Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Takkapuukorista kuullu rapsahduksia silloin tällöin.

Vierailija
03.11.2011 |

Mies toi ne parituntia sitten lämpimästä autotallista joten ei johdu lämmönvaihtelusta.

Kääk, mikä siellä rapisee, ihan varmasti joku karmaiseva öttömönkiäinen.

Mies lähti mökille, apua!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiikutin puukorin pihalle. =)

Vierailija
2/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuva

mee kattoon ennen kun valtaa koko talon !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tonttu hypännyt koriin? No, itse ajattelisin, että kori on mennyt "väärään" asentoon(olkikori esim.) ja nyt sitten rapsahtelee entiselleen?

Vierailija
4/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärmeet yleensä hakeutuu puupinoihin...

Kohta häivyn täältä kokonaan ja jätän korin rapisemaan yksikseen.

Vierailija
5/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle huonoja uutisia. Mulla oli näin myös pari vuotta sitten. Annoin tilanteen jatkua tosi pitkään. Luulin, että puut kuivuessaan rapsahtelee. Mutta sitten lopulta tarkistin ne puut ja mitä niissä olikaan ja tosi paljon: jotain puunsyöjätoukkia. Ne siellä puuta järsiessään rapsahteli!!!

Vierailija
6/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on myös yksi vakavasti otettava vaihtoehto näin syksyn pimetessä! Jos kyseessä on tonttu, niin suklaa koriin kannettuna voisi vähentää rapsahtelua. Voihan olla, että tonttu kuvitteli pääsevänsä saunaan ja kömyää nyt korisssa.

Vierailija
7/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puukori oli jossain kosteassa tilassa, niin voi olla, että puut rapsahtelevat vähän kuivuessaan. Voithan tehdä siten, että viet korin ulos vähäksi aikaa, koska jos siellä on hiiri/myyrä, niin se todennäköisesti lähtee pois sieltä jos vähän ravistat koria ulkona.

Vierailija
8/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en ymmärrä, että joku aikuinen ihminen voi pelätä itseään pienempää elukkaa?

Käärmeen myrkyllisenä minä joten kuten ymmärrän,mutta että hiiriä?

Tappakaa ne hiiret, myyrät, hämähäkin, käärmeet ja kaikki muutkin pelottavat otukset. Sillä siitä pelosta pääsee!

Todennäköisin vaihtoehto on kuitenkin puun kuivumisesta johtuva "eläminen".

Vierailija
9/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puut on ulkorakennuksessa nyt noin 85% ilmankosteudessa ja sisään tuotaessa puun pinta kuivuu nopeasti niin tottakai se pitää ääntä. Sisäilma on pakkasilla jopa 15% kosteudessa ja nytkin lämmitettynä alle 30% Puu elää aika paljon olosuhteiden mukaan. Esimerkiksi kolmemetrinen hirsiseinä voi elää korkeudessa parikin senttiä ilmankosteuden mukaan pitkin vuotta vaikka olisi jo muuten asettunut rakentamisen jälkeen.

Ei siellä puukorissa mitään elukoita ole, mutta tavallaan elävää se puukin on.

Vierailija
10/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä puut pihalle tai takkaan!

Vierailija
11/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä mee lähelle!

Vierailija
12/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puupinosta kuului aina välillä sellaista selvää rapinaa ja selvisi, että yhden kuorimattoman pyöreän pölkyn sisällä asusteli papintappaja. Se pitää yllättävän kovaa ääntä nakerrellessaan käytäviä. Vietiin pölkky ulos ja halkaistiin. Sisältä löytyi paljon puupurua ja selviä onkaloita.

Käyhän läpi ne teidän halot ja kuulostele, jos joku rapisee.

Vierailija
13/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte tehneet klapeja entistä :(

Vierailija
14/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että puut kuivuessaan rapsahtelee. Mutta sitten lopulta tarkistin ne puut ja mitä niissä olikaan ja tosi paljon: jotain puunsyöjätoukkia. Ne siellä puuta järsiessään rapsahteli!!!

Nosta sitä koria, ja jos lattialla sellaista "puujauhoa", ne on ne toukat. Olen tosissani, enkä halua pelotella tai mitään. Meillä oli ne puut ihan täynnä sellaisia onkaloita, siis puun ja kuoren välissä ja siellä ne rouskutteli ja herkutteli.

Vierailija
15/15 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtynyt teidän puukoriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi