Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tarvitsen, kovan kantokopan vai kantokassin?

Vierailija
18.11.2011 |

Eli siis ihan käyttötarkoituksen mukaan annan kriteerit, niin voisko joku kertoa kumpi kätevämpi.

ELi asutaan kerrostalossa, 3. kerroksessa ilman hissiä. AJATUKSENA oli että jos lähden ulos vaunuilla, ja vauva nukkuu, niin kotiin tullessa ottaisin sen kopan vaan irti ja kantaisin ylös. Saako sellaisen kantokopan kannettua kätevästi vai pitäiskö suosiolla ottaa sellainen kantokassi. Muutoin ajatus kantokassista lähinnä vain puistattaa... En tiedä miksi :D

Olen lähinnä katsonut vaunula.fistä noita SWING-vaunuja...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuista, mutta meillä ollut talvivauvoilla kova koppa emmaljungan vaunuissa. Olen tykännyt, kun mahtuu sisälle paksu makuupussi. Jos sensijaan päädyt rattaisiin, niihin kantokassi. Meillä oli tuplavaunuissa viimetalven kantokassi, enkä pitänyt kyllä yhtä lämpimänä vaihtoehtona. Molempia yhtä helppo kantaa, mutta kovassa pitää olla tietenkin kantohihnat. Meidän citykopassa niitä ei ollut. Kannattaa tutustua erimerkkeihin ja miettiä sitä käyttöä.

Vierailija
2/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä kantokassissa ei ole mitään ongelmaa, vaan itse olin ainakin ihan tyytyväinen. ei ne ole sellaisia lörpsyjä, kuten joskus ennen vanhaan, jos sitä mietit, vaan vauva on kyllä suojassa.

Itse koin kantokassin helpommaksi kantaa, kun olen itse pienikokoinen.

Mutta varmasti olet tyytyväinen, valitsit kumman tahansa. Ja kyllä kantokassiinkin mahtuu makuupussi ja myös sitä voi tarvittaessa käyttää matkasänkynä kyläillessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kova koppa, koska ne on tilavampia ja lapsi nukkui päiväunet pihalla 2 talvena (kesällä syntynyt).

Koppa oli myös kätevä paikka pienelle vauvalle nokosten ottamiseen sisällä ja isommallekin vielä matkasänkynä.

Meillä tuo kova koppa ei ollut mitenkään kiinni rattaissa, vaan nostettiin siihen ratasosan päälle kuten kantokassikin.

Tilavan yhdistelmän ainoa vika oli tilantarve autossa, eli aika pian päädyttiin kauppa tms. reissuja varten ostamaan avorattaat.

Vierailija
4/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria? Jos et voi keskittyä vain ja ainoastaan vauvan kantamiseen, niin kova koppa on poissuljettu ajatus. Siihen tarvitaan kahta kättä.

Me asuimme 2. kerroksessa hissittömässä kerrostalossa, kun kakkonen syntyi. Meillä on myös iso koira. Päädyimme pehmeään kantokassiin ja hyvin sujui kanniskelu ja isomman talutus samalla. Brion pehmeä kantokassi on ihan oikea koppa, mutta pehmeillä reunoilla, pohjalla on kovike, joka pitää kassin/kopan suorassa ja vauva ei "puristu" minnekään.

Meillä tuohon pehmeään koppaan mahtui ihan hyvin sellainen iso ja paksu vauvojen untuvamakuupussi, jota käytimme talvella päiväunilla. Seuraavana kesänä sitten ei käytettykään (tietenkään) mitään koppaa vaan vauva pötkötti/istuskeli ratasosassa. Toisena talvena käytettiin lampaantaljaa ja untuvamakuupussia ratasosassa päiväunilla. Tyttö nukkui päiväunet rattaissa reilu 2-vuotiaaksi.

Vierailija
5/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tavalliset yhdistelmävaunut ja lisäksi tuplat pienen ikäeron takia. Tyttö oli elokuussa syntynyt, ja kyllä ihan jo tuossa vuoden vaihteen jälkeen oli hankalaa saada pelkkään kantokassiin tungettua tarpeeksi tavaraa vauvan lisäksi. Ja faktahan on vielä se, että ilma eristää hyvin, eli jos kassi on nafti niin se on kylmempikin... Eikä se kyllä kovin häävisti suojaa, sanoi kuka mitä hyvänsä.

Eli oman kokemukseni perusteella suosittelen kyllä kovaa kantokoppaa.

Vierailija
6/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kova koppa, koska ne on tilavampia ja lapsi nukkui päiväunet pihalla 2 talvena (kesällä syntynyt).

Koppa oli myös kätevä paikka pienelle vauvalle nokosten ottamiseen sisällä ja isommallekin vielä matkasänkynä.

Meillä tuo kova koppa ei ollut mitenkään kiinni rattaissa, vaan nostettiin siihen ratasosan päälle kuten kantokassikin.

Tilavan yhdistelmän ainoa vika oli tilantarve autossa, eli aika pian päädyttiin kauppa tms. reissuja varten ostamaan avorattaat.

Siis oikeasti nukkui kovassa kopassa noinkin isona ja liikkuvana lapsena? En olisi itse IKINÄ uskaltanut nukuttaa liikkuvaa lasta vaunukopassa, ellen olisi itse joka sekuntia vahdannut vieressä. Siis lapsihan pääsee tippumaan, kun ei mitään valjaita!

Meillä oli kantokassi käytössä sen ekat 5kk, eli ekan kevään, sitten kun lapsi alkoi liikkumaan, hän nukkui talvella jääkarhupussissa ratasosassa ja tietenkin valjaissa.

Vierailija
7/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria? Jos et voi keskittyä vain ja ainoastaan vauvan kantamiseen, niin kova koppa on poissuljettu ajatus. Siihen tarvitaan kahta kättä.

Kyllä meidän kopan yhdellä kädellä kantaa... vaikka minä olen sekä lyhyt että leveä, eikä vauva + koppa mahdottomia paina.

t. 4

Vierailija
8/8 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti nukkui kovassa kopassa noinkin isona ja liikkuvana lapsena? En olisi itse IKINÄ uskaltanut nukuttaa liikkuvaa lasta vaunukopassa, ellen olisi itse joka sekuntia vahdannut vieressä. Siis lapsihan pääsee tippumaan, kun ei mitään valjaita!

No totta mooses sillä valjaat oli, paitsi silloin talvella kun oli haalari, muumiomakuupussi ja kopan peite. Siitä paketista se ei itse selvinnyt ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä