Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemmeko mielestänne köyhiä? Kuusihenkinen perhe ja rahaa on

Vierailija
13.11.2011 |

kuukaudessa käytettäväksi 1900e. Asumistukea saamme myös joten loput vuokrasta maksamme itse, eli 200e. Eli 1700e jää kaikkeen muuhun, ruokaan, lääkkeisiin, bussilippuihin, lasten harrastuksiin, laskuihin, vaatteisiin jnejne. Pärjäisittekö te tuolla summalla hyvin vai huonosti?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä kitkuttaa kuukaudesta toiseen. Ei tosiaankaan matkustella. Ruokaan menee vähän yli 800e/kk ja jotenkin siitä pitäisi saada karsittua mutta vaikeeta on. Nuorin vielä vaippaikäinen joten niihinkin menee rahaa.

ap

Vierailija
2/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elimme muutaman vuoden 2100e kuukausituloilla, ja tuosta maksettiin asumista ja autoa liki tonni kuussa. Tiukkaa oli, mutta selvittiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 650e kuukaudessa. Teen kaiken itse ja ostan vain perustarvikkeita. Leivon vaalean leivään itse.

Ostan isoissa erissä = edulliset kilo- ja litrahinnat. Seuraan tiiviisti tarjouksia ja suunnittelen ruuat niiden mukaan.

perheessä 2 aikuista ja 4 lasta

Vierailija
4/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee laskuihin kuussa n. 2000 eikä sisällä asuntolainan lyhennystä. Pakollisia sähkö, vakuutus yms. laskuja muta myös kulutuslaskuja: luottokortti, lehtitilauksia jne.

Eli itse en pärjäisi tuolla tai ainakin täytyisi elämäntyyliä muuttaa rajusti.

Vierailija
5/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suunnilleen sama taloustilanne. Pärjätään, ei hyvin, mutta ei huonostikaan. Harmittaa, kun ei ole varaa pitää autoa.

Vierailija
6/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meille jää asumiskulujen jälkeen saman verran. Minusta me olemme köyhiä. Lapsen uudet talvikengätkin maksoi 90 €.. En pystyisi elämään noin.

Vierailija
7/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nelihenkinen perhe, kaksi lasta, opiskelija ja työssäkäyvä. lapset kotona ja talouden yhteen lasketut tulot asumiskustannusten jälkeen 1000€. Tällä pitää maksaa opinnot, auto ( pakollinen työssäkäyvälle), kaksi säännöllistä lääkitystä, vakuutukset, ruoka ym. ym. Eipä jää rahaa mihinkään ylimääräiseen. Silti ei saada esim. asumistukea, kun tulot 2€/kk yli rajan!

Vierailija
8/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perheessä ruoka-aineallergisia, tarvitaanko kalliita pitkäaikaislääkityksiä, fysioterapiaa, psykoterapiaa? Työmatkakulut (onko auto pakollinen), pääseekö pyörällä jne.

Vierailija
9/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa, astmaa, iho-ongelmia. Onneksi ei tarvitse joka kk ostaa kalliita lääkkeitä..

ap

Vierailija
10/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräistä jää (tosin en tiedä, mitä kaikkea sossusta saa...).

Aina kun luen näitä aloituksia, tunnen suurta kiitollisuutta omasta taloudellisesti tilanteestamme, ja rukoilen etten koskaan joutuisi kohtaamaan köyhyyttä!

Vierailija
11/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jään kotihoidontuelle, niin vuokran jälkeen meille jää 1200e rahaa kuukaudeksi. Saas nähdä kuinka käy. Tällä hetkellä kun saan vielä vanhempainpäivärahaa, niin meillä on myös käytettävissä suurinpiirtein tuo 1700e mitä teilläkin.

Vierailija
12/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisiä tulee jo n. 600 e. Tekeekö teidän perheessä kukaan palkkatyötä?

Vierailija
13/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää 6.lle hengelle asumisen jälkeen 2000e kaikkeen muuhun ja hyvin pärjätään.Matkustellaan ja lapset saa harrastaa mitä haluavat.1 auto on talossa.Ei saada tukia.

Vierailija
14/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä menää. Meillä on yksi tulonsaaja ja rahaa jää vähemmän, kun on maksettu asunnomenot. Meillä on oma asunto.

Vierailija
15/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-8 -henkinen perhe (eli puolet aikaa perhe on 8-henkinen ja puolet aikaa 4-henkinen - keskiarvoltaan siis juurikin kuusi :-)) ja pärjäämme juurikin samankaltaisella summalla, säästöönkin jää yleensä sata tai parisataa kuussa.

Onko teillä lapsilisät tuossa mukana?

Meillä asumiskustannukset 1300 e/kk. Lisäksi maksetaan minun opintolainaa 100 e/kk.

Tuloja nettona miehen 1400, minun 1100, asumistuki 150, yhden lapsen elatustuki 140, lapsilisät 500. Eli tulot yhteensä 3290.

1900 tuntuu tietysti isolta summalta, mutta maksapa siitä tosiaan bussiliput, puhelimet, netti, tv-lupa, sähköt (75 e/kk), harrastusmaksut, vakuutukset... Ruokaan me on budjetoitu max 600 e kuussa ja vähemmällä yleensä pärjätään. Se on ihmeen vähän, vain pari euroa per henkilö päivässä, mutta niin se vain riittää. Olemme kasvissyöjiä.

Vierailija
16/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jään kotihoidontuelle, niin vuokran jälkeen meille jää 1200e rahaa kuukaudeksi. Saas nähdä kuinka käy. Tällä hetkellä kun saan vielä vanhempainpäivärahaa, niin meillä on myös käytettävissä suurinpiirtein tuo 1700e mitä teilläkin.

Niin ja meillä on auto (mies tarvitsee työmatkoihin 40km/suunta). Sairauksia tai säännöllisiä lääkityksiä ei ole. Mutta mitään ei jää säästöön tällä hetkellä.

Vierailija
17/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin pienet tulot?

Mut asuminen maksaa ainakin meillä paljon (Helsingissä).

Vierailija
18/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa kyllä ihan karmealta. Ettekö käy töissä tai jotain? Itse saan nettona 1800 eur.

Vierailija
19/19 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmihenkinen perhe, kumpikin käydään tällä hetkellä töissä, tulot yhteensä nettona jotain 4 000e/kk, asumiskulut 600e/kk plus siihen sitten auto ja muut laskut. Nyt meillä menee hyvin, eikä tarvitse senttejä laskella, mutta kun minä olin kotona lapsen kanssa, kyllä itkua välillä väännettiin. Entä jos meitä olisi ollut kuusi?! Herraje...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan