Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi päivää aikaa vastata,mies sai työtarjouksen Rovaniemeltä,nyt asumme Espoossa,uskaltaako jättää kaikki?

Vierailija
08.11.2005 |

Kaikki ystävät ja tutut ja sukulaiset asuvat täällä. Mies sai aivan upean tarjouksen tuolta Rovanimeltä,millaistahan siellä on? Lunta ainaskin,pitäisi päättää ja laittaa koti myyntiin jos lähdetään,Työ alkaisi joulun jälkeen,lasten koulujutut ja kerhot &harrastukset,toisaalta kiinnostaa toisaalta hirvittää.Onko kokemuksia lähteä ja jättää kaikki jo tuttu turvallinen ympäristö.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lähtisin juosten Berliiniin, Rovaniemelle saisi raahata muuttoauton perässä ja silti pitäisin kynsillä kiinni tiestä

Vierailija
2/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin oman työni jos mies saisi hyvän tarjouksen vaikka sieltä rovaniemeltä. uusia kokemuksia!!! netti ja puhelin kun on niin voihan niillä yhteyttä pitää ystäviin ja sukulaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä asusteli, on kauppoja yms.

Talvi on tosi pitkä ja kesällä mäkäräisiä. Myös välimatkat ovat pitkiä, mutta onneksi nykyisin on nuo halpalennot olemassa, joten etelään pääsee nopeasti.

En oikein tiedä mitä itse tekisin samassa tilanteessa...Toisaalta pääseehän sieltä takaisin muuttamaan, jos ei viihdy. Ihmiset vaikutti tosi mukaville Roviksella. Meno on leppoisampaa kuin etelässä.

Vierailija
4/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni saa kasvaa luonnonläheisessä ympäristössä. Täällä on sellainen " jalat maassa" -meininki, elämä on helppoa, harrastusmahdollisuuksia on jne. Välimatkat itse kaupungissa ovat pienet, työmatkaan mulla menee suositulta ja viihtyisältä asuinalueelta keskustaan (4 km) 10 minuuttia.

Työasioiden kannalta täällä ei tietenkään ole niin hyvä tarjonta kuin pääkaupunkiseudulla. Täällä matkailu on isossa roolissa, kesä- ja talviaikaan katukuvassa näkyy paljon turisteja.

Vaikea sanoa toisten puolesta, kannattaako muuttaa vai ei. Jos olet hyvin suku- ja ystäväkeskeinen, eli tapaat sukua ja perhettä usein ja vietät heidän kanssaan aikaa, voi eläminen vieraalla paikkakunnalla tuntua aluksi aika vaikealta. Itse en ole sosiaalisesti hirveän aktiivinen, joten muutto ei siinä mielessä olisi minulle mitenkään kauhea asia, mutta mieluiten asuisin täällä, pääkaupunkiseudulle en haluaisi muuttaa.

Kerros vähän minkätyyppisen työtarjouksen miehesi sai :)

Vierailija
5/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me uskallettiin jättää kaikki pääkaupunkiseudulta (minä jopa hyvän työni ja uudesta työstä ei ollut tietoakaan), kun mieheni sai pieneltä pieneltä paikkakunnalta töitä.

Kertaakaan ei olla kaduttu, vaikka käpykylässä asutaankin. Elämisen laatu parani kerta heitolla. Nyt on talo järven rannalla, ihania uusia välittömiä ystäviä. Kunnon talvi, Lapin laskettelu keskuksiin lyhyempi matka.

Ei ole se kamala pääkaupunki seudun kiire ja hössäkkä.

Ja töitäkin mulle löytyi, kun en ollut nirso.

Ja harrastus mahdollisuuksiakin löytyy myös pääkaupunkiseudun ulkopuoleltakin...

Muuttaisin, se avartaa maailmankatsomusta jne.

Ja Rovaniemeltä lennot Hesaan sujuu TOSI hyvin (toisin on meillä, mutta ei haittaa).

Vierailija
6/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin siis ikävöimään kaupunkia kun sieltä piti muuttaa jälleen pois n.1v sitten. ihana luonto, harrastusmahdollisuuksia, ei muuta kun rohkeasti vaan kokeilemaan kaikkea. jos muutatte niin kotiin ei kannata jäädä nyhväämään vaan todellakin osallistua muiden mukaan! Suosittelen lämpimästi! (älkää kuitenkaan muuttako ounasrinteelle tai korkalovaaraan!)

Vierailija
7/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

roissa on myös hyvä yliopisto, joten ei kun opiskelemaan jotain uutta jos et heti saa töitä. Jaloissa ei kasva juuret, joten onnea matkaan, toivottaa rovaniemeltä keravalle muuttanut ja sinne takaisin haluava.

Vierailija
8/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi palata takaisin jos ei tykkää. Rovaniemellä on mahdollisuuksia!

Vierailija
9/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille voisin lähteä, maasta riippuen (ja olemme kummatkin lapsena asuneetkin ulkomailla).

Vierailija
10/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta jäi työpaikka (olen hoitovapaalla), miehellä kyllä työpaikka muuttaessamme tänne, en ole katunut muuttoa, vanhempi lapsi 4v. saanut uudet kaverit ja nuorempi ei vielä kaipaakaan kavereita 1v. Sosiaalisia kontakteja on paljonkin, mutta varsinaisia kavereita en ole saanut, mutta olen aina ollut sellainen, joka viihtyy yksinkin. Ainoa asia, joka oikeastaan askarruttaa on työpaikan saanti itselle, mutta se ei ole kyllä tämän hetken huoli, olen ainakin ensi vuoden kotona vielä.

Vierailija
11/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos miehesi EI ota työtarjousta vastaan? Harmittelisiko, jossittelisiko, peräti katkeroituisiko? Onko ko. tarjous merkittävä hänen uransa kannalta? Onko paikka/työtehtävä sellainen, joka häntä todella kiinnostaa ja jollaista hän ei välttämättä muualta saisi? Haluatko tukea miehesi urakehitystä? Entä oma työelämäsi?

Vierailija
12/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarjontaa kaupoissa,pienet ympyrät.Ei ikinä!!!! Ei tämä Espoo mikään

paratiisi ole....silti en muuttais pohjoiseen.Haluaisin muuttaa pois

Suomesta kokonaan :)

Vierailija
13/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muuten ei ole lunta vieläkään, sataa vettä.

Tunnissa lentää Helsinkiin.

Paljon ulkomaalaisia ja nuoria opiskelijoita.

Upea luonto, erittäin hyvät ulkoilu- ja liikuntaharrastusmahdollisuudet.

Vierailija
14/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kyllä lähtisi, jos ei mitään sidoksia sinne ole. Tietty jos palkkaus olisi tyyliin kaksinkertainen, voisin ajatella, että parin vuoden pesti kävisi. Eli en möisi Espoon asuntoa,vaan laittaisin vuokralle.

Ja riippuu kait pikkasen lasten toiveista, jos lapset jo kouluikäisiä.

Pitkä talvi saisi mut hulluksi, varsinkaan kun tuttuja ei olisi.

Vierailija
15/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa minä mietin mitä nro 19(?) kirjoitti että vuokratkaa Espoon koti aluks. Jos viihdytte, niin myykää talo Espoosta ja jääkää Rovikseen. Mut jos ette viihdy niin on helpompi palata takas.

Vierailija
16/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sitten takaportti auki, jo ei siellä viihtyiskään.

Minä olen niin utelias ja vaihtelunhaluinen että takuulla lähtisin.

Vierailija
17/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdyn kyllä pk-seudulla, mutta kyllä kotiseutu on aina kotiseutu... siellä olis halvempaa asua, luonto lähempänä ja turmeltumattomampi, rauhallisempi meininki ku täällä, melkein kaikki sukulaiset ja suuri osa ystävistä lähellä. Lähtisin. Mutta ap:lla on eri lähtökohdat ku mulla.

Vierailija
18/55 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja töitä olen etsinyt KOKO sen ajan, enkä ole mitään löytänyt. Töitä siis ei ole, ja jos on, ne tarjotaan ensin paikallisille/lappilaisille. Itse en ole viihtynyt Rovaniemellä ollenkaan (meillä kaksi alle5v lasta) eikä lapsille ole löytynyt tarpeeksi harrastusmahdollisuuksia, lisäksi suurin osa palveluista (terveyspalvelut, päiväkodit, neuvolat...) on todella huonosti järjestetty ja selkeästi säästölinja on iskenyt moneen kohtaan.

Esim. nuorimman kanssa sain käydä KOKO raskauden aikana vain 6 krt neuvolassa - kun ei ollut aikoja! Omaa neuvolantätiä olemme nähneet noin joka kolmannella kerralla (aina on sijainen, tai kiirettä ja siksi joudumme jollekin toiselle jne.), terveyskeskuksessa olen odottanut etukäteen varattua lääkärinaikaani useasti yli 1,5h, ja siis sairaan lapsen kanssa. Olen ollut todella pettynyt jo ihan peruspalveluihin.

Ei Tamperekaan mikään iso kaupunki ole, mutta esim. lastenvaatteita (saati sitten omia) sieltä löytään sentään useammasta liikkeestä - Rovaniemellä lastenvaateliikkeitä on yksi, lisäksi on Lindex ja H&M. Täällä kengät, haalarit jne pitäisi ostaa joko Prismasta tai Citymarketista, joita siis on tasan nuo yhdet. Palvelutarjonta on luonnollisesti todella vähäistä.

Yksinäiselle/lapsettomalle täällä olisi varmasti tekemistä vaikka kuinka, mutta lapsiperheenä en tänne muuttaisi. Piirit ovat pienet ja sisäänpäinlämpiävät, ainoat ystävät olenkin saanut muista tänne kaukaa muuttaneista.

Lisäksi esim. asuntojen hintataso on aivan samaa luokkaa kuin Tampereella.

Vierailija
19/55 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemeähän halkoo joki, ounasjoki liityy kemijokeen ja ne risteää lähes keskeltä kaupunkia. Siltojakin on muutamia tässä keskustan kupeessa. Tämä kyseinen puisto on Vanhan Torin puisto, kotoisammin " Heppapuisto" joksi useat lapset sitä kutsuvat, koska erästä kiipeily/liukumäkeä reunustaa suuri hevosfiguuri. Päästään kyseiseen puistoon päivittäin, kun sattumalta asutaan puiston vieressä =).

Vierailija
20/55 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 3 ovat keskustassa ja ihan lähellä joen rantaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi