Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada taapero osallistumaan "siivoamiseen"?!

Vierailija
14.11.2011 |

Poika täyttää kohta 2v. Leikkien aikana levittää edelleen mielellään lelut ympäri huonetta. Olen yrittänyt kannustaa osallistumaan lelujen keräämiseen paikoilleen siinä onnistumatta. Osaltaan ehkä syynä se, että olen tähän asti tehnyt sen itse pojan nukkumaan menytä, sillä olen kokenut sen helpoimmaksi tavaksi siivota. Päiväkodissa kuulemma osallistuu hyvin. En tiedä miten kotona pääsisin samaan, vinkkejä?!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädestä pitäen keräät lapsen kanssa lelut. Tartut siis lapsen käteen ja nostatte yhdessä siten lelut laatikkoon. UUdestaan ja uudestaan. Lapsi ei tee, jos häneltä ei odoteta/vaadita.

Vierailija
2/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinaa välillä mennä hermot koska mun poika "siivoaa" koko ajan pois sellaisiakin tavaroita joita ei tarttis=)

Poika ei suostu laittaan nukkuun ellei saa korjata ja viedä tavaroita paikoilleen.

Onko teillä vanhempia lapsia joilta olisi kuullut ettei ne halua siivota tai isältään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä isänsä siivoa koskaan, mutta ei koskaan sano myöskään ettei halua. Isoin ongelma on kai se, että olen itse tosiaan aina homman hoitanut niin ettei lapsi sitä näe.

Täytynee kokeilla tuota kädestä pitäen näyttämistä. :)

Ap.

Vierailija
4/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uhkailemisesta/lahjonnasta apua jo näin pienen kohdalla? Esim. että saa katsoa jokun videon jos kerää lelut? (Meillä katsotaan tosin vähän telkkaria, vaikka lapsi sitä ajoittain vinkuu...)

Ap.

Vierailija
5/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No noin pienellä leikin varjolla. Keräätte yhdessä autot, pyydät lasta etsimään sinisen auton jne.

Kyllähän rangaistuksetkin toimii, mutta eikö se ole vasta ihan viimeinen keino?

Vierailija
6/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uhkailemisesta/lahjonnasta apua jo näin pienen kohdalla? Esim. että saa katsoa jokun videon jos kerää lelut? (Meillä katsotaan tosin vähän telkkaria, vaikka lapsi sitä ajoittain vinkuu...)

Ap.

Vierailija
7/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä isänsä siivoa koskaan, mutta ei koskaan sano myöskään ettei halua. Isoin ongelma on kai se, että olen itse tosiaan aina homman hoitanut niin ettei lapsi sitä näe.

Täytynee kokeilla tuota kädestä pitäen näyttämistä. :)

Ap.

Älä kokeile! Varma tapa saada taaperosi takajaloilleen.Taaperoikä on tässä suhteessa tosi hyvä ikä harjoitella itse tekemistä kun eihän ne muuta halua kun "itse, itse". Taapero ei tavallisesti ole koskaan tyytyväisempi kuin silloin kun saa tehdä aikuisten hommia ja siinä pärjää.Kannustakaa siis isän kanssa, tosi hyvä jos saa isän osallistumaan (tekee hommasta vielä tärkeämmän).Siinä se juju onkin ett hommasta tehdään tärkeä suoritus josta taapero sitten saa kehuja ja ihailua, kun osaa ihan itse!

Vierailija
8/8 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä jotain jättää varalle, kun lapsi kasvaa. :-)

Ap.