Saako tamponeja käyttää yöllä?
tai pitäisikö kysyä, käytätkö? Minä olen elänyt luulossa, että niitä ei saa käyttää öisin.
Kommentit (11)
Ei tietenkää saa...etenkään täydenkuunaikaan. Ne muuttuu pillussa öisin lihansyöjä madoksi ja se syö sut sisältäpäin. Aamulla löytyy vaan tyhjäkuori ja tamppoonirasia vierestä
kk:n alkuvaiheessa...
Ja 8 tuntia on se maksimi. Toksinen sokkioireyhtymäriski..jne.
sidettä tartte vaihtaa yhtä usein? Ja kaiken maailman oireyhtymät voi tulla päivälläkin.
kk:n alkuvaiheessa...
Ja 8 tuntia on se maksimi. Toksinen sokkioireyhtymäriski..jne.
Ja ap: Kuka kieltää käyttämästä öisin? Ei se tamponi tiedä, mikä vuorokaudenaika on. Ja jos tamponi on tehty vaikka jenkeissä, niin sehän elää kuitenkin eri aikavuohykkeellä...
Ne deaktivoituu keskiyöllä ja rupeevat holaamaan vuotoa välistä lakanoille. Ovat sillee herkkii.
Ilmeisesti tänne vastailleet lähinnä kuukuppi-teinit, jotka eivät ole tamponeita koskaan käyttäneet. Tamponiahan ei saisi pitää useita tunteja kerrallaan, koska siinä piilee sairastumisriski TSS:ään. Olen käyttänyt siis itse, mutta pidän kiinni siitä kahdeksan tunnin rajasta. Nousen vaikka kesken unien sitten vaihtamaan.
Ei se tamponi tiedä, mikä vuorokaudenaika on.
:DDDD
...Tamponiahan ei saisi pitää useita tunteja kerrallaan, koska siinä piilee sairastumisriski TSS:ään. Olen käyttänyt siis itse, mutta pidän kiinni siitä kahdeksan tunnin rajasta. Nousen vaikka kesken unien sitten vaihtamaan.
Kaiken lisäksi muutenkin kuukautisten aikaaan saan nukuttua huonosti, niin yleensä käyn vaihtamassa tamponin uuteen jossain vaiheessa aamuyötä, kun heräilen muutenkin vähä väliä.
Käyn kuitenkin vessassa yöllä ja vaihdan sen. Kauemmin se pitää kuin side.
Jos ei nuku kovin pitkiä yöunia.. Itse pitäisin max 8 h yhteen menoon samaa tampoonia.