Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miniläppäri vs. halpa perusläppäri?

Vierailija
09.11.2011 |

Kumpi kannattaa ostaa 13-vuotiaalle? Kone tulee pääasiassa nettisurffailuun; gosu, pelikone, facebook sekä valokuvien käsittelyyn. Tarviiko tuohon touhuun olla tehokas kone? Ja mitä lukuja pitäisi verrata? hertsejä vai gigatavuja vai mitä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei siis hajuakaan mitä jossain paremmassa koneessa pitäis olla ja kaikki mainitsemasi asiat hoituu helposti näillä koneilla mitä mulla on ollut.. Ja ihan olen tilannut esim. Hobbarista. Suurin virhe oli miniläppärin osto, kuka semmosella jaksaa tihrustaa, hermothan siinä menee. Myinkin sen melko nopeasti pois. En tod suosittele edes lapsen/teinin käyttöön!

Vierailija
2/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miniläppäriä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi miniläppäriä. Minit ovat lasten ja minun suosiossa. Käynnistyvät nopeasti, pitkät akunkestot, eivät kuumene samalla tavalla ja muutenkin käteviä. Ostakaa ainakin yksi hyvä mini. Sopii normaalinäköisille, mutta tietysti jos teillä on erityisen huonot silmät niin sitten ei.

Vierailija
5/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi miniläppäriä. Minit ovat lasten ja minun suosiossa. Käynnistyvät nopeasti, pitkät akunkestot, eivät kuumene samalla tavalla ja muutenkin käteviä. Ostakaa ainakin yksi hyvä mini. Sopii normaalinäköisille, mutta tietysti jos teillä on erityisen huonot silmät niin sitten ei.

ap

Vierailija
6/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppäintuntuma kertoo jotain kohtuullisesta laadusta ja akun kesto, mutta koneen muusta kestosta on vaikea sanoa. Meillä kuitenkin on kestänyt jo useita vuosia, vaikka hinta oli tarjouksesta alle 300 euroa.

Ainahan voivat heikentää laatua, kun huomaavat tehneensä liian kestävän koneen, että parempi käyttää omia hoksottimiaan, kun on tekemässä valintaa:)

Vierailija
7/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos oikeasta vastauksesta! ;D

Vierailija
8/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tod tykännyt..

t. kakkonen

Vierailija
9/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään mies ei tykkää, mutta hänellä onkin isot kädet ja paksut sormet. Minun sormilleni näppäimistä on passeli. Valmiina tullut käyttöjärjestelmäkin on nopeampi kuin isossa koneessa tullut ja sen vuoksi mieskin silti käyttää miniä aina silloin tällöin. Edelleen olen sitä mieltä, että yksi mini tulee tarpeeseen ja kokemuksen kautta on hyvä miettiä, että haluaako niitä usemmankin, niinkuin meillä.

T: Se joka tykkää

Vierailija
10/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsisin itselle ja lapselleni edullisen 15,6" perusläppärin, ellei konetta olisi tarkoitus päivittäin kantaa mukana tai käyttää ilman verkkovirtaa. yleensä ei.

Miniläppärit ovat kuitenkin niin tehottomia ja ergonomialtaan huonompia verrattuna "tavalliseen".

Näyttöön kyllästyy ennen pitkää, koska nettisivut on suunniteltu suuremmalle resoluutiolle, näytölle ei vaan saa useampia ikkunoita mahtumaan auki ja tietenkin näppäimistökin on yleensä hieman poikkeuksellisella layoutilla.

Ja tuohon halvimpaan miniläppärihintaluokkaan nyt ei vaan saa kunnon prosessoria .(

Tero

Vierailija
11/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon halvimpaan miniläppärihintaluokkaan nyt ei vaan saa kunnon prosessoria .(

Tero

Kerrotko tuntomerkit tumpelolle ;)

ap

Vierailija
12/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

ap

Miniläppärien Intel Atom-sarja EI ole tehokas, virtaa se kyllä vie vähän.

Intelin Core i3 tai i5 ovat nyt läppäreissä hyviä, mutta maksavat hieman enemmän.

Tero

Vierailija
13/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

ap

Intelin Core i3 tai i5 ovat nyt läppäreissä hyviä, mutta maksavat hieman enemmän.

Tero

Onko tämä esim. aivan susi: http://cdon.fi/kotielektroniikka/acer_aspire_one_522_amd_c-50_1gb_250gb…

Saa siis olla n. satasen kalliimpikin, mutta mitä sanot tästä?

ap

Vierailija
14/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään mies ei tykkää, mutta hänellä onkin isot kädet ja paksut sormet. Minun sormilleni näppäimistä on passeli. Valmiina tullut käyttöjärjestelmäkin on nopeampi kuin isossa koneessa tullut ja sen vuoksi mieskin silti käyttää miniä aina silloin tällöin. Edelleen olen sitä mieltä, että yksi mini tulee tarpeeseen ja kokemuksen kautta on hyvä miettiä, että haluaako niitä usemmankin, niinkuin meillä.

T: Se joka tykkää

joten siitä ei ollut kyse ;) En vaan yksinkertaisesti tottunut siihen pikkiriikkiseen rimpulaan, oli aina ihana autuas fiilis kun pääsi normiläppärille kun oli ensin tihrustanut miniä. Ei kiitos enää.

t. 2

Vierailija
15/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 13 tuumainen ja pieni oli sekin. Eikä siinä auta vaikka olisi hyväkin näkö, se vaan nyt on ihan järjetöntä että näyttö on noin pieni.

Vierailija
16/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 13 tuumainen ja pieni oli sekin. Eikä siinä auta vaikka olisi hyväkin näkö, se vaan nyt on ihan järjetöntä että näyttö on noin pieni.

Eli näytön koko on siis ilmeisesti yksi... :)

ap

Vierailija
17/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri ei ole pelikone, pöytäkone on. Pelit vaativat tehoa ja kunnollinen näytönohjain on tärkein yksittäinen komponentti, jos tarkoitus on pelata pelejä kunnon grafiikoilla ja hyvällä ruudunpäivityksellä. Mitään Citymarkettien ja Hobby Hallien markettimikroja ei kannata tilata, vaan hommata kunnon kone liikkeestä, joka kauppaa PC-komponentteja ja tietokoneita tai muuten poika vinkuu vuoden päästä uutta konetta, kun pelit eivät pyöri kunnolla. Noin tonnilla saa ihan perushyvän pelikoneen.

Vierailija
18/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tero

ap

Tero

Onko tämä esim. aivan susi: <a href="http://cdon.fi/kotielektroniikka/acer_aspire_one_522_amd_c-50_1gb_250gb…" alt="http://cdon.fi/kotielektroniikka/acer_aspire_one_522_amd_c-50_1gb_250gb…">http://cdon.fi/kotielektroniikka/acer_aspire_one_522_amd_c-50_1gb_250gb…;

Saa siis olla n. satasen kalliimpikin, mutta mitä sanot tästä?

ap

sarjaa kuin esim. vanhat Atomit, mutta 349-399 hintaluokassa saat esim. Asus X53U 15.6" läppärin, joka on muilta ominaisuuksiltaan ihan eri luokkaa.

Ja sitten vielä sellainen tieto, että todennäköisesti NetAnttilaan on tulossa kampanja, jossa on paketoitu XBox ja Asuksen kohtuullinen kone kone yhteishintaan 499 tai jotain sinne päin, se olisi myös harkinnan arvoinen paketti.

Tero

Vierailija
20/44 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri ei ole pelikone, pöytäkone on. Pelit vaativat tehoa ja kunnollinen näytönohjain on tärkein yksittäinen komponentti, jos tarkoitus on pelata pelejä kunnon grafiikoilla ja hyvällä ruudunpäivityksellä. Mitään Citymarkettien ja Hobby Hallien markettimikroja ei kannata tilata, vaan hommata kunnon kone liikkeestä, joka kauppaa PC-komponentteja ja tietokoneita tai muuten poika vinkuu vuoden päästä uutta konetta, kun pelit eivät pyöri kunnolla. Noin tonnilla saa ihan perushyvän pelikoneen.

markettikone, mutta paras niistä huonoista! Tonnia ei ole laittaa. Meillä on pöytäkone ja pleikkarit sitten kovempaa pelaamista varten.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi