G: Kaikkein kauneimmat ja hirveimmät tyttöjen nimet?
Minusta kaikkein nätein on Angel. Se jotenkin vaan on niin ihana. Ensimmäisen lapseni nimi, nyt on 13 vuotias. Pitää kovasti nimestään :)
Kaikkein hirvein... no ekana tulee mieleen suomalaiset mummonimet (Kyllikki, Anneli, Martta, Marjatta...), mutta kaverini antoi lapselleen nimeksi Marguerite Bernadette. Kyllä kauhealta kuulostaa!
Kommentit (41)
Harva "perinteinen suomalainen nimi" on todella alkuperältään suomalainen. Ruotsin ja Saksan kautta on tullut paljonkin nimiä. Ne ovat vain vääntyneet paremmin jäykkään suomalaiseen suuhun sopiviksi.
Se mikä nimi on kaunis tai ruma, riippuu täysin ihmisestä itsestään. Kun tuossa lueskelin kauniita nimiä, niin mieleen nousi yksi ruma ilmaus, nimittäin wt. Hienostelevia nimiä melkein äärestä laitaan. Jos olisin lapsia onnistunut saamaan, niin suvusta olisivat nimet löytyneet, esim. Anna-Leena (isoisoäitini nimi, jolta sain Leenan yhdeksi omaksi nimekseni).
Not-so-pretty:
Ritva, Pirjo, Päivi, Päivikki, Irma, Raija, Pirkko, Paula, Kaisa, Kerttu, Siiri, Sanni, Oona, Aada, Eini, Irene, Rauni, Sylvi, Erja, Eira, Tuovi, Maire, Elviira, Marjut, Sari
Pienelle tytölle ei mielestäni sovi mitenkään R-kirjaimella alkavat nimet... ehkä aikuiselle paremmin. Esimerkkinä kamalimmat Raisa, Reetta (Reeta), Raija jne... Tosi rumia jotenkin :( mielestäni kauniita ovat ihan perinteiset kuten Anna, Eveliina, Milla, Kristiina :)
E:llä alkavat nimet ovat kauniita...perusnimet ja erikoisemmat kuten vaikka Ella, Elina, Ellen, Eden, Edith, Eva, Enni, Enne... ja sit A:lla alkavat myös...Alisa, Ada, Alina..
Ahhahha! Angel?! Salli mun nauraa! ja kaikki muutki Rihannat, Belindat yms. erikoisuutta tavoittelevat. Asutaan suomessa ja puhutaan suomea, kuulostaa ihan helkkarin idiootilta Eintsöl Mäki-Vainikkala. Vanhemmat antavat tuollaisia nimiä vain että saisivat huomiota ja voivat ylpeillä "erikoisuudellaan".
Jannika tai Janika ceellä tai koolla ärsyttävimmät. Myös Sari tai jotkut Millat ja Sadetat oksettaa.
Ihania nimiä on mun mielestä:
Emilia, Silja, Sara, Julia, Katri
Kauheita:
Jenniina, Netta, Liina, Saana, Jaana, Hilma, Laina ja kaikki wannabe-kansainväliset Jessicat sun muut. Tunnen yhden tytön jonka nimi on Jessika k:lla, se on musta jo aika järkky :D mutta makunsa kullakin, ei nimi tee ihmisestä sen huonompaa ja varmasti joku vihaa myös noita mun mielestä kauniita nimiä! :)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2011 klo 16:20"]
Angel-nimen ihan, niinkuin amerikkalaisetkin.
ap
[/quote]
HUUTONAURUA! NOLOINTA IKINÄ! Ja sit koulussa sanotaan jotta ankeli!
Kaunein ehdottomasti Amanda (toki omalla tytöllä on tuo nimi. :))
Rumin.. En voi sanoa ruminta, koska ei nimi ihmistä pahenna, mutta omalle tytölle en antaisi nimeksi mm. Pirkko.
"hae kortti einzöliltä." " minun piti soittaa einzölille." "voisitkohan viedä einzölinkin tarhaan?"
Tällaisten lasten vanhemmista tulee mielikuva: pukeutuvat Canarialta ostettuihin Ed Hardy- feikkivaatteisiin, ihailevat jenkkejä, katselevat Jersey shorea yms. Yrittävät itsekin elää moista "glamourintäyteistä elämää" Varmaan ovat vaihtaneet oma normaalit nimensäkin kuten sara > sarah ja Ville > willy :DD
"hae kortti einzöliltä." " minun piti soittaa einzölille." "voisitkohan viedä einzölinkin tarhaan?"
Tällaisten lasten vanhemmista tulee mielikuva: pukeutuvat Canarialta ostettuihin Ed Hardy- feikkivaatteisiin, ihailevat jenkkejä, katselevat Jersey shorea yms. Yrittävät itsekin elää moista "glamourintäyteistä elämää" Varmaan ovat vaihtaneet oma normaalit nimensäkin kuten sara > sarah ja Ville > willy :DD
Kaikkein kaunein nimi on Anastasia.
Rumia löytyy paljonkin, Raisa, Sirpa, Raija, Impi, Kyllikki, Bodil, Sisko, Lillemor...
Kiira, Mia, Jasmin, Milja, Miina. Tuossa nyt muutama kiva nimi :)
Angel ei sovi suomalaisten suuhun :D
Mä tykkään : Saara, Nina, Mari, Satu, Pirita, Jenni, Jonna, Sara, Mirva, ida..
En tykkää: Pirkko, Hilja, Hillevi, Petra, Sirkka, Sirkku, Kirsi, Tuija, Kirsti, Liisa, Raija
En tykkää liian erikoisista tai ulkomaalaisen oloisista nimistä suomalaiseen sukunimeen yhdistettynä, kuten nyt juurikin Jennica, Angel, Rose, jne.
En myöskään antaisi lapselleni nimeksi Ritva-Liisa tai Anneli.
Tykkään ainakin Emma, Elena, Liina, Vilja
Angel-nimen ihan, niinkuin amerikkalaisetkin.
ap
"hei tässä on tyttäremme eintsöl turpeinen"?
kuten juuri Angel (sori)tai joku Jessica Virtanen. Kauneimpia nimiä vanhat perinteiset suomalaiset nimet esim. Enni, Loviisa, Aila, Aino jne...
Milana on aivan kamala nimi, jo lausuessa tuntuu suussa epäluontevalle. Kamalien kastiin kuuluvat myös Minea ja Lumia. Kauniita ovat konstailemattomat nimet, kuten Liisa, Maija, Anna, Maria...