G: Jos miehesi kuolisi, pystyisitkö maksamaan asuntolainanne pois?
Minä saisin henkivakuutuksesta vähän yli puolet jäljellä olevasta lainasummasta. Lisäksi voisin myydä sijoitusasuntomme, jolloin selviäisin lopusta.
Kommentit (40)
Vakuutusten turvin jäisi vielä ylikin vähän. Onneksi mun mies, joka meitä elättää, on miettinyt myös tätä. Jos mieheni kuolisi, en todellakaan olisi heti kykenevä palaamaan töihin tienaamaan.
Lainassa on kuoleman varalta vakuutus, joka korvaa jos toinen kuolee.
enkä haluaisi jäädä ok-taloon yksin lasten kanssa. En jaksaisi kaikkea yksinään
siitä onnekkaassa asemassa. ikää 35 v
ja lopusta selvittäisiin minun tuloillani, paljon ei jäisikään. Mutta en luultavasti jaksaisi pitkään asua niin tilavassa ja työläässä okt:ssa lasten kanssa vaan muuttaisimme helppohoitoisempaan.
mulla on kaksi vakituista työpaikkaa ja kohtuullinen lainanlyhennys.
saisin heti vakituisen työn. Lyhennyssumma on sovittu niin pieneksi. Tällä hetkellä minä olen kotona ja mies töissä, näin on menty 6 vuotta.
henkivakuutuksesta saaduilla rahoilla voisi sitten kustantaa lasten opiskelua tms.
ei siis olisi ongelmaa rahallisessa mielessä.
henkivakuutuskin kattaisin kyllä lainan.
Tottakai talous ja sen turvakeinot on lasekttu niin, että molemmat pärjäisivät ilman toisen tuloja. Meillä minä tienaan enemmän kuin mieheni.
Henkivakuutus kattaisi meillä jäljellä olevan lainasumman. Luulen kyllä että pystyisin maksamaan jäljellä olevan lainan omilla tuloillanikin, jos lainaehtoja vähän rukattaisiin uusiksi.
tyhjentämällä säästötilit ja muuttamalla osakkeet, autot ym. rahaksi.
Miehellä on henkivakuutus ja omat tulonikin ovat hyvät.
Ei hätää.
asunto- eikä muutakaan lainaa, joten tilanne olisi hyvä. Henkivakuutuskin on. Mutta en silti voisi jäädä tähän taloon asumaan ilman miestä :(
talomme on täällä pk-seudulla noin 500 000€ arvoinen josta lainaa noin puolet. En kyllä jäisikään tähän vaan muuttaisin pienempään, tässä on niin paljon hommaa, että en taatusti jaksaisi yksin neljän alle 10-v kanssa. Tämä on monesti puitu jo.
Itse meinasin kuolla aivoverenvuotoon, joten kummasti tuli mietittyä asioita kaikilta kanteilta...
Minä saisin henkivakuutuksesta vähän yli puolet jäljellä olevasta lainasummasta. Lisäksi voisin myydä sijoitusasuntomme, jolloin selviäisin lopusta.
Eli henkivakuutus kuittais noin puolet velasta. Sijoitusasuntoa tuskin myisin, koska pystyisin omalla palkallani lyhentämään jäljellä olevaa lainaa.
Ei mitään velkoja, kummallakin henkivakuutukset.
Nuorin 5-v, itsekin töissä, varmaan asuttaisiin tässä talossa edelleenkin.
Ja uskoisin että loput kuittaantuisi henkivakuutuksella.
Et kaiken järjen mukaan eleltäisiin ihan mukavasti.
onneksi siihen on varaakin.