Lääkäriä tai sairaanhoitajaa paikalla? Apua...
Erottaako keuhkoja kuunnellessa esim. astmavinkunat normi liman pyörimisestä keuhkoissa?
Ihmettelin kun lääkäri kuunteli eilen keuhkot ja sanoi sieltä kuuluvan liman pyörimistä eikä kerrassaan mulla itselläni ole mitään tuntemusta liman pyörimisestä keuhkoissa. Sain limaa irrottavaa lääkettä ja ei kyllä irrota mitään ja arvelen syyksi sen, että keuhkoissa ei ole limaa. Voiko kyseessä ollakin jotain astmatyyppistä tai muuta keuhkotautia? Aloin jo epäillä ties mitä :( Mitään keuhkosairautta minulla ei ole diagnosoitu. Lääkärin mielestä poskiontelontulehduksesta johtuva liman valuminen kurkkuun tekee sen, että aspiroin sitä vähän myös keuhkopuolelle missä se sitten pyörii. En vain tajua miksei limaa irrottava lääke sitten tuo yskiessä limaa pois.
Kommentit (3)
Kyllä limarohinat erottaa astmavingahduksista ja muusta ahtautuneisuudesta sairaanhoitajakin, joka on tottunut kuuntelemaan keuhkoja, sydäntä tai suoliääniä.
Kyllä mä ainakin ymmärrän, jos puhutaan aspiroinnnista vaikka en olekaan alalla.
eihän lima vingu vaan rohisee. Koeta juoda runsaasti nesteitä, sekin tekee limasta juoksevampaa (jos siellä sitä nyt on). Mahdotonta arvella mitään sun keuhkojen tilanteesta täällä, se on lääkärin tehtävä jos oireet pitkittyy.