Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parisuhteessa elävät, laittakaa lastenne joululahja lista niin verrataan. t.YH

Vierailija
16.11.2011 |

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

listoissa oli kaikkee ihan kummallista, josta en tajua mitään. Kaikenlaisia lyhenteitä, x, y, z -kirjaimia, mega, nano, hyper ja super juttuja.

Mut me vanhemmat käytämme lahjaan max. 100 e/lapsi, jos sitäkään. Eikä oo kiinni siitä, ettei olisi rahaa, on kyse siitä että kaikkee paskaa maailmasta ei tarvitse ostaa.

Vierailija
22/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monster High nuken hintaan 20 €

Sitten kasaan lisätäänkin, mummit, kummit, vaarit, mun veljien perheet, hyvät ystävät ja mun poikaystävä niin kasassa on vähintään 20 lahjaa ja 250 € mikä minusta on jo aivan liikaa. Vähempikin riittäisi.

yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna toteutan 4-vuotiaan kaikki toiveet: angry birds pehmolelu ja palapeli.

lisäksi kirja,yöpaita ja pieni suklaa, siinä se sitten taitaa olla.

Vierailija
24/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi köyhäillä joulunakin ja tyytyä siihen mitä parisuhteessa elävät ja työssäkäyvät armollisesti joulupuukeräysten paketteihin pakkaavat.

Jätän vaikka kinkun ostamatta, mutta meille ostetaan paljon leluja ja ihan sama vaikka ne hajoais lasten käsiin jo joulupäivänä. Jouluna ei köyhäillä vaikka eletään tulonsiirroilla ja olen YYHOO.

Vierailija
25/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tykkää niistä kovasti, eikä ole muuten lainkaan tavaran perään. Viime joulunakin paketeista suurin osa jäi avaamatta, samoin synttärinä. Sukulaisten kyselyihin olen vastannut, että antakaa aikaanne; viekää vaikka poika uimaan tms. tai kutsukaa kylään. Sellaisista hän tykkää.

Pojalla ikää 3,5 v., eikä edes päiväkoti ole muuttanut hänen antimaterialistista luonnettaan.

Vierailija
26/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on mullaki varaa se taulu-tv ostaa kunhan säästän eka. Ei se hoppy hallista osamaksulla tilaaminen tarkota että sulla mitään varaa ois ja etenkään sitä että se ees oma oo ennen ku oot maksanu sen kokonaan poies.

T. Toinen YyyHooo

Vierailija
27/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaroiden määrää.

Meillä tuohon viiteen tuhanteen kolmelle lapselle sisältyy mm. molemmille teineille (toinen lukiolainen ja toinen aloittelee korkeakouluopintoja) laadukas tietokone printtereineen, ohjelmistoineen (mm. grafiikkaohjelmia), ym. oheistarvikkeineen. Mielestäni nuo eivät ole ollenkaan turhia, ja mieluummin maksan laadusta kun siihen kerran on varaa. Sekalaisen muovisälän ostamista meillä on aina pyritty välttämään ja leluissakin on panostettu laatuun, ei määrään.

Lahjojen hintoja en tutuille huutele, mutta sitä kai tässä ketjussa kysyttiin..

Vierailija
28/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun sen kotiin kannan, ei hobbari sitä enää takaisin huoli, velat perivät, mutta tulonsiirrot tulee tilille joka kuukausi, niistä on kätevä laittaa osamaksuerät suoraveloitukseen.

Mutten tartte uutta telkkaria ennen kuin vanha syttyy palamaan, niin en osta. t. YYHOO

Vierailija
29/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi köyhäillä joulunakin ja tyytyä siihen mitä parisuhteessa elävät ja työssäkäyvät armollisesti joulupuukeräysten paketteihin pakkaavat. Jätän vaikka kinkun ostamatta, mutta meille ostetaan paljon leluja ja ihan sama vaikka ne hajoais lasten käsiin jo joulupäivänä. Jouluna ei köyhäillä vaikka eletään tulonsiirroilla ja olen YYHOO.

No jätetään sit ne paketit antamatta, kun ne selkeesti aiheuttaa enemmän vitutusta kuin hyvää mieltä. Ja kun vaikuttaa siltä että rahaa on muutenkin tuhlattavaksi kaikenlaiseen paskaan.

Vierailija
30/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman 50€ kuukaudessa joutuisin pistämään etukäteen syrjään jos säästämällä television ostaisin.

Ostan television ja säästän sitten seuraavina 12 kuukautena jostain muusta ja maksan osamaksuja, säästän siis minäkin, mutta jälkikäteen.

Vierailija
31/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kolmen lapsen ja kahden aikuisen talous ja joululahjat menee jotakuinkin näin.

En osta lapsille mitään, sillä joulupukki tuo muutenkin kummeilta ja mummeilta jotain. Niistä yleensä sovitaan hyvissä ajoin koska olen kieltänyt ostamasta meille mitään kräääsää. Joukossa on kuitenkin yksi pakollinen lelukuvastosta leikattu toive.

Olen ohjeistanut lapsia että tontuille voi jättää kolme vaihtoehtoa, joista ne voi vailta jotain tuotavaksi jos on ollut kiltti.

Eli jokainen lapsi saa n.4-5 pakettia, eikä yksikään ole minun ostamani.

Vierailija
32/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän omaa tuntoa alkaa helpottamaan. Meidän yyhoo-perhe pärjää kyllä ilman sitä lahjoittamaanne 10€:n legopakettia, ei osteta jouluruokia, kun ne on turhia, ostetaan mieluummin legoja.

Ja ostetaan me ne ruuatkin, ei oo elämä jouluna parista kympistä kiinni, lapsilisiäkin tulee ennen joulua 304€, eiköhän sillä saada parit lahjat ja ruuat ilman rikkaiden armopaloja ja almujakin ostettua.

Älkää tosiaan lahjoittako joulupuu-keräykseen, ei me niitä lahjoituksia tarvita, ne tulee vaan ylimääräisinä lahjoina.

Vierailija
33/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän omaa tuntoa alkaa helpottamaan. Meidän yyhoo-perhe pärjää kyllä ilman sitä lahjoittamaanne 10€:n legopakettia, ei osteta jouluruokia, kun ne on turhia, ostetaan mieluummin legoja. Ja ostetaan me ne ruuatkin, ei oo elämä jouluna parista kympistä kiinni, lapsilisiäkin tulee ennen joulua 304€, eiköhän sillä saada parit lahjat ja ruuat ilman rikkaiden armopaloja ja almujakin ostettua. Älkää tosiaan lahjoittako joulupuu-keräykseen, ei me niitä lahjoituksia tarvita, ne tulee vaan ylimääräisinä lahjoina.

niin voisitko lopettaa myös mun maksamien verorahojen käyttämisen?

Vierailija
34/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiveitakaan ei ole isommin kuultu.

Ostetaan luultavasti isommille yhteiseksi taulu-tv, jos ei muuta kohtuullisen järkevää keksitä tai jos eivät toivo jotain järkevää. Harkitsen myös kannettavan DVD-soittimen hankintaa kahdella näytöllä talven pitkiä automatkoja varten, mutta katsotaan. Kuopukselle jotain Ninja-juttuja, joita toivoo. Lautapelejä ostan vähintään kaksi koko perheelle yhteiseksi. Ja yöpuvut ja vähän karkkia kaikille lapsille.

Kuopus on päiväkoti-ikäinen ja isommat vähän toisella kymmenellä.

Mä en tykkää ostaa mitään turhaa krääsää mahdottomasti, mutta saavat aina jotain mitä toivovat, usein jotain isompaa. Meidän lapset tykkää kyllä myös pehmeistä paketeista.

Vierailija
35/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v saa lahjaksi legopaketin (20e), dinosauruskirjan (10e), taskulampun (5e) ja muistipelin (5e). Kohta 2v pikkusisko saa Baby Born -nuken (25e tarjouksesta) ja Zhu zhu -hamsterin (7e). Ehkä kummeiltaan saavat vielä jotkut toiset lahjat ja isovanhemmiltaan myös luultavasti.

Meillä ei ole varaa hukuttaa lapsia lahjoihin, mutta ei toisaalta myös halua tai tarvettakan.

Vierailija
36/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 5- ja 8-v. tulevat todennäköisimmin saamaan

- uudet Nintendo-pelit (molemmille omat)

- isommalle jokin isompi lego, pienempi toivoo zhu zhu -prinsessalinnaa

- molemmille lahjaksi lehti (isommalle joku sarjakuva, pienemmälle prinsessa-lehti)

- molemmille kirjat

- molemmille uudet lastenlakanat (isommalle angry birds, pienemmälle prinsessa)

Tämän lisäksi saavat sitten molemmat kummeilta, isovanhemmilta ja muulta suvulta noin 10 lahjaa molemmat ja ne ovat yleensä enemmän leluja. Emme itse halua hommata niinkään isoa tavaramäärää, vaan jotain muuta jota lapset ovat toivoneet. Eli meiltä vanhemmilta vain yksi lelu per lapsi (lego ja zhu zhu linna).

Vierailija
37/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vastinetta mulle tyrkytetään. Ja voit sä käydä meidän köyhälle perheelle kinkun ostamassa ja lapsille pussillisen paketteja, kyllä me ne vastaanotetaan, mutta älä odota että kiitollisena edessäsi matelisin,kiitää voin, mutta se saa riittää.

Ja voin mä sut pimeellä kujalla ryöstääkkin jos se on sun mielestäsi köyhälle sopivampi tapa hankkia elanto.

Mut joka tapauksessa lapsilleni ostan PALJON lahjoja, en köyhäile vaikka jonkun VERONMAKSAJAN mielestä niin tulisi tulonsiirroilla elävänä tehdä.

Vierailija
38/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin, pentu on vasta tammikuussa luovutusiässä mutta se saa olla joululahja ja se maksaa tonnin. Enkä tosiaan osta sitä pelkästään lapselle, mulla on siitä vastuu, mutta se ostetaan tytölle ja tytön nimiin. Koska se koulutti meidän edellisenkin koiran, harrasti sen kanssa agilityä, haluaa käydä näyttelyissä ja koirat on sille henki ja elämä.

11 poika saa tietokoneen, koska sillä ei ole omaa tietokonetta. En tiedä vielä paljonko maksaa,

mies saa hankkia sen, mä hankin ton koiran.

Nämä on isoimmat joululahjat.

Tuskin paljon muuta saavatkaan näitten lisäksi. Ainakaan meiltä.

Vierailija
39/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v:

barbien auto ja barbie

Hello Kitty dvd

4v:

turles dvd

bakugan paketti

8v:

luistimet

bratz

ja tulot yht.1300e/kk

Vierailija
40/81 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinilleni lahjoja 450 euron edestä, osan siitä annan rahana.

Yh, jonka kaikki nettotulot 1400 euroa.