Onko jotain merkkejä, mistä voisi päätellä raskauden alkaneen jo ennen kuukautisien ajankohtaa?
Taidan olla malttamaton ;) Mietin, että onko jotain merkkejä, mistä voisi veikkailla raskauden joko alkaneen tai jääneen alkamatta? Siis heti ovulaation jälkeen ennen kuin oletettu kuukautisten ajankohta on ohitettu? Raskaustestiä en vielä aatellut ottaa kehiin :D
Pohdin nyt lähinnä sellaisia oireita, kuin tuntemukset alavatsassa. Erityisesti mietin, että kun mulla ovulaation aikaan valkovuoto muuttuu sellaseksi ällön limaiseksi niin muuttuuko se heti taas normaaliksi, jos on hedelmöittynyt ja pysyy vielä hetken limaisempana jos ei onnistunut(niin kuin siis normisti kierrossa)? Vai pitääkö mun vaan jaksaa odottaa vielä pari viikkoa :D
Kommentit (50)
Itse ihmettelin viikon kestävää metallin makua suussa viikolla kolme ja tein r-testin, joka oli kuitenkin negatiivinen. Tein sitten joka viikko 1-2 testiä ja vasta kp70 tuli haalea viiva. Olinkin varma raskautumisesta siinä vaiheessa, sillä pari viikkoa ennen positiivista tuli rinnat kipeiksi ja valkoisia nystyröitä nännipihan ympärille + lämmöt koholla 37astetta. (edellisessä raskaudessa samat oireet) Viikko positiivisesta testistä alkoi kuitenkin menkat, joita edelti edellisen päivän alaselkäkipu. Ekana vuotopäivänä oli normaalia menkkajomotusta alavatsassa ja vuoto normaalia. Kävin kuitenkin lääkärillä joka vain totesi, että tosi varhainen keskenmeno sillä kohtu oli niin pieni. Ei kuitenkaan ultrattu. No menkat kesti sen viisi päivää eli eiliseen ja tänään on taas ollut lämmöt koholla 37 astetta ja alavatsassa jomotusta, mitä oli vain silloin ekana vuotopäivänä. Nyt ihmetyttää että jos olenkin raskaana. Tosi jännät paikat :)Tämä nyt vähän erilainen tilanne kuin teillä, mutta jännätään yhdessä!
Mulla on toi lämpö ollut paras merkki. Muuten ei koskaan nouse yli 37 jos en ole siis sairaana muuten. Raskaana nousee. Tosin silloin jo näkyy testissäkin.
Tsemppiä muillekin yrittäjille. :) Ehkä minäkin vielä joskus raskaaksi tulen uudestaan. Kaksi lasta on, ja pco, eli periaatteessa pitäisi tehdä kolmas putkeen jos kolmannen haluan. No kyllähän minä sen ottaisin, mutta en ihan tähän saumaan, ja mies erityisesti on sitä mieltä. Täytyy sitten vain odottaa ja katsoa jos se sitten joskus muussa elämäntilanteessa tulisi pco:sta huolimatta.
kun vesi sattui niin paljon osuessaan. Olisinpa tiennyt kuinka hyvää harjoittelua imetyksen alkuun... ;D
Muka keskiviikkoon jaksaisin odottaa... Teinkin sitten ton kaapissa poltelleen liuskatestin äsken ja siihen ilmeistyi maailman haalein viiva kontrolliviivan viereen. Eli tavallaan sen pitäis tarkoittaa, että oon raskaana, mut kun se on niin haalea!! Vitsit, kun on pakko testailla ennen aikojaan ;) Viime testiin ei tullu minkäänlaista viivaa kontrolliviivan lisäksi. Apua, miten tässä saa enää nukuttuakaan :D ap
Mutta haalea koska niin alussa? Viiva kuitenkin :) Mahtavaa! Mä en kans meinannut saada eilen unta kun mietin niin. Noh mä meinaan kuitenkin pysyä tiukkana ja odottaa vknloppuun. Mulla ei onneks oo testejä kaapissa huutelemassa :D Muuten en tosiaankaan pystyisi odottaa! Ja kiva kun tänne tuli nyt muitakin jänskäilee :) Mulla on tosiaan endo ja PCO ja yksi ihana ihme kuitenkin, eli ihmeitä tapahtuu!!!
Itse ihmettelin viikon kestävää metallin makua suussa viikolla kolme ja tein r-testin, joka oli kuitenkin negatiivinen. Tein sitten joka viikko 1-2 testiä ja vasta kp70 tuli haalea viiva. Olinkin varma raskautumisesta siinä vaiheessa, sillä pari viikkoa ennen positiivista tuli rinnat kipeiksi ja valkoisia nystyröitä nännipihan ympärille + lämmöt koholla 37astetta. (edellisessä raskaudessa samat oireet) Viikko positiivisesta testistä alkoi kuitenkin menkat, joita edelti edellisen päivän alaselkäkipu. Ekana vuotopäivänä oli normaalia menkkajomotusta alavatsassa ja vuoto normaalia. Kävin kuitenkin lääkärillä joka vain totesi, että tosi varhainen keskenmeno sillä kohtu oli niin pieni. Ei kuitenkaan ultrattu. No menkat kesti sen viisi päivää eli eiliseen ja tänään on taas ollut lämmöt koholla 37 astetta ja alavatsassa jomotusta, mitä oli vain silloin ekana vuotopäivänä. Nyt ihmetyttää että jos olenkin raskaana. Tosi jännät paikat :)Tämä nyt vähän erilainen tilanne kuin teillä, mutta jännätään yhdessä!
Ultra tai verikoe. Mulla kesällä keskenmeno ja katsottiin verikokeella onko vielä raskaushormoneja. Jos olisi ollut, olisi lääkärin mukaan ollut hankalampi juttu ja olisi joutunut sairaalaan (kaavintaan?). Ei tosin asuta Suomessa... Meni myös ihan alussa kesken. Ihmettelen kyllä miksei sulla varmistettu. Mutta nythän siis on vielä mahdollisuus! Voi kuinka jännää :D Kantsisiko testata?
Mies on muuten ihan varma että tulee kaksoset, joten.... Mun suvusta niitä löytyisi kyllä, että ei ihan mahdottomuus! Mutta voi apua :D Mulla on muuten ollut ihan kauhein oire on yöhikoilu! Siis on koko ajan tosi kylmä ja sitten taas kuuma, mutta yöllä on ihan kauheeta kun tärisen ja hikoilen :( Pakko vaihtaa välillä vaatteita. Mikäköhän auttaisi? Miks raskausoireiden pitää joillain olla näin rajuja ja jotkut pääsee tosi helpolla ilman mitään! Toivottavasti tuo ainakin loppuu pian!!
Rv 5+5 alkoi selvä etominen. Kunnon pahoinvointia ei vielä ole ollut, mutta sellainen selvästi huono olo ilman oksetustunnetta. Pystyin kuitenkin syömään vähän pakolla. Nyt iltaa kohden on helpottanu.
Yöllä sain nukuttua entistä huonommin ja oli kamala hiki aina kun peittoa oli päällä, mut sitten tuli kylmä, kun otin peiton pois.
Eilen illalla muistelin edellistä synnytystä ja itkin kamalasti sitä, että se synnytys oli vauvalle tosi rankka ja pieni ressukka kärsi hapenpuutteesta ihan vaan siitä syystä, että se synnytys päätettiin käynnistää mun mielestä turhan aikaisin.
Eilen vielä melkein ostin kaupasta raskaustestin, mutta vein takaisin hyllyyn, kun aloin kuulostella oireita ja tuntui vähän huonovointiselta. No, tämän päivän perusteella ei epäilytä yhtään ;)
ap
onko ap joku seko? Mikset tee testiä vaan arvuuttelet??
mutta lähes oireettomana alkoi jo epäilyttää, olenko sittenkään raskaana. En tunnusta olevani erityisen seko :)
ap
Muka keskiviikkoon jaksaisin odottaa... Teinkin sitten ton kaapissa poltelleen liuskatestin äsken ja siihen ilmeistyi maailman haalein viiva kontrolliviivan viereen. Eli tavallaan sen pitäis tarkoittaa, että oon raskaana, mut kun se on niin haalea!! Vitsit, kun on pakko testailla ennen aikojaan ;) Viime testiin ei tullu minkäänlaista viivaa kontrolliviivan lisäksi. Apua, miten tässä saa enää nukuttuakaan :D
ap