Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

enkö ovuloi ollenkaan?

Vierailija
07.11.2011 |

Raskautumisyritystä takana noin puoli vuotta e-pillereiden jättämisen jälkeen ja tästä kierrosta olen kokeillut ovulaatiotestejä. Tänään on kp21 ja kaksi viikkoa tikuttelua takanapäin tuloksetta. Toiset ovat sanoneet, että oman ovuloinnin kyllä tuntee ja toiset sanoo, että ovulointia ei tunne/ei välttämättä tunne. Itse en ole kyllä mitään vihlaisuja tai muitakaan ns. ovulointioireita tuntenut. Limoistani en pysty sanomaan juuta enkä jaata.

Täytyykö minun ihan oikeasti kituuttaa vielä toiset puoli vuotta, että voin mennä lääkäriin ja saan esittää huoleni?! Eikö voi päästä edes verikokeisiin aikaisemmin, joista ilmeisesti näkee ovuloinko ollenkaan?!

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten 3 udella, että minkäikäinen olet ja onko teillä toinen vai monesko lapsi haaveissa?

Meillä siis esikoinen ja itse olen 24-vuotias.

Ap

Pidän sitten tämän välilehden auki, ettei ketju huku ja kerron myös, miten meille kävi. Huh, nyt alkoi jännittää :)

3

Vierailija
2/85 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ilmestyi hymynaama testiin! Aivan huippua, vaikka onkin vasta ovulaatiotesti, mutta tämä merkitsee mulle jo niin paljon! Aamulla päästiin heti se hyödyntämään ennen kuin mies lähti töihin. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ja toivotaan että tärppää jo nyt! Kiva kun tulit kertomaan =) Kannatti selkeästi kysellä täältä, kun heti alkoi tapahtumaan ;)

T: 3

Vierailija
4/85 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon tosiaan, että tärppää! Kyllähän tuo vähän huvitti, kun ihan vasta täällä oli käynyt vuodattaan ja sit heti kohta ilmesty hymynaama. :)

Mutta matkaa on vielä paljon edessä ja ongelmia voi tulla vaikka kuinka ja paljon, mutta nyt voi olla hetken hyvillä mielin. HAPPY HAPPY! :D

Ap

Hienoa ja toivotaan että tärppää jo nyt! Kiva kun tulit kertomaan =) Kannatti selkeästi kysellä täältä, kun heti alkoi tapahtumaan ;)

T: 3

Vierailija
5/85 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulisit nyt heti raskaaksi, koska meille saattaisi syntyä samaan aikaan vauvat ;) Sillä edellytyksellä toki, että itselläkin just olis iltasella tärpännyt... Synnytyksen jälkeen nimittäin olen tiennyt ovulaation ajankohdan :)

Mutta täällä siis pidetään peukkuja ja nauti nyt tästä onnistuneesta etapista :)

3

Vierailija
6/85 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se olis kyllä jo melkonen yhteensattuma! :D Mutta pidän peukkuja sitten teillekin, jospa olisi tärpännyt sielläkin! Toivotaan!

Mahdolliset menkatkaan eivät ole sitten kovin kaukana mulla, että täytyy laittaa tänne viestiä miten käy... Jotenkin tuon lauseen kirjottaminen rupes hirvittään eli nyt ei mietitä sitä!

jos tulisit nyt heti raskaaksi, koska meille saattaisi syntyä samaan aikaan vauvat ;) Sillä edellytyksellä toki, että itselläkin just olis iltasella tärpännyt... Synnytyksen jälkeen nimittäin olen tiennyt ovulaation ajankohdan :)

Mutta täällä siis pidetään peukkuja ja nauti nyt tästä onnistuneesta etapista :)

3

Vierailija
7/85 |
08.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sitten tämän välilehden auki, ettei ketju huku ja kerron myös, miten meille kävi. Huh, nyt alkoi jännittää :)

3

Vierailija
8/85 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias ja toinen lapsi olisi toiveissa. Esikoinen syntyi reilu 1,5 vuotta sitten. On muuten aika mahtava vesseli varsinkin tässä iässä :)

Vierailija
9/85 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalea, mutta selkeä plussa :) Eikä menkkoja onneksi myöskään kuulu. Kyllä tää on hyvä palsta, kun heti tärppäsi molemmilla, kun tänne tuli kirjoittelemaan aiheesta :D

3

Vierailija
10/85 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sun vointisi? Ootko vielä testaillut? Mulla on nyt tänään se päivä, kun menkkojen pitäisi alkaa, eikä ainakaan vielä ole mitään. Eilen jo tuli silloin tällöin menkkakipuja, mut olivat sit välillä poissa. Tänään on jo vähän yhtenäisempää kipua.

Viime raskaudessa eka oire oli just menkkakivut ilman vuotoa. Siksi nyt on kovin toiveikas olo, vaikka kyllä pelottaakin, että sieltä ne alkaa... Yleensä nimittäin ei tartte sitä vuotoa kauaa odottaa ekoista tuntemuksista. Mut katsotaan, huomenna aamulla testaan sitten, jos ei ole menkat alkanu =) Jänskättää vaan niin kamalasti :D

3

Vierailija
11/85 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aivan ihanaa! Onnea sinne halien ja rutistusten kera!!

Vierailija
12/85 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/85 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/85 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/85 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä sitten maailman paras palsta! :D Kaikki onnistuu kerrasta. :)

Varasin eilen itselleni ensimmäisen tarkastuskäynnin neuvolaan joulukuun 12. päivälle.

Nyt vaan toivon niin paljon, että kaikki olisi hyvin! Mulla ei ole ollu mitenkään sen kummallisempi olo ja jotenkin se huolestuttaa. Huonoa oloa ei juuri ole ollut mainittavissa, koska mulla on muutenkin joskus vähän heikko olo, kun syö niin epätasasesti.

Ja vatsassa ei sen erityisempiä kipuja tai kolotuksia tunnu. Eli jos en tietäisi olevani raskaana niin mitään pieniäkään kiristyksiä en osaisi epäillä.

Vierailija
16/85 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä 3 seuraatko vielä tätä ketjua, mutta jos seuraat niin mitä kuuluu? :) Onko raskaus edennyt hyvin?

Mulla on menny ihan hyvin. Vähän on pahoinvointia ollut ja pientä vuotoa, mutta todella vähäistä. Viikon päästä onkin sitten eka neuvola. Pelottaa aika lailla, että onko kaikki hyvin ja ylipäätään kaikki kohdallaan...

Vierailija
17/85 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tosiaan on tuttua tää odotus ja neuvolakäynnit, vaikka tämä raskaus vaikuttaakin jossain määrin erilaiselta. Viimeksi nukuin hyvin alkuraskaudessa, nyt en sitten millään saa nukuttua tarpeeksi vaikka väsyttää. Neuvola on myös vaihtunut, mutta suunnilleen samat jutut siellä varmaan tehdään :) Aina kuitenkin jännittää samalla tavalla se ultra. Ei itse toimenpide vaan se, että onko siellä ketään ja onko se joku kunnossa.

Mulla on kanssa pahoinvointi pahentunut viime päivinä. Maanantaina piti käydä laatoittamassa vessaakin. Tänään taas kaikkein pahinta on ollut väsymys. Päikkärit tulee otettua joka päivä, jos vaan olen kotona...

Ei mulla valitettavasti ole mitään hyviä vinkkejä pahoinvointiin. Mua auttoi viimeksi Tuc-keksit työpaikalla. Nyt tuntuu auttavan ulkoilma, mutta en aina saa lähdettyä ulos, vaikka tuo taapero tarttisikin ulkoilua mielellään joka päivä. Sen myös huomasin, ettei kannata viivytellä aamupalan syömisen kanssa, vaikka ei yhtään teekään mieli syödä mitään. Ei tää alkuraskaus niin ihanaa aikaa ole kaikille ;) Tosin joillakin harvoilla hurja pahoinvointi jatkuu koko raskauden ajan. Mulla ainakin pikku hiljaa alkoi helpottaa ekan ultran jälkeen. Nyt vaan tuntuu olevan vielä hirveesti aikaa siihen ultraan...

Kertoile kuulumisia neuvolasta :)

3

Vierailija
18/85 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi jänskättää se parin viikon päästä oleva neuvolakäynti. Siellä voi olla ihan eri käytännöt kuin aiemmassa neuvolassa, kuten ultra :D Edellisessä paikassa kuunneltiin vain sydänäänet, mikä sekin kyllä riitti kertomaan jo aika paljon. Siellä myöskin th otti itse kaikki verikokeet.

Hirvittää hieman neuvolalääkäriajat (joiden olemassaolon olin jo unohtanut), sillä neuvolakääkärinä toimii sama mies, jonka luona olen joutunut käyttämään taaperoa kaksi kertaa. Viimeisin käynti oli erityisen vastenmielinen, joten ei oikein innosta mennä sinne itse tutkittavaksi.

Joo, tää pahoinvointi sais mun puolesta jo alkaa helpottaa, mutta pahoin pelkään sen vielä pahenevan. Ainakin valvominen on pahentunut. Toivottavasti sulla edes tulee useammin niitä hyviä päiviä :)

3

Vierailija
19/85 |
13.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin päivittää kuulumisia :) Neuvolassa joulun jälkeen ei vielä sydänäänet kuuluneet (siellä oli vain doppler), mutta tällä viikolla oli ultra ja siellä näkyi suloinen 5 cm pitkä ihmisen alku :) Kätilö käytti myös 4D-ultraa ja sikiöstä sai siten todellisemman kuvan.

Pahoinvointi ei ole vielä kadonnut mihinkään, päinvastoin se paheni joulun jälkeen ja joskus yölläkin on huono olo. Mitenkäs ap:lla? Toivottavasti sulla edes on jo helpottanut :)

Kerro kuulumisia, jos vielä eksyt tähän kerjuun.

3

Vierailija
20/85 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten neuvolassa sujui? Ultrattiinko? Mulla on parin päivän päästä toinen neuvola. Nyt varmasti pitäisi jo sydänäänten kuulua :) Nyt on viikkoja jo 14+1. Aika samoissa ollaan, taidan mennä päivän edellä laskuissa ;) Maha alkaa jo näkyä. Ekassa raskaudessa piti odotella selvää kumpua melkein puoliväliin asti.

Pahoinvointi alkoi helpottaa aika yhtäkkiä. Vielä viikko sitten oksensin useamman kerran päivässä (normisti tosin kerta yökkäily riitti huonon olon silti jatkuessa aamusta iltaan), sitten olikin viisi päivää suht hyvä olo, kunnes viime viikonloppuna pahoinvointi ja väsymys iski jossain määrin uudelleen. Lievempänä tosin. Tälle viikolle on tiedossa niin paljon ohjelmaa, että luulen, etten edes ehdi voida pahoin ;)

Mulla oli ekassa raskaudessa vasta rakenneultran jälkeen, kun vauvan potkut jo tuntui, sellainen varmasti raskaana oleva olo. Sitä ennen epäilin aina pian neuvolakäynnin jälkeen, että mahtaako siellä mahassa sittenkään olla ketään, ainakaan hengissä.

Viime raskaudessa tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 17+6. Silloinkin vasta, kun neuvolassa asiaa kysyttiin. Illalla vauvan liikkeet tuntuikin ihan selvästi eli olin ne varmaan tuntenut jo vähän aiemmin, mutta sivuuttanut kuvitellen niitten olevan jotain tavallista mahan möyrintää.

Täällä alkoikin sitten taas leikit, kun esikoinen heräsi päikkäreiltä. Nyt keitetään leikkihellalla kahvia ja tarjoillaan nallelle kahvimitan avulla :) Hyviä vointeja!

3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi