Parisuhteessa elävät, laittakaa lastenne joululahja lista niin verrataan. t.YH
Kommentit (81)
11v.
reppu
dvd barbie prinsessakoulu
kolikkokeräyskansio8v.
dvd
top model
angry birds pehmoJep ja lahjat on jo ostettuna.
Meillä mennään samalla tyylillä. Lapselle lahjaksi joku pehmolelu, dvd ja ehkä joku lelu lisäksi tai kirja. Mitä sitä enempää ostamaan, vaikka rahaa olisi.
7v pojalle isohko legopaketti ja kirja
pikkusiskolle taskulamppu ja vaatteita + jotain muuta
isosiskoille kirjoja, harrastusvälineitä, vaatteita
Ei hirmuisesti ostella, vaikka voitaisiinkin. Tavaraa vaan on niin paljon.
PS3-pelikonsolin
siihen pari peliä
Kinder-suklaapatukoita laatikollisen
eipä kai sitten muuta, luulisin. Mummoilta ja sisaruksilta saa myös jotain pienempää.
Olen avoliitossa opiskelevan miehen kanssa ja meidän 4v lapselle MINÄ ostan pari kirjaa ja dvd elokuvan. Jos mies jotain ylimääräistä rahaa saa niin ostaa ehkä jotain, mutta sovittiin että pidetään lahjamäärä tänä jouluna kohtuullisena.
Eikö kellään oo mitään aineettomia lahjoja? Enkä nyt tarkoita, että lapsi toivois vuohta Afrikkaan vasn esim käyntiä jossain lasten huvituspaikassa tai lastenkonsertissa? Onko tällaset ihan out?
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:17"]
Eikö kellään oo mitään aineettomia lahjoja? Enkä nyt tarkoita, että lapsi toivois vuohta Afrikkaan vasn esim käyntiä jossain lasten huvituspaikassa tai lastenkonsertissa? Onko tällaset ihan out?
[/quote]
Meillä hevoshulluille tyttärille on ostettu Apassionata-hevosnäytökseen Helsinkiin (helmikuussa) liput aiemmin ja on kyllä tykätty. :)
11-vuotiaalle samsungin tabletti. Ei muuta.
Meillä höntsymaali 79€, sukset ja monot x1. Ehkä jokin soitin. Pojat 6 ja 9. Sukulaisilta saavat jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 14:17"]
[/quote]
Meillä on lapsilla useita harrastuksia, joten olisi aika turhaa ostaa ennakkoon jokin lippu ja sitten se menisikin samaan aikaan ottelun/esiintymisen kanssa :/ Ajallisesti ei-päätetyt, kuten vaikka elokuvaliput toimii sen sijaan hyvin.
Aineettomat lahjat on sikäli out, että niissä nyt käydään muutenkin. Olisi aika pihiä sanoa lapselle että saat joululahjaksi päivän Flamingossa, jos käydään siellä alkuvuodesta muutenkin. Ei mun pokka ihan oikeesti riittäis tollaiseen "anteliaisuuteen", jonka tarkoituksena oikeasti ei ole mikään muu kuin se, että lahjan antaja säästää rahaa ja on pihi.
Sama juttu luistinten ja suksien kanssa. Niitä nyt on pakko ostaa kuitenkin, eikä tulisi mieleenkään ostaa lapselle suksia joululahjaksi, vaan ne ostetaan alkuvuodesta ihan muuten vaan.
Meillä lasten lahjoihin menee ehkä jotain 250 euroa per lapsi, lapset 5v ja 7v. Ihan leluja ja kirjoja ostetaan tuolla summalla. Sitten vielä mummoilta ja kummeilta tulevat lahjat. Yksi lapsi saa ehkä jotain 25-30 pakettia, ainakin aiempina jouluina on suunnilleen tämän verran tullut. Minusta ihan normaalia. Olen syntynyt 1970-luvulla, ja omassa lapsuudessani sain aina jotain parikymmentä pakettia, ihan normi määrä mielestäni.
Vaatteita
Leluja
Potkumopo
Välikausi haalari
Toivottavasti pukki toisi
Taidan hakata vaimon, kun poika on saunassa (kinkun olen tietysti leikannut valmiiksi) lahjoista sanon "en oikeen osannut ostaa mitään, on niin paljon rahaa". Miksi aina on tarve kilpaillla..?
Lapsi haluaa ( 4 v tyttö)
Lohikäärmeen jonka suusta tulee tulta (oli cittaris))
Ladattava perhonen
Angry Birds pelin
Little Petshoppeja
Saa takuulla nuo kaikki, ja pari muuta joita ei ole toivonut. Viime vuonna toivelista oli kolme kertaa pidempi.
Nettotulot > 7500, eikä osteta lapsille mitään.
Kolme lasta.
Yksi yhteinen lautapeli.
Kahdelle käsintehty lahja.
Kolmannelle muistikortti puhelimeen.
Toivon että saavat sukulaisilta pyjamat.
Minulla vasta yksi 1-vuotias lapsi. Ostan muutaman joululahjan, mahdollisesti jonkun duplo-paketin tai little people-systeemin. Lisäksi olen paketoinut muutamia vaatteita pakettiin, siis niitä mitä nyt muutenkin ostaisin. Pieni lapsi taitaa enemmän pitää pakettien repimisestä ja lahjapapereista, kun itse pakettien sisällöstä.
Niin, ja rahasta ei ole mitenkään pulaa. Nyt olen hoitovapaalla, mutta mies tienaa ihan keskituloisesti eli lapselle kyllä voitaisiin ostaa vaikka mitä, muttei taideta viitsiä