Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Plääh tämä nykyaika! Vauvaa täytyy "säilyttää" ostetussa värkissä ettei ole nolo!

Vierailija
16.11.2011 |

Isommat lapseni aloittivat kerhossa joka kestää 2 tuntia. Menin aitten hakemaan lapsiani kerhosta vauva 6 kk käsivarrellani. Kerhoon on matkaa kotioveltamme 250 metriä.

Vastaantulijat katsoivat minua oudosti. Kaksi kysyi että no mitäs, onko vaunut mennyt rikki? Kolmas sanoi että mitä, eikö teillä ole vaunuja?

Vastasin kaikille nätisti että kyllä, meillä on hyvät, ehjät vaunut ja on kantoliinaakin ja kantoreppua, mutta asumme aivan tässä vieressä joten en nähnyt syytä ottaa niitä mukaan.

Sain vain silmien pyöritystä vastaukseksi!

Mitä ihmeellistä siinä on, että kantaa vauvaa sylissään? Sillä oli toppapuku päällä, käsineet, hattu, villasukat... Minulla myös.

Miksi lapsia täytyy säilyttää nykyäaikana joko vaunuissa, rattaissa, kantoliinassa tai vauvakaukalossa että kuljettaa vauvaa "oikein"???

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannoin vauvaa ostoskeskuksessa käsivarrellani! ja arvatkaa miten paljon katseita sainkaan osakseni. ihan normaali 30v äiti (ei lihava, ei laiha) ja suloinen pikkuvauva 5 kk.

kyllä minua tuijotettiin! tuli ihan outo olo. vauvoja pitäisi säilyttää ainoastaan vauvanvaunuissa tai vauvan kantoliinassa! muuten sitä tekee väärin. kamala nykyaika.

Vierailija
2/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä usein kannan vauvaa ihan sylissä esim. kaupoissa. Pitemmät matkat kantoliinalla, koska se on niin paljon helpompaa, varsinkin tällaiselle selkävaivaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosiaan kirkkain silmin väität, että 250 metrin matkalla ehti vastaan tulla kolme eri tuntematonta ihmistä, jotka spontaanisti kommentoivat ääneen sitä, miten kuljetat lastasi? Suomessa?

Joopa joo.

Vierailija
4/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijottaa ja ihmetellä, kyllä lasta saa kantaa sylissä, se on ihan normaalia lapselle. Eihän kaikki lapset edes viihdy vaunuissa, liinoissa tai kantorepuissa, heitä on kannettava sylissä aina jos haluaa säästyä huudolta. Jos lapsi ei ole jätti, niin hyvinhän puolivuotiasta vielä kantaa, itse joudun välillä kantamaan 2v lasta sylissä, kun väsähtää kesken kävelyn, painaa jo reippaasti yli 10kg...

Vierailija
5/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannoin vauvaa ostoskeskuksessa käsivarrellani! ja arvatkaa miten paljon katseita sainkaan osakseni

osittain harhaa. Kyllähän ohikulkijat katsovat niin vanhempaa kuin lastakin.

Kun lapsi on sylissä, näyttää moni lastakin katsova katsovan vanhempaa, jolloin sitä kuvittelee vähän liikaa itsestään. Etenkin kun söpöt miehet alkavat hymyilemään, ei ne äipälle hymyile vaan sille lapselle.

Mikä on toki sääli :P

Vierailija
6/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tarviiko sit kantaa siinä istuimessa? meinaan ei kai nyt kärryjä tarvis virittää parkkipaikalta?!

meilläkin vauva sai tuijotelua ja hymyjä.

Vierailija
7/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannoin vauvaa ostoskeskuksessa käsivarrellani! ja arvatkaa miten paljon katseita sainkaan osakseni. ihan normaali 30v äiti (ei lihava, ei laiha) ja suloinen pikkuvauva 5 kk.

kyllä minua tuijotettiin! tuli ihan outo olo. vauvoja pitäisi säilyttää ainoastaan vauvanvaunuissa tai vauvan kantoliinassa! muuten sitä tekee väärin. kamala nykyaika.

Oiskohan siinä vaan tuijotettu söpöä vauvaa kun ne on yleensä " piilotettu" sinne vaunuihin..:)

Vierailija
8/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on sylissä, näyttää moni lastakin katsova katsovan vanhempaa, jolloin sitä kuvittelee vähän liikaa itsestään.

Sylissä kulkeva lapsi saa katseita, koska pieniä lapsia näkee aika harvoin yleisillä paikoilla juuri sen takia, että yleensä he ovat aika piilossa vaunuissa, kantorepuissa ja -liinoissa. Kyllähän sitä sitten tulee katsottua söpöä vauvaa pitkään kun kasvot on kerrankin näkösällä. :)

En oikein usko, että kukaan (tai ainakaan kovin moni) varsinaisesti ihmettelisi sylissä kantamista.

Vierailija
9/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva äiti jaksaa kantaa puolivuotiasta vauvaa käsivarrella puolta kilometriä.

Siitä nyt on aikaa kun olen kokeillut, mutta yleensä äidit pistävät jo muutamia kiloja painavan pikkuisen mieluummin vaunuihin, pulkkaa, liinaan tai muuhun "värkkiin" paljon lyhemmilläkin matkoilla.

Sitten katsotaan ihmeissään riskiä maalaisäitiä, joka heittää rautakaupassa kevyesti 50-kiloisen säkin autoonsa, "miten sinä jaksat". No kun sillä äidillä ei ollut vaunuja...

Toinen juttu vielä se, että jos isommista lapsista (huomaan monikon) useampi kuin yksi saa päähänsä livistää johonkin muuhun suuntaan kuin mihin olette menossa, sinulla ei riitä enää käsiä heidän kiinniottamiseen. Hampaillako sinä nappaat kiinni sen lapsen, joka on juoksemassa tielle kun vauva on käsivarrella ja toinen lapsi putoamassa ojaan ja yhdellä kädellä joudut kiskomaan häntä?

Vierailija
10/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit ei jaksa kantaa puolivuotiasta vauvaa puolta kilometriä?

Mitä ihmettä? Minä luulin olevani verraten huonokuntoinen, kun en ole juuri kuntoilusta jaksanut lapsen syntymän jälkeen (tai no raskausaikanakaan) niin välittää. Tai jaloissa on voimaa ja kävellä jaksan paljon, mutta käsivoimat heikohkot. Kyllä mä puolivuotiasta kantelin vaikka kuinka ja kauan. Vielä välillä kannan jopa yli kaksivuotiasta (ei viitsi aina ottaa rattaita mukaan, kun ei lapsi niissä juuri enää viihdy), joka painaa lähes 12kg! 1-vuotiasta (8,5kg) joutui usein kantamaan ja työntämään samalla rattaita, kun oli niin tuittupäinen, nyt 2-vuotiaan kanssa jo helpompaa, kun ymmärtää enemmän puhetta ja puhuu itsekin.

Vierailija
11/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva äiti jaksaa kantaa puolivuotiasta vauvaa käsivarrella puolta kilometriä. Siitä nyt on aikaa kun olen kokeillut, mutta yleensä äidit pistävät jo muutamia kiloja painavan pikkuisen mieluummin vaunuihin, pulkkaa, liinaan tai muuhun "värkkiin" paljon lyhemmilläkin matkoilla. Sitten katsotaan ihmeissään riskiä maalaisäitiä, joka heittää rautakaupassa kevyesti 50-kiloisen säkin autoonsa, "miten sinä jaksat". No kun sillä äidillä ei ollut vaunuja... Toinen juttu vielä se, että jos isommista lapsista (huomaan monikon) useampi kuin yksi saa päähänsä livistää johonkin muuhun suuntaan kuin mihin olette menossa, sinulla ei riitä enää käsiä heidän kiinniottamiseen. Hampaillako sinä nappaat kiinni sen lapsen, joka on juoksemassa tielle kun vauva on käsivarrella ja toinen lapsi putoamassa ojaan ja yhdellä kädellä joudut kiskomaan häntä?

Kyllä siinä jää toinen käsi vapaaksi toista lasta varten. Ei mitään ongelmia.

Vierailija
12/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan sen vauvan vaunuihin kerhomatkoilla ja ihan vaan siksi että vauvalla on paikka missä olla kun autan isompia riisumisessa ja pukemisessa. En viitti laittaa sitä vauvaa siihen kuraiselle lattialle siksi aikaa, vaunut on kivemmat.

En tosin edes usko että sulle kukaan asiasta mitään kommentoi, kunhan katseista niin kuvittelit. Ja tuskin ne edes sua katsoi vaan sitä vauvaa.

Vierailija
13/14 |
27.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka pitkään. Minäkin, huonokuntoinen lahna, kannan 12,5-kiloista 1v9kk kepeästi puistosta kotiin 500-600 metriä. Ei ota edes koville. Vanhempaa lasta, 24kg, en kyllä enää jaksa kuin reppuselässä tai hartioilla lyhyempiä matkoja. Tosin eipä ole tarvettakaan...

Vierailija
14/14 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vien esikoista kouluun ja haen ja otan vauvan mukaan. Koulu on ihan tuossa vieressä, näkyy ikkunasta. En jaksa hakea sitä varten vaunuja vaunuvarastosta! Haluaisin ottaa vauvan vain syliin mutta kehtaanko, tuleeko tosiaan noin paljon ilkeitä katseita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä