Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotain merkkejä, mistä voisi päätellä raskauden alkaneen jo ennen kuukautisien ajankohtaa?

Vierailija
09.11.2011 |

Taidan olla malttamaton ;) Mietin, että onko jotain merkkejä, mistä voisi veikkailla raskauden joko alkaneen tai jääneen alkamatta? Siis heti ovulaation jälkeen ennen kuin oletettu kuukautisten ajankohta on ohitettu? Raskaustestiä en vielä aatellut ottaa kehiin :D

Pohdin nyt lähinnä sellaisia oireita, kuin tuntemukset alavatsassa. Erityisesti mietin, että kun mulla ovulaation aikaan valkovuoto muuttuu sellaseksi ällön limaiseksi niin muuttuuko se heti taas normaaliksi, jos on hedelmöittynyt ja pysyy vielä hetken limaisempana jos ei onnistunut(niin kuin siis normisti kierrossa)? Vai pitääkö mun vaan jaksaa odottaa vielä pari viikkoa :D

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt niin paljon oireita, että aika varmalta alkaa tuntua: Ummetus, palelee, lämpö koholla, itkettää, kiukuttaa, huimaa, yöllä hikoiluttaa, alavatsa kipee ja turvoksissa, hajuaisti, yleensä ei finnejä, mutta nyt leuassa pari, jne... Teen loppuviikosta testin, jos menkat ei ala. Jännittää :)

Vierailija
22/50 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 5+0 alkoi armoton väsymys, haluaisin vain nukkua. Muuten ei juuri tavallista kummallisemmalta tunnu.

Kiinnostaisi edelleen tietää, mitä muille ketjuun osallistuneille kuumeilijoille nyt kuuluu :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muakin kiinnostaa mitä muille tähän ketjuun kirjoittaneille kuuluu?? Mites ap voi? Mulla toi hikoilu ehkä hitusen helpotti, mutta eilen oli tosi kipeä olo: ihan kun ois ollu 39 kuumetta vaikka vaan 37,5. Paikat arkana ja lihakset ihan veltot, huippas jne. Voikohan raskaus viedä niin paljon energiaa että keho "sairastuu"? Tai en oikein osaa sanoa oikein mut ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Vierailija
24/50 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lihakset kipeytyy ja tuntuu tosi kuumeiselta. Ootko puolihuomaamattasi joutunu ponnistelemaan kunnolla jotain tehdessäsi? Mä olen ainakin huomannu hengästyväni helpommin jo tässä vaiheessa raskautta. Tai sitten huomaan huonon kuntoni vasta nytten ;)

Ap voi yllättävän hyvin, tai pitäiskö sanoa epäilyttävän hyvin. Hurja väsymys painaa (nytkin olin päikkäreillä, kunnes lehtimyyjä soitti ja herätti), aamuyöstä valvon aina sen tunnin verran ja vessassa ja juomassa on käytävä. Eilen tuntui siltä, että pahoinvointi alkaisi lähitulevaisuudessa, eli oli hieman etova olo, mutta tänään taas on ihan hyvä fiilis. Oon huomannut myös olevani pikkuisen tavallista kiukkuisempi, mikä saattaa tosin johtua ihan väsymyksestäkin.

Nyt jotenkin luotan siihen, että olen raskaana, vaikkei suurempia oireita vielä olekaan. En ole tehnyt toista raskaustestiä, vaikka siinä ekassa olikin vain hailukka viiva. Välillä kyllä pohdituttaa kasvaakohan alkio, ettei vain olisi tuulimuna. Viime raskaudessa olin jotenkin epäluuloinen odotuksen todellisuutta kohtaan, vaikka oireita olikin reilusti, ja suorastaan säikähdin ekassa ultrassa vilkuttelevaa pikkuihmistä ;)

Mulla oli muuten viimeksi hurjan kuuma vasta raskauden puolivälin jälkeen. Nukuin täysin ilman peittoa loppuajat miehen hytistessä tiukasti täkin sisässä, kun mun oli pakko tuulettaa pakkasilmaa sisään keskellä yötä... Sikäli hormonimäärä kuulostaa aika hurjalta, jos heti alkuunsa tulee noin selkeitä oireita :)

ap

Vierailija
25/50 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon haravoinu hullun lailla joka pvä (paitsi nyt kaks vikaa) Ja kun tottakai tulee tosi kuuma siinä niin ehkä liian vähissä vaatteissa :/

Tosta hengästymisestä: mun äiti just tietää ennen kuin sille edes kerrotaan että joku on raskaana kun on hengästynyt ihan vaan puhuessaan. Voi lohduttautua siis sillä :D

Mulla on tänää yllättäen ollut helpompaa noiden muiden oireiden kanssa ja mulla kanssa epäilyjä onko kaikki hyvin.. kuuluu varmasti asiaan, mutta aloin myös pelkäämään onko terve... :(

Vierailija
26/50 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvotus. 6 kertaa alkanut noin viikko ennen laskettua aikaa ihan kunnolla, vähän jo sitä ennen. Muita oireita ei sitten ole juurikaan ollut koko raskáuksien aikana.

Vierailija
27/50 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännölliset kuukautiset, niin tee raskaustesti sakeasta aamupissasta 3 päivää ennen kuukautisten oletettua alkamista.

Jos se on nega, (ja kierto on tarkasti säännöllinen!), niin se on sitten nega.

Jos siihen tulee hento viiva, niin hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on tapahtunut, mutta raskaus voi vielä tyssätä

Vierailija
28/50 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin vaan "tiesin". Meni kyllä kesken :( Ja nyt ois taas ajallisesti voinu tärppää ja mietinkin että voiko jo seuraavana päivänä onnistumisesta hajuaisti parantua huomattavasti?!?

Multa vähän kiellettiin tekemästä testiä liian aikaisin kun keskenmenon riski on mulla suuri.. :(

Vierailija
29/50 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli nega. Olin kyl liian ajoissa, koska menkat olis odotettavissa vasta ens viikon alussa. Täytyy vaan yrittää malttaa sinne asti odottaa :)

ap

Vierailija
30/50 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Äiti tietää jos joku on on raskaana ennen kuin kukaan sanoo mitää: Arvaa sen tulevan Äidin hengästymisestä. Piti mulla hyvin viimeksi paikkaansa. Mut nyt päätin et en enää analysoi (ainakaan tuntiin :D) mun oloja, vaan kiltisti odotan niitä menkkoja. Alavatsa aikast kipee..

Vierailija
31/50 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskättää, tulisko muitakin plussia :) Mä olen oikeastaan lähes unohtanut koko raskauden plussan jälkeen, en siis ajattele sitä koko ajan, niin kuin ennen plussaa. Sain siis mielenrauhan testituloksesta :) Olo ei enää ole erityisen raskautunut. Uutena oireena tosin on nännien herkistyminen. Esikoisen hampaat tuntuu vähän turhankin hyvin, kun imetys alkaa... Menkkoja ei vieläkään kuulu, joten uskon, että testi tosiaan näytti oikein :)

ap

Vierailija
32/50 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon sit ihan varma, etten ole raskaana. Ehkä olin, mut se raskaus ei edennyt sen pidemmälle, tai sitten en ollutkaan. Sitä ei nyt saa tietää. Onhan toki vielä mahdollista, että olisinkin, vaikka oireet hävis...

ap

Vierailija
33/50 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla (heti herättyä) mitattuna voi kertoakin, ainakin tuon oviksen ohimenon. Tosin sitä vartenhan AP:n pitäisi tietää, mikä se aamulämpö oli ENNEN ovista...

Vierailija
34/50 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin just lämmön kainalosta ja se oli 37,2. Olkoonkin iltalämpö, mutta paljon lämpöjä mitanneena tiedän, ettei tuollainen lämpö ole tavallista. Silloin kun viimeksi olin raskaana, oli lämmöt just jotain tuota luokkaa. Eli toivoa vielä on, vaikkei tämäkään oikeasti mitään kerro ;)

ap

Vierailija
35/50 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ihan alkuraskauden oireethan pitäis olla mahdottomia, koska raskaushormonia ei vielä erity. Munasoluhan kiinnittyy kohdun seinämään vasta vähän ennen kuukautisten oletettua alkua. Mutta jotenkin vain oli ihan erilainen olo kuin yleensä ja tunsin olevani raskaana. Ehkä vain kuvittelin ja tuurilla olinkin. Mutta listaan kuitenkin :)

Ennen plussaa:

- liikettä alavatsassa, vähän samantuntuista kuin vauvan ensiliikkeet eli sellaista kuplintaa tai poksumista

- lieviä menkkakipuja silloin tällöin

- alavatsan turvotus niin, ettei housuista mennyt mukavasti kiinni edes vetskari

- kehon lämpö nousi vielä ovulaatiolämmöstäkin ja pysyi 37,2 asteessa (vaikkakin siis kainalosta mitattu iltalämpö...)

- suklaa ei maistunut suklaasyöpölle

- nenä oli tukossa

- tissit turvonneet pari päivää (mutta meni ohi)

Osa näistä oireista ei ehkä mitenkään liittyny ovikseen tai hedelmöittymiseen. Ja voi olla, että osa liittyi ovikseen ainoastaan. En vaan tollasia ole ennen tuntenut. Aina on housut menny kiinni ;) Ja ainakin suklaa maistunut :D

Just ennen plussaa:

- iltaisin palelua

- voimakkaampaa menkkamaista kipua ilman vuotoa

Plussan jälkeen:

- nännit herkistyneet

- nälkä lähes koko ajan

ap

Vierailija
36/50 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun nostit tän taas kun luulin tossa jo höpisseeni yksin. Mä olen siis se joka kysyi voiko jo seuraavana päivänä yhdynnästä hajuaisti parantua tosi paljon Ja voin kertoa että VOI!!!! Plussasin siis maanantaina ja tuli heti pissatessa kaksi viivaa :D Pieni hormoonihiiri :D Ja mulla on kaikki mahdolliset ummetuksesta pahaan oloon ja herään joka yö klo 3-4 :( Viime yönä nukuin 3h ja päivällä esikoisen kanssa puoltoista tuntia. Näyttää että tulee samanlainen raskausaika kuin ensimmäiselläkin kerralla. Tuntuu myös erilaiselta kuin kesäinen keskenmeno joten toivon että loppuun asti mennään turvallisesti!

Vierailija
37/50 |
29.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava juttu!! Onkohan kaksoset mahdollista tolla hormonimäärällä? :D On se vaan jännä, miten tuntee olevansa raskaana vaikkei sen pitäis olla mahdollista vielä niin aikaisin :)

Mä kanssa aloin oikeastaan heti tärpistä heräilemään aamuyöstä noihin aikoihin. Valvon vaihtelevan ajan ja sit nukun taas. Ärsyttävää, mutta onneks saan sentään suht hyvin vielä nukuttua :)

ap

Vierailija
38/50 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että täällä on muitakin, oli jo menny ihan monologiksi tää ketju :D

Oon edelleen ihan varma, että oon raskaana. Pettymys on siispä tosi iso, jos menkat alkaakin. Nyt mulla on tänään alkanu selvät menkkakivut, mut mitään vuotoa ei oo tullu. Luin, että menkkakivut ilman menkkoja olis raskausoire. Lisäks pari päivää on paleltanu. Lämpö on jumiutunu siihen 37,2, vaikkakin mittaan kainalosta. Kahtena viime yönä on pitäny nousta pissalle aamuyöstä. Mut siis pelottaa kyl, että ne menkat sieltä alkaa silti. Ei auta kuin jatkaa jänskäämistä ;) Aattelin kokeilla malttaa ke aamuun sen testin kanssa, mut jos en malta niin huomenna jo :D

ap

Vierailija
39/50 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahingossa, kun unohdin tämän :( Se vasta yksinpuhelua olikin ;D Sitte näin taas tämän joten kivaa kun voi jänskää jonkun kanssa! Mä kyllä aion odottaa loppuviikolle, vaikka vaikeaa tulee olemaan :D Mutta pelkään kanssa pettyväni.. Muista, että menkat voi tulla vaikka olisikin raskaana!

Vierailija
40/50 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella kerralla olevani raskaan ennen menkkojen alkamista kun ikenet harjatessa alkoi vuotaa verta. Tätä oli myös esikoisen raskausaikana ja loppui synnytksen jälkeen. Ja myös tällä kertaa ikenien vuotaminen loppui synnytyksen jälkeen. Muita oireita ei ollu ennen kuin menkkojen ois pitäny alkaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän