Onko muita jotka eivät osaa juoda VETTÄ?
En ymmärrä mikä vaikeus minulla on tuon veden kanssa. Olen yrittänyt kantaa vesipulloa mukana, laittaa puhelimeen muistutuksia ym. Tänään tajusin, etten ole juonut viiteen päivään pelkkää vettä.
Löytyykö kanssa sisaria? Onko joku päässyt tämän ongelman yli ja jos niin miten?
Kommentit (37)
En vettä enkä muutakaan. Minusta on kummallista että ihmiset ovat nykyään niin vesiaddikteja, että joka paikassa pitää olla vesipullo mukana. Itse juon silloin kun on jano, ja silloinkin vain sen verran että jano menee ohi. En tajua miksi sitä vettä pitäisi litkiä koko ajan. Olen terve ja hoikka, ja liika vesi saa minut ainoastaan ravaamaan vessassa.
tule janon tunnetta. Treeniin otan vesipullon mukaan. Yritän sitten lipittää mutta ei oikein uppoa. Samoin yritän työpäivän aikana siemailla vettä mutta ei vaan onnistu.
Asian olen ratkaissut niin että juon jo treenin aikana pullollisen Mannisen fantan makuista palautusjuomaa. Se kyllä uppoaa :)
Mutta pelkkä vesi ei vaan uppoa.
fiksu ja koulutettu ammattilainen on sanonut, että pitäisi juoda jo ennenkuin on janon tunne, jos ehtii tulla jano niin on jo nestehukka. En tiedä miten tuohon lopputulokseen on päädytty, ehkä on tehty joku kallis tutkimus siitäkin...
Vesi on tietysti siinä mielessä hyvä, ettei se sisällä mitään hampaille haitallsia aineita, mutta jos juo ne muut juomiset ruokailujen yhteydessä, niin eihän siitä mitään extraa tule hampaille. Vettä ei ole pakko lipittää joka välissä, ihan hyvin voi juoda vain ruoka-aikoina ja nestettä on ruoassakin, samoin hedelmissä.
Jos on jo aikuiseksi pärjännyt ilman ylimääräistä juomista, niin ei sitä ole pakko lisätä väkisin. Päänsärky on sellainen oire, jonka perusteella kokeilisin lisätä nestetankkausta.
lasillisen päivän aikana. Vaan meille hankittiin Sodastream ja sillä tehtyä kuplavettä juon tosi paljon päivän aikana, eikä ala yhtään ällöttämään. Vaan en mä mitään muutostakaan missään ole tämän vedenjuonnin lisääntymisestä huolimatta huomannut.
Käytännössä joskus kesällä hellesäällä. Miksi pitäisi juoda?
Käytännössä joskus kesällä hellesäällä. Miksi pitäisi juoda?
Mutta tulee se kummallinen olo päähän jos en juo eli nestehukka?
Kesällä kivennäisvesi maistuu kyllä, mutta noin muuten olen vähän väliä nestehukan partaalla, jossen osta esim. soijajuomaa tai mehua. :/ En ole pienenäkään osannut juoda vettä ja minulla on refluksi, jonka ansiosta vesi jää jotenkin "hölskymään" kurkkuun.
minusta pitää kuunnella omaa kehoaan. Kyllä se osaa kertoa onko jano vai ei. Pikku lapset ovat asia erikseen.
Ylenmääräinen veden pakkokiskonta tuskin on terveellistä vaikka mitä väittävät. kohtuus kaikessa on minun periaatteeni.
ainoastaan krapulassa. Olisi kiva kuitenkin muistaa juoda edes se lasi päivässä sitä vettä. Usein kärsinkin sitten tosta pääkivusta, ja harmittaa kun sen olisi estänyt sillä, että olisi juonut ajoissa vettä.
Hyvä kun löytyy muitakin ihmisiä joille ei vesi maistu.
Ap
Mulla on äärimmäisen harvoin jano ja voi mennä useita päiviä niin että en juo kuin kahvia ja lasin maitoa ruuan kanssa. Välillä en muista milloin viimeksi olen juonut vettä ja muutenkin mun täytyy muistuttaa itseäni siitä veden juomisesta. Joskus kun olen oikein skarpannut ja juonut vaikkapa viikon sen suositellun kaksi litraa päivässä niin aika pian on olo ollut selvästi parempi, päätä ei särje ja kasvojen iho on huomattavasti kauniimpi, semmoinen kuulas. Kun vaan muistaisi aina juoda... Niin ja itseasiassa mua kyllä ärsyttää sitten se jatkuva vessassa ravaaminen silloin kun on muistanut juoda riittävästi!
Todella harvoin tulee edes jano, joskus saunan jälkeen tulee ja helteellä myös. Treeneihinkään en ennen ottanut vesipulloa mukaan mutta nyt olen ottanut kun hävettää olla koko tunnin juomatta kun vetäjä kehottaa aina välillä juomaan.
Joskus aamulla yritin laihduttaessani juoda litran vettä mutta siitä tuli vain huono olo enkä saanut puoliakaan alas.
Juon teetä ja maitoa ja joskus -en edes päivittäin- lasillisen vettäkin.
teillä pahanmakuista vettä? Minulla ei ollut tuota ongelmaa, paitsi kun asuin kaupungissa jossa oli pahanmakuinen vesi. Brita-suodatinkannulla sain veden mauttomaksi. Nyt asumme kaupungissa, missä on todella hyvä vesi, ei siis maistu miltään. Minusta vesi on viileänä todella miellyttävä janojuoma, mutta makuja on monia...
teillä pahanmakuista vettä? Minulla ei ollut tuota ongelmaa, paitsi kun asuin kaupungissa jossa oli pahanmakuinen vesi. Brita-suodatinkannulla sain veden mauttomaksi. Nyt asumme kaupungissa, missä on todella hyvä vesi, ei siis maistu miltään. Minusta vesi on viileänä todella miellyttävä janojuoma, mutta makuja on monia...
Työpaikan vesi sitten on sellaista puhdistettua jokivettä jota en kyllä saa alas kulaustakaan :(
Kuljetin aikani töissä vettä kotoa mutta ei se vaan uppoa :(
t. 4 ja 8
Itse juon päivän aikana vettä noin 2-3 litraa, ja vessassa pitää käydä päivän aikana 4-5 kertaa. Mielestäni se ei ole paljon.
Jos jätän vedenjuonnin vähemmälle, niin pissasta tulee heti sameampaa ja tulee muutenkin tosi huono olo.
Itse juon päivän aikana vettä noin 2-3 litraa, ja vessassa pitää käydä päivän aikana 4-5 kertaa. Mielestäni se ei ole paljon.
Jos jätän vedenjuonnin vähemmälle, niin pissasta tulee heti sameampaa ja tulee muutenkin tosi huono olo.
Käyt todella vähän vessassa. Sen perusteellako mittaat nesteesi? Aamulla, klo 12, 17, ja illalla ennen nukkumaanmenoa.
Hyvin vähän virtsaat ja juot kolmekin litraa vettä. Minä väitän sinua paskanpuhujaksi.
ei kaikki juokse jatkuvasti lirauttelemassa, vaikka paljon juovatkin. Kyllä tuo voi pitää paikkansakin, hikoillessakin poistuu nestettä.
Itse käyn kyllä tiheämmin, mutta tottumuskysymys lähinnä, opiskeluaikoina en yleensä päivän aikana käynyt wc:ssä (yli 8 tunnin päivät aina matkoineen).
Ei mullekaan hapottomana maistuisi, jotenkin siitä tulee vaan ällötys jos juo pelkkää hanavettä litrakaupalla, oli vesi kuinka "hyvää" tahansa. Mutta hiilihapollista pystyn juomaan vaikka 3 L päivässä.
Ei mullekaan hapottomana maistuisi, jotenkin siitä tulee vaan ällötys jos juo pelkkää hanavettä litrakaupalla, oli vesi kuinka "hyvää" tahansa. Mutta hiilihapollista pystyn juomaan vaikka 3 L päivässä.
Mä tykkään kuplavedestä, mutta oon rajoittanut, koska oon kuullut sen olevan huonoa hampaille.
En juo juurikaan vettä, jos juon sen pitää olla jääkylmää.
Ekassa raskaudessa oksensin kaiken mitä suuhuni laitoin, ruokalusikallinenkin vettä tuli yös saman tein.
Tuon jälkeen veden jonti on ollut todella vaikeaa, joskus vieläkin oksettaa kun juon vettä.
Olen ihan vauvasta saakka oksentanut kaiken veden, mikä menee suuhun. Hampaiden pesun purskutus onnistuu, mutta jos sitä pitäisi niellä, oksennan samantien.
Ja ongelma tosiaan alkanut jo synnärillä (silloin vauvoille annettiin siellä vesipullot). Jossain vaiheessa asiasta käyty lastenlääkärillä, joka todennut vaan, että eihän kaikki tykkää maidostakaan.
Häpeän tätä, mutta muuttumaankaan en pysty. Olen kyllä yrittänyt tosissaan.