Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on mielestäsi hyvä palkka?

Vierailija
07.11.2011 |

Hyvä palkka on niin suhteellinen käsite. Mihin summaan itse olisit tyytyväinen, jos työ olisi mielenkiintoinen ja sopivan raskas, ja työkaverit kivoja?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asunnot ovat kalliita ja 3000 ei tule pitkälle riittämään. Mulle pitäisi asumisen jälkeen jäädä käteen 2000 EUR niin olisin ikihyviksi tyytyväinen.

Vierailija
2/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkka on 3500 e. Minusta se on riittävän hyvä, mutta ei se "hyvä" ole. Minulla ei ole lainoja ja yhtiövastiketta vain makselen, mutta ei tässä leveästi elellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kumma kyllä töitä on aina riittänyt, mitä vastahakoisempi olen tulemaan töihin ja vaihtamaan työpaikkaa, sitä enemmän työnantajat (entinen ja uusi) ovat mun perään. Kummallista. Palkasta ei työpaikka ole koskaan jäänyt kiinni vaan olen aina saanut pyytämäni palkan.

Vierailija
4/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olent lto ja mietin vain, että miksi ihmeessä tätä nolosti alipalkattua työtä teen...

Vierailija
5/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kummasti kaikki tienaa sen yli 3000 e/kk. Varmasti myös kotiäidit. Kumma kun minun lähipiirissäni tällaisia palkkoja on harvalla.

Vierailija
6/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielestäni liian vähän pk-seudulla. En tiedä paljonko palkan pitäisi olla, mutta verojen jälkeen käteen pitäisi jäädä se 3000. Meillä on neljä lasta.

Vierailija
7/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 1600 euroa. Hyvä palkka olisi, jos käteen jäisi 2000 euroa.

Vierailija
8/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kummasti kaikki tienaa sen yli 3000 e/kk. Varmasti myös kotiäidit. Kumma kun minun lähipiirissäni tällaisia palkkoja on harvalla.

Siis jos on bisneksessä ja tekee jotain muuta kuin terveydenhoitoalan töitä.

Vierailija
9/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko ovat esim. asumismenot, ja tarvitaanko esim. kahta autoa perheessä.

Pk-seudulla perheasunnot hirveissä hinnoissa, ja useimmat sitten hintojen perässä pakosti muuttavat kehyskuntiin, jotta voivat ylipäätään ostaa esim. kolmilapsisessa perheessä perheasuntoa! Tällöin pitää olla usein kaksi autoa taloudessa, joten palkkatulot pitää olla hyvät, pelkästään jo asumis- ja automenojen takia. Sähkökin on nykyään todella kallista, joten jos asuu esim. omakotitalossa, on aika kallista vuositalolla energiakustannukset.

Jos tyytyy kaupungin vuokra-asuntoon, yhteen autoon ja vähäiseen lapsilukuun, voi olla perheellä pienetkin tulot riittävät.

Jos haluaa ostaa omistusasunnon, kolmilapsisessa perheessä, kaksi autoa pitää olla käytössä, ja asuu esim. omakotitalossa, pitää "riittävät" palkkatulot olla jo aika hyvät, perheellä yhteensä varmaan sellaiset vähintään 7000 euroan bruttopalkkaa

Vierailija
10/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mielestäni kovin hyvä palkka työn vaativuuteen nähden. Miehen palkasta jäähuomattavasti enemmän käteen kuin mitä mun brutto on, joten sitä sanoisin hyväksi palkaksi.

Vierailija
11/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos on bisneksessä ja tekee jotain muuta kuin terveydenhoitoalan töitä.

ja olen terveydenhuoltoalalla.

Vierailija
12/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteen yhdeltä ihmiseltä siis! sillä Suomessa jo eläisi, eikä tarvitsisi aina miettiä ostaako vai eikö osta... ihan ruokaakin!

Vierailija
13/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jäisi käteen tuo 3000, niin se saattaisi olla ok, ei niillä bruttotuloilla mitään ostella...

Vierailija
14/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 pitäis saada käteen, että selvisi suht hyvin ilman suurempia talousongelmia

Vierailija
15/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yli 3500 e.n brutto on jo hyvä palkka. Sillä elää jo ihan mukavasti jos on kaksi työssäkäyvää. Itse olen myyjä ja brutto on vähän yli 2000. Ei sillä juhlita, mutta minusta ihan hyvä palkka suhteessa vastuuseen ja siihen, ettei työhön vaadita paljoa koulutusta.

Vierailija
16/27 |
07.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen keskipalkka on 3200 euroa kk. Olen itse lähihoitaja ja ollut alalla 8 vuotta. En tiedä edes omassa ammattiryhmässäni ketään jotka vuorotyössä tienaisivat alle 3500 euroa kk. Jos on 3-vuorotyössä, useimmat tienaa lähelle 4000 e/kk.

Vai peruspalkastako tässä nyt taas puhuttiin?

Vierailija
17/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt palkka on melko hyvä, 3500 + edut.

Vierailija
18/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä noilla lähiksillä ja sairaanhoitajilla niin huonot palkat olekaan kuin mitä aina purnaavat.

Vierailija
19/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä noilla lähiksillä ja sairaanhoitajilla niin huonot palkat olekaan kuin mitä aina purnaavat.

kerryttää palkkaa kummasti. Hoitoalan kehnot palkat on pelkkää ammattiliiton propagandaa.

Vierailija
20/27 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan keskimäärin 4400 €/kk. Mulla on useita sairaanhoitajatuttavia, joiden kk-tienestit ovat samaa luokkaa ja useimmiten paljon ylikin. Toki myönnän että saa ollakin, niiden työ on kuitenkin rutkasti tärkeämpää kuin omani. Mutta kunhan vertailin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi