Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein, että todella monet sanovat minua huonoksi äidiksi vain, koska

Vierailija
06.11.2011 |

tyttärelläni on aika monta lävistystä? Ja pojallani toisessa korvassa korvis. Tyttö on 16 vuotias, ja poika 11 vuotis.

Tytöllä on:

Kielikoru

Kolme huulikorua (ylhäällä toisella sivulla ja alhaalla toisella sivulla. kummatkin samalla puolella. Lisäksi alahuulen keskellä)

Nenäkoru

Napakoru

Niskassa koru

Smiley

Olenko huono äiti? Annan vain tyttöni olla sellainen, kun hän on. Omapa on kehonsa, niin omatpa ovat lävityksensä. Itselläni ei ole korvisten lisäksi, kuin kielikoru ja huulikoru.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesi ovat kyllä erilaiset kuin mulla.

Minä en antaisi alle 18-vuotiaan laittaa mitään lävistyksiä (muuta kuin korvakoruja), enkä tatskojakaan. Sitten kun on täysi-ikäinen, saa tehdä mitä tykkää, mutta noin nuorelle en antaisi lupaa lävistellä itseään.

Oma kehonsa, tietysti. Mutta mä olen myös lapseni kehosta vastuussa siihen asti kunnes lapseni on 18v.

Tämä on mun mielipide.

Vierailija
22/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit ovat sanoneet minua huonoksi äidiksi. Ensimmäisen kerran vanhempainilmassa, kun tyttäreni oli 7 luokalla. Hänellä oli silloin vaan kahdet korvikset kummassakin korvassa, tragus ja huulikoru oikealla sivulla. Tytön luokanvalvoja alkoi jäkättämään minulle, että "Voi voi! Onkos teidän tytöllä oikeus ottaa niin paljon lävistyksiä?" Kun sanoin, että kyllä, niin opettaja sanoi minua huonoksi äidiksi. Tuntui se toki pahalta, eikä jäänyt viimeiseksi kerraksi. Kun kävimme ottamassa tytölle kielikorun, vastaan tuleva nainen sanoi tytölle kuinka hän on pilannut kauniit kasvonsa ja huusi tytölle. Varmaan naisella mielessä jokin vika. Myös siskoni katkaisi välit minuun tyttäreni lävistyksien takia. Muut, ketkä ovat haukkuneet minua tai tytärtäni läväreiden takia, ovat naapurin täti ja setä, äitini, mieheni sukulaiset (ei nyt aivan kaikki), monet tutut aikuiset ja nuoret... todella monet siis. Tuntuu pahalta itseni ja tyttäreni puolesta :'(.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on surullinen pointti tässä. Ei lasten tarvitse saada kaikkea, mistä inahtaa ja toisaalta miettisin, mitä tarvetta noin nuori tyttö täyttää lävistämällä itseään.

Tyttö viestii ympäristölleen vastenmielisyyttä, epäsiisteyttä, angsteja. aggressiivisuutta ja sinä olet sallinut sen.

ei noi sun kuvailemat asiat liity lävistyksiin millään lailla! ja se joka sanoi että tyttärelle pitää kertoa että ihmiset saattaa ajatella tytöstä pahaa lävstysten takia...Huh huh! eiks teidän pitäis enemmin opettaa lapsillenne ja muille ettei ketään tuomita ulkonäön takia???!!!

Vierailija
24/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasten kanssa tartte olla kaveri.

Vierailija
25/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö on alaikäinen ja on muuttanut kasvojaan peruuttamattomasti? Lävistyksiä ei katsota hyvällä monissa työpaikoissa, ne näkyvät vaikka koruja ei käyttäisi.

Miksi et malta odottaa siihen, että tytär olisi edes täysi-ikäinen?

Vierailija
26/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteesi ovat kyllä erilaiset kuin mulla.

Minä en antaisi alle 18-vuotiaan laittaa mitään lävistyksiä (muuta kuin korvakoruja), enkä tatskojakaan. Sitten kun on täysi-ikäinen, saa tehdä mitä tykkää, mutta noin nuorelle en antaisi lupaa lävistellä itseään.

Oma kehonsa, tietysti. Mutta mä olen myös lapseni kehosta vastuussa siihen asti kunnes lapseni on 18v.

Tämä on mun mielipide.

Ja minun.

Ap on varmaan tyttärensä ja poikansa mielestä tosi kiva, cool mutsi, ei semmonen kalkkis ku muiden äidit. Että onhan se ihana, että on lastensa ystävä, joka sallii näille kaikenlaista "jännää". Mutta ei äidin pitäisi olla ystävä, vaan nimenomaan rajojen asettaja. Jos samalla onnistuu kaveruus äidin ja lapsien välillä, se on plussaa. Rajat menee suurimmalla osalla ihmisistä siinä, että lapsille ei lävistykset varsinkaan noin suuressa mittakaavassa kuulu, ne on täysi-ikäisten asioita, korvakoruja lukuunottamatta. Jos sinua torutaan tämän sallimisesta niin älä ihmettele.

Vierailija
27/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis niiden läväreiden takana olevan sen verran selkärankaa, ettei tartte tänne tulla itkeen.

Vierailija
28/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naamassa? Onko niitä koskaan kommentoitu? Tiedätkö että lävistykset voi vaikuttaa siihen mihin tyttäresi pääsee töihin? kaikki työnantajat ei pidä runsaasti lävistettyjä nuoria luotettavina, se on joku stereotypia, tyttösi varmaan voi olla ihan luotettava tyyppi, mutta näin vaan on.

Vierailija
29/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, ettei kaikki tytöt ole Guess-pissiksiä, mutta noin pieni ei vielä ymmärrä sitä, että ympäristön vastareaktiot ovat juuri tuollaisia mitä ap kuvaili.

Lasta ja äitiä pidetään huonoina, huorina ja WT:nä. Sille en altistaisi lastani ikinä. Jos lapsi haluaa kulkea ituhipin tai röllipeikon näköisenä, kaikki mikä voidaan riisua tai pestä pois samana päivänä käy mulle.

Lapsi leimaantuu sosiaalisesti hyvin herkästi. Sitä on tutkittu paljon, joten lieveilmiöt voi olla hurjiakin. Ruvetaan pitämään bad assinä ja ongelmatapauksena, joten lapsi ikäänkuin valuu muottiinsa ja siitä tulee bad ass ja ongelmatapaus.

Tyttäreni saa ottaa lävärin heti kun täyttää 18, mutta sitä ennen ainoastaan yhdet korvikset.

Minusta sinä olet ajattelematon äiti. Et välttämättä huono, mutta ajattelematon.

Vierailija
30/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan hänen lapsensa ovat aika nuijia.

Vierailija
31/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö herättää vastenmielisyyttä kanssaihmisissään. Turha sitä on kieltää. Äiti on antanut alaikäisen toimia oman mielen mukaan.

Kanna nyt vastuusi,ap. Ei auta itkeä kaatunutta maitoa.

Vierailija
32/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain ottaa lävistyksiä 15 vuotiaana kunhan itse maksoinkin. Vanhempani eivät niitä suostuneet maksamaan. Itse säästin kesätyö rahoista ja ei muuta kuin soittoa kotiin että nyt mennään.. Ensimmäisellä kerralla äiti oli mukana kun kieleen otin. Muuten ei enää tullut.. Enemmän hän tatuoinnista suuttui vaikka se oli 18v hankittu.

Vierailija
33/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistyksen saa pois ja jäljelle jäävä arpi on aika olematon.

Ja toiseksi suuren osan lävistyksiä saa 16-vuotiaana ilman vanhemman suostumusta,että eipä siinä paljon teidän mielipiteet paina jos lapsi päättää ottaa..

Vierailija
34/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarallisia. Ne voivat aiheuttaa pahoja komplikaatioita. Ulkomailla Suomalaiset nuoret erottaa lävistyksistä.Ja usein jos on oudot hiukset niin on Suomesta, yleensä vielä Itä-Suomesta. Muissa maissa nuoret eivät pukeudu niin anarkistisesti. Monissa maissa tuollainen tyyli katkaisisi urakehityksen. No Suomessa urakehitys ei ole niin tärkeää kuin muualla.

Vierailija
35/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatteja, joissa lävistysten pitämistä rajoitetaan yleensä hygieniasyiden vuoksi, ovat muun muassa kemian- sekä ravintola- ja elintarvikealat. Ammatillisen koulutuksen järjestäjä voi vaatia, että lävistykset täytyy peittää tai poistaa asianomaisilla työtunneilla. Rikkoutunut iho voi aiheuttaa infektioriskin siinä tapauksessa, että lävistetty henkilö ei noudata ammattilävistäjän antamia hoito-ohjeita. Myös koulutus lentäjän, lentoemännän tai stuertin ammattiin voi estyä lävistysten vuoksi. Urheilussa korut voivat aiheuttaa vaaratilanteita.

Vierailija
36/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ammattilainen laita, jollei äiti ole mukana.

Vierailija
37/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lävistetyn lapsenkin äiti voi tavallaan olla ihan hyvä äiti juu, mutta ei siitä yli eikä ympäri pääse, että ympärilävistetyn alaikäisen lapsen vanhemmat aiheuttavat kyllä yhtä ikäviä viboja kuin ympärileikatun. Sori.

Vierailija
38/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tragus kai. sai sen ollessaan 13 vuotias. Kielikorun sai toissapäivänä, jolloin tuntematon nainen tuli vastaan ja torui tyttöä lävistyksistä :(. Ekan huulikorun otti 13 vuotiaana, toisen 15 vuotiaana ja kolmannen 16 vuotiaana. Smileyn otti 14 vuotiaana tai 15 vuotiaana. Nenäkorun otti 15 vuotiaana. Niskaan otti vasta. Varmaan kaksi kuukautta sitten. Napakoru tuli 14 vuotiaana. Nyt haluaa industrialin ja lupasin sen seuraavalla yhteisellä kaupunkireissullamme, jos sitä kovasti haluaa. Tytöllä on lisäksi korvissa kolmet korvikset kummassakin. :) On tyttö nätti, ja lävistyksiä ei aivan järkyttävästi ole. Olen tytöstäni todella ylpeä :)

Eli se kirjoitetaan esim. 14-vuotiaana.

Kirjoituksesi perusteella olet huono äiti.

Vierailija
39/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tragus kai. sai sen ollessaan 13 vuotias. Kielikorun sai toissapäivänä, jolloin tuntematon nainen tuli vastaan ja torui tyttöä lävistyksistä :(. Ekan huulikorun otti 13 vuotiaana, toisen 15 vuotiaana ja kolmannen 16 vuotiaana. Smileyn otti 14 vuotiaana tai 15 vuotiaana. Nenäkorun otti 15 vuotiaana. Niskaan otti vasta. Varmaan kaksi kuukautta sitten. Napakoru tuli 14 vuotiaana. Nyt haluaa industrialin ja lupasin sen seuraavalla yhteisellä kaupunkireissullamme, jos sitä kovasti haluaa. Tytöllä on lisäksi korvissa kolmet korvikset kummassakin. :) On tyttö nätti, ja lävistyksiä ei aivan järkyttävästi ole. Olen tytöstäni todella ylpeä :)

ap

Mä olen ylpeä, mutta mulle tuo on ihan aineeton sana, joka viittaa teolliseen asiaan. Miten sen voi ottaa?

Vierailija
40/48 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin pojistani yhdellä on korvis, kuten melkein kaikilla hänen luokkansa pojilla.