No niin. Kukas tv-tähti on syytettynä alle 15-vuotiaan tytön raiskauksesta?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111314747336_uu.shtml?ref=telkku
Palstaetsivät vauhtiin.
Kommentit (59)
TÄYSIN väärin kyseistä syytettyä kohtaan. Jos "mies" on 17 ja tyttö 15, ei siinä nyt hyvä ihme sentään ole mistään lapsen hyväksikäytöstä kyse eikä tuollaisista mitään syytteitä normaalisti edes tule!
Mä rupesin seurustelemaan mieheni kanssa, kun en ollut vielä täyttänyt 16 ja hän oli jo 17. Hän on siis lapsen hyväksikäyttäjä vai?
Ihan naurettavaa, saisi hävetä tuo tyttö. Suuttunut, kun suhde ei jatkunutkaan ja nyt jätkä on julkkis...
Suojaikäraja on 16 vuotta, joten sinun kohdallasi ei ole tapahtunut mitään tuomittavaa.
Uutisen tyttö oli ALLE 15-vuotias. Tosin jos juttu on mennyt kuten poika kertoo, että häntä on johdettu tahallisesti harhaan ja on itsekin ollut alaikäinen, ei poikaa pitäisi tuomita teosta.
TÄYSIN väärin kyseistä syytettyä kohtaan. Jos "mies" on 17 ja tyttö 15, ei siinä nyt hyvä ihme sentään ole mistään lapsen hyväksikäytöstä kyse eikä tuollaisista mitään syytteitä normaalisti edes tule!
Mä rupesin seurustelemaan mieheni kanssa, kun en ollut vielä täyttänyt 16 ja hän oli jo 17. Hän on siis lapsen hyväksikäyttäjä vai?
Ihan naurettavaa, saisi hävetä tuo tyttö. Suuttunut, kun suhde ei jatkunutkaan ja nyt jätkä on julkkis...
Suojaikäraja on 16 vuotta, joten sinun kohdallasi ei ole tapahtunut mitään tuomittavaa.Uutisen tyttö oli ALLE 15-vuotias. Tosin jos juttu on mennyt kuten poika kertoo, että häntä on johdettu tahallisesti harhaan ja on itsekin ollut alaikäinen, ei poikaa pitäisi tuomita teosta.
"Vasta parin viikon normaalin seurustelun ja seksin jälkeen tajusin, että minut on raiskattu ja päätin mennä poliisin puheille..."
kun kyseessä on 18-vuotias tosi-tv-tyrkky. :)
Täällä joku uumoili, että tyttö tulee saamaan rahaa tästä. En muista numeroasi, mutta olisi kiva jos vastaisit: mistä, miksi ja kuinka paljon kuvittelet hänen saavan?
Normaalia, vaikka ei ehkä kannatettavaa nuorten tilapäisseksiä, veikkaan että juttu kuivuu kasaan heti kättelyssä.
jos siellä on joku tuohon ikään sopiva. En ole itse katsonut ohjelmaa, joten en tiedä ikiä.
ulkoiselta olemukseltaan yli 15 vuotiailta. Jo 12 v meikataan ja värjätään hiuksia ja pukeudutaan tosi seksikkäästi.
Esim. yhen tutun tytär on 12 v ja 170 cm pitkä. Voisin sanoa ensi näkemältä, että on ainakin 16 vuotias. Joutui linja-autossa näyttää 10 vuotiaana henkkarit, että on alle 12 vuotias.
Kyllä siinä jo miehetkin erehtyvät, jos ei sitä oikeaa ikää kerrota.
mutta tarkistin Iltalehden sivuilta, että ainakaan yhdenkään tämän hetkisen asukkaan ikä ei täsmää. Joku muu ohjelma.
Ei BB-kilpailijoita pääse haastattelemaan.
Ei BB-kilpailijoita pääse haastattelemaan.
En ole seurannut ohjelmaa, muta eiköhän vakavissa rikosepäillyissä toimittajat saa haastatella. Raadollista on sekin, että kohut lisäävät kiinnostusta ohjelmaan. :( Mutta jos iät eivät täsmää niin Talentia tai Kuorosotaa minäkin veikkaan. Ehkä eniten Talentia, kun kerran mainitsee, että vaikuttaa menestykseen.
En minä ole vielä näillä tiedoilla valmis syyttämään ketään, mutta ns. treffiraiskauksiakin tapahtuu ja voi mennä aikaa ennenkun 14-vuotias tai nuorempi saa rohkeutta rikosilmoituksen tekoon. Mikäli raiskaus on taphtunut, siitä voi kyllä ihan linnaakin tulla, vaikka palstaraadin mielestä "julkkis" ei voi koskaan raiskata.
Sanon vaa, että poika parka. Opetan omalle pojalle, että vetskaria ei avata ennenkuin tyttö on näyttänyt henkkareita..
Nykyään jo 12-kesäiset pissikset kulkevat puolialasti vahvasti meikattuna ja teeskentelevät vanhempaa. Johdattavat harhaan.
Tehdään mitä tehdään ja aletaan katua myöhemmin, tai harmittaa kun poika ei tykännytkään enempää..helppo siinä sitten vetää raiskaus-kortti esiin. Ei hitto.
Kyllä tuota sälliä on enemmän hyväksikäytetty.
Herätkää tyttöjen äidit ja vahtikaa minkä näköisinä prinsessanne kulkevat kylillä!
Tosin ne jaksothan on kuvattu jo kesällä eli miksi ohjelmayhtiö harkitsisi yhteistyön lopettamista jos jaksoja ei enää kuvata..bb se ei varmasti ole, eikä tule mieleen muita nyt käynnissä oleva sarjoja..onko talentissa ketään sopivaa? En ole sitä katsonut. Sanottiinko jutussa tosi-tv vai pelkkä tv-tähti? Jos se on vaikka joku salkkarinäyttelijä tai vastaava.
Sanottiinko jutussa tosi-tv vai pelkkä tv-tähti?
BB:ssä ei ole niin nuoria eikä varmaan Maajusseissakaan. Talentissa on kyllä nuoria, en tiedä onko sopivaa.
Ei BB-kilpailijoita pääse haastattelemaan.
En ole seurannut ohjelmaa, muta eiköhän vakavissa rikosepäillyissä toimittajat saa haastatella. Raadollista on sekin, että kohut lisäävät kiinnostusta ohjelmaan. :(
Ei ennen kuin henkilö on pudonnut ohjelmasta, ja silloinhan tuotannon ei tarvitse enää miettiä, saako ko. henkilö jatkaa ohjelmassa.
No kun ei vaan pääse.
Ei ennen kuin henkilö on pudonnut ohjelmasta, ja silloinhan tuotannon ei tarvitse enää miettiä, saako ko. henkilö jatkaa ohjelmassa.
Saman konsernin media saattaisi päästäkin, sopivasti yksinoikeudella. Mutta tämä oli eri konsernia, joten näin on tuskin käynyt.
että kukaan täällä ei tiedä kuka on epäilty. Ja muistamme myös, että epäilty ei ole yhtä kuin syyllinen. Eli yritetään olla leimaamatta ketään potentiaalisesti tapaukseen täysin liittymätöntä henkilöä. Kyse on hyvin nuoren ihmisen maineesta.
että kukaan täällä ei tiedä kuka on epäilty. Ja muistamme myös, että epäilty ei ole yhtä kuin syyllinen. Eli yritetään olla leimaamatta ketään potentiaalisesti tapaukseen täysin liittymätöntä henkilöä. Kyse on hyvin nuoren ihmisen maineesta.
kannattaisin. Jos joku syytön leimataan suotta, se on helposti jopa elinikäinen stigma. Syyttömyys ei jo annettua leimaa poista, oli sitten kyse samasta henkilöstä syyttömäksi todettuna tai aivan eri henkilöstä.
Opeta sekin, että tyttöä ei tarvitse painostaa seksiin. Sitähän se on, jos "pienen tykkäämisen" jälkeen tehdään mitä tehdään. Eli kerrohan pojallesi, että ei tee mitään, ennen kuin on varma tunteistaan... Olipa sitten vähäpukeinen tai paljon meikattu tyttö kyseessä.
Ja paljon ne pojatkin johtaa harhaan. "Rakastan, rakastan, totta kai" ja sitten tehdään mitä tehdään ja aamulla poika ei sitten rakastakaan...
Sanon vaa, että poika parka. Opetan omalle pojalle, että vetskaria ei avata ennenkuin tyttö on näyttänyt henkkareita..
Nykyään jo 12-kesäiset pissikset kulkevat puolialasti vahvasti meikattuna ja teeskentelevät vanhempaa. Johdattavat harhaan.
Tehdään mitä tehdään ja aletaan katua myöhemmin, tai harmittaa kun poika ei tykännytkään enempää..helppo siinä sitten vetää raiskaus-kortti esiin. Ei hitto.
Kyllä tuota sälliä on enemmän hyväksikäytetty.Herätkää tyttöjen äidit ja vahtikaa minkä näköisinä prinsessanne kulkevat kylillä!
Vihapuhe netissä osuu yhä useammin lapsiin, jotka ovat kokeneet seksuaalista hyväksikäyttöä.
Uhreja auttavien ammattilaisten mukaan keskustelupalstojen kommenteissa uhkaillaan teinejä väkivallalla ja jopa kuolemalla.–Sanotaanko näin, että jos bongaisin kapakasta nuoren naisen, joka sanoisi olevansa vaikka 18-vuotias ja lähdettäisiin kämpille naimaan ja aamulla tyttö kertoisi, että on 15-vuotias ja menisi tekemään rikosilmoituksen poliisilaitokselle, voisi olla, että tyttöä ei löytyisi enää koskaan. Meinaan en tykkää kusettajista!!! kirjoittaa yksi.
Seksuaalisen hyväksikäytön tai seksin myymisen piiriin ajautuneita nuoria auttavan Exit-hankkeen projektipäällikön Mari Hietalan mukaan syyllistävät kommentit ovat yleistyneet viimeisen vuoden sisällä reilusti.
Hietalan mukaan voidaan puhua jo uudesta yhteiskunnallisesta ilmiöstä, joka muistuttaa yleisyydessään maahanmuuttajiin kohdistuvaa vihapuhetta.
Seksituomio vääntyy uhrin syyksi
Hietalan mukaan keskustelu käynnistyy aina, kun uutisoidaan seksuaalirikoksia koskeva tuomio.
Erään 14-vuotiaan tytön seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomittiin taannoin useita miehiä ehdolliseen vankeuteen ja sakkoihin. Oikeusratkaisusta kirjoitettu uutinen kirvoitti yli 1600 viestiä netissä.
Exit-hankkeen alustavan raportin mukaan suurin osa viesteistä oli syyllistäviä, nimitteleviä ja pedofiliaan liittyviä.
–Hyväksikäytettyjä teinityttöjä pidetään laskelmoivina bisnesnaisina, jotka vievät seksitapaukset oikeuteen, jotta saisivat miehiltä rahaa, sanoo Hietala.
Vaikka lehden artikkelissa ei kerrottu, että tyttö olisi edes saanut seksistä rahaa tai tavaraa, seksi miellettiin prostituutioksi.
–Pikkulutkan temppu moninkertaistaa tulot. Näitä varmasti löytyy, ja todennäköisesti valehtelevat ikänsä, jotteivät asiakkaat pelästyisi, kirjoittaa yksi.
"Pikkuhuora, pissis tai narttu"
Suurin osa viesteistä piti sisällään nimittelyä. Yleisimpiä hyväksikäytetyn nuoren nimityssanoja olivat pikkuhuora, pissis ja narttu. Nimittely oli "nettietsivänä" toimineen Exitin projektityöntekijän, Saija Halin-Uulan mukaan vihamielistä, painostavaa ja leimaavaa.
–Mä luulen, että tuokin lumppu on parin vuoden päästä jakamassa persettään Damissa tai vastaavassa alan mestassa, kirjoittaa eräs.
Halin-Uulan mukaan suurin osa oikeuden päätöstä kommentoineista oli miehiä. Valtaosa viesteistä oli julkaistu ilman nimimerkkiä.
Palstojen ylläpitäjät eivät puutu
Hietala kummeksuu sitä, että netissä saa uhata väkivallalla ja kuolemalla, eivätkä keskustelupalstojen ylläpitäjät puutu asiaan.
Vihapuhetta esiintyy laajalti, myös esimerkiksi suurten tiedotusvälineiden sivuilla.
–Jopa Helsingin Sanomissa, vaikka luulisi, että siellä pyörisi tasokkaampaa porukkaa, niin höpönlöpö. Siellä on myös ihan järkyttäviä kommentteja, Hietala kertoo. IS.fi
Menkääs mammat nyt itseenne ja miettikää hiukan.
Kyse on RAISKAUKSESTA! RAISKAUS! Tajuatteko toopet!
Vakavimmasta rikoksesta jonka voi nuorelle tehdä. Mitä helvettiä teidän päässänne liikkuu? Olette sairaita noiden teinipissisjuttujen kanssa.
Ja onko hyväksyttävää raiskata jos kundi on 17 ja tyttö 17, 18, 19, 25?
EIhän tää ole todellista!
Vierailija - 13.11.11 09:26 (ID 13727002)
TÄYSIN väärin kyseistä syytettyä kohtaan. Jos "mies" on 17 ja tyttö 15, ei siinä nyt hyvä ihme sentään ole mistään lapsen hyväksikäytöstä kyse eikä tuollaisista mitään syytteitä normaalisti edes tule! Mä rupesin seurustelemaan mieheni kanssa, kun en ollut vielä täyttänyt 16 ja hän oli jo 17. Hän on siis lapsen hyväksikäyttäjä vai? Ihan naurettavaa, saisi hävetä tuo tyttö. Suuttunut, kun suhde ei jatkunutkaan ja nyt jätkä on julkkis...
mikä on totuus!