Paljonko on mielestäsi hyvä palkka?
Hyvä palkka on niin suhteellinen käsite. Mihin summaan itse olisit tyytyväinen, jos työ olisi mielenkiintoinen ja sopivan raskas, ja työkaverit kivoja?
Kommentit (27)
Mulle riittäis nettopalkaksi 1700-2000. Kaikki yli tuon on jo ihan luksusta.
No eipä noilla lähiksillä ja sairaanhoitajilla niin huonot palkat olekaan kuin mitä aina purnaavat.
kerryttää palkkaa kummasti. Hoitoalan kehnot palkat on pelkkää ammattiliiton propagandaa.
Peruspalkalla tarkoitetaan ad. 40h/vk työaikaa. Peruspalkka Suomen terveydenhuollossa on todella surkea verrattuna muuhun Eurooppaan.
Mielestäni on posketonta perustella, että hoitajien palkka on parempi, vain koska he tekevät kolmivuorotyötä ja saavat siitä yö- ja epämukavan työajan lisät.
Olisitko itse valmis päivystämään 10 päivän putken tuolla palkalla?
Hoitoalan palkat ovat täysin alakantissa. Virkamiehet ja poliitikot sensijaan tuntuvat nostavan hyvääkin tiliä täysin vastuuttomalla työtoiminnalla. Jotain realiteetteja nyt hei!
Nimim. Hoitoalalla
Mutta omaan palkkaani, 2900€/kk olen ihan kohtuu tyytyväinen, kun mietin työni vastuuta ym. On siis suhteessa hyvinkin siihen.
Ei vaan joka työstä voi kaikki saada 5000€ / kk.
Ja ihan oikeasti, jos te pokkana väitätte, että pitää saada 3000€ / kk käteen, että pärjää niin miettikää niitä kulutustottumuksianne.
Nyt nettona tuo, mutta kyllä vaihtaisin jos pääsisin haastavimpiin hommiin.
Kipusin siihen 4500e asti, mutta sitten tein downshiftauksen elämässäni. Nyt tienaan bruttona muutama tuhat euroa vähemmän, mutta nettona lähes saman paaa....aaaljon helpommassa ja rennommassa työssä. Luulen, että tuossa yli 5000 egen alkaa vasta tulla sellaista palkkaa, että sillä on jotain merkitystä nettopalkan puolellakin. Siihen asti ihan sama mitä tienaan välillä 3000-5000, verot syö eron nettopalkassa olemattomaksi.
on bruttona 2500.. käteen jää noin 2000e/kk. sisko kolmivuotyössä lähihoitajana, käteen jää sillä noin 1800e/kk
peruspalkka?
T: Toinen lähäri