hippa!
olen aivan tietämätön ja hoopo näissä asioissa,mut mikäs sen parempi paikka niistä kysyä kun tämä =)
meillä on nyt jo 4vee poika ja kovasti toivotaan kakkosta....ollaan nyt jo puoli vuotta " yritetty" eikä mitään.toisaalta kyllä pojan saaminenkin kesti kauan joten aattelin et seuraava tulis niinku iisisti....
tässä välissä luovutin 4kertaa munasolujani toisten onneen ja sanottiin ettei sen pitäisi vaikuttaa omiin lapsenteko puuhiin.mulla on aina ollut pitkä ja epäsäännöllinen kierto.nyt ollut kuitenki tasasta 42päivää.tänään kierron pvä 43.tein ontsona raskaustestin joka näytti tiätty negaa.löysin kaapista ovulaatiotestin johon piruuttani pissin (älä kysy miksi.en osaa vastata =) ) ja se näytti positiivista.(testit ei myöskään ole menny sekasin =)) joten mitä ihmettä? nyt illan mittaan alkoi tuntua nipristelyä mahassa joten huominen varmaan kertoo alkaako menkat nyt vai ei....
kyttäsin täällä näitä juttuja ja törmäsin monta kertaa nuihin lääkkeisiin teroihin ym.mitä ne on ja miten niitä saa?tän kierron kanssa on ollut onkelmia todellakin aina,mut luovuttaessa lääkärit kehuivat hyviksi soluiksi.joten miehellä ehkä laiskat vipeltäjät ;)
Minulla meni kierto sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen (1/05) eikä se ollenkaan tasoittunut. Kierron pituus vaihteli 27-40 ja aina ennen vuotoa oli tiputtelua viikon ajan. Gynekologilla minulla todettiin 8/05 PCO eli polykystiset munasarjat. Sain sitten kuukautisten tasapainottamiseen ja tiputteluvuodon lopettamiseen terolutit. Nyt olen niitä syönyt kolme kiertoa ja vasta nyt alkaa tuloksia näkyä, eli kierto alkaa tasoittua ja tiputteluvuoto on lähes loppunut. Puoleksi vuodeksi minulle ne määrättiin ja gyne sanoi, että sen pitäisi helpottaa osaltaan myös raskaaksituloa. Mitään ongelmaa minulla ei noiden terojen kanssa ole ollut. Tosin 1/05 aloitettiin yritys tjot-meinigillä ja tosissaan 6/05. Ja jos tammikuuhun mennessä ei tärppää, aion varata uuden ajan gynelle, jotta siihenkin asiaan saataisiin tulosta. :D Ei muuta kuin mene vaan siellä gynekologilla käymään, jotta tekin saisitte yrityksen helpommaksi!