Onko täällä oikeasti joku joka abortoisi lapsen, jos sikiöseulonnoissa kävisi ilmi,
että lapsella olisi joku neurologinen häiriö, esim adhd tai tourette?
Perustele miksi abortoisit.
Ei tarvitse kertoa jos et abortoisi, uskon, tai ainakin haluan uskoa että 99 % ei abortoisi.
Kommentit (65)
Tajua nyt, että jos se solumöykky kaavitaan pois, niin ei ole suuri asia. 90 % vai mitä se oli abortoituu jo itsekseen äidin tietämättä. Pitäisikö niittenkin perään itkeä? Tai kuukautisten? On vähän eri asia puhua elävän lapsen vammautumisesta. Häpeäisit edes.
Niin en itke solumöykyn kaapimista, vaan sitä että teidän mielestä lapseni kaltaisten ei kuuluisi syntyäkään. En vastusta aborttia, jos se tehdään hyvästä syystä, mutta että jonkun pikkuhäiriön takia, se on aika uskomatonta. Mä OIKEASTI rinnastan adhd:n vaikka likinäkösyyteen. Likinäköisyys vaan on helpompi hoitaa, muuten yhtä "viallisia" yksilöitä molemmat.
ap
sentään kaikkea tiedä, vai että testeissä näkyisi adhd tai tourette?! salli mun nauraa.
Tajua nyt, että jos se solumöykky kaavitaan pois, niin ei ole suuri asia. 90 % vai mitä se oli abortoituu jo itsekseen äidin tietämättä. Pitäisikö niittenkin perään itkeä? Tai kuukautisten? On vähän eri asia puhua elävän lapsen vammautumisesta. Häpeäisit edes.
Niin en itke solumöykyn kaapimista, vaan sitä että teidän mielestä lapseni kaltaisten ei kuuluisi syntyäkään. En vastusta aborttia, jos se tehdään hyvästä syystä, mutta että jonkun pikkuhäiriön takia, se on aika uskomatonta. Mä OIKEASTI rinnastan adhd:n vaikka likinäkösyyteen. Likinäköisyys vaan on helpompi hoitaa, muuten yhtä "viallisia" yksilöitä molemmat.
ap
Vaan sitä että sellainen lapsi ei voi syntyä MINULLE. Get it?
Tekisin abortin,varmasti.Terveetkin lapset muutenkin vaativia ja sitovia.En ottaisi taakakseni henkisesti tai ruumiillisesti "vammaista" lasta.Nyt jo lujilla 3:n lapsen kanssa yksin.Mies löytyy,sovinistisika on vaan sitä mieltä että lastenhoito ei kuulu miehelle...Tähän kun vielä tulisi extra-hoitoa vaativa lapsi,päätyisin varmaan Hesperiaan tai vaipuisin psykoosiin..Sori vaan,tylyä varmaan monen korviin.Mutta en ole varmasti ainoa joka näin ajattelee.Harva vaan kehtaa tunnustaa.Enkä sitä ihmettele.Yleinen mielipide kun tuntuu muutenkin olevan,että naisen kuuluu haluta ja rakastaa lapsia.Jos uskaltaa sanoa ettei näin ole,nainen leimataan ties miksi...
Mikä osuus siinä oli sellaista, että SINULLE ei voisi syntyä tälläistä yksilöä?
ap
"trying to get it"
sentään kaikkea tiedä, vai että testeissä näkyisi adhd tai tourette?! salli mun nauraa.
Eikös tässä ketjussa nyt ollutkin ajatuksena, että JOS sikiöseulonnassa selviäisi, jos sikiödiagnostiikka antaisi siihen mahdollisuuden, niin mitä tekisit.
jonka mielestä lapsenhoito ei kuulu miehelle, abortoisin.
Mutta vastaus ap:n kysymykseen: en.
En halua ylimääräistä taakkaa lapsen tiedossa olevasta sairaudesta tai vammasta.
Minulle sikiö ei vielä ole lapsi, vaan sikiö. En tuntisi pahaa mieltä.
ap
"trying to get it"
Se jatkuva ohjaaminen ja opastaminen ei kävisi minulle. Ai niin, ei tarvi alkaa sormi pystyssä opettamaan että kyllä sullekin voi sellainen lapsi tulla, koska se nyt vaan ei ole (enää) teknisesti mahdollista.
en todellakaan tekis aborttia, vaikka ikää jo 38.v. ja lapsia 5 joista 2 adhd lapsia. en ole uskovainen, vaikka joku niin saattaa ajatella lapsimäärästä. käyn ihan töissä ja mieheni myös, eli ihan tavallisia tallaajia ollaan
en todellakaan tekis aborttia, vaikka ikää jo 38.v. ja lapsia 5 joista 2 adhd lapsia. en ole uskovainen, vaikka joku niin saattaa ajatella lapsimäärästä. käyn ihan töissä ja mieheni myös, eli ihan tavallisia tallaajia ollaan
Ilmeisesti sun mielestä uskovaiset ei käy töissä?
ap
"trying to get it"
Se jatkuva ohjaaminen ja opastaminen ei kävisi minulle. Ai niin, ei tarvi alkaa sormi pystyssä opettamaan että kyllä sullekin voi sellainen lapsi tulla, koska se nyt vaan ei ole (enää) teknisesti mahdollista.
Kyllä sä varmasti jaksaisit. Luulet sen olevan paljon rankempaa kuin onkaan. Jos nyt joutuu aamulla töistä soittamaan pojalle ja tarkistaa että on muistanut ottaa repun ja avaímen, ei se niin rankkaa ole. Ja illalla muistutella läksyista ja tarkastella onko kaikki tehty, ei se hirveä risti ole.
ap
Sikiö ei ole enää mikään solumöykky...
!Pakko kommata ohi aiheen..." Pilkunviilaja, lähinnä tarkotin etten oo uskovainen vaikka lapsia on 5. ja siks laitoin että käyn, vaikka lapsillani on adhd, eli ne pärjää päikkärissä!!!!!
ja mulla sattuu olemaan adhd+dysfasia-lapsi. Ihana, älykäs, ja rasittava. Eilen oli suloista, kun 11 v. tuli ja halasi pitkään, ja sanoi: "äiti sä olet niin ihanan lämmin ja pehmeä." En mä nyt sellaisen takia lasta voisi. Töitä he vaatii, mutta tulee pärjäämään.
Tekisin abortin, jos lapsella olisi oikeasti joku niin vakava vamma, ettei hän eläisi ollenkaan kohdun ulkopuolella tai olisi isona lapsena toisten armoilla, kun minusta aika jättäisi, en pystyisi enää suojelemaan häntä. Lapsi jäisi vaikka n. 3-vuotiaan tasolle kehityksessä.
Toisekseen: kaikille meille voi käydä kuten serkulleni, että lapsi sairastuu vakavasti ja on sen seurauksena loppuikänsä pyörätuolissa. Elämää ei voi suunnitella, päinvastoin kun kuvittelette.
oireet on niin moninaiset. On tosi lievästä tosi vaikeaan.
Jos tiedossa olisi todella vaikeat ja moninaiset ongelmat, kyllä harkitsisin vakavasti aborttia.
Ap päässyt adhd:nsa kanssa aika helpolla, ainakin tuon kirjoittamansa perusteella.
Hiljttain katsoin dokumentin, joka kertoi tourette-lapsista ja heidän ongelmistaan.
Ohjelmassa seurattiin 4 lapsen elämää.
Näistä yksi oli todella vaikea ja moniongelmainen. En tiedä pystyisinkö/jaksaisinko sellaista lasta kasvattamaan. Perhe oli todella kovilla, toiset lapset jäi vaille aikaa ja huomiota.
Mutta, onneksi tällaisia seulontoja ei ole.
minä saattaisin hyvinkin abortoida. Jos kantamallani lapsella olisi havaittu seulonnoissa Downin syndrooma, olisin varannut ajan rasakaudenkeskeytykseen samantien. Ja kyse ei ole siitä, ettenkö arvostaisi vammaisiakin (olen itse liikuntavammainen) vaan siitä, että tunnen omat henkiset ja fyysiset voimavarani sen verran hyvin, että tiedän sen olevan itselleni paras ratkaisu. En ottaisi ilolla vastaan ADHD-lastakaan, juuri tuon jaksamisen takia.
saa tehdä abortin vamman perusteella
Raskausviikko 24
Sikiön kaikki elimet ovat jo hyvin kehittyneet lukuun ottamatta keuhkoja, jotka vaativat vielä useita viikkoja kypsyäkseen. Kasvu on nopeaa: lapsi painaa jo yli puoli kiloa.
Sormissa tapahtuu jännittävää, sillä nyt muodostuvat pienet sormenjäljet. Sikiön sisäkorva on jo niin kehittynyt, että lapsella voi olla käsitys siitä miten päin hän kohdussa lepää.
Jos vauva syntyisi nyt, hänellä olisi mahdollisuudet selviytyä keskoshoidossa.
Niin en itke solumöykyn kaapimista, vaan sitä että teidän mielestä lapseni kaltaisten ei kuuluisi syntyäkään. En vastusta aborttia, jos se tehdään hyvästä syystä, mutta että jonkun pikkuhäiriön takia, se on aika uskomatonta. Mä OIKEASTI rinnastan adhd:n vaikka likinäkösyyteen. Likinäköisyys vaan on helpompi hoitaa, muuten yhtä "viallisia" yksilöitä molemmat. ap
Vaan sitä että sellainen lapsi ei voi syntyä MINULLE. Get it?
syntyä?
En ole se jolle vastasit, mutta uskomaton heitto!
Sinulleko ei VOI syntyä ADHD lasta? Sinäkö et JAKSA kasvattaa häntä?
Aika luotolla oot kolme muksua vääntänyt, kun et mitään poikkeavaa kestä. Tiedätkö edes itse millaisen riskin olet ottanut?
Sinulla on siis liikaa lapsia. Ikävä juttu koko perheelle.
Elin useita vuosia avoliitossa toureetikon kanssa. Se riitti minulle, ja jos saisin nyt tietää odottavani lasta, jolla tuo sairaus olisi, ratkaisu olisi hyvin selvä.