Työkyvyttömyyseläkkeeltä äitiyslomalle?
Miten ihmeessä äitiysraha lasketaan? Onko se ainoa tulo sen jälkeen?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
Olen saanut kaksi lasta eläkkeellä, vakuutusyhtiö maksoi eläkkeen ja Kela äp-rahan. Näin sen kuuluu mennä, eläkkeen maksuun eivät vaikuta mahdolliset muut tuet.
[/quote]
Entä jos kela maksaa eläkkeen?
[/quote]
Totta, en tiedä. Minä saan pelkkää työeläkettä.. Mutta ei tietääkseni mikään tuki vaikuta eläkkeeseen.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
Olen saanut kaksi lasta eläkkeellä, vakuutusyhtiö maksoi eläkkeen ja Kela äp-rahan. Näin sen kuuluu mennä, eläkkeen maksuun eivät vaikuta mahdolliset muut tuet.
[/quote]
[/quote]
Totta, en tiedä. Minä saan pelkkää työeläkettä.. Mutta ei tietääkseni mikään tuki vaikuta eläkkeeseen.
[/quote]
Toivottavasti ei, kelasta eivät näistä koskaan osaa sanoa ennenku päätökset on jo tehty että sinne on turha min soittaa ja kysyä. Esittävät varmaan tietämätöntä ettei vahingossa mee antahan turhaa toivoa kellekään..
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei vaikuta. Olin Kelan kuntoutustuella ja äitiyspäiväraha maksettiin kuntoutustuen päälle. Luulin itsekkin, että kuntoutustuki lakkaisi, mutta lääkäri sanoikin, ettei tietenkään lakkaa, vaan kuntoutusta jatketaan entiseen malliin, ja jatkoin kuntoutustuella.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei vaikuta. Olin Kelan kuntoutustuella ja äitiyspäiväraha maksettiin kuntoutustuen päälle. Luulin itsekkin, että kuntoutustuki lakkaisi, mutta lääkäri sanoikin, ettei tietenkään lakkaa, vaan kuntoutusta jatketaan entiseen malliin, ja jatkoin kuntoutustuella.
[/quote]
Voi toivottavasti mulla kävis nii hyvä tuuri että saisin kaks tukea.. Ei olisi mitenkään varaa lopettaa kuntoutusta äitiyslomaan.
Eläkkeestähän tehdään päätös etukäteen, määräajaksi tai pysyvästi. En ole koskaan kuullut, että joku olisi jälkikäteen tämän etuuden menettänyt. Ja eläkkeen määrän määrittää oma työhistoria, eikä mahdolliset tulevat muut etuudet.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:39"]Ihmettelen myös että jos on niin sairas ettei kykene työhön niin miten voisi vastata vauvan tarpeisiin? Toivottavasti joku ottaa huostaan nämä ressukat. Ei saisi olla niin hullu että tekee lapsen tahallaan sairauteensa. Ensin työhön ja kuntoon ja sitten lapsi kun sen voi itse hoitaa ja elättää.
[/quote]
Kuntoutuksessa voi olla hyvin erilaisista syistä, psyykkisistä tai fyysisistä.
Selkävaivat, työuupumus, suolistotaudit, masennus, reuma, elämänkriisi, onnettomuus, paniikkihäiriö...
En nyt keksi miten esim.välilevynpullistuma tekisi ihmisestä kyvyttömän vanhemmaksi.
Entä jos on tehnyt jo lapsen ja sairastuu?.
[/quote]
Jokaisessa tapauksessa toimintakyky on alentunut.
Muuten olisi työkykyinen
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No onhan se noin järkeenkäypää :) vaan itse en ole osannut Kelaan luottaa ennenkuin nään mustaa valkoisella :D tai kuulee muut joilla vastaavasti, antaa ainakin suuntaa miten saattaisi mennä.. onneksi kuntoutuminen kohta ohi, puoli vuotta ja sitten ei tarvitse toivottavasti enään jatkaa :) ei ole helppoa ollut saada itselle hoitoa, tiedoksi niille joiden mielestä raha 'tippuu nenäneteen' tai jotka pitää tätä lorvailuna.. :) Kuntoutuminen ei tarkota että voi vaan kotona maata ketarat ojossa, pitää oikeasti tehdä sen eteen että paranee!! :)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
Luulisi, ettei kahta tukea makseta. Äitiyspäiväraha maksetaan, kun ei voi saada palkkaa
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:39"]Ihmettelen myös että jos on niin sairas ettei kykene työhön niin miten voisi vastata vauvan tarpeisiin? Toivottavasti joku ottaa huostaan nämä ressukat. Ei saisi olla niin hullu että tekee lapsen tahallaan sairauteensa. Ensin työhön ja kuntoon ja sitten lapsi kun sen voi itse hoitaa ja elättää.
[/quote]
Selkävaivat, työuupumus, suolistotaudit, masennus, reuma, elämänkriisi, onnettomuus, paniikkihäiriö...
En nyt keksi miten esim.välilevynpullistuma tekisi ihmisestä kyvyttömän vanhemmaksi.
[/quote]
Muuten olisi työkykyinen
[/quote]
Toimintakyky _työelämässä_ alentunut? Ei meinaa etteikö pärjää kotona lasten kanssa
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi toivottavasti mulla kävis nii hyvä tuuri että saisin kaks tukea.. Ei olisi mitenkään varaa lopettaa kuntoutusta äitiyslomaan.
[/quote]
Miksi ei riittäisi yksi tuki? Kuten aiemminkin ja kuten muillakin
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:39"]Ihmettelen myös että jos on niin sairas ettei kykene työhön niin miten voisi vastata vauvan tarpeisiin? Toivottavasti joku ottaa huostaan nämä ressukat. Ei saisi olla niin hullu että tekee lapsen tahallaan sairauteensa. Ensin työhön ja kuntoon ja sitten lapsi kun sen voi itse hoitaa ja elättää.
[/quote]
[/quote]
Muuten olisi työkykyinen
[/quote]
Toimintakyky _työelämässä_ alentunut? Ei meinaa etteikö pärjää kotona lasten kanssa
[/quote]
Samaa toimintakykyä vaaditaan lapsen kanssa selviytymiseen
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
Luulisi, ettei kahta tukea makseta. Äitiyspäiväraha maksetaan, kun ei voi saada palkkaa
[/quote]
Mutta jos on eläkkeell JA äitiyslomall??? Eikainet sitä voi olla vaan jommall kummall, sit valitteisin et en oo äitiyslomal olleska vaa pelkästä eläkkeel kai se eläke on parempi ko eläkkeest laskettu äitiyspäiväraha??
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:39"]Ihmettelen myös että jos on niin sairas ettei kykene työhön niin miten voisi vastata vauvan tarpeisiin? Toivottavasti joku ottaa huostaan nämä ressukat. Ei saisi olla niin hullu että tekee lapsen tahallaan sairauteensa. Ensin työhön ja kuntoon ja sitten lapsi kun sen voi itse hoitaa ja elättää.
[/quote]
[/quote]
Muuten olisi työkykyinen
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapsilla on yleensä kaksi vanhempaa muutenkin.. Ja eipä se ihan yks yhteen verrattavissa ole, omat lapset ja työ
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Koska ei mulla ole varaa jatkaa kuntoutustani äitiyden ohella, jollen saa siihen tukea.. Ei kaikilla oo niin hyvä tilanne että sossu tai ukko maksaa loput elämisen sun muut.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
[/quote]
No, maksetaan. Ei kyse ole luulosta. Eläke on korvaus työkyvyttömyydestä. Ei raskaus tätä muuta.
Nuoret eläkeläiset ovat ehkä kurjimmassa asemassa tässä yhteiskunnassa. Ei tarvitse huolestua, ei meille liikaa tukia makseta.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 09:39"]Ihmettelen myös että jos on niin sairas ettei kykene työhön niin miten voisi vastata vauvan tarpeisiin? Toivottavasti joku ottaa huostaan nämä ressukat. Ei saisi olla niin hullu että tekee lapsen tahallaan sairauteensa. Ensin työhön ja kuntoon ja sitten lapsi kun sen voi itse hoitaa ja elättää.
[/quote]
[/quote]
Muuten olisi työkykyinen
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lapsilla on yleensä kaksi vanhempaa muutenkin.. Ja eipä se ihan yks yhteen verrattavissa ole, omat lapset ja työ
[/quote]
Saattaa olla jopa rankempaa pikkulapsiaikana kuin töissä
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Koska ei mulla ole varaa jatkaa kuntoutustani äitiyden ohella, jollen saa siihen tukea.. Ei kaikilla oo niin hyvä tilanne että sossu tai ukko maksaa loput elämisen sun muut.
[/quote]
Mihin tarvitset kahta tukea? Kuntoutustuki menee yleensä elämiseen. Kuntoutusta saa muuten
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:14"]Sairas ollukkaan jos lapsia pystyy tekeen,häpeä ja mee töihin!
[/quote]
Minun lapseni on saatu aikaan hoitamalla sairautta - lapsettomuutta :) joten suu kii, ku et mistää mitää ymmärrä :D
[/quote]
Eläkkeellä lapsettomuuden vuoksi?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 11:14"]Sairas ollukkaan jos lapsia pystyy tekeen,häpeä ja mee töihin! [/quote] Minun lapseni on saatu aikaan hoitamalla sairautta - lapsettomuutta :) joten suu kii, ku et mistää mitää ymmärrä :D [/quote] Eläkkeellä lapsettomuuden vuoksi?
[/quote]
En sen vuoksi :) Mutta lapsettomuus on nyt hoidettu samalla, koska lääkärit ei nähny asialle mitään estettä :)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 10:30"]Eläkkeen maksua ei tosiaan keskeytä äitiysloma, miten se voisikaan?
[/quote]