Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen tytär sairaana,kenellä hoitovastuu ?

Vierailija
14.11.2011 |

Saatiinpa sitten kunnon sotatila aikaiseksi miehen kanssa ja nyt tuntuu,että sain kaiken syyn niskoilleni tapahtuneesta. Olen raskaana viikolla 37 ja lääkäri määräsi minut lepoon viikko sitten. En onneksi joutunut sairaalaan vaan saan "levätä" kotona. Lisäksi sain kovan flunssan pari päivää sitten, joka pakottaa myös hieman ottamaan rennommin. Päivisin minulla on kuitenkin hommaa 5 vuotiaan tyttäreni kanssa, josta koitan suoriutua parhaani mukaan.

Mieheni 7 vuotias tytär tuli meille viime perjantaina. Tyttö oli jo valmiiksi kamalassa flunssassa; yskää,nuhaa ja kuumetta hieman yli 39. Mieheni oli perjantaina suht näreissään asiasta,koska tytön äiti ei ollut maininnut mitään asiasta. Mieheni meni seuraavaksi yöksi töihin ja tyttö jäikin siis minun valvottavakseni. Nukuin koko yönä kokonaiset 2 tuntia, koska tytön vointi tuolloin yöllä oli todella surkea. Hoisin siis itse sairaana mieheni sairasta tytärtä ja siinä sivussa koitin pitää omaa tytärtäni nukkumassa, joka myöskin heräili ja nukkui levottomasti.

Seuraava päivä meni itseltäni aivan sumussa, koitin pysyä väkisin hereillä. Mieheni ei tuntunut olevan juurikaan minään tyttärensä huonosta voinnista ja hän lepäili itsekin yövuoronsa jälkeen. Seuraavana yönä olisi tiedossa taas miehelläni yövuoro, joten otin illalla asian puheeksi ja kysyin meinaako hän mennä töihin vai jäädä hoitamaan itse tytärtään. No siitäpä alkoikin sitten kamala riita, jonka seurauksena mieheni huusi minulle 3 tuntia. Haukkui minut, tyttäreni ja suutuksissaan soitti pomolleen,ettei pääse töihin yöksi. Sain kuulla miten paska ihminen olen ja miten koitan pitää hänet ja hänen tyttärensä erossa toisistaan. Riita levisi todella pahasti ja lopulta tyttären sairastuminen ei ollut enää riidan aiheena. En siis alkujaankaan olisi saanut ottaa esille tuota, miksi mieheni jätti tyttärensä minun hoidettavakseni. Koitan miettiä mitä tein väärin ja kummassa vika todellisuudessa on ?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nykyisiä pitää kohdella jonain hiton pyhimyksinä ja niiden ei tarvitse tehdä mitään kenenkään eteen. Mitä jos olisi oma lapsi kyseessä? Säälittää nuo miehet, kun ottaa riesakseen tuollaisia itsekeskeisiä paskiaisia.

7-vuotiaan perusterveen flunssa ei tarvitse suurempia fyysisiä ponnistuksia aikuiselta ja se nyt on fakta. Ja voi voi, että raskaana! Jos se olo niin helvetin heikko, niin ota nyt ihmeessä se mies kokonaan pois töistä sua hoitamaan. Mä en tajua, enkä suostu tajuamaankaan näitä uusperheitä, joissa määrää tälläset älypäät!

Miestä loukkasi varmasti tuon akan asenne ja raivostui siitä.

Ja lähiäidin ei kuulu muuttaa tapaamisia flunssan takia. Ei lapsen tai omansa, miehen tai nyksän!

Kasvakaa jo aikuiseksi ja hoitakaa päänne kuntoon ennenkuin sikiätte niitä lapsianne tuollaisen hulluuden keskelle!

Pöyristyttävää!

Ja tämänkin perheen riidasta joku syyttää ex-akkaa! Kyllä on kupoli sekaisin. Mutta kuten sanottu, näitä nykyisiä pitää kohdella silkkihanskain. Kaikki elämän realiteetit on sikamiehen ja paskan ex-akan syytä!

erittäin hyvin kirjoitettu!!!

Vierailija
42/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota tuohon, että mies haukkui raivoissaan tyttäresi? 5-vuotiaan? Miksi? :( sellaista ei pitäisi kyllä tapahtua. Ota asia esille kun selvittelette tapahtunutta. Kerro miehelle muutenkin, miten toivoisit vastaavat tilanteet hoidettavan ja miltä sinusta tuntui hänen käytöksensä.

Miehen exän toimintaan ei kannata hirveästi pistää huomiota, koska sille ette todennäköisesti voi mitään.

Voimia asian selvittelyyn!

Olisikohan mies nyt vaan kilahtanut siitä, kun raataa yöt töissä ja elättää eukkonsa ja eukon lapsen ja tämä kermaperse ei jaksa paria päivää miehen flunssaista lasta!?

Ja jotkut vielä puolustelee tuon naisen toimintaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minusta voi valita, ettei hoida puolison lasta vaan lasten hoito kuuluu molemmille. Mutta järkevintähän miehen oli töihin mennä, kun sinä olit kuitenkin kotona. Ei sitä kannata töistä olla pois vaan sen takia, ettei sinua huvita hoitaa miehesi lasta. Mieti miltä lapsesta tuntuu olla sairas ja että häntä ei haluaisi kukaan hoitaa vaikka ei hän ole ite sairastumistaan aiheuttanut. Meidän uusperheessä kaikki lapset ovat tasa-arvoisessa asemassa, kaikilla samat säännöt ja samalla tavalla kaikista pidetään huolta.

ei kyse nyt ihan huvittamisesta ollut, vaan viimeisllään olevasta naisesta , jonka lääkäri on määrännyt lepoon..?

Pitäisikö uusperheen äidin riskerata oma ja syntymättömän lapsen terveys?

Vierailija
44/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minusta voi valita, ettei hoida puolison lasta vaan lasten hoito kuuluu molemmille. Mutta järkevintähän miehen oli töihin mennä, kun sinä olit kuitenkin kotona. Ei sitä kannata töistä olla pois vaan sen takia, ettei sinua huvita hoitaa miehesi lasta. Mieti miltä lapsesta tuntuu olla sairas ja että häntä ei haluaisi kukaan hoitaa vaikka ei hän ole ite sairastumistaan aiheuttanut. Meidän uusperheessä kaikki lapset ovat tasa-arvoisessa asemassa, kaikilla samat säännöt ja samalla tavalla kaikista pidetään huolta.

ei kyse nyt ihan huvittamisesta ollut, vaan viimeisllään olevasta naisesta , jonka lääkäri on määrännyt lepoon..? Pitäisikö uusperheen äidin riskerata oma ja syntymättömän lapsen terveys?

joten miksi 5v on äidillään eikä isällään?

Vierailija
45/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyse nyt ihan huvittamisesta ollut, vaan viimeisllään olevasta naisesta , jonka lääkäri on määrännyt lepoon..? Pitäisikö uusperheen äidin riskerata oma ja syntymättömän lapsen terveys?

joten miksi 5v on äidillään eikä isällään?

ja mitä hirveetä hoitamista muka 7 vuotiaassa muka on!!!???

pakko olla provo,ei tollasta ihmistä voi olla!

Vierailija
46/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinut pyytää apua edes pariksi tunniksi, että saat levätä. Mll, kunta, kummi, mummi tms...

Meillä oltiin yleensä kaikki olohuoneen lattialla patjoilla, että äitin ei tarvinnut juosta ympäri taloa. Huolehtii vaan että on juotavaa ja jotain naposteltavaa(hedelmäpaloja, voileipäkeksejä), mittaa kuumeen pari kertaa päivässä ja antaa tarvittaessa lääkkeen.

KYllä 5v:kin kattelee jo jonkun elokuvan päivässä, nukut sohvalla sillävälin. Sit tarrakirjoja, muuta puuhaa, meillä pelattiin pelejä kun olin raskaana ja huonovointinen ja lapsi tarvi seuraa.

KAikki kun ootte samassa huoneessa niin on helppo "hoitaa" lapsia ja levätä samalla itsekin.

Vierailija
47/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään mies ei elätä minua ja minun lastani vaan meillä on käytössä omat rahat, joilla kumpainenkin koittaa tulla toimeen parhaansa mukaan.

Itseäni lähinnä harmittaa tuo hirveä haukkuminen,jonka sain osakseni,kun otin asian puheeksi.Raskaus ei missään nimessä ole sairaus,mutta olen koittanut ottaa tosissani tuo lääkärini lepomääräyksen ja mieheni on tietoinen asiasta.Jos kiitos tuosta hänen tyttärensä hoitamisesta on haukut,jossa saan kuulla olevani laiska paska,joka vaan makaa päivät pitkät,niin en käsitä miten tuo kuuluisa uusperhe keskustelu liittyy nyt tähän?Mieheni tytär oli selkeästi kipeänä ja valitettavasti taisin olla ainoa tässä kuviossa,joka sen huomasi.

Vierailija
48/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työkaverini sai ainakin varoituksen kun jäi vastaavan kaltaisessa tilanteessa kotiin ja duunissa oli toinen työntekijä pomolle kannellut että avopuolisokin kotona.

Sairaan lapsen olisi pitänyt kyllä tässä tapauksessa jäädä äidilleen.

Vierailija
49/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on itsekäs, samoin lapsen äiti.

Sinun pitää huolehtia itsestäsi. Eikö 5- vuotias ole eskassa/tarhassa?

Vierailija
50/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isukilta tuo mies (oletan etta ap:n odottama lapsi on hanen?)... vaimo viimeisillaan raskaana ja komennetaan lepoon. Mies kay toissa ja saa raivareita sen sijaan etta hellisi ja hemmottelisi vaimoaan ja hoitaisi kotia ja lapsia etta vaimo saa laakarin maarayksesta levata.

Ihania miehia teilla!

Vierailija
51/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että teiltä kummaltakin puuttuu arkielämän taitoja selviytyä hankalista ja yllättävistä tilanteista. Lisäksi olette hävyttömiä molemmat koskapa ette pysty hillitsemään itseänne sairaan lapsen läsnäollessa -etenkin miehesi- mutta sinäkään et osannut lopettaa riitaa!

Exien liitot on kyllä niitä ikävimpiä etenkin lapsille!

Vierailija
52/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään mies ei elätä minua ja minun lastani vaan meillä on käytössä omat rahat, joilla kumpainenkin koittaa tulla toimeen parhaansa mukaan.

Itseäni lähinnä harmittaa tuo hirveä haukkuminen,jonka sain osakseni,kun otin asian puheeksi.Raskaus ei missään nimessä ole sairaus,mutta olen koittanut ottaa tosissani tuo lääkärini lepomääräyksen ja mieheni on tietoinen asiasta.Jos kiitos tuosta hänen tyttärensä hoitamisesta on haukut,jossa saan kuulla olevani laiska paska,joka vaan makaa päivät pitkät,niin en käsitä miten tuo kuuluisa uusperhe keskustelu liittyy nyt tähän?Mieheni tytär oli selkeästi kipeänä ja valitettavasti taisin olla ainoa tässä kuviossa,joka sen huomasi.

en ymmärrä MITÄ hirveetä hoitamista noinkin isossa tytössä oikeen on??

et vaan taida tykätä hänestä. sääli lasta.

Vierailija
53/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkevä exä!

Vierailija
54/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaa miehelle, että menetkö töihin vai jäätkö hoitamaan sairasta lastas, niin kyllä tuo on ilkeää vittuilua. Sori, mut ap.lle nyt vinkiksi asennemuutosta ja aikuisuutta.

Vierailija
55/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut mahtavasta löydostä!

Vierailija
56/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapset on kipeitä, minä ja lasten isä vuorottelemme hoitovuorojen kanssa. olemme siis eronneet.

Joka toisen sairastumisen hoitaa isä ja joka toisen minä.

Vierailija
57/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi lapsi tulee isälle sellaisena viikonloppuna, kun isä on yöt töissä ja päivät nukkuu. Eikö olisi parempi sopia sellaiset tapaamisajat, että isä ehtii olla lapsen kanssa. Kun eihän tarkoitus ole, että lapsi tulee tapaamaan isänsä uutta vaimoa.

Toisekseen mua ihmetyttää kuinka kukaan vie yli 39C kuumeista lasta yhtään mihinkään. Tietysti, jos on joku pakollinen meno, niin ymmärrän.

Mun mielestä avokin velvollisuus on hoitaa lasta, jos ovat noin pöllöt tapaamiset lapselle ja isälle järkänneet. Jos avokki on oikeasti siinä kunnossa, ettei saa/voi lasta hoitaa, niin hakee lääkärintodistuksen ja isä jää hoitamaan, tai sitten yrittää sopia lapsen äidin kanssa, jos hän voisi hoitaa.

Vierailija
58/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuulla miten paska ihminen olen ja miten koitan pitää hänet ja hänen tyttärensä erossa toisistaan.

Ap:han yritti nimenomaan pitää miehen ja hänen tyttärensä yhdessä, mikä on erityisen tärkeää kun lapsi on kipeä ja kaipaa varmasti hoivaa ja lohdutusta.

Ja mikä siinä töistä pois jäämisestä muutenkaan oli miehelle niin kamalaa? Sen kun jää.

Vaikuttaa oudolta tyypiltä tuo mies.

Vierailija
59/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on kamala. Aivan järkyttävä idiootti ja sairas päästään. Jos huutaa kolme tuntia raskaana olevalle, lapsen kuullen, eroa heti.

Vierailija
60/71 |
14.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi kulta. Ei uusperheessä voi lapsia jakaa, sinun, minun tai yhteisiin lapsiin.

on TODELLA ärsyttävää? Halusitko provosoida vai olla rakentava? Ensimmäisessä onnistuit, jälkimmäisessä et!

Kuulostaa niin alentuvalta, ylemmyydentuntoiselta besserwisseriltä, että verenpaine nousee kohisten!

Ainakaan mitään älykästä et saanut sanottua, tai jos yrititkin, se jää tuon alentavan kullittelun peittoon! Sullakin olisi opettelemisen varaa käyttäytymisessa.