Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tapaamassa viisikuukautisen vauvan äitiä

Vierailija
03.11.2011 |

ja kun menin ovesta sisälle, hän asettui silleen jännästi sivuun, että huomasin selkeästi kodin siisteyden. Parketit kiilsivät, pölyn hiventäkään ei näkynyt missään. Kutsui kahville. Kaikki oli tiptop kunnossa.

Vähän pisti huvittamaan, kun muistin omat vauva-aikani. Ei meillä kyllä ollut yleensä noin siistiä, kuin joskus vain pätemisen halustani, kun olin kutsunut vieraita. Kolmen lapsen äitinä ei ole ollut samanlaista tarvetta päteä enää pitkään pitkään aikaan. Elämässä on paljon mielenkiintoisempiakin juttuja lastenkin kanssa kuin siivoaminen.

Harrastamme yhdessä. Lapset sotkevat paljon, kun opettelevat tekemään asioita itse. Pyykkivuoria kertyy kokoajan selätettäväksi. Lasten pieni krääsä leviää. Eteisen matolta puskee kokoajan hiekkaa ympäriinsä.

Muistan miten jumissa kotona olin vauva-aikana,masensi, mutta siivoaminen sujui aina joskus. Taaperot olivat täystuhoja, kun yritin pitää edes jotain järjetystä yllä. Ei kiitos tuota aikaa enää meille!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauva osaa komennella ja vetää vanhempia narussa jos sille aina on menty heti lässyttää kun vauva on komentanu? se määrää sua aina kun olet opettanu sen siihen että lässytät sille kaiken aikaa ja vessataukokin on sille sontiaiselle liikaa. Juuri sunlaiset vauvat ovat niistä ärsyttävimmästä päästä joka hakee kokoajan huomiota ja alottaa ruman kuulosen kätinän kun luulee olevan kaikkien silmäterä.sun vauvalle on hyvä opettaa että maailmassa on muitakin huomionkohteita kun hän ja äidillä+ muillakin perheenjäsenillä on omat tarpeensa eikä kaikki ole vauvaa varten ainoastaan.minä kyllä siivoan kotona, ja teen paljon muitakin asioita.meillä ei lasta ole lellimisellä ja liialla huomiolla pilattu. Tiedän monia muita jotka pitää rasittavana sellaisia vauvoja,jotka on opetettu pienestä pitäen menemään heti lässyttää jos vähän kätisee.huomioitlun ja hätäitkun erottaa ja vauvan on huomiokätisemisenä joskus vähän odotettava jos imurointi yms on kesken. Ja tällähetkellä meillä on kuuliainen ja hyvätapainen 4-vuotias typykkä :) kyllä huomiolla ja lässyttämisellä pilatut kakarat tunnistaa kun ovat pumpulissa kasvatettu eikä pettymyksistä ole koskaan ollu tietoakaan,kun elämä voi kolhia ketä vain ni pumpulissa kasvanutta se vasta kolhiikin.

Nyt kääntyy kehityspsykassa uusi lehti, ja missäpä muualla se kääntyisi kuin av:lla, kaikkien alojen asiantuntijoiden kokoontumispaikalla. Kaikki viime vuosien tutkimukset ovat osoittautuneet humpuukiksi.

Vierailija
42/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinulla ei?

Jos olet laiska siivoamaan ja viihdyt sotkujen seassa niin se on oma valintasi.

Toiset tykkää kun on siistiä ja näkevät vaivaa asian eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puolivuotias vauva ja meillä on siistiä. Mutta on aikaa vaikka kuinka päivällä vaikka hoidan vauvaa ja siivoan jossain välissä. Kaksi vanhempaa lasta on myös.

Mun lapset on aina olleet hyviä nukkumaan, joten senkään takia en ole väsynyt päivisin.

Eikä kaikki taaperot ole täystuhoja, ei mun lapset ole olleet mitään täystuhoja.

Vierailija
44/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman lapsen äidiltäkin, jos siististä kodista sattuu tykkäämään. Imuroin joka päivä ja luuttuan lattiat pari kertaa viikossa. Siivoton koti ei tuntuisi kivalta ja toisaalta lapsetkin oppivat arvostamaan siisteyttä ja järjestystä.

Vierailija
45/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti 5 tuntia putkeen eikä herännyt viakka imuroin vieressä. Ehdin tehdä vaikka mitä, myös tylsistyä.

Vierailija
46/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kuin tuossa mainitut, mut sotkusta on silti aina:(

mutta itse en vaan viihdy kotona jos on paskasta! en nyt kiillota lattioita, mutta kyllä, joka ikinen päivä kun tulen töistä kotiin, siivoan lelut, laitan astiat koneeseen, tai mies laittaa, imuroin tai mies imuroi... ja rättiä näytän välillä(joskus lattiakin saa rättiä nähdä) :)

Ensin olin vihainen kun joka helvetin päivä piti jotakin tehdä, nyt se on jo rutiinia, eikä siihen nyt mene 5 min.. ok no joskus 10 min :)

Vierailija
47/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemään nuo kaikki 5-10min?? Kyllä mulla menee ainakin tunti tai tunteja päivittäin.

enemmän kuin tuossa mainitut, mut sotkusta on silti aina:(

mutta itse en vaan viihdy kotona jos on paskasta! en nyt kiillota lattioita, mutta kyllä, joka ikinen päivä kun tulen töistä kotiin, siivoan lelut, laitan astiat koneeseen, tai mies laittaa, imuroin tai mies imuroi... ja rättiä näytän välillä(joskus lattiakin saa rättiä nähdä) :)

Ensin olin vihainen kun joka helvetin päivä piti jotakin tehdä, nyt se on jo rutiinia, eikä siihen nyt mene 5 min.. ok no joskus 10 min :)

Vierailija
48/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on ollut kun toisessa kädessä menee? Mä en syntyessään nelikilosia ole jaksanut kädessä pitää kun en ole mikään painonnostaja.

Vierailija
49/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siivoo "vauva kädessä".

sulla on ollut kun toisessa kädessä menee? Mä en syntyessään nelikilosia ole jaksanut kädessä pitää kun en ole mikään painonnostaja.

Vierailija
50/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä hetkellä vauva vajaa 7kg ja helposti menee, vaikka en oo mikään lihaskimppu

Vierailija
51/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka tykkään siististä kodista. Mä kun en ehdi juoksemaan jokaisen perässä jälkiä korjaamassa vaan elämässä muutakin sisältöä. Joka päivä imuroidaan 1-2 krt, täytetään tiskikone 1-2 kertaa, tietenkin korjataan lelut ym. moneen kertaan, pestään pyykkiä melkein koko ajan kun ollaan kotona, pyyhitään pöytiä. Tehdään ruokaa vauvalle ja muulle perheelle. Ei vaan riitä vuorokauden tunnit eikä energia.

useamman lapsen äidiltäkin, jos siististä kodista sattuu tykkäämään. Imuroin joka päivä ja luuttuan lattiat pari kertaa viikossa. Siivoton koti ei tuntuisi kivalta ja toisaalta lapsetkin oppivat arvostamaan siisteyttä ja järjestystä.

Vierailija
52/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akoilla on suurin syy epäsiisteyteen.

Kyllä mulla on tenavien kanssa aikaa kuntoilla, siivota kämppää sen verran että pysyy kohtuu kuosissa (vaikka tenavat nilkoissa pyöriikin, reilu pari vuotiaskin heiluu oman pikku rättinsä kanssa vieressä tai leikkii omiaan), ruuankin onnistun tekemään siinä välissä sekä päivän olemaan töissä.

Ja aatelkaa, olen mies.

Vierailija
53/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, 3kk ja 2v. Kodin pidän siistinä. Kun joka päivä laittelee tavarat/asiat ja pesee pyykkiäkin niin koti pysyy siistinä. En jaksais paskasessa kodissa...

Vierailija
54/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaskimppu... En todellakaan pystyis yhdellä kädellä pitämään 7 kiloista ja siivoomaan toisella, en ees sitä nelikilosta.

tällä hetkellä vauva vajaa 7kg ja helposti menee, vaikka en oo mikään lihaskimppu

Vierailija
55/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahvat lihakset kun lapsen syntymästä (syntymäpaino 3,5kg) olen tehnyt se sylissä kotitöitä. vaan lihaskimpulta en näytä todellakaan, aika narukädet :-)

lihaskimppu... En todellakaan pystyis yhdellä kädellä pitämään 7 kiloista ja siivoomaan toisella, en ees sitä nelikilosta.

Vierailija
56/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jotkut päivittelee meidän sotkua ja arvelee sen johtuvan laiskuudesta ja tiedän tasan tarkkaan tekeväni 6:den yh:na enempi kotitöitä kuin nämä ihmiset. Silti haluan myös opiskella ja kuntoilla enkä olla joku rätin kanssa heiluva kotihöpöäiti. Joka hiton päivä teen niitä kotitöitä aamusta iltaan kotona ollessa, ekana kun herää niin koneet päälle jos kotipäivä. 2 krt tiskikone, 1-6 kertaa pyykkikone, 2 krt imurointi, ruuanlaitot, vauvanhoidot ym. Sit joku joka imuroi kerta viikkoon kattoo nenänvarttaan pitkin kun just eilen pesty lattiat ja tänä aamuna imuroitu että nää ei ole varmaan puoleen vuoteen imuroineet..

akoilla on suurin syy epäsiisteyteen.

Kyllä mulla on tenavien kanssa aikaa kuntoilla, siivota kämppää sen verran että pysyy kohtuu kuosissa (vaikka tenavat nilkoissa pyöriikin, reilu pari vuotiaskin heiluu oman pikku rättinsä kanssa vieressä tai leikkii omiaan), ruuankin onnistun tekemään siinä välissä sekä päivän olemaan töissä.

Ja aatelkaa, olen mies.

Vierailija
57/57 |
03.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomasin että meillä oli kans aina siistiä kun lapsi oli vielä alle ½-vuotias. Kaikki paikat kiilsivät kun oli helppohoitoinen lapsi ja äiti vailla tekemistä, siihen aikaan ollut meillä nettiäkään vielä.

Nyt se sotkee ja minä roikun netissä ja lopputulos on sikolätti!