Jos työnantajasi lähettäisi sinut työkomennukselle pariksi vuodeksi Inariin, lähtisitkö?
jos se olisi ainoa vaihtoehto eikä työsuhdetta muuten jatkettaisi ja alallasi olisi kova työttömyys.
Kommentit (32)
Koska miehelläni on isompi palkka eikä hän luultavasti löytäisi sieltäpäin töitä. Muutenkin se lapin pitkä ja pimeä talvi hieman arveluttaisi. Muuten maaseutu houkuttaisi, jos molemmat sais työpaikan sieltä.
Miksi te etelän ihmiset aina siihen pimeään talveen takerrutte, kun täällä pohjoisessa on sentään pari-kolme kuukautta täysin valoisaa kesäisin.
Kyllä minä lähtisin, tietenkin. Olen monta kertaa hakenut Inarista töitä.
Kiittäisin työnantajaa ja lähtisin riemusta kiljuen pakkaamaan. :)
En minä loppuelämääni kestäisi siellä, mutta pari vuotta olisi aivan ihana. Sitten tulisi jo liian ikävä lakeuksille...
mutta kaksi alkaa olla jo liian pitkä aika...
Olen vajaan kaksi vuotta asunut elämästäni pohjoisessa ja on upeaa seutua. Nautin olostani ja ajasta siellä niin talvet kuin kesätkin. Mieheni työskentelee joka tapauksessa kotona asuimme missä tahansa.
sanovat että "lähtisin riemusta kiljuen", tosiasiassa lähtisi jos tuollainen tilanne oikeasti tulisi eteen...
ystävien ja sukulaisten luokse. Olen ennenkin asunut kaukana kotoa ja siksi tiedän.
sanovat että "lähtisin riemusta kiljuen", tosiasiassa lähtisi jos tuollainen tilanne oikeasti tulisi eteen...
Saisi saamentaitokin ehkä vähän noustua unholasta. :) Toki lasten terapioitten takia olisi hankalaa, mutta toisaalta, jos lähtö nyt tulisi, ei haittaisi, koska terapiat ovat täälläkin edellisen muuton jäljiltä jumissa...
Kolme lasta, miehen työ on se jolla eletään, mun omasta (kolmannes miehen tuloista) rahoitetaan lähinnä kaikki ylimääräinen. Eli mun työpaikan perässä ei muuteta. Miehen työpaikan perässä voisimme mennäkin.
Olemme olleet ulkomaankomennuksellakin, joten maisemanvaihdos on tuttua ja välillä aina kaivattuakin. Olemme luontoihmisiä ja sitä ajatellen Inari ei olisi yhtään huono kohde muuttaa.
Mies tekee tällä hetkellä työtä, joka varmasti onnistuisi etänä Inaristakin käsin, eli ei olisi sitäkään ongelmaa. Lapset pieniä, joten sopeutuisivat muuttoon hyvin.
Viihdyin hyvin, vaikka nyt Helsingissä asunkin. Ihmiset on mukavia ja tekemistä riittää, lentokoneella pääsee Ivalosta nopeasti etelään.
Olen se, joka olen jo monta kertaa hakenut töitä Inarista, siis kunnasta eli käytännössä kai työpaikka olisi useimmissa tapauksissa ollut Ivalo.
kompensaatiota ja työnantajakin antaisi jotakin extraa. En siis lähtisi tästä vain samalla palkalla, vaan muuttokuluja/asumiskuluja tulisi työnantajan maksella kanssa.