Voi tsiisus noita pareja, joilla miehen solmio on sävytetty vaimon mekkoon!!!
Tulin just firman kekkereistä, joka oli avec-tilaisuus. Paikalla oli parikymmentä kollegaa puolisoineen. Ikähaarukka 30-45. Pukeutuminen coctail-tilaisuuden tyyliin. Etenkin näillä "nuoremmilla" pareilla näki paljon sitä, että miehen solmio oli samaa sävyä kuin vaimon mekko. Voi luoja se on muuten typerän näköistä!
Kommentit (109)
Musta solmio on perinteisesti hautajaissolmio.
Kuin myös akateemisiin iltajuhliin, esimerkiksi karonkkaan.Häihin ja muihin "iloisiin" juhliin hän yleensä laittaa harmaan solmion. Joskus toki mustankin, etiketti ei sitä kuitenkaan edes kiellä.
Ja nyt kauhistan teitä kaikkia: minä olen useasti pukeutunut häissä mustaan! Hui!
ap
Ihanan iloisia ja hilpeännäköisiä olisivat kaikki juhlat&juhlijat, kun miehillä vain harmaan ja mustan erisävyjä. kuten ilmeisesti myös naisilla
ehhehhehhehheeeee
Minä en ymmärrä ollenkaan virinnyttä hajatelmaa sovinismin tai feminismin vetämisestä tällaiseen iloiseen asiaan kuin juhlapukeutuminen.
Kulttuurieroja on ja ihan vain persoonia puoleen jos toiseen. En todellakaan näe kumpaakaan puolisoa ylentävänä tai alentavana sitä oli sitten yhteiset väripaletit tai ei. Sitäpaitsi mitä tulee shoppailuun niin miehissä on ihan oikeasti värisokeita ja ovat kiitollisia saamastaan ostosavusta, miksi sen asusteen valitsija ei saisi olla oma puoliso, pitääkö sen olla myyjä??
T: miesten pukumyyjä
Se, että pukeutuu hillitysti ei tarkoita sitä, etteikö juhlissa osaisi pitää hauskaa. Lähinnä se viestii vain hyvästä tyylitajusta.
ap
Sitäpaitsi mitä tulee shoppailuun niin miehissä on ihan oikeasti värisokeita ja ovat kiitollisia saamastaan ostosavusta, miksi sen asusteen valitsija ei saisi olla oma puoliso, pitääkö sen olla myyjä??
T: miesten pukumyyjä
jos mies on "ihan oikeasti" värisokea, on tietenkin ihan ymmärrettävää, jos haluaa apua värien valintaan. Mutta värisokeus ei kuitenkaan ole mikään oletusarvo miesten kohdalla yleensä. Suurin osa miehistä kyllä näkee värit.
Jos taas tässä puhutaan vertauskuvallisesta värisokeudesta, niin kaikin mokomin, puoliso voi valita heille vaatteet. Ja jos samalla henkilöllä on sokeutta hiusmallien ja kenkienkin suhteen, niin puoliso voi kyllä minun puolestani stailata heidät. Ei kai siinä mitään väärää ole sinänsä, mutta itse en kyllä jaksaisi miestä, jolla ei olisi mitään OMAA tyyliä tai omaa mielipidettä OMIIN vaatteisiinsa, ja joka olisi (ilman värisokeuden kaltaisia rajoitteita) kykenemätön huolehtimaan omasta pukeutumisestaan. Pukeutuminen on yksi osa ihmisen persoonaa, ja jotainhan sekin kertoo, jos ihminen ei osaa tai häntä ei kiinnosta yhtään, mitä on päällä. Ja vastaavasti itse valitulla tyylillä voi tuoda itseään esiin.
Moni on tässä sanonut, että se vaan kuvastaa hyvää makua ja sitä että on ajateltu asiaa kun on panostettu samoihin väreihin.
Mä sanon, että ääliöinkin urpo kyllä näkee samat värit kun vaan laittaa kravatin ja mekon rinnakkain ja "panostaa". Se ei silti tarkoita, että niillä ihmisillä olisi yhtään silmää pukeutua ja katsoa värejä. Tyylikkäämpää on pukeutua eri väreihin jotka sointuu yhteen, mutta sitäpä ei kaikkien silmä sanokaan.
pitää liikaa korostaa sitäkään että "olemme omia persooniamme". Kyllä minut ja mieheni erottaa vaikka meillä olisi tismalleen samanlaiset vaatteet, ei se PERSOONA rakennu vain ulkoisista seikoista kuten vaatteista...!
Minä ostan usein miehelleni vaatteita, ja kyllä, hän osaa myös itse ostaa vaatteita ja niin aina välillä ostaakin. Meillä ihan käytännön syistä noin, minä olen keskustassa töissä ja pidän shoppailusta, eli harva se päivä kierrän jonkun kaupan/kauppoja töiden jälkeen ja usein (tarjouksista) tarttuu jotain mukaan. Olen tehnyt paljon hyviä ja edullisia löytöjä (niin itselle, miehelle kun lapsillekin) koska tunnen perheenjäsenteni pukeutusmistyylit. Ja jos tulee ns. moka ostis (hyvin hyvin harvinaista) niin aina ne vaatteet on saatu muille menemään, oma mies ja pari sukulaismiestä ~samankokoisia ja lapsilla myös serkkuja/kavereita keille heille kelpaamattomat menneet eteenpäin.
Se hänen tyylinsä sisältää lähinnä haalareita ja turvakenkiä. Ja hän tietääkin aivan tarkkaan minkä merkkisiä ja mallisia kenkiä etsii. Ja niistä haalareistakin tietää todella hyvin mitkä on juuri hänen kropalleen ja tarpeisiinsa parhaat.
Ja koska haalarityyli ei sovi ihan jokaiseen tilaisuuteen, niin siksi on vaimo, joka auttaa muiden vaatteiden hankkimisessa.
Eli vaikka vaimo hankkisi vaatteet, niin se ei tarkoita, etteikö miehellä olisi omaa tyyliä ja omaa mielipidettä. Joissain paikoissa se miehen tyyli vain ei ole soveliasta pukeutumista. Ja silloin kun vaatteet hankitaan tilaisuuden tarpeisiin, ei miehen tarpeisiin, niin silloin meillä vaimo osaa paremmin. Ja mies on todella tyytyväinen, ettei hänen tarvitse vaivata päätään niin turhilla asioilla kuin vaatteet (muut kuin työ-).
Ja mies on todella tyytyväinen, ettei hänen tarvitse vaivata päätään niin turhilla asioilla kuin vaatteet (muut kuin työ-).
Miten tämä nyt kuulostaa siltä, että mies ja miehen aika on paljon arvokkaampaa, koska hänen ei tarvitse vaivata päätään TURHILLA asioilla - kun ne TURHAT asiat kuuluvat naiselle, joten ilmeisesti nainen ja naisen aika ei ole yhtä arvokasta ja tärkeää?
pitää liikaa korostaa sitäkään että "olemme omia persooniamme". Kyllä minut ja mieheni erottaa vaikka meillä olisi tismalleen samanlaiset vaatteet, ei se PERSOONA rakennu vain ulkoisista seikoista kuten vaatteista...!
Mutta kyllä vaatteiden kautta sitä omaa persoonaa voi tuoda esiin. Eikä se tarkoita vain sitä, että muut erottavat, kumpi teistä on sinä ja kumpi miehesi.
yhteensovittamista, sillä vuosien myötä vaatemaut ja ostotavat liukuvat samankaltaisiksi. Joten vaikka kotoa lähdettäessä ei erityisesti pyrittäisikään laittamaan koko perhettä samaan tyyliin, niin useimmiten koko perhe lienee on suurin piirtein samassa tyylissä automaattisesti. Jokainen ikäkautensa mukaisesti tietenkin.
ja bloggarit ovat ylistäneet Victorian ja Danielin saman väristä pukeutumista. Mm. sekä Monacon ja Englannin häiden yhteydessä moni toimittaja kirjoitti, että Danielille plussaa siitä, että on sovittanut solmionsa Victorian asuun.
http://cache.daylife.com/imageserve/03yK3Xa97k0AK/x610.jpg
http://cache.daylife.com/imageserve/09hX9O73n0gHt/x610.jpg
Vickan ja Daniel sovittavat asunsa sävy sävyyn muutaman kerran kuukaudessa.
Myös esim. Espanjan kruununperijä Felipe ja hänen vaimonsa prinsessa Letizia harrastavat samanlaista värien sovittamista.
Minusta mies osoittaa rakkautensa ja arvostuksensa vaimolleen/tyttöystävälleen valitsemansa solmion tämän asun väriin sopivaksi.
totta kai sinä tulkitset asian noin. Minun mielestäni tässä ilmastossa ei pärjää ilman vaatteita, joten vaatteiden hankintaa en osaa pitää turhana asiana.
Ja mies on todella tyytyväinen, ettei hänen tarvitse vaivata päätään niin turhilla asioilla kuin vaatteet (muut kuin työ-).
Miten tämä nyt kuulostaa siltä, että mies ja miehen aika on paljon arvokkaampaa, koska hänen ei tarvitse vaivata päätään TURHILLA asioilla - kun ne TURHAT asiat kuuluvat naiselle, joten ilmeisesti nainen ja naisen aika ei ole yhtä arvokasta ja tärkeää?
Minusta mies osoittaa rakkautensa ja arvostuksensa vaimolleen/tyttöystävälleen valitsemansa solmion tämän asun väriin sopivaksi.
miksei, kai tuokin voi olla yksi tapa osoittaa rakkauttaan. Onhan joidenkin mielestä sekin rakkauden osoitus, että ostaa vaimolle pölynimurin lahjaksi ja lähtee sitten lasten kanssa retkelle, "pois jaloista", että vaimo saa siivota rauhassa.
Minuun ei myöskään tee vaikutusta Victorian ja Danielin vaatetus. En yleensäkään ole lainkaan kiinnostunut minkään maan kuninkaallisista, en kannata monarkiaa enkä myöskään tarkista mistään muotibloggareilta, mikä on hyvännäköistä tai tyylikästä pukeutumista. Minulla on ihan omat näkemykseni. Mutta tottakai kuninkaallisten esimerkki on hyvä olla olemassa niille, jotka eivät luota mielipiteeseensä ilman tällaisen "auktoriteetin" vahvistusta.
Perheessä kaksi elintasoa, mies laatuvaatteissa ja nainen kirpparikamoissa.
totta kai sinä tulkitset asian noin. Minun mielestäni tässä ilmastossa ei pärjää ilman vaatteita, joten vaatteiden hankintaa en osaa pitää turhana asiana.
sehän oli se haalarimies(?), jonka mielestä vaatteiden ostaminen oli turhaa, ja siksi hän oli delegoinut senkin turhan asian vaimonsa niskoille. Luulisi, että rakastava mies haluaisi säästää vaimonsa asioilta, joita itse pitää turhana.
Perheessä kaksi elintasoa, mies laatuvaatteissa ja nainen kirpparikamoissa.
En oikein tajunnut pointtiasi. Tarkoitatko, että jos toisella sattuu olemaan "kallis" vaate, niin myöskään toinen ei saa laittaa kirpputorilta ostamaansa vaatetta? Ja miten määrittelet laatuvaatteen?
Mitä, jos toisen tyyliin kuuluvat vintage-vaatteet, joita ei yksinkertaisesti saa muualta kuin second handina, ja toinen taas ei ole innostunut niistä? Pitäisikö sen vintage-tyypinkin ostaa sitten jotain tavallista vain siksi, että sitten voidaan maksaa sentilleen saman verran?
En kyllä edes tajua, mikä sinun pointtisi oli.
Luulisi, että rakastava mies haluaisi säästää vaimonsa asioilta, joita itse pitää turhana.
jota minä en pidä turhana?
Miksi miehen pitäisi säästää minut asialta,
jota minä en pidä turhana?
niin eihän siinä sitten mitään. Jos sinä tykkäät valita ja ostaa miehesi puolesta hänen vaatteensa ja jos sinua ei häiritse se, ettei miestä itseään kiinnosta ollenkaan, mitä hänellä on päällään, niin mikäs siinä. Ja jos miestäsikään ei häiritse se, että joku toinen huolehtii hänen vaatteistaan. Mielenkiintoista, että nykyaikana on vielä tuollaistakin. Mutta toisaalta - onhan maailmassa hullumpiakin asioita.
Miksi miehen pitäisi säästää minut asialta, jota minä en pidä turhana?
niin eihän siinä sitten mitään. Jos sinä tykkäät valita ja ostaa miehesi puolesta hänen vaatteensa ja jos sinua ei häiritse se, ettei miestä itseään kiinnosta ollenkaan, mitä hänellä on päällään, niin mikäs siinä. Ja jos miestäsikään ei häiritse se, että joku toinen huolehtii hänen vaatteistaan. Mielenkiintoista, että nykyaikana on vielä tuollaistakin. Mutta toisaalta - onhan maailmassa hullumpiakin asioita.
Mistä edes keksit kuvitella ettei miellyttäisi?
En kyllä edes tajua, mikä sinun pointtisi oli.
koska sinä satuit ekymään tämän koko ketjun sisällöstä ja juutuit pohtimaan sitä, että vaatteiden pitää maksaa saman verran.
Tässä ketjussa kuitenkin puhuttiin vaatteiden yhteensopivuudesta vs. oman persoonan korostamisesta vaatteilla.
http://images.polkadotbride.com/wp-content/uploads/2011/04/gal_royal_we…
http://www-hollywoodlife-com.vimg.net/wp-content/uploads/2011/04/prince…
En nyt sanoisi, että kauhean tyylittömältä näyttää, jos ei ole värikoodattu juhlapukeutuminen. Parempi näin kuin Victorian ja Danielin malliin!