Meillä naapurissa uskovainen, siis todella uskovainen ihminen.
Aina aika ajoin tuo ovemme taakse(terassillemme) uskonnollisia lehtiä. Tänään oli kirja, jonka oli allekirjoittanut etusivulle ja siunausta.
Meitä alkaa tämä häiritä.Mutta kun ei ilkeäisi sanoakaan hänelle tästä. Miten itse toimisit?
Kommentit (37)
Olet matkalla helvettiin, jos hylkäät Jeesuksen. Haluaisin kertoa sinulle, miten pääset taivaaseen.
Minusta sinä olet harhainen.
Se on ihan sama mitä mieltä sinä olet. Minun ei omasta mielestäni tarviste kuunnella sinun kertomuksia jumalasta eikä vastaanottaa sinun pelastustasi. Etkö sinä voi pitää niitä omana tietonasi.
Mutta olisi oltava hyvin hienotunteinen. Jumalakin kunnioitti ihmistä luomalla hälle vapaan tahdon.
Voin vain sanoa omasta kokemuksesta että kun itse löysin Jeesuksen, niin olin niin innostunut asiasta että uskon että tässä on nyt vastaavasta kysymys, itse pidän tosi tärkeänä kaikin puolin hienotunteisuutta. Yksi ainoa elämä kirja on tullut kans luettua. Oli mulle herkälle vähän liian raju kirja. Mutta ihan hyvä sinänsä on sen sisältö. Mut Sinulla on täysi vapaus tietty olla lukematta kirjaa. Ne lehdet on siitä parempia usein ,et niissä tavalliset ihmiset kertoo omista kokemuksistaan ja miten Jumala on heit auttanu. Jätä tosiaan ystävällinen viesti, jos se on Sinusta hyvä idis kans, niinkuin aiemmassa oli esitetty. Mun mielestä toi on hiukan liian tunkeilevaa, vaikka hyvää tarkoittaisikin. Pirteää syysiltaa IHAN KAIKILLE !!! T. yx joka tykkää Jeesuksesta ;)
helvettiä EI ole olemassa kidutuksen paikkana!
Jeremia 7:31. Siis pakanat uhrasivat lapsiaan epäjumalilleen ja polttivat heitä tulessa!!!! Jae 31 sanoo ettei se asia ollut edes tullut Jumalan mieleen! Ymmärsittekö ettei Jumala ollut edes ajatellut sellaista!
Jerusalemin muurin ulkopuolella oleva Hinnomin laakso oli ns. kaatopaikka, jossa paloi ainainen tuli. Tuli poltti siis kaikenlaista roskaa ja jopa rikollisten ruumiita. Tämä on se helvetin tuli. Tosin se on jo sammutettu, koska Jumalan pääominaisuus on RAKKAUS eikä hän kiduta ketään!
helvettiä EI ole olemassa kidutuksen paikkana!
Jeremia 7:31. Siis pakanat uhrasivat lapsiaan epäjumalilleen ja polttivat heitä tulessa!!!! Jae 31 sanoo ettei se asia ollut edes tullut Jumalan mieleen! Ymmärsittekö ettei Jumala ollut edes ajatellut sellaista!
Jerusalemin muurin ulkopuolella oleva Hinnomin laakso oli ns. kaatopaikka, jossa paloi ainainen tuli. Tuli poltti siis kaikenlaista roskaa ja jopa rikollisten ruumiita. Tämä on se helvetin tuli. Tosin se on jo sammutettu, koska Jumalan pääominaisuus on RAKKAUS eikä hän kiduta ketään!
No eihän se helvetti mikään jumalan asettama paikka olekaan, vaan saatanan.
raamatun mukaan olet jommalla kummalla puolella, ja neutraalia ei ole. Jos on neurtaali , haalea, olisi ollut parempi ettet olisi syntynytkään. Jos olet haalea, et ole jumalan puolella, et usko häneen. Kun et usko, olet saatanan riveissä. Saatanalle sopii haaleat ihmiset.
Sinne päästään vain ja ainoastaan armosta. Ei sen takia, että sinä sanot, että pelkästään Jeesuksen kautta.
Ihminen älkööt koskaan alkako edes uskovaisena leikkimään Jumalaa.
t. uskoton
Annan mielelläni erilaisia esitteitä ja pieniä kirjoja naapureille, sekä uskonnollisia lehtiä. Jotkut ovat kiitelleet, jotkut eivät sano mitään. Jos kukaan ei sano mitään, en tiedä ärsyttääkö se. En tietenkään halua ärsyttää ketään tahallaan.
Tarkoitan hyvää. Olet matkalla helvettiin, jos hylkäät Jeesuksen. Haluaisin kertoa sinulle, miten pääset taivaaseen.
Ap.n naapuri on jehova, jehovantodistaja. Vain he ovat noin aktiivisia, koska heidän taivapaikkansa sijainti, onko hyvä vai vähemmän hyvä paikka, määräytyy sen mukaan, miten paljon saa käännytettyä.
Jehovat eivät ole kristittyjä, heidän symbolinsa ei ole risti eivätkä he usko jeesukseen samalla tavalla kuin luterilainen tai muut lahkot = uskontosuunnat, hellarit, adeventistit, babtistit jne. ym. Jehovilla on ne omat kirjat, kovat kannet ja kauniit kuvat, ja lehtiset, joita voi jakaa. Ei muilla uskontokunnilla samanlaisia jaettavia lentolehtisiä ole.
Ap.n saamat lehdet ovat varmasti vartiotorni ja .. sen toisen nimeä en muista..
Jehovat eivät usko esim. pyhään kolminaisuuteen tai pyhään henkeen.
Jeesus merkitsee heille eri asiaa kuin kristityille.
Annan mielelläni erilaisia esitteitä ja pieniä kirjoja naapureille, sekä uskonnollisia lehtiä. Jotkut ovat kiitelleet, jotkut eivät sano mitään. Jos kukaan ei sano mitään, en tiedä ärsyttääkö se. En tietenkään halua ärsyttää ketään tahallaan.
Tarkoitan hyvää. Olet matkalla helvettiin, jos hylkäät Jeesuksen. Haluaisin kertoa sinulle, miten pääset taivaaseen.
että uskovaiset ette tyydy olemaan vaan keskenänne uskovaisia, vaan teidän on oikeasti häirittävä muita ihmisiä ja tuputettava muille sitä jeesusteluanne?
Mun lähisukulainen on uskovainen ja hänen jatkuvan tuputtamisensa lopputulos on se, että mua oksettaa ja inhottaa kaikenlainen uskovaisuus - hän on saanut aikaan täysin päinvastaisen lopputuloksen kuin mitä itse luulee saavuttavansa!
Uskonnon tuputtaminen on mun mielestä häirintää.
Oikeastaanhan Raamattu on hyvä teos, ja vaikka monet kohdat ovat vanhentuneita, sen pääsanomat ovat edelleen ajankohtaisia (tee muille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän, rakasta äläkä vihaa, jne.). Jostakin kumman syystä näiden viestien kanssa mennään aina yksityiskohtaisuuksiin niin että sanoman tarkoitus hämärtyy.
Ateismi on uskonto siinä missä usko Jumalaan ja Jeesukseen. Minusta kenenkään ei pitäisi tuputtaa väen vängällä omaa näkemystään toiselle, koska usko on henkilökohtainen asia. Ja uskon oppien mukaan voi elää, vaikka ei itse varsinaisesti uskoisikaan. Kuten joku aiemmin jo mainitsi, aggressiivinen omien näkemysten tuputtaminen toiselle aiheuttaa vain voimakkaan vastareaktion ("no en varmana usko, senkin hihhuli"), eikä siitä ole mitään hyötyä.
Itse en oikein osaa sanoa olenko uskovainen vai en. Kristinuskossa on paljon hyviä periaatteita joiden mukaan elellä. Voin odotella rauhassa kuolemaani ja todeta sitten sen jälkeen onko taivasta olemassa vai ei.
No eihän se helvetti mikään jumalan asettama paikka olekaan, vaan saatanan.
raamatun mukaan olet jommalla kummalla puolella, ja neutraalia ei ole. Jos on neurtaali , haalea, olisi ollut parempi ettet olisi syntynytkään. Jos olet haalea, et ole jumalan puolella, et usko häneen. Kun et usko, olet saatanan riveissä. Saatanalle sopii haaleat ihmiset.
hihhuli rupeaa jo määräämään kuka tänne olisi saanut syntyä. Sairaita ihmisiä.
mutta enempää et tällä kertaa halua.
Oikeastaanhan Raamattu on hyvä teos, ja vaikka monet kohdat ovat vanhentuneita, sen pääsanomat ovat edelleen ajankohtaisia (tee muille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän, rakasta äläkä vihaa, jne.).
Nämä ovat laumaeläimen hyväksi havaitsemia keinoja selvitä paremmin elämästä. Raamattu tajoaa vain yhden version tästä.
Ateismi on uskonto siinä missä usko Jumalaan ja Jeesukseen.
Ei ole, jos ei puhuta sellaisesta tuputtavasta ja kiihkomielisestä ateismista. Vai oletko sinäkin ateisti, kun et usko joulupukkiin? Ei allergian puutekaan ole allergia tai kaljuus hiusten väri.
Minusta kenenkään ei pitäisi tuputtaa väen vängällä omaa näkemystään toiselle, koska usko on henkilökohtainen asia. -- Kristinuskossa on paljon hyviä periaatteita joiden mukaan elellä.
Täysin samaa mieltä.
Voin odotella rauhassa kuolemaani ja todeta sitten sen jälkeen onko taivasta olemassa vai ei.
Edelleen samaa mieltä. Tosin sillä erotuksella, että en voi uskotella itselleni jotain jumalaa, vaikka tietenkin uskominen olisi järkevää noin pelimerkkien kannalta. Kunhan vain valitsisi oikein.
Mutta tosiasiahan on, että loppupelissä ateisti ei saa palkintoa verrattuna uskovaisiin, vaikka olisi oikeassakin siitä, että kuolema = valot pois. Kun taas oikeaan veikannut uskis saa mittaamattoman arvokkaan palkinnon ja muille käy paskaisesti. Uhraukset elinaikana ja oma itsekunnioitus on sitten toinen juttu. No, sitä odotellessa.
He ovat sammuttaneet sen helvetin eikä myöskään saatana pysty kiduttaan ihmisiä siellä, kuten tuo joku sanoo.
Todistajat eivät usko kolminaisuusoppiin kun koko sanaa ei löydy Raamatusta ja se on oikeasti ikivanha pakanallisuusdippi! Olkaa hyvä ja googlatkaa niin opitte jotain. Kannattaa samalla googlata tuo ristikin:)
Pyhähenki on Jumalan mahtava voima, josta Raamattu puhuu paljonkin joten missä mättää? Jeesus uskoi siihen ja niin tekevät todistajatkin.
Todistajat antavat reilusti luettavaa jos joku haluaa eivätkä kirjoittele nimiään julkaisuihin. Tämä uskovainen on joku muu.
Oikeastaanhan Raamattu on hyvä teos, ja vaikka monet kohdat ovat vanhentuneita, sen pääsanomat ovat edelleen ajankohtaisia (tee muille niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän, rakasta äläkä vihaa, jne.). Jostakin kumman syystä näiden viestien kanssa mennään aina yksityiskohtaisuuksiin niin että sanoman tarkoitus hämärtyy.
Ateismi on uskonto siinä missä usko Jumalaan ja Jeesukseen. Minusta kenenkään ei pitäisi tuputtaa väen vängällä omaa näkemystään toiselle, koska usko on henkilökohtainen asia. Ja uskon oppien mukaan voi elää, vaikka ei itse varsinaisesti uskoisikaan. Kuten joku aiemmin jo mainitsi, aggressiivinen omien näkemysten tuputtaminen toiselle aiheuttaa vain voimakkaan vastareaktion ("no en varmana usko, senkin hihhuli"), eikä siitä ole mitään hyötyä.
Itse en oikein osaa sanoa olenko uskovainen vai en. Kristinuskossa on paljon hyviä periaatteita joiden mukaan elellä. Voin odotella rauhassa kuolemaani ja todeta sitten sen jälkeen onko taivasta olemassa vai ei.
Raamattu ei ole hyvä teos. Se on epämoraalinen ja rappauttava kasa paskaa.
Ja eteismi ei ole uskonto. Samalla logiikalla voit sanoa että postimerkkien keräämättömyys on harrastus tai tupakoimattomuus on tapa.
Kristinuskossa on paljon hyviä periaatteita joiden mukaan elellä? Mitä ihmettä? Eikö muissa uskonnoissa tai uskonnottomuudessa ole hyviä periaateita joiden mukaan elellä?
Unio mysticasta saa lippuja ja lappuja niin paljon kuin haluaa.
Ihan miksi vain joku haluaa. enpä oo juuri kuullu kuitenkaan koskaan haukkuja kun en ole tyrkyttävä uskovainen. Jos mun läheiset ei mun elämästä näe sitä hyvää muutosta mitä Jumalasuhde mulle antaa niin miks se haluisivat itse sitä? Mut mä olen Jeesus uskovainen ja voin "valaista" ihan sen verran että toi "Yksi ainoa elämä" kirja perustuu luterilaiseen kristinuskoon. Ei oo jehovantodistaja tämä naapuri. Ja jokainen tätä lukeva on tärkeä Jumalalle, vähän niinkuin toi kukkanen tuossa ilahduttaa mua vaikkei se itse ees tajua et "mä oon olemassa" . Silti mä voin ihailla sen kauneutta ja ajatella siitä hyvää, niinku Jumala aattelee susta hyvää vaikka sä sanot ettei Sitä ees ole
mistään mitään tietämätöntä vauvaa johonkin uskontoon. Eikö se ole täysin lainvastaistakin?
eikä laita postilaatikkoon. Hiippailee terassillamme. Mies vaikuttaa ihan harmittomalta, mutta kai mun on hänelle asiasta sanottava. Tai mun mieheni. ap