Onko muita jotka eivät osaa juoda VETTÄ?
En ymmärrä mikä vaikeus minulla on tuon veden kanssa. Olen yrittänyt kantaa vesipulloa mukana, laittaa puhelimeen muistutuksia ym. Tänään tajusin, etten ole juonut viiteen päivään pelkkää vettä.
Löytyykö kanssa sisaria? Onko joku päässyt tämän ongelman yli ja jos niin miten?
Kommentit (37)
Ennen pysyttiin tavattoman terveenä kun ei juotu vettä. Joskus kuumeessa sai mustaviinimarjamehua ja kuumettakin oli vain muutaman kerran koko lapsuudessa. Pelkän kraanaveden juonti oli harvinaista ja sitä joivat aikuiset vain lääkkeenoton yhteydessä, aina ei silloinkaan.Silti nämä ihmiset elivät liki satavuotiaaksi. Itse join ensimmäisen kerran vettä kokeilumielessä vasta koulun juoma-allassuihkusta. Vettä ei juotu vaikka se oli tavattoman hyvää ja raikasta, vesi saatiin ruuasta, maidosta, äitien tekemistä mehuista. Ei ollut aivopestyä janoa, ei huonoa oloa ja pakkasta ja kylmää kesti kilometrien hiihtolenkeillä eikä ollut jano kotiin tullessakaan.Nykyihmiset venyttävät mahalaukkunsa kaikenlaisten nesteitten kanssa. Liika neste kerääntyy kudoksiin ja tekee olon veteläksi ja turvonneeksi. Munuaiset tekevät moninkertaisesti normaalin työnsä ja kone uupuu työmäärään. Suolistossa ei lutraa muu kuin vesi ja jyväpadot joista elimistö ei saa mitään ravintoa. Tällä leveysasteella elimistössä ei kuulu olla ylimääräistä vettä koska emme ylitä kuumia hiekka-aavikoita. Onko vesipullo tuttipullon jatke? Klooriallergiset ja munuaissairaat joutuvat turvautumaan ostoveteen. Mutta huom. on laskettu että juotuaan kolme neljä vuotta kraanan kloorattua vettä terveenkin ihmisen syöpäriski kasvaa. Miksi enää joisimme kloorivettä kun sitä on kuitenkin pakko käyttää hedelmien ja vihannesten pesuun,omaan pesuun ja jopa hengitää kloorihöyryjä saunassa, käsitiskissä, pyykin käsittelyssä ja siivotessa.
En tiedä lukeeko tätä enää kukaan mutta minä en pysty juomaan vettä koska tulee huono olo
Kylmä vesi maistuu ihanalta. En pystyisi olemaan päivää ilman vettä.
Täällä kanssa yksi, jolle pelkkä vesi ei uppoa ei sitten millään. Huomasin kuitenkin, että olo ja vireystila on paljon parempi kun juo edes 2-3 lasillista. Nykyään laitan veteen aina tilkan (ehkä puoli desiä) jotain sokeroimatonta täysmehua antamaan vähän makua. Ei ehkä ideaaliratkaisu, mutta parempi kuin olla juomatta ollenkaan :)
Vesi on peseytymistä varten, minä otan olutta.
Mä en juo hirveästi mitään. Limuja tai mehuja en koskaan, tuoremehua n 3dl viikossa.
Kahvia toki kuluu ja ehkä juotavaksi voi laskea myös päivittäisen 3dl smoothien.
Mulla täytyy olla todella kova jano että pystyn huomaan 1-2 dl vettä esim treenin jälkeen tai heltellä tai jos teen ruumiillista työtä. Ei ikinä treenien aikana, muuten tulee heti ylös.
Elimistö ei sitä kaipaa, mittausten mukaan nestetasapaino on ihanteellinen. Iho on vielä näin 50+ kollagenipitoinen ja sileä. Pissakin väritöntä ja käyn vessassa monta kertaa päivässä (varsinkin jos juon lasillisen vettä juoksen heti vessaan)
En näe miksi pitäisi pakottaa itseäni juomaan jos tulee vain öklö olo?
Vierailija kirjoitti:
Mä en juo hirveästi mitään. Limuja tai mehuja en koskaan, tuoremehua n 3dl viikossa.
Kahvia toki kuluu ja ehkä juotavaksi voi laskea myös päivittäisen 3dl smoothien.
Mulla täytyy olla todella kova jano että pystyn huomaan 1-2 dl vettä esim treenin jälkeen tai heltellä tai jos teen ruumiillista työtä. Ei ikinä treenien aikana, muuten tulee heti ylös.
Elimistö ei sitä kaipaa, mittausten mukaan nestetasapaino on ihanteellinen. Iho on vielä näin 50+ kollagenipitoinen ja sileä. Pissakin väritöntä ja käyn vessassa monta kertaa päivässä (varsinkin jos juon lasillisen vettä juoksen heti vessaan)
En näe miksi pitäisi pakottaa itseäni juomaan jos tulee vain öklö olo?
Jatkan vielä, usein etenkin kesällä laitan veteen vielä ripauksen suolaa. Piristää heti
Liikaa vettä voi poistaa liikaa suolaa ja se on vaarallista.Vesi ei myöskään imeydy jos kerralla juo liikaa.
Maistuuko sitruuna? Sitä muutama tippa veteen. Ei paljoa koska huno hampaille!! Toinen vaihtoehto mintunlehtiä kannuun heilumaan ja jääkaappiin.
Joo, hanavettä en pysty juomaan ollenkaan, mun hajuaisti käynyt aina kummasti ylikierroksilla ja haistan kloorin tai vastaavan. Ei tee mieli juoda
Mulla ei tuu yleensä janon tunnetta (ellei ole helle, tai treeneissä), vaan suoraan sellainen päänsärky, mistä tulee huono olo. :D pakko yrittää juoda vettä, vaikka vaikeaa se onkin.
Se ei siis ole niin paha kuin mun migreenit, mutta tuntuu hirveä paine otsassa, ja varsinkin kumartumiset pahentaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Maistuuko sitruuna? Sitä muutama tippa veteen. Ei paljoa koska huno hampaille!! Toinen vaihtoehto mintunlehtiä kannuun heilumaan ja jääkaappiin.
Kiitos ideasta, pitääpä testata! Mulle kun ei noi hiilihapotetut vedetkään maistu, mutta mintusta tykkään. Mulla on sitä kasvamassakin kotona tällä hetkellä.
Valitettavasti sinulla on vanhana tulossa vaikeat paikat. On fakta, että se nesteen juonti vaikeutuu vuosien kerääntyessä, eikä vesi jostain syystä maistu. Virtsatulehduksen komplikaatioihin kuolee moni!
Treenipullon veteen kannattaa laittaa pikkuhippuset suolaa ja sokeria niin vesi imeytyy treeninkin aikana eikä jää hölskymään.
Veden voi emäksisöidä esim. sitruunalla tai limellä, ruokasoodalla tai suolalla, piihappogeelillä, suodatinkannulla, kurkunviipaleilla tai kokeilla ihan vaan lähdevettä.
Mulle ei maistu vesi, jos ehtii tulla vähänkään jano. Enkä edes oikein aluksi tunnista janoa, se tuntuu enemmän nälältä ja aiheuttaa turhaa syömistä. Siksi katson viisaammaksi juoda pitkin päivää sitä vettä
ei se ole HAPANTA vaikka sana "happo" siinä onkin. Se mikä sokerijuomissa pilaa hampaat on sokeri, tai sitten ihan juoman Ph (esim. Cokiksessa) on happaman puolella. Veden ei ole. Euroopassa on tolkuttomasti ihmisiä - ja jopa kokonaisia maita, esim. Saksa - jotka eivä koskaan juo muuta kuin kuplivaa vettä ja ihan hyvät hampaat niillä on (itse kuulun tähän joukkoon myös, olen juonut kuplivaa vettä koko aikuisikäni ja mulla on hammaslääkärin mukaan poikkeuksellisen siistit ja vähäreikäiset hampaat). Tietysti jos juo jotain sitruunalla maustettua vettä niin sitten asia on vähän eri, mutta siinäkin on se sitruuna pahasta eikä hiilihappo.