Onko jotain merkkejä, mistä voisi päätellä raskauden alkaneen jo ennen kuukautisien ajankohtaa?
Taidan olla malttamaton ;) Mietin, että onko jotain merkkejä, mistä voisi veikkailla raskauden joko alkaneen tai jääneen alkamatta? Siis heti ovulaation jälkeen ennen kuin oletettu kuukautisten ajankohta on ohitettu? Raskaustestiä en vielä aatellut ottaa kehiin :D
Pohdin nyt lähinnä sellaisia oireita, kuin tuntemukset alavatsassa. Erityisesti mietin, että kun mulla ovulaation aikaan valkovuoto muuttuu sellaseksi ällön limaiseksi niin muuttuuko se heti taas normaaliksi, jos on hedelmöittynyt ja pysyy vielä hetken limaisempana jos ei onnistunut(niin kuin siis normisti kierrossa)? Vai pitääkö mun vaan jaksaa odottaa vielä pari viikkoa :D
Kommentit (50)
Itellä naama valitettavasti kukkii milloin mitenkin, joten siitä en osaa päätellä.
Viime raskaudessa ensimmäinen oire oli menkkamainen kipu ilman vuotoa. Mutta raskaus oli jo aika pitkällä silloin, menkat oli muistaakseni jo viikon myöhässä (siitä en silti tajunnut edes epäillä). Nyt on ollu pari päivää sellaista menkkamaista kipua, joskin lievää, ja mietin, että voiko se liittyä raskautumiseen? Vai onko ovulaatio vasta nyt?
ap
että jos hyppiessä sattuu tisseihin. Pompi lattialla ja tunnustele, josko tissejä vihloo.
mut imetän vielä vanhempaa lasta, että en sit tiedä, miten tissit muuttuu tässä tapauksessa. Viimeks ne tuli turkasen kipeiks, kuten aina ennen menkkoja. Nyt ei kyllä ole tissit kipeytyny ennen menkkoja. Osaako joku sanoa, tuleeko niihin mitään muutosta, vaikka imettää?
ap
Rinnat ovat muuttuneet vasta synnytysten jälkeen. Imetykset ovat silti sujuneet.
Raskaudesta. Ensimmäiset oireet ovat olleet laajentuneet pupillit silmissä, hehkeät kasvot, pieni nipistely alavatsalla ja kehon lämpötilan pysyminen koholla jopa +37.5 asteessa. Olikohan niin, että koko ekan raskauskolmanneksen ajan?
Jos et ole raskaana kehonlämpösi laskee kuukautiskierron loppupuoliskolla. Pieni kuume vaikuttaa juuri siihenkin, että kasvot näyttävät niin erilaisislta. Tai ei tarvitse olla kuumeen puolellakaan, mutta lämpösi on raskaana alussa noin puoli astetta korkeampi, kuin tavallisesti tuossa kierron vaiheessa.
tuon kehonlämpötilan nousun niin mullakin oli "kuumetta" varmaan just ekan kolmanneksen ajan. Olin jo ihan unohtanut. Pitääkin ihan testimielessä mittailla :) Helpompaa olis varmaan yrittää unohtaa koko asia pariks viikoks, mut kun oon vaan niin innoissani ja malttamaton :D Kauhee pettymys sit, jos en ookaan raskaana...
ap
Kehon lämpötila nousee noin puoli astetta ovulaation jälkeen ja laskee taas kuukautisten alkaessa. Jos raskaus alkaa, lämpötila ei laske. Tämä ero on tietysti havaittavissa vasta kun kuukautisten pitäisi alkaa, joten kehon lämpötilasta ei voi ennakoida raskautta ennen kuukautisten poisjääntiä.
Kahtena aamuna on tissit ollu tosi pakkautuneen oloiset maidosta (imetän taaperoa siis), mitä ei ole tapahtunut varmaan yli puoleen vuoteen. Mut epäilyttää vähän kuitenkin, että kehittelen ittelleni näitä kaikkia oireita :D Onhan jossain sanottu, että jos haluaa raskaaksi, alkaa saada kunnon oireita vaikkei raskaana olisikaan. No, jännä nähdä sitten myöhemmin.
ap
toisessa raskaudessa jo kiertopäivänä 21 menkkamainen vatsaturvotus ja jomotus. Siitä "tiesin" olevani raskaana. Tosin kierto vain 24 päivää, joten en siis kauheasti etukäteen huomannut mitään oireita. Rinnat kipeytyivät vasta myöhemmin.
Luuletteko että jo seuraavana päivänä voi hajuaisti parantua?!?! Siis yhdynnästä.
Ap: kuulostaa että olisit jo raskaana, mutta totta niin kuin sanoit, että sitä voi oireita kyllä kehitelläkkin :D
ja kahvin pinta jää 2 cm kupin reunasta, niin se tarkoittaa että on raskaana. Mä tein noin ja olin raskaana!
on ollut eniten alkuraskauden oireita ennen menkkoja aina silloin, kun olen toivonut raskautta enkä ole ollut raskaana ;) Toiveajattelua.
Mittasin just lämmön ja se on 36,9 kainalosta mitattaessa. Eli tästä voisi siis päätellä, että ovulaatio on tapahtunut, mikä jo sinänsä on hyvä asia. Mut toisaalta eikös sanota, että pitäisi se aamulämpö mitata??
ap
Ennen menkkojen pois jääntiä on minulla myös alkanut pahoinvointi, mutta se kyllä yleensä tulee vasta rv6.
Tuo väsymys on ollut ihan hirveä. Esikoista odottaessa kävin töissä ja muun ajan vuorokaudesta nukuin silloin rv3-4.
Kun toista aloin odottamaan jouduin viemään esikoisen kahdesti rv3 äidille ja menin siellä nukkumaan noin 4 tunniksi. En vain pysynyt hereillä. Itse ajattelin että johtuu esikoisen yövalvomisista mutta äiti arvasi jo silloin että olen raskaana.
ja nukahtelin tv:n ääreen, mitä ei muuten tapahdu. Viikkoa ennen menkkojen aikaa tiesin olevani raskaana toiselle kertaa, ekalla kertaa en ymmärtänyt näitä merkkejä, vaikka niitä esiintyikin.
ennen kuin itse tiesin. Kimitin ihan hirveästi hysterisenä pikkuasioista. Siis hormoonihölmöilyä.
Olen kyllä joskus onnistunut saamaan raskausoireita ihan ilman raskautta. Jokainen kierto on vähän erilainen ja olotilat vaihtelevat. Eli odottele vaan vielä pari viikkoa... Ne raskausoireet taitavat kunnolla puhjeta vasta myöhemmin.
Toivotaan, että olet raskaana :-)
Huomenna pitäisi menkat alkaa, mutta tosi vahvasti olo että olen raskaana :) Kerro uutisia jookos!
Multa vähän kiellettiin tekemästä testiä liian aikaisin kun keskenmenon riski on mulla suuri.. :(
EI ymmärrä
Multa vähän kiellettiin tekemästä testiä liian aikaisin kun keskenmenon riski on mulla suuri.. :(
EI ymmärrä
Siksi sanoin "vähän kiellettiin". Mieheltä mutta myös lääkäriltä. Ihan itseäni säästääkseni. Mulla on endometrioosi ja PCO. Tässä nyt niin lyhyesti kerrottuna, ettei varmaan selkeyttänyt..
EI ymmärrä
Siksi sanoin "vähän kiellettiin". Mieheltä mutta myös lääkäriltä. Ihan itseäni säästääkseni. Mulla on endometrioosi ja PCO. Tässä nyt niin lyhyesti kerrottuna, ettei varmaan selkeyttänyt..
Keskenmenosta seuraa yllättävän iso suru, vaikka olisikin käynyt ihan alussa. Sitä huomaa miettivänsä jossain vaiheessa, että "olisin nyt neljännellä kuulla..." Vaikka olenkin aina ollut sitä mieltä, että "luonto korjaa" jos ei ole terve tai vaikka väärässä paikassa.
minulla kumpikin raskaus on näkynyt kasvoista:-) Jokunen päivä ennen menkkoja naama kukki, sitten kun ei näppyjä tullutkaan kasvoihin, tiesin heti että olen raskaana.