Yle: Tekoälybotti ryhtyy antamaan vastauksia mielenterveysongelmaisille nuorille. Vain joka viides pääsee juttelemaan ihmisen kanssa.
Kuulostaa järkevältä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei erota ihmisestä, onko sillä väliä?
Luuletko tosissasi ettei erota?
uittu mitä paskaa, kas kun eivät lähetä suoraan kynttilätehtaalle
Mielenkiintoista. Toivottavasti se on sitten niin hyvin koulutettu, ettei ala sekoilemaan. Jutussa sanottiin, että itsetuhoisuuden kohdalla se ei ala keskustelemaan, vaan ohjaa muihin paikkoihin hakemaan apua, joten se on ainakin hyvä.
https://www.is.fi/perhe/art-2000010961540.html
Mikä voisi mennä pieleen kun ihmisetkäään eivät onnistu?
Voi hyvää päivää. En luottaisi robottiin.
Mä olen lähes aina hyvällä mielellä keskusteltuani chatgpt:n kanssa. Kannustava, avulias ja kohtelias. AV on kuin vastakohta tälle.
Samaan aikaan meillä on laumoittain yksinäisiä vanhuksia, joille voisi rupatella, jos ihmiskontaktia tarvitsee. Eikä kyse ole mistään höperöistä dementikoista, vaan juuri eläkeiän alkaessa puolisonsa menettäneistä, kaukana lapsistaan asuvista jne. Mutta mieluummin tekoäly kuin ihminen.
Tuossa saa ainakin suurempi osa jonkinlaisen vastauksen. Karumpaa on yrittää saamatta vastakaikua.
Kiittäkäämme tästä hallitustamme, joka leikkasi Mieli ry:lle annettua tukea. Oikeiden ihmisten päivystyspaikkaa varten tarvitaan kiinteistötilat sekä myös mielenterveyden ammattilainen vapaaehtoisten tueksi sekä koneet ja puhelimet. Tässä on pyritty paikkaamaan julkisen puolen mt-palvelujen heikkoutta pienellä budjetilla. Sitä ei Orpon hallitus arvosta, koska heillä empatia ei kuulu politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lähes aina hyvällä mielellä keskusteltuani chatgpt:n kanssa. Kannustava, avulias ja kohtelias. AV on kuin vastakohta tälle.
Ohjelmoitu samanmielisyys on siis sun juttusi.
Tässä sen näkee että apu ei kelpaa kun hakee vain huomiota. Tekoäly auttaa kyllä ongelmiin mutta siltä ei niin saa huomiota
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan meillä on laumoittain yksinäisiä vanhuksia, joille voisi rupatella, jos ihmiskontaktia tarvitsee. Eikä kyse ole mistään höperöistä dementikoista, vaan juuri eläkeiän alkaessa puolisonsa menettäneistä, kaukana lapsistaan asuvista jne. Mutta mieluummin tekoäly kuin ihminen.
Nuorilla ja nuorilla aikuisilla ovat erilaiset ongelmat kuin eläkeläisillä. Tässä jaetaan niukkuutta kaikille.
Ja päästään maksamasta aidoille ihmiskontakteille- joka lieneekin se pääasia.
Mikäpä robottiin vaihtaessa, kun ei olla kovin inhimillisiä itsekään!
Vain pieni askel kohti ihanneyhteiskuntaa, jossa raha siirtyy vaivihkaa miljardöörille, mutta kukaan ei ole vastuussa siitä mitä toimitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa saa ainakin suurempi osa jonkinlaisen vastauksen. Karumpaa on yrittää saamatta vastakaikua.
Kiittäkäämme tästä hallitustamme, joka leikkasi Mieli ry:lle annettua tukea. Oikeiden ihmisten päivystyspaikkaa varten tarvitaan kiinteistötilat sekä myös mielenterveyden ammattilainen vapaaehtoisten tueksi sekä koneet ja puhelimet. Tässä on pyritty paikkaamaan julkisen puolen mt-palvelujen heikkoutta pienellä budjetilla. Sitä ei Orpon hallitus arvosta, koska heillä empatia ei kuulu politiikkaan.
Kaikkia ei vaan voi eikä kannata auttaa kun sitä apua ei oteta vastaan eikö itse suostu tekemään mitään psen parantumisen eteen. Kyllä ihmisten pitää ottaa vastuu omasta elämästään ei kaikkea voi vaatia yhteiskunnalta tarjoiltuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskustelun tarvitsisi olla väittelyä, vastakkainasettulua ja piilov*ttuilua? Ei ole ihme, että ihmiset voivat huonosti.
Samaa tavaraa kuin vanhusten hylkääminen koteihinsa- rahaa tosin säästyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia ei vaan voi eikä kannata auttaa kun sitä apua ei oteta vastaan eikö itse suostu tekemään mitään psen parantumisen eteen. Kyllä ihmisten pitää ottaa vastuu omasta elämästään ei kaikkea voi vaatia yhteiskunnalta tarjoiltuna
Paskaa.
Kyllä tästä toiminnasta rahat jonkun taskuun kerätään. Kannatti auttaminen tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakavasti masentuneen syyllistäminen aktiivisuuden puutteesta- monikohan jo kuoli takiasi, oi empaattisuuden vaje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi keskustelun tarvitsisi olla väittelyä, vastakkainasettulua ja piilov*ttuilua? Ei ole ihme, että ihmiset voivat huonosti.
En tiedä miksi, sanoiko joku että pitäisi?
Jos ei erota ihmisestä, onko sillä väliä?