saisikin töitä, oikeasti, tuolla tavallako vaimoaan kohtaan käyttäydytään?
Voinko antaa anteeksi ja unohtaa, eikö alamäissä pitäisi pystyä toimimaan yhdessä.
Meillä suurimmat riidat lähinnä rahasta, vaikka kyllä tuo resuvaatteissa ympäriinsä kuljeskelukin ärsyttää:/
mutta harvemmin siihen työnhakuun menee joka päivä koko päivä (on kokemusta). Sanoisin, että huomattava osa kotitöistä hoituu työttömältä ihan helposti, etenkin jos on pyykki- ja tiskikone.
lukee vain molia. ap
niin tekeehän se minunkin mies...
Lainaus:
ja etsimään sen oman asunnon. Ehdottomasti.Käännä tilanne toisin päin. Voisitko käyttäytyä samalla tavalla?
Meillä on samantapainen tilanne ja hermot menee! Mies sentään tekee jotain, mutta ei helppoa ole ei...
Mitä pidempään mies on kotona, sen pahemmaksi se tulee muuttumaan. Usko pois..päivästä riippuen sen 1 h - 4 h... No mites itse meinasit tehdä? En tiedä lisääntyisikö minun hommani, jos muuttaisin. 2 lasta lähtisi siis mukana. ap
Itse olen miettinyt että onpahan vähemmän hommaa kun mies on pois pelistä. Aikuinen mies kuitenkin sotkee aika tavalla. Eipä tarvitse vertailla kuka on tehnyt tarpeeksi ja kuka ei.
Lisäksi lapset kärsivät jatkuvasta riitelystä.Pois olen lähdössä, heti kun rahkeet riittävät.
Vaikka saisikin töitä, oikeasti, tuolla tavallako vaimoaan kohtaan käyttäydytään?
Voinko antaa anteeksi ja unohtaa, eikö alamäissä pitäisi pystyä toimimaan yhdessä.
Meillä suurimmat riidat lähinnä rahasta, vaikka kyllä tuo resuvaatteissa ympäriinsä kuljeskelukin ärsyttää:/
osaatko sanoa miten paljon miehesi sitten tekee? ap
Jos kotona oleva työtön ei käytä aikaa työn hakemiseen, opiskeluun tai lasten hoitamiseen, hänen on otettava päävastuu kotitöistä.
Jos kotona oleva työtön ei käytä aikaa työn hakemiseen, opiskeluun tai lasten hoitamiseen, hänen on otettava päävastuu kotitöistä.
koska ei todellakaan mene työnhakuun koko päivää koko viikon ajan kun hakemus on laadittu, sitä vain muunneellaan uusiin kohteisiin , j atyöhistoriat sun muut ei juurikaan muutu , jos on työtön eli tytön tkee KAIKKI KOTITYÖT samoin ktona muutoin oleva, esim kotihoidontuella olija, tekke ruoat, hoitaa lapset, siistii kodina, pesee pyykit jne viikonloppuisin hommat jaetaan tasan näin ainakin meillä
kilahti, kun kysyin, että onko se reilua että minä teen eka 7 h töitä ja tuun sitten kotiin tekemään töitä (kun mies pääsääntöisesti makaa ja katsoo töllöö...tekee kyllä kun pyytää, mutta sitäkään ei saa tehdä enää...eli pyytää). Koki vittuiluksi ja käski muuttamaan omaan asuntoon. ap
Herranjestas, kyllä mä karjuisin ukolle takasin jos se alkais kilahdella mulle jostain tekemättömistä töistä kun ensin olen täyden työpäivän viettänyt työpaikalla ja toinen makoilee kotona!!! En ikinä kuuntelisi tuollaista, tai saisi äijä monoa perseelleen. Ihme ukko sulla, ja on musta omituista jos sinä alistut tuollaista kuuntelemaan.
lapsia se mitä niissä on hoidettavana / leikitettävänä. ap
koska ei todellakaan mene työnhakuun koko päivää koko viikon ajan kun hakemus on laadittu, sitä vain muunneellaan uusiin kohteisiin , j atyöhistoriat sun muut ei juurikaan muutu , jos on työtön eli tytön tkee KAIKKI KOTITYÖT samoin ktona muutoin oleva, esim kotihoidontuella olija, tekke ruoat, hoitaa lapset, siistii kodina, pesee pyykit jne viikonloppuisin hommat jaetaan tasan näin ainakin meillä
kilahti, kun kysyin, että onko se reilua että minä teen eka 7 h töitä ja tuun sitten kotiin tekemään töitä (kun mies pääsääntöisesti makaa ja katsoo töllöö...tekee kyllä kun pyytää, mutta sitäkään ei saa tehdä enää...eli pyytää). Koki vittuiluksi ja käski muuttamaan omaan asuntoon. ap
Herranjestas, kyllä mä karjuisin ukolle takasin jos se alkais kilahdella mulle jostain tekemättömistä töistä kun ensin olen täyden työpäivän viettänyt työpaikalla ja toinen makoilee kotona!!! En ikinä kuuntelisi tuollaista, tai saisi äijä monoa perseelleen. Ihme ukko sulla, ja on musta omituista jos sinä alistut tuollaista kuuntelemaan.
nyt on kuitenkin turta olo. En tiedä miten nopeasti tulee vastauksia. (yöllä mietin, miten pystyn sitten nukkumaan yksin jne...) Sanoin jo lapsillekin että muutetaan pois.
ap
huolenpitoa lapsista!
Mulle on kauhistus nämä mammat, jotka sietää pettävää, laiskaa, rumasuista, itsekästä alkoholistimiestä ja kyselevät vielä neuvoa: onko oikein, saako sanoa, mitä tekisitte jos...loputtomiin.
Ei niin minkäänlaista omanarvontunnetta tai rohkeutta vaatia hyvää kohtelua itselleen tai lapsilleen. Parasta on vielä se niinkuin tässäkin ketjussa jos miehestä kyse -onko masentunut- kun ei tee mitään??
Eli tiskit, pyykit, ruoka jne.
Samaan tyyliin kuin ennen vanhaan kotirouvat, joilla oli isoja lapsia =)...
Koin, että koska taloudellinen tilanteemme ei työttömyyteni vuoksi heikentynyt pätkääkään, arkielämä puolestaan helpottui, kun lapset saatiin lähetettyä rauhassa aamuisin kouluun, pääsivät kotiin ajoissa, palavereista ei enää tarvinnut sydänsyrjällä kaahata hakemaan lapsia ip-kerhosta, kiireessä ja väsyneenä taikoa jotain pikaista ruokaa jne., en todellakaan elänyt mieheni "siivellä" niin, että olisin ollut velvoitettu tekemään perheemme kaikki mahdolliset kotityöt. Varmasti tein enemmän kuin tavallisesti, mutta todellakaan en kaikkea. Eikä mieheni sitä kyllä olettanutkaan.
Minä en osaisi olla koko päivää kotona, siis useita tunteja, tekemättä. Jos ja kun lapset lähtisivät 8-9 aikaan kouluun ja palaisivat klo 12-14 aikaa, niin siinä ajassa kyllä ehtisi vaikka mitä.
Eli musta on ihan normaalia toimintaa tehdä asioita sillä välin kun on yksin kotona. Ei tietysti koko aikaa, saa sitä välillä hengähtääkin :), mutta en kyllä oikein ymmärrä, miten tuossa ajassa ei ehtisi esim hoitamaaan kotitöitä ihan suhteellisen näpsäkästi, niin että aikaakin jäisi yli?
Minä olen töissä päivät, niin on mieskin ja tosiaan kaahaamme palavereista hakemaan lapsia ip-kerhosta ja taiomme ruokaa, tosin ei kauhean kiireessä ja väsyneinä - kotona viiden aikoihin, ruoka syödään kuuden aikaan. Harrastuspäivinä napataan vain välipalaan ennen viittä ja syödään vasta ihan illasta. Töiden jälkeen emme ole väsyneitä, molemmat tykkäämme työstämme ja nautimme tekemisestämme, vaikka päivä venyisi 12 tuntiseksikin välillä.
Mutta siis meillä hoituvat liki kaikki kotityöt nytkin ihan ok, vaikka käytännössä vuorottelemme illat ylitöissä. Eli illasta on yleensä toinen kotona, laittaa ruuan, hoitaa kotihommat ja on lasten kanssa. Lapsiakin on normaalia enemmän (= reippahasti enemmän kuin kaksi). Mikä tosin tietty tarkoittaa sitä, että lapsetkin osallistuvat kotitöihin, eli käsipareja tekemässä on useampia.
Mutta siis jos mulla olisi normaalin "pyykit koneeseen 5 minsassa, pois koneesta 10 minsassa" ja "tiskikone täyteen alle 3 minsassa, tyhjäksi samoin" lisäksi käyttää useampi tunti päivässä kotitöihin niin tasan ehtisin tehdä kaiken, eikä siivojaa tarvittaisi.
Jokainen toki tyylillään ;-)
Ehdin aika paljon olemaan netissä.
Jos hakisin työtä niin ei minulla olisi aikaa löytää siihen aikaa.
Muutaman koneen täyttö- ja tyhjennys ei kauaa kestä.
Lapset tarttee hoitaa aina vaikka olisi kuinka kipeä, ei työttömyys ole mikään selitys ettei mitään kykene tekemään. Se on reppanan selittelyä, aivan täysin prioriteetteistä kiinni: tahtooko laittaa pesukoneen päälle vai ei, tahtooko laittaa ruuan, tahtooko pitää lapsia likasissa vaipoissa.
Tupakoiko tämä työtön henkilö? Montako minuuttia henkilö käyttää työaikasi sisällä tupakointiin?
Koneen täyttö/tyhjennys on vaan sinun hommaasi. Surullista.
Hankkisin siivoojan jos mies ei osallistu.
Siis ei olisi vaikeutta löytää aikaa etsiä työtä jos nyt tarttisi alkaa hakemaan! ;)
48
energiatasosi vuoksi työttömänä? Jos töiden hakeminen on kokopäiväistä hommaa, niin olet varmaan hidas, ja sellaisille ei nykyajan hektisessä työmaailmassa ole sijaa, ikävä kyllä.
Kyllä töiden hakeminen on ihan täysipäiväistä hommaa. Teen isomman osan kotitöistä nyt kotona ollessani, mutten olo kotona kotitöitä tekemässä, vaan töitä etsimässä!!
Heti siinä, kun miehesi syyttää sinua, työssäkäyvää puolta, kodin siivottomuudesta, ja vaatii sinulta kotitöiden tekemistä, osoittuu, että mies yhä odottaa sinun kantavan päävastuun, hänen löhöillessä.
Itse räsähtäisin nauruun, jos oma mieheni kotona ollessaan esittäisi työpäiväni päätteeksi työlistan kotiin. Onneksi ei niin tee - päin vastoin, minä olen se laiskempi osapuoli, ja kun olen ollut erinäisistä syistä kotona kuukausiakin, hänen tuodessa rahan taloon, on minun silti pitänyt patistella illalla, että älä sinä nyt rupea tiskaamaan, istu ja katso televisiota, kyllä minä hoidan. Olisi ne kotihomman voinut tehdä päivälläkin, mutta silloin kun ei saanut aikaiseksi.
Että semmoinen tapaus minulla. Nyt kun käymme molemmat töissä, joskus pyydän tekemään joitain "minun" töistäni, esim. jos alkaa sataa pyydän mukaan pyykkiä alas ottamaan, mutta noin yleensä on tasan jaettu meillä kaikki. Oman kiinnostuksen mukaan.
Saa nähdä miten käy, kun vuoden päästä mies jää isyyslomalle esikoisen kanssa, miten siltä sujuu kotona vetelehtiminen (ei ole koskaan ollut viikkoakaan työttä).
Komppaan edellistä - onhan siinä työnhaussakin oma hommansa, muttei se sentään koko päivää vie. CV:n ja hakemuksen kun saa kerran päivitettyä kuntoon, niin loppu onkin pääasiassa sähköpostien lähettelyä samoilla liitteillä, nykyään kun ei tarvitse lähteä viemään kirjettä paikan päälle itse :D Ja tuskinpa kukaan yli 10:ssä työhaastattelussa käy viikossa, sitäpaitsi ne kestää jotakuinkin puolesta tunnista kahteen tuntiin tilanteesta riippuen. Eli kyllä niitä kotihommiakin ehtii siinä välissä ihan kivasti tehdä...
"Edellisellä" tarkoitin siis 49:ä
mutta harvemmin siihen työnhakuun menee joka päivä koko päivä (on kokemusta). Sanoisin, että huomattava osa kotitöistä hoituu työttömältä ihan helposti, etenkin jos on pyykki- ja tiskikone.