Voi tsiisus noita pareja, joilla miehen solmio on sävytetty vaimon mekkoon!!!
Tulin just firman kekkereistä, joka oli avec-tilaisuus. Paikalla oli parikymmentä kollegaa puolisoineen. Ikähaarukka 30-45. Pukeutuminen coctail-tilaisuuden tyyliin. Etenkin näillä "nuoremmilla" pareilla näki paljon sitä, että miehen solmio oli samaa sävyä kuin vaimon mekko. Voi luoja se on muuten typerän näköistä!
Kommentit (109)
Sehän on vaan söpöä ja ajateltu asiaa.
mies ei osaa pukeutua itse, van vaimo valitsee vaatteet.
Eräänlainen "Onko mies tossukka"-mittari siis
Tero
ilmeisesti joku alempien sosiaaliluokkien samisjuttu, hieman vastaava kun "samanlaiset tuulipuvun takit" - trendi aikoinaan :)
Esimerkiksi Ruotsin kuninkaalliset tekee juuri näin alaluokkaisesti. Ap, olet itse juntti.
mies ei osaa pukeutua itse, van vaimo valitsee vaatteet.
Eräänlainen "Onko mies tossukka"-mittari siis
Tero
mies, joka valitsee kravattinsa usein sen mukaan mitä minä olen laittamassa päälle. Jos olen pukemassa punaista, niin aika varmasti mies tulee makuuhuoneesta pian päällään punainen kravatti.
Herää kysymys, mikä EI ole AV-mamman mukaan WT-juttu.
Meillä on usein yhteensopivat vaatteet. Mulla on oikeastaan yksi juhlamekko, (musta) jota käytän juhlavammissa tilaisuuksissa ja miehellä yksi puku. Meillä on usein mätsäävät asusteet, esim. mulla on punaiset kengät ja miehellä punainen kraka, tai mulla keltaiset sukkikset ja miehellä keltainen paita.
Jos nyt tämä tekee meistä jonkun silmissä WT-pariskunnan tai miehestäni tossukan, niin en voi muuta kuin onnitella kyvystä keskittyä "olennaiseen". (Mies muuten haluaa, että mä huolehdin sen vaatetuksesta, koska se inhoaa vaatteiden ostamista ja valitsemista, eikä sillä ole oikeasti mitään silmää vaatteille.)
On meillä tuulipuvutkin, ilmeisesti sekin on WT-juttu. Me nyt kuitenkin molemmat lenkkeillään koiran kanssa ja tehdään pihatöitä, joten sellainen on tarpeen. Tietenkin joku, joka pitää tuulipukua täysin turhana vaatteena voisi kertoa, mitä sitten kannattaa käyttää tuulipuvun sijaan.
(Mies muuten haluaa, että mä huolehdin sen vaatetuksesta, koska se inhoaa vaatteiden ostamista ja valitsemista, eikä sillä ole oikeasti mitään silmää vaatteille.)
Minusta olisi häiritsevää, jos mieheni ei osaisi tai viitsisi huolehtia itse omista vaatteistaan ja nakittaisi sen homman minulle. En minäkään huvikseni vaatekauppoja kiertele.
(Mies muuten haluaa, että mä huolehdin sen vaatetuksesta, koska se inhoaa vaatteiden ostamista ja valitsemista, eikä sillä ole oikeasti mitään silmää vaatteille.)
Minusta olisi häiritsevää, jos mieheni ei osaisi tai viitsisi huolehtia itse omista vaatteistaan ja nakittaisi sen homman minulle. En minäkään huvikseni vaatekauppoja kiertele.
Mäkin oon nakittanut miehelle mun moottoripyörän huoltamisen ja korjaamisen, ja monta muuta asiaa.
Ei mun tarvitse jatkuvasti kierrellä vaatekauppoja, ei tuo tarvitse vaatteita niin usein. Siinä samalla mä niitä katselen kuin omianikin.
Vaatetus ja pukeutuminen liittyy omaan persoonaan ihan eri tavalla, ja lisäksi ne ovat sellaisia perusasioita - aikuisen ihmisen vaan pitäisi osata huolehtia tuollaisista normaaliin arkielämään kuuluvista asioista kuin omista vaatteistaan.
Minua häiritsisi siis miehen avuttomuus ja myös se, jos hänellä ei olisi mitään omaa mielipidettä omiin vaatteisiinsa ja sitä kautta ulkoiseen olemukseensa.
Mutta hyvä tietysti, jos sinua ei häiritse, niin sittenhän tuo toimii.
Moottoripyörän huoltaminen on vähän eri asia Vaatetus ja pukeutuminen liittyy omaan persoonaan ihan eri tavalla, ja lisäksi ne ovat sellaisia perusasioita - aikuisen ihmisen vaan pitäisi osata huolehtia tuollaisista normaaliin arkielämään kuuluvista asioista kuin omista vaatteistaan.
Minua häiritsisi siis miehen avuttomuus ja myös se, jos hänellä ei olisi mitään omaa mielipidettä omiin vaatteisiinsa ja sitä kautta ulkoiseen olemukseensa.
mun mielestä kyse on just siitä, että suhteessamme olemme jakaneet tehtävät kykyjemme mukaan. Mä en osaa huoltaa mopoa, mies ei osaa ostaa vaatteita. Tai osaa se ostaa, jos pakko on, onhan se sinkkuaikanaan ostanut itse vaatteet, mutta ei se siinä kovin hyvä ole.
Moottoripyörä on meille normaaliin arkielämään kuuluva asia. Voisihan miestä ärsyttää se, että hän joutuu hoitamaan kaikkien pyörien (joita on 4 kpl) huollot, kun mulle jää pelkkä hauskanpito eli ajaminen.
Ei, mua ei tosiaankaan häiritse.
eli ei osaa ostaa SUN maun mukaisia vaatteita.
Moottoripyörän huoltaminen on vähän eri asia Vaatetus ja pukeutuminen liittyy omaan persoonaan ihan eri tavalla, ja lisäksi ne ovat sellaisia perusasioita - aikuisen ihmisen vaan pitäisi osata huolehtia tuollaisista normaaliin arkielämään kuuluvista asioista kuin omista vaatteistaan.
mun mielestä kyse on just siitä, että suhteessamme olemme jakaneet tehtävät kykyjemme mukaan. Mä en osaa huoltaa mopoa, mies ei osaa ostaa vaatteita. Tai osaa se ostaa, jos pakko on, onhan se sinkkuaikanaan ostanut itse vaatteet, mutta ei se siinä kovin hyvä ole.
Moottoripyörä on meille normaaliin arkielämään kuuluva asia. Voisihan miestä ärsyttää se, että hän joutuu hoitamaan kaikkien pyörien (joita on 4 kpl) huollot, kun mulle jää pelkkä hauskanpito eli ajaminen.
Aikuinen mies ei osta itse omia vaatteitaan? Ymmärrän että äidit ostelee vaatteita pikkupojilleen mutta pitääkö se oma aviomieskin runnoa pikkupojan asemaan?
jotkut määräävät vaateiden lisäksi jopa miestensä hiusmallitkin.
Miten niin ei OSAA ostaa vaatteita? Taitaa olla vain sun mielipide eli ei osaa ostaa SUN maun mukaisia vaatteita.
niin hyvin! Kannattaisko olla kommentoimatta toisten elämää, kun et tiedä siitä mitään?
Mun mies inhoaa vaatteiden ostamista, joten käytännössä hän sitten kulkee vanhoissa kuluneissa ja reikäisissä vaatteissa, koska kaupassakäynti ei houkuttele.
Mies on tosi kiitollinen, kun etsin hänelle valmiiksi vaatteita, jotka sopivat hänen tyyliinsä ja jotka ovat mukavia.
Tokihan tämäkin on AV-mammalle ongelma, onneksi meille kummallekaan ei. Mä rakastan miestäni, totta kai voin käydä katselemassa kaupassa vaatteita hänen puolestaan.
Olisko jollakulla vielä jotain huomauttamista meidän parisuhteesta?
mua siitä, että en itse vaihda moottoripyöräni öljyjä, vaikka kyllä osaan sen tehdä? Onko mies mulle isän jatke, koska vaihtaa mulle öljyt mopoon?
On se hienoa esiintyä toisten parisuhteen asiantuntijana. AV-mamma ei koskaan petä! Voi aina luottaa, että täältä saa katkeransävyisiä vastauksia.
tai korjaa prätkät.
Avaus käsitteli värikoordinoituja pariskuntia, jotka osoittavat yhteenkuuluvaisuuttaan samanvärisillä vaatteilla/ asusteilla.
Vaikka vaimo ostaisikin miehensä vaatteet, niin ei niiden pidä heijastaa ostajan vaan saajan persoonallisuutta.
22
Aivan autuaallisen yhdentekevää kuka ostaa kenenkin vaatteet tai korjaa prätkät.
Avaus käsitteli värikoordinoituja pariskuntia, jotka osoittavat yhteenkuuluvaisuuttaan samanvärisillä vaatteilla/ asusteilla.
Vaikka vaimo ostaisikin miehensä vaatteet, niin ei niiden pidä heijastaa ostajan vaan saajan persoonallisuutta.22
Järjen ääni, kiitos siitä!
Terv. se äidinjatke, joka katselee kaupasta vaatteita prätkää korjaavan isänjatkeen sovitettavaksi
Niin tai kaavoihin kangistunut!
Oma mies ostaisi varmaan vieläkin niitä yhtä tai kahta kravattiväriä/kuviota jos en välillä raahaisi sille kotiin kokeiltavaksi jotain mikä minusta näyttää kivalta hänellä.
Tämä on muuhunkin pukeutumiseen liittyvää: ei kaikki tahdo mennä pukukoppiin testaamaan jotain erillaista päälleen mutta yllättyy positiivisesti joskus jos laittaa menemään testaamaan jotain!
Omalla miehellä on ainakin tyylitaju laajentunut kummasti kun vähän puskee testaamaan uusia asioita. Pinkkiä kauluspaitaa ei ole (vielä ainakaan) mutta pinkki kravatti kylläkin, samoin violetti ja näitä taitaa olla muutamalla eri kuviolla.
Plus sitten ne kaikki muut kravatit. Ja kyllä tykkää että minä ostan hänelle joskus jonkun kivan jos silmään kaupassa pistää. Lapsille ostan kravatteja ihan vartavasten juhliin mutta mies käyttää pukua melko usein työssä niin vaihtelu virkistää.
En tiedä mikä on 33 pointti: mies ei tykkää kravaateista? Eikä tartte niitä kuin häissä 5 vuoden välein? Vai ostaako mies aina omaan mieltymykseen ja ottaa takkiinsa jos ostat hänelle vai etkö ole koskaan kokeillutkaan mutta silti räksytät jos muut tekee mitä sinä et?
Meillä tämä toimii ja mies saa uusia kravatteja sillontällön, joten mikä siinä nyt on sitten niin väärää? Kai tarttee vaan sanoa miehelle että menee ostamaan itse kravattinsa kun on aikuinen mies..
Tuo mies minulle korujakin välillä, vaikka osaan minä aikuisena omat koruni valita.
Ja mitä niin kamalaa siinä on jos pari yhdessä tykkää pukeutua tilaisuuksiin yksi-yhteen?
Keneltä se on pois?
Siinähän sitten saatte nauraa niin kaikki voittaa?
En minä sano että laitan tämän mekon niin sinä laitat tuon kravaatin, kyllä mieheni osaa nähdä ihan kohtuullisen hyvällä värisilmällään mikä on kiva yhdistelmä ettei mennä punanen mekko ja vaaleansininen kravatti.
Ja jos te teette näin niin se on ihan teidän oma asia (jolle en sitten ota pulttia tai nauraa kikerrä).
40
Kateellinen olet vain ap. Minusta on ainakin ihanan näköistä moinen pukeutuminen!
värikoodauksella kun sitä puolisoa ei voi polttomerkitä niinkuin karjalle tehtiin Villissä Lännessä aikoinaan.
Jos yhteenkuuluvuus on sointuvista vaatteista kiinni, niin heikoissa kantimissa on :D