Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOKUISET 2012

Kommentit (535)

461/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami: harmitteluni negasta, ei muutakuin uutta yritystä putkeen!!!

Ompunpomppu: Jos on tullut kaksi haamua, niin kyllä se osoittaa jo raskautta :) mutta onhan se vahva plussa aina plussa! :)

omaanapaa: Meillä nyt maksettu vuokratakuut, lauantaina muuttamaan. Olo on niin onnellinen että en tiedä miten päin pyöris :D

Nuhaa minulla on kokoajan, kuumetta ei olleskaa. Mut jos tää on joku nuhaflunssa (vaikka vastahan mä olin flunssassa?!) Noh, 5 pvä enää siihen kun menkkojen pitäisi alkaa, ei ole kyllä ollut mitään pms-oireita... yleensä rinnat alkaa kipeytymään. ja kauhee ramaseminen on ollut.

Mutta jännittämäään en kyl kerkee, onneks on puuhaa :D

462/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmastiina, tuo "brutaali-vaihe" on aika osuva nimitys piinailulle. Mulla on vähän sama fiilis: alkais nyt sit ne mekat, jos kerran on alkaakseen. Toivotaan, että sulla ei ole mistään kropan huijailuista kysymys, vaan että menkat oikeasti pysyy poissa seuraavan vuoden.

Lennon, mies on selvästi valmis odottamaan oikeasti. Ihanaa!

pieni.rakkaus, voimia odotteluun. Toivotaan, että täti pysyy poissa ihan oikeasta syystä. Ja toivottavasti myös kontrollista tulee hyviä uutisia. Rankkoja juttuja tuommoset :(.

Catti, vau mikä saalis! Ihan hurjasti tsemppiä huomiselle. Täällä on jo valmiiksi peukut, varpaat ja kaikki muutkin härpäkkeet pystyssä, että saadaan maailman parhaita uutisia parin viikon päästä. Mikä on olo munisten kasvattelujen jälkeen? Ikävää, että lääkäri oli niin tympeä. Tuommoseen tilanteeseen kyllä toivois empaattisen ja myös sosiaalisesti hommansa osaavan ihmisen.

Gabriela, miten verikokeet meni? Koska saat tuloksen?

Elita, tuo meidän poika on vasta 3,5kk ja melkein nolottaa tämä oma kuumeilu jo tässä vaiheessa. Ei ole peräpukamat kunnolla ehtineet parantua ja täällä sitä ollaan jo toivomassa uutta pullaa uuniin... Mutta sen verran meni aikaa tuon ykkösen aikaansaamiseen, että päätettiin antaa toisen tulla heti, kun on tullakseen ja se sitten yltyi itselläni oikein kunnon kuumeeksi. Kamalan nopeasti tuskin tälläkään kertaa mitään tapahtuu, mutta siitä lisää ON:ssä.

Tsemppiä teidän sairastuvalle. Toivottavasti pienen korvat paranee ja sitä myötä ehkä äidin unetkin. Kuulostaa, että sulla on repäisykipuja. Itsellä ne oli pahimpia raskaudenaikana, mutta on niitä joskus ollut ihan normikierrossakin. Toivotaan parasta sulle! Hienosti ootte ainakin oviksen hyödyntäneet.

Marbula se vaan pitää meitä muita jännityksessä :). Tsempit sinne!

Wattu, voimahaleja :(.

Marjana, jaksaa, jaksaa. Perjantaihan on jo ylihuomenna. Kaksi yötä enää. Mä joskus mietin, että onko ne tissit kipeet vaan siksi, että rutistelen niitä aina tiettyyn aikaan kierrosta niin aktiivisesti oireiden kyttäily mielessä. Toivotaan, että sun tissikipu on tällä kertaa merkki salamatkustajasta.

Wilhelmiina, onko teillä todellakin neuvola noin aikaisin? Meillä taitaa päästä ekalle käynnillä joskus rv9. Hienoa, että viivat tummuu.

Hooligan, hyvältä näyttää edelleen. Tsemppiä huomiseen testaukseen. Muista tulla heti informoimaan, kuinka kävi ;).

Alexandra, hyvältä kuulostaa sielläkin nuo nippailut. Koska ajattelit testata? Positiivisella mielellä tunnut olevan siellä olipa testin tulos mikä hyvänsä. Plussatuulia täältä kuitenkin sulle puhaltelen +++++++++++++!

Eleanora, saitpa ikäviä kommentteja ystävältäsi. Höh. Mäkin alan olla aika kypsä tähän synkkään ja pimeään ilmastoon. Sais tulla joko lunta tai aurinkoa, mutta tämä synkkyys on syvältä.

Keijuselle voimia. Toivotaan, että sielläkin oireet muuttuu positiiviseksi testitulokseksi.

Tiitu, onnea oviksesta :)! Hyvin ootte saanu sen hyödynnettyä. Toivotaan parasta.

Mami, osanottoja :(. Seuraan perässä varmasti syyskuuhun. Tai ehkä vielä pidemmälle... Ovistesteistä parhaita on ne CB:n digitaaliset, kun ne on niin selkeitä. Mutta ne on niin sairaan kalliita, ettei niitä ainakaan itellä oo varaa jatkuvasti käyttää. Kotitesti.fi:stä olen minäkin (kuten joku tuossa aikaisemminkin mainitsi) testit tilannut, Sofin One-Step -liuskoja ja ovat suhteellisen tarkkoja ja ainakin itselläni toimineet hyvin. Tähän kiertoobn ostin marketin PregCheck -ovistestejä ja ne oli aika hankalia tulkita, joten siksi mietinkin, että oliko se ovis silloin, kun luulin sen olleen.

Ompunpomppu, hyvältä kuulostaa. Toivottavasti viivat vahvistuu ja saatte nyytin kotiin.

MerinaK, toi on kyllä hienoa, että on jotain muuta ajattelemista, niin ei ehdi vauvoja pyöritellä mielessään koko aikaa. Onnea uuteen kotiin :).

ON: Tänne ei mitään. Menkat pysyy poissa ja oli siis liian aikaista iloita siitä, että kierto on muka normalisoitunut synnytyksen jäljiltä. Monilla kai ne menkat voi olla tosi epäsäännölliset pitkäänkin. Mun pitäis siis varmaan siirtyä täältä taustailemaan tämän aktiivisen kuumeilun sijaan, kun en voi sitä plussaa kuitenkaan pelkällä tahdonvoimalla saada aikaiseksi.

Plussia hurjasti toivon teille muille!

Niisku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää palvelu oikein sekoilee??? Sanoo, ettei varmenne kelpaa ja lisää sit tekstin sataan kertaan %¤#¤%&%&¤.

464/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois.

465/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois....

Vierailija
466/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriela - mitä verikoe näytti?

Elita - toivottavasti pieni alkaa paranemaan ja yöunet palautuvat taloon. Toivottavasti alavatsatuntemukset enteilevät hyvää.

Marbula - Tsemiä muuttopuuhiin, se on kyllä niin raskasta puuhaa. Mun lääkäri voi olla ketä vaan, olen nyt nähnyt kolme eri versiota.

Wattuwarwas - voi harmi, tsemiä toimenpiteeseen.

Marjana - kaksi päivää perjantaihin!!!

Wilhelmiina - Tsemiä neuvolaan ja toivottavasti on mukava terveydenhoitaja.

Hooligan - huomenaamulla jännät hetket edessä, pidän peukkuja!

Alexandra - Ihana lista sinulla! Täällä pidetään kovasti peukkuja, että täti ymmärtää pysyä poissa.

Merinak - Tsemiä myös teidän muuttoon! Tulee joulusiivo tehtyä samalla :)

Eleanora - No olipas sinulla töykeä ystävä! Ja vielä tympeämpi pomo. Toivottavasti tästä kierrosta tulisi positiivisia uutisia piristämään.

Keijunen - mulla on taustalla endometrioosi ja ikääkin löytyy jo 35, joten hoitoon pääsi aika rivakasti. Niin ne tuulet voi muuttua :) Toisaalta on mukava päästä sitten ostamaan vauvan tarvikkeita tulokkaalle.

Tiitu - Hienosti ovis hyödynnetty. Mitä kautta sait labraan lähetteen? Ei tarvii sit ainakaan piinailla ihan loppuun asti:)

Enisa - mukava kuulla kuulumisia ja hienoa, että raskaus etenee normaalisti.

Mami - voi harmi!

Emmastiina - toivottavasti täti nyt ymmärtäisi vaan pysyä poissa. Sun oireet on kuitenkin olleet niin vahvat!

Ompunpomppu - kaikki peukut pystyssä, että huomenna on vahvempi viiva!

Niisku - Kyllä se kierto siitä tasaantuu pikkuhiljaa. Ei se vauvakuume kuuntele järjen ääntä :)

Oma napa: Aika kivulias olo. Endometrioosi ja "superhormonit" ei ole hyvä yhdistelmä. Vatsakin on turpea kuin mikä, mut jos siellä 17 munasolua kasvaa, niin viehän ne tilaakin jonkun verran. Heh. Huomenna taas ultraan, toivottavasti saadaan hyviä uutisia ja sovitaan punktioaika :) Kuulin eilen vauvauutisia. Niin ihanaa ja haikeaa... onneksi olen aidosti iloinen heidän puolestaan, mutta tottakai jossain takaraivossa kysyy pieni ääni: entä minä? No, jospa tämä ihan oikeasti onnistuisi ja minäkin olisin kohta raskaana. Mikäs sen mukavampaa kuin olla samaa aikaa raskaana läheisen ihmisen kanssa.

Vierailija
467/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskuu: älä kiusaa siellä! Mulla on tahdonvoima koetuksella etten tee testiä. Lupasin itselleni etten hötkyile ennen kp35 kun ovis oli niin myöhään. Muttamutta... Äsken jo kaivelin vessan kaappeja, siellä oli 4 testiä! Yksi niistä oli Clearblue jonka voi tehdä jo neljä päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää. Avasin jo paketin ja katsoin ohjeita. Mies kävi siinä sitten heti kommentoimassa, että älä nyt vielä tee. Niih. Katsotaan kauanko jaksan.

Mietit sitä onko menkat kauan sekaisin synnytyksestä. Tai imetyksestähän kanssa varmaan riippuu. Mulla alkoi muistaakseni aika pian imetyksen lopetuksen jälkeen mutta oli epäsäännölliset melkein vuoden. Mutta eihän se epäsäännöllisyys tietty raskautumista estä välttämättä.

catti: Toivotaan että pääset pian kivualiaasta olostasi! Ja saatte sovittua punktioajan. Se on totta että jonkun ystävän kanssa odottaminen yhtä aikaa on hienoa. Pidetään peukkuja :)

Merinak: kiva kuulla että olet innoissasi muutosta! Minäkin toki olen, mutta huh, toi pakkaamisen määrä ahdistaa. No, eiköhn siitä selviä.

Ompunpomppu: Jännittää sun puolesta!! Toivotaan että vahvenee!

Emmastiina: on ihan normaalia että koko ajan oireet vaihtelee. Johtunee siitä kun kuunnellaan tiukasti ja tarkasti koko ajan itseämme =) Tuttu tunne!

Voi mami, halauksia sinne!

Marjana: tahdonvoimaa sullekin! Jos vaan jaksat perjantaihin niin sitten testiä kehiin! Jos et niin tulehan kertomaan heti miltä näyttää!

ON: rintoja aristaa ja selkää särkee, mutta johtunee tulevasta tädistä ja selkähän voi johtua vaikka huonosti nukutusta yöstä. ARGH. Jaksaakohan odottaa sinne sunnuntaihin. Toisaalta, huomenna anoppi tulee kylään ja pikkuista hoitamaan perjantaiksi kun menin poikkeuksellisesti silloin töihin. Eli sitten ei kyllä oikein viitsi testailla kun on vieras kylässä. Jos en huomenna testaa niin menee pakosta sinne sunnuntaille. Huuuu.....

Marbula

Vierailija
468/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätihän se kaahasi kylään tänään. Eipä yllättänyt, silti harmittaa vietävästi. Syyskuisiin matkani vie.

Ompunpomppulle varovaiset onnittelut, kyllä se haaleakin plussa on plussa. Muillekin plussaonnea!

Lilian

469/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Hah, hyvä perustelulista. :D Huomaan itsekin välillä tekeväni samaa, että perustelen miksi ei tarvitse tärpätä jossain kierrossa. Silti se tädin saapuminen on aina yhtä suuri pettymys.

Ele: Onpa kurjaa tuo työtilanteesi. :( Harmi, että pomo on ollut noin synkkä, vaikka olit valmis tulemaan töihin silloin kun kutsuttiin. Ja eiköhän me lunta saada jouluksi ja sitä joulumieltäkin. Tänään Antin päivänähän satoi räntää kunnolla ja vanhan kansan mukaanhan se tietää ihanaa joulusäätä!

keijunen: Meillä hakeuduttiin lääkäriin reilun vuoden yrittämisen jälkeen. Minusta ei ole vikaa löydetty, mutta jonkin verran monirakkulaisuutta havaittiin varsinkin oikeassa munasarjassa. Sehän saattaisi jonkin verran hankaloittaa raskaaksi tulemista, mutta lääkäri ei siitä ollut huolissaan, koska ovuloin joka kierrossa. Miehen ensimmäinen spermanäyte oli järkytys, koska siittiöitä oli todella vähän ja ne liikkuivat huonosti. Toinen näyte oli kuitenkin täysin normaali ilman mitään poikkeamia. Tuo siemennesteen laadun vaihtelevuus voi olla osa syy tähän raskautumisongelmaan meidän kohdalla. Siksi meillä onkin mahdollisuus inseminaatioon helmikuussa, jos sitä ennen ei tärppää. Clomifenit on olleet nyt kahden kierron ajan käytössä.

Enisa: Ihana kuulla, että teillä on kaikki hyvin ja vaavilla on hyvät tarrasukat. :) Kyllä täälläkin porskutetaan eteenpäin ja uskotaan onnen kääntyvän meidänkin kohdalla vielä.

Ompunpomppu: Hyvältä kuulostaa! Huomenna vaan lisää testejä, jos haamuja tuli jo tänään!

Niisku: Taitaa se tissikipu aiheutua ihan progesteronin vaikutuksista. Tosin kai sitä voi pahentaa sillä puristelulla entisestään. :D

ON: Olen yksinkertaisesti päättänyt olla testaamatta ennen perjantaita, mutta jotain korviketoimintaa piti saada, joten tein sitten ovistestin. Joillakinhan sekin näyttää plussaa, jos on raskaana. Tosin ilmeisesti ei näytä sitä kovin aikaisessa vaiheessa. En minä olettanutkaan sen näyttävän mitään muuta kuin normaalin haalean viivan, mutta pakko oli tehdä se! :D Ehkä minä nyt kestän perjantaiaamuun, että pääsen tekemään raskaustestinkin. Jos pääsen siis. Eihän sitä tiedä milloin ne menkat alkaa. Aikalailla neutraali asenne on kyllä tähän kiertoon, koska oireet on niin tuttuja ja lämmöt melko alhaalla. Käytännössä siis eivät ole nousseet normaalista enää juuri lainkaan.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

Marjana kp 27/29-30 Dpo 12 yk 20

Vierailija
470/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catti: Anteeksi etten voi olla hieman tuntematta kylmiä väreitä, mieti nyt mitkä rypäleet sun sisällä on! Grr, niin ihana mutta ällö ajatus =)

Marbula: Thänks tsemppauksesta. Ehkä vähän toivon että sorrut testaamaan huomenna ;)

ON: Täti is not here, menkkajomotuskin hävisi päivän mittaan, ei edes tuhrua tullut. Okei, stressi siirtää menkkoja -I know. Jollain tasolla toive tietenkin nostelee päätä mutta paniikki pesee sen mennentullen. Yhä edelleen en voi ymmärtää sitä miten pienelle ihmiselle voi tulla noin valtavat ja vahvat oireet jos syytä ei ole. Olen ennenkin jopa luullut olevani raskaana kun onnistuin testaamaan oviksen digitaalisella ja sain tulokseksi "raskaana 1-2" (joo, voiko nolompaa olla...)ja en saanut tasan mitään kuviteltuja oireita siitä huolimatta.

No nyt ei oo sit enää mitään oireita! Olen yrittänyt myös pähkäillä että olenko jotenkin matalahormoninen tyyppi. Mullahan ei ovis-eikä menkat aiheuta mitään, ei mitään PMS-oireita, mielialat ei vaihtele, tissit ei reagoi mihinkään eikä tuo seksuaalinen viettikään ole kummonen. Olen sellainen tasainen menijä. Olenko kenties tyyppi joka venaa sitä plussaa sen 6 viikkoa kun hormonitaso ei vaan nouse? Vai onko hormonitoiminnassa kokonaan jotain vialla???

Suora lainaus Perhekerhon *telpen* kirjoituksesta:

"Jossain lähteessä oli, että raskaushormoni tuplaantuu 72 tunnin aikana. Toisaalta, on yksilöllistä kuinka paljon sitä raskaushormonia on elimistössä.

Määrä vaihtelee 0-5mIU/ml välillä. Jos vertaillaan lähtötasoltaan "matalahormonista" ihmistä ja "korkeahormonista" ihmistä, niin tuo ero milloin plussa näkyy on aika huima.

Hormonitaso lähtee nousuun kun alkio kiinnittyy 6 päivän päästä ovulaatiosta (dpo). Tuolla korkeahormonisella ihmisellä raskaus näkyy herkällä 10mIU/ml testillä jo n. 10 päivän päästä ovulaatiosta, kun taas matalahormoninen saa odotella plussan näkymistä vajaa 3 viikkoa.

Vähemmän herkällä (25mIU/ml) testillä ensimmäinen henkilö saa tietää raskaudesta heti kun menkat ovat myöhässä, kun taas jälkimmäinen saa odotella kunnes ovulaatiosta on kulunut yli 3 viikkoa."

Tällaista ajatusten virtaa täällä...

Vierailija
471/535 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset kaikille ymmärryksestä ja kauniista sanoista Mummin poismenon johdosta. Kyllä se sattuu, mutta on niin paljon hyviä muistoja, että niistä saa voimaa. Olen tosi kiitollinen, että sain hänet niin pitkään tuntea!

Huomenna varmaan iltapäivällä soitan lekurille ja saan tietää verikokeen tuloksen, että ovuloinko viime viikolla? Arvaatkaa jännittääkö? :-o Supersöötti hoitaja sanoi toivovansa mulle iloista tulosta ja ymmärtävänsä NIIN hyvin, kuinka sitä ei malttas odottaa tietoa, onko sitä raskaana vai ei, mutta hänestä luotettavan verikoetuloksen saa oikeastaan vasta samaan aikaan kuin kotitestillä... Hmm. Tästä saattas suomalainen kollegansa olla eri mieltä, mutta näin siis täällä Belgiassa.

Kotoota löytyi 4 testiä... ;-) Kahdessa lukee, että voi tehdä sinä päivänä kun menkkojen pitäs alkaa, (VASTA), yhden vasta kun on päivän myöhässä (EIH???) Mutta sitten on vielä tuo Clearbluen digi, joka kertois mahdollisesti jo 4 päivää aiemmin... Polttelee, mutta kun EN halua sitä negatiivista, joten en ole ollenkaan varma testaanko pe vai en. Sillon on kuitenkin vasta kp24 ja dpo10. Vaikka olis niin mahtista testata samana päivänä kuin Marjana ja Alexandra, koska siinä kierrossa kun ekaa kertaa tänne kirjoitin (aika kauan sitten jo...), juuri me kolme oltiin samoilla kiertopäivillä, muistan!

Ja sitten vielä yksi juttu omaa napaa, tai oikeammin niskaa, huokaus. Mulla kipeyty eilen yöllä hartiat/niska niin, että heräilin kipuun vähän väliä. (Olen todella huono sietämään kipua). Äsken minä onneton menin netistä katsomaan, että olisko se raskausoire?? Niin vielä mitä. Löyty monta juttua, että hartiat jumissa voi tarkoittaa kohdun ulkoista raskautta :-( Niskaan sattuu ihan hirveesti edelleen, kipupaikka on päivän mittaan vaihdellut kyllä hartiasta niskaan. Että jospa se edes olis hyvä merkki? bd Ja juuri eilen esittelin yhdelle kaverille kuinka pitkälle sivulle/taakse pystyn päätä kääntämään ja katsomaan, että VOI olla että itseaiheutettua. Mutta kyllä huoli nousi :-(

Siksipä varsinkin Marjana: KIITOS nauruista, pääsi oikeen hörönauru kun luin sun jutun, että pakko oli jotain testata! :-D Toivon niin kovasti sormet ja varpaat ristissä, että olis teidän vuoro plussata!! Mäkin voisin ehkä tehdä ovistestin perjantaina?? Se nega ei tuntus niin pahalta!

Merinak ja Marbula, tsemppiä muuttoon! Muutto on kyllä todella stressaavaa, mutta lopussa kiitos seisoo!!! :-D

Wattu: Voi Wattu... Voimia!!!

Lennon, pieni.rakkaus ja äiti: teilläkin on kaikilla kovia kokemuksia takana! Kyllä pistää miettimään omia olemattomia vaivoja mitä valittaa kun muilla on aika paljon isompia asioita ollut kyseessä.

Ihana Mami kun olet jaksanut päivittää ihan joka päivä listaa, kiitos! Pidän kovasti vielä peukkuja täällä sulle!

Catti: No juu, on siinä muutama munasolu, jestas! "Munasoluhautomo!" :-D Toivottavasti kaikki menee hyvin huomenna bd

Lilian: pahoitteluni menkoista :-(

Elita: Suuri osanottoni valtavan menetyksesi johdosta! Ihan itkettää menetyksesti :-( Toivottavasti pikkuisesi paranee pian! Sairas lapsi on niin surkea pieni raasukulta. Oireesi kuulostavat tosi hyviltä, päänsärky ja repäisykivut! Ehkäpä teidän pienelle on jo sisarus matkalla? Plussapuhureita!

Wilhelmiina: olispa ihana jos olis jo saanut tehdä sen raskaustestin verestä.. Mutta hillitsin itseni, enkä rustannut sitä omin käsin lähetteeseen vaikka mielessä kävi. Miten tää odottamisen odottaminen voi olla näin hidasta ja rassaavaa??

Alexandra: sulla on ihan uskomaton tuo lista :-D Toivon toivon kuitenkin että teidän leijonalaumaan mahtuu vielä yksi leijonanpentupallero ja saisit antaa jouluna ultrakuvan! Peukkuja ja plussapuhureita! +++

Ele: Kaveritkin osaa joskus olla niin mölöjä ja päästellä vaikka mitä sammakkolaumoja suustaan :-( Yleensä ottaen ne, jotka ikävimmin pystyvät sanomaan, kärsivät jostain surusta itse. Ties vaikka tällä kaverilla olis myös vauvakuume, muttei ole tärpännyt?? Tsemppiä ja hatunnosto sinnikkyydestä, ettet ole laskenut kiertopäiviä!

Tiitu: Kuulostaa, että teillä ovis on erittäin hienosti hyödynnetty! ;-)

Enisa: Kiva kun tulit moikkaamaan! On aina ihana kuulla kuulumisia niiltä jotka ovat plussanneet ja siirtyneet odotuspuolelle :-) Iloista ja onnellista odotusta!

Emmastiina: Tsemppiä!! Mulla ainakin oireet vaihtelee ja pidän sitä jostain syystä ihan normaalina juttuna :-D Kiitos tosta tiedosta, että hormonitasot vaihtelee! Antaa lohtua!!

Ompunpompulle peukut pystyssä että plussat siitä vahvistuu!! bd bd

Niisku ja kaikki pimeästä ja synkästä kärsivät: Täällähän on normaalisää kuten Briteissä eli sadetta saadaan hyvin usein. Nyt on kuitenkin on paistanut ällistyttävän paljon tällä viikolla, niin paljon että sitä voi jakaa ;-) Puhallankin täten teille koto-Suomeen aurinkoa PHHUUUUUH!! Ja niitä plussia!!!

t.Gabriela kp22/27-31 dpo 8

Vierailija
472/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on työpaikan pikkujouluja kahtena päivänä peräkkäin, jotain hauskaa siis tiedossa =)!

Siitä neuvolasta... Pyysin tosiaan aikaa 3 viikon päähän , mutta koska neuvolan LA oppi menee 28 päivän kierron mukaan, olen siis mukamas raskaana jo viikolla seitsemän (Oma kierto siis liki tuo 50 päivää)!! Ultraan täytyy siis saada lähete ,jossa LA siis siirtyy taakseppäin. Ja sitten vasta aletaan elämään näitä mun todellisia viikkoja. Mua vähän naurataa tää meininki, mut jos kunta nyt kaksi nt ultraa suostuu kustantamaan tuon takia niin mennään sitten. Eipä tarvi yksityiselle mennä varhaisultaraan =)!

Oppupomppu: Onnea haamuista! Nyt vahvistumista muutama päivä ootellessa...

Jännäilen teidän muiden puolesta!

Wilhelmiina

Vierailija
473/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kerkesin negan testata ja tänä aamuna sitten täti suvaitsi saapua. Empä muista milloin viimeksi on menkat myöhässä olleet.

Nyt katseet jouluun! Ekat luukut jo avattu =)

Plussatkaa te muut, jooko!! =)

Hooligan kp 1 ja syyskuulle suunta

Vierailija
474/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinak: Ikävä kyllä tilanne on usein se että mitä kauemmin täällä palstalla pyörii sitä enemmän on ”vanhoja tuttuja” joiden kanssa juttu lähtee sitten helpommin luistamaan ja tunnetaan toistemme tilanteet paremmin. Se on se hyvä puoli siinä jos täällä joutuu vähän kauemmin pyörimään. Itselleni oli itse asiassa aikamoinen sokki kun siirryin odottajien puolelle enkä tuntenutkaan sieltä ketään. Tuli ikävä tänne takaisin :) Hienoa että sinullakin on syytä olla onnellinen, kun pääsette muuttamaan, vaikka jostain syystä nyt ei nappaisikaan. Toisaalta kuulostaa kyllä siltä että oireista päätellen, kohta on syytä olla onnellinen myös sen takia että nappasi :)

Ele: Ihme pomo sinulla! Olit kuitenkin järjestänyt kaiken sopimanne mukaan, miten ihmeessä sitä yhtäkkiä sitten voisi muuttaa kaikkea. Oikeassa olet kyllä siinä että joulufiilistä on ollut vähän normaalia vaikeampaa etsiä tänä vuonna kun lumi antaa odotuttaa. Mutta, kyllä se sieltä vielä tulee! Kiitos taas ihanista sanoistasi! En ymmärrä miten pystyt olemaan laskematta kp:t, nostan hattua!

Keijunen: Kiertopäiviä on takana tosiaan jo paljon ja jännittääkin ihan sen mukaisesti! Leijonat on ainakin oman kokemuksen mukaan hmmm, miten sen nyt sanoisi, vähän vaikeampia. :D Niin ja kokemusta on tosiaan ihan itsestä, miehestä ja puolesta sukua. Meidän suvussa on ilmeisesti jonkinlaista leijonageeniä, kun niin monta semmosta löytyy. Ja kaikki ollaan yhtä itsepäisiä ja periksiantamattomia… Eikä tietenkään ikinä myöskään olla väärässä :D Kuulostaa kyllä siltä että siinä kierrossa kun oksentelitkin niin oli varmasti kyse kiinnittymisyrityksestä, eihän tuollainen muuten ole ”normaalia”. Meillä ei ainakaan toistaiseksi ole todettu mitään raskautta vaikeuttavaa. Verikokeiden tulokset olivat kaikki hyviä. Mies ei tosin vielä ole käynyt spermatesteissä. Jos tästä kierrosta ei nyt nappaa, niin sitten varmasti menee. Mikäs sen mukavempaa kun lähteä uusia vauvatarvikkeita hankkimaan sitten kun plussaat! :)

Tiitu27: Olettepa te olleet ahkeria, hienoa! En osaa yhtään auttaa tuon verikokeen kanssa, eikä Gabriela paininut vähän vastaavan ongelman kanssa. Riippuen siitä koska ovis on, voi olla että torstai on jopa vähän aikaista. Ettet sitten turhaan pety, jos kiinnittyminen ei olekkaan vielä tapahtunut, tai arvot eivät vaan vielä ole nousseet tarpeeksi.

Enisa84: Todellakin muistaa!!! Ihanaa kun käyt täällä moikkaamassa, lupaathan käydä jatkossakin! Aivan mahtavaa kuulla hienoja uutisia! Kiva että teillä on np-ultra nyt takana ja kaikki on hyvin. Eiköhän sitä nyt sitten vihdoin uskalla jo luottaa että kaikki menee hyvin. Ainakin toivon että pystyt, niin että voit nauttia raskaudestasi! Meillä on suunnitelmissa tehdä huomenna ihan sellainen joukkoplussaus :D Eli, jos ei täti tänään kolkuttele oveen, niin huomenna meinaan testata. Toivon totta kai NIIN paljon että nyt olisi vihdoin (vaikka oikeastaan en edes saisi sanoa vihdoin, koska km:n jälkeen kuitenkin ”vasta” kolmas yk, mutta kun se tuntuu silti ikuisuudelta) meidän vuoro. Tosin, löytyy täältä sellaisia, jotka ovat sen ansainneet enemmän kun me, niitä varsinaisia pitkänmatkalaisia, joilla toivottavasti nyt nappaa! Mutta, huonovointisuutta sinulla on siis edelleen? Onko vaan etovaa oloa, vai joudutko ihan oksentelemaan? Vaikka se on varmasti rankkaa, niin toisaalta yleensä sanotaan että jos raskausoireet ovat hirveät, on vauvalla kaikki hyvin. Toki, raja tulee siinäkin vastaan, jos ei mikään ruoka pysy sisällä, ei tietenkään vatsa-asukillakaan menee hirveän hyvin. Uskomatonta että aika kuluu niin nopeasti että teilläkin on jo rv12. :) Ihanaa joulunodotusta teille ja muistahan käydä täällä aina kertomassa kuulumisia!

Mami: Pahoittelen taas negasta! Tiedän tunteen kun saa vain negaa negan perään. Mutta, muista että täti on vasta se joka saa pilata tämän kierron, eikä aina edes se. Joten, yritä pitää mieli korkealla vielä, tiedän että on vaikeata. Tsemppiä!

Emmastiina: Raskausoireet nyt on sen verran outoja asioita, että kyllä voisin kuvitella että heittelee edestakaisin miten sattuu. Joten, älä turhaan siitä huoli. Ymmärrän että huoli on korkea kun tädin pitäisi tulla ja siltä jo tuntuukin että tulisi, mutta niin kauan kun ei ole edes tuhrua, niin ei huolta! Itsellä ihan sama tilanne, yritän pysyä realistisena, mutta positiivisena, tai jotain. Tsemppiä! Niin ja kiitos faktoista liittyen plussan saamiseen, uskon itse tuohon täysin. Tosiaan viime kerralla sain sen vahvan plussan vasta rv6 ja silloin testasin myös digitaalisella ja sekin näytti viikkoa liian vähän, muistaakseni. Olen itse myös tuollainen tasainen kulkija, eipä ole ennen km:a ikinä ollut mitään oireita kierron aikana, nyt sen jälkeen olen tuntenut oviksen jne. mutta mitään rintojen arkuutta esimerkiksi ei ole ollut ikinä (paitsi viime raskaudessa).

Ompunpomppu: Mitäs väliä sillä on jos testaa ”liian aikaisin” jos kerran kuitenkin saa haalean plussan? :) Varovaiset onnittelut! Hienoa että tännekin pinoon alkaa näitä plussia tulla! Uskallan onnitella, vaikka onkin haalea plussa, kun kuitenkin apteekin testiin sait. Kyllä se siitä vielä vahvistuu, testasit tosiaan kuitenkin niin ajoissa. Se on yksilöllistä kuinka nopeasti viiva tummuu, itsellä viimeksi todella hitaasti. Joten, älä huoli vaikkei tänään olisi tummempi, kunhan se siellä on. :)

Niisku: Tuhannet kiitokset tuulista, toivottavasti niistä on apua! :) On helppoa olla positiivisella mielellä, kun ei täti vielä ole saapunut. Saa nähdä kuinka pahasti kolahtaa sitten kun tulee… Viime kierrosta alkoi kyllä kyyneleet valua, vaikka olinkin töissä. Onneksi olin täällä silloinkin niin aikaisin, ettei työkavereita vielä ollut sitä näkemässä. Ja ihan turhaan minnekkään taustailemaan siirryt, paitsi jos itse haluat. Meitä on täällä vaikka minkälaisia tapauksia kuumeilemassa, oli sitten mahdollista raskautua tai ei. Itsekin palasin tänne heti km:n jälkeen, vaikka ei edes saatu ässäillä vielä pitkään aikaan sen jälkeen. Vertaistuki on silti mukavaa.

Catti: Kiitos! Toivottavasti ei tarvitse turvautua listaan, vaan tulisi se plussa tädin sijaan tällä kertaa :) Tiedän tunteen kun sitä yrittää ja haluaa olla onnellinen kuullessaan toisten raskausuutisia, mutta samalla ihmettelee maailman epäreiluutta. Itsellä pahin tilanne on pariskunnan kohdalla, joilla itse asiassa on laskettu aika 5.12. Heillä onnistui heti ensimmäisestä kierrosta ja jostain syystä huomaan että vaikka olenkin iloinen heidän puolestaan on minulla kaikista vaikeinta ottaa juuri heidän raskausuutisensa, koska kaiken lisäksi onnistuivat niin helposti. Tämä projekti kyllä katkeroittaa helposti, mutta sitä vastaan pitää vaan yrittää tapella. Ja nyt sitten vaan toivotaan että teillä nappaa nyt ja pääset sitten tosiaan läheisesi kanssa nauttimaan äippälomasta!! Onnea ultraan tänään! Uutisia odottelen innolla!

Marbula: No, miten on, testasitko tänään, vai odotatko sunnuntaihin? Plussaonnea joka tapauksessa!

Lilian74: Suuret pahoittelut tipahtamisesta elokuisista!!! Tsemppiä!

Marjana: Minun on jotenkin aina ihan pakko yrittää ajatella positiivisia ajatuksia siitä jos ei tärppää ihan vaan sen takia että sen tädin tulon kestäisi paremmin. Joskus se toimii paremmin, joskus huonommin, ei ikinä hyvin… Mutta, katsotaan miten tällä kertaa. Nyt olen kuitenkin onnistunut saamaan aika pitkän listan kasaan. Yksikään noista syistä ei tietenkään ihan oikeasti aiheuta sellaista tunnetta että toivoisin ettei nyt nappaisi, mutta silti :) En tiennytkään että jos Antin päivänä sataa räntää saa ihanaa joulusäätä! Kaikkea sitä oppii ja kuulostaa hyvältä! Lunta ja joulua odotellessa! Nyt yritetään tsempata ja odotella huomiseen, toivotaan ettei täti tule kylään kummallekkaan ennen sitä, eikä sen jälkeenkään!! Enää yksi yö!

Gabriela: Minäkin muistan kuinka olimme samoilla kiertopäivillä silloin aikoinaan ja siitä tosiaan on jo pieni ikuisuus! Kyllä mielestäni tästä kierrosta pitäisi yksinkertaisesti tehdä se joukkoraskautuminen tavalla tai toisella :) Kyllähän meidän taloon aina yksi leijona lisää mahtuisi, onpahan sitten ainakin elämää kun kolme leijonaa ”keskustelee” :D Ihanaa että siellä on nyt paistanut aurinko, sitä jaksaa varmasti paljon paremmin. Täällä on nyt sattunut olemaan pilvistä ja pimeetä jo pidemmän aikaa. Yritä kestää vielä jonkin aikaa. Mielelläni näkisin sinunkin testaavan huomenna, harkitse asiaa, vaikka tiedänkin että se on aikaista ja silloin on riski että saa ”turhan” negan.

Wilhelmiina: Ota kaikki ilo irti siitä jos tosiaan pääset kahteen ultraan. Hienoa!

ON: Alavatsaa nippailee, odottelen pelonsekaisin tuntein tätiä. Toivon, niin toivon, ettei se sieltä tulisi, mutta pelkään että tulee. Eilen olin jumpassa ja ensin huomasin että leposykkeeni on korkeampi kun yleensä, oli sama asia viime raskaudessa. Sitten kun tehtiin linkkareita, en voinut oikein tehdä niitä kunnolla kun alavatsaan sattui. Illalla sitten kun menimme nukkumaan halasin miestäni ja hän totesi että olen todella lämmin ja minullahan on nyt jatkuvasti kylmä. Joten, rakkaat kanssasisaret, nyt kuume on korkeimmillaan kun luulen vielä omaavani raskausoireitakin. Näin pitkää kiertoa minulla ei ole ollut viimeisen 2 vuoden aikana kun pari kertaa, joten toivotaan parasta. Tosiaan, vatsaa kyllä nippailee juuri sillä lailla, että enemmänkin pelätään pahinta.

Mutta, jos ei täti tule, niin huomenna testaamaan!

Plussatuulia kaikille huomisille ja tämänpäiväisille testaajille!!!

Alexandra, kp32/28-32, yk6+km+yk3

475/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tänään rinnat kipeytyneet juuri silleen miten ennen menkkoja, joten kyllä se täti vaan saapuu aikanaan.. Noh, ei se mitään yritystä sit seuraavalle kuulle toivottavasti kovemmin!

Minä tilasin netistä miehen spermantutkinta testin :D Mies vaa nauro et: "kaikkee sinäkin keksit, kait se on tehtävä" :D onko kukaan muu ostanut sitä miehelleen.. tekeekö niil mitää :D

Noh, tässä ois enää 4 pvä kun tädin pitäisi saapua kylään, sitä ootellessa sitten vain :)

Tuun kyl hihkuu sit jos se ei saavu :D

Vierailija
476/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catti: Harmi että lääkäri oli niin vähäpuheinen mutta TSEMPPIÄ "munasoluhautomolle":D

Enisa: Mukavaa kuulla sinusta! Ihanaa että kaikki on hyvin ja koitapa nauttia raskaudestasi:)

Mami: Voi itku:( Mutta muista, niin kauan kun täti pysyy poissa, on toivoa! Ja jos ei nyt tärppää niin pää pystyyn ja kohti seuraavaa kiertoa. Teillä ei kuitenkaan yritystä vielä pitkään ole joten varmasti se plussa sieltä pian pärähtää!!

Gabriela: Mulla on ollut kohdunulkoinenraskaus ja se oli selkeästi erilainen kun muut raskaudet. Oli pientä vuotoa parin päivän välein. Mutta se niskakipu tuskin liittyy ulkoiseen. Siihen kuuluu hartiapistokset ja ne tuntuvat vasta kun raskaus on jo edennyt muutaman viikon. Eli älä hyvä ihminen sellaista ala murehtia siellä! Peukut pidän pystyssä että sen plussan tästä kierrosta saat!:) Haikeaa vain tavallaan kun varmasti pitkänmatkalaisetkin siirtyvät pian odottajiin ja itse jään tänne kuumeilemaan!

Alexandara & Marjana: Peukut pystyssä täällä plussien puolesta! Kumpa huomenna aamulla päästäis lukemaan iloisia uutisia!!

ON: Tosiaan en tiedä mikä pomoa alkoi taas risomaan. Mullahan loppui työsopimus ja sovittiin sitten että teen tarvittaessa työkeikkoja kun muutakaan työtä ei ole löytynyt. Toivon kuitenkin että soittoja vielä tulee kun mun vikahan tuo ei ollut etten illaksi töihin päässyt kun päivän jo järjestin:/

POHDINTAA: Tässä nyt mietin kun oletin sen oviksen olleen edellis viikonloppuna mutta nyt eilen ja tänään on pientä nippailua tuntunut ja valkkariakin tulee (sori) että voisko se kuitenkin olla vasta nyt vai mitä tää on? Sillon edellis viikonloppuna oli mielestäni selkeät ovislimatkin. Viime kierrossa oli tälläistä samaa mutta nää myöhäsemmät nippailut oli paljon voimakkaampia kuin nyt. Olenkin varma että joku kiinnittymisyritys tapahtui ja varmasti haalean plussan olisin saanut jos vain olisin testannut. Siksi tuntuu niin varmalta kun viimeisessäkin kemiallisessa raskaudessa oireet oli täysin samat ja muuten tälläistä ei ole normaalikierroissa! Keskenmenneessä taas raskausoireet oli selkeämpiä, mutta vasta silloin kun menkat jo oli myöhässä.

Lähipiirissä on aika moni tällä hetkellä raskaana ja siskonikin ilmoitti juuri että heille on neljäs lapsi tulossa. Miten se olisikin ihanaa jos olisi samanikäiset serkukset! Hän on tosin jo viikolla 16+ ja vasta nyt kertoi. Ekasta kierrosta oli heilläkin (jälleen) tärpännyt. Miksi tämän minun kohdallani ja monen muun täällä, täytyy olla niin vaikeaa!? Epätoivo iskee välillä ja taas seuraavassa hetkessä se toivokin nostelee päätään. Toinen joka ilmoitti raskaudestaan, on serkkuni, jotka yrittivät lasta pitkään. 3 vuotta. Kävivät hoidoissa ja päättivät sitten ettei heille varmaan ole sitä omaa lasta suotu mutta plussasikin ihan luomusti! Se antaa toivoa ettei se toivo omallakaan kohdalla ole täysin menetetty! Pitää suunnata katse kohti jouluvalmisteluja ja vähän joulujuttuja alkaa sisustelmaan.

Ele

Vierailija
477/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin täällä samaan aikaan. Siis mikä testi tuollainen on ja miten se käytännössä toimii?

Plussaonnea sinulle!

Ja piti vielä sanomani että tässä kierrossa on ainakin hyödynnetty vaikken KP:ä olekaan laskenut! Siitä ei siis ainakaan voi kiinni olla:)

Ele

Vierailija
478/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain kirjoitan, ennen ulkoilemaan lähtöä..

Gabriela: Kiitokset osanotoista! Vaikka olikin tieto siitä, ettei syöpää voinut enää parantaa, ja kuolemaan oli jo valmistautunut, niin kyllä se kuitenkin oli kova paikka. Mutta ihanaa, että äitinikin sai leikkiä pienen tyttömme kanssa edes hetken! Sinä päivänä kun äitini kuoli, kuiskasin hänelle, että haluamme tytölle sisaruksen, niin äitini - vaikkei enää puhunut mitään- yritti hymyillä ja puristi kättäni. Tuntui hyvältä, että sain tämän "salaisuuden" hänelle kerrottua

Vierailija
479/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tuo loppuviesti hävisi??? No, saa nyt puuttua, ei kai siinä mitään tärkeää ollutkaan :D

Nyt puistoon..

480/535 |
01.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee ikävästi vaan omaa napaa - sorry! Pohdiskelin eilisiltana näitä oireitani ja olotilojani ja kehitin niin naurettavan teorian, että se on ihan pakko jakaa teidän kanssa :). Siis siksi teidän kanssa, kun kukaan muu ei ymmärtäis, että nainen voi tämmösiä päässään pyöritellä :D... Todettakoon heti alkuunsa, että en oikein itsekään jaksa uskoa, että tämä teoria pitäisi paikkansa, mutta jostainhan se toivo on revittävä. Tälle saa siis ihan luvan kanssa nauraa.

Mä siis tein ekan ovistestin kp12 noilla PregCheckin testeillä, joista mulla ei ole minkäänlaista aiempaa kokemusta, ja mielestäni sain heti ovisplussan. Jotain nipistelyä tuolla alamassulla olikin, joten tulkitsin oviksen tapahtuneen. Limailut/valkkari vaan jatkui ja jatkui. Kp22 oon merkannut (jees, ihan oikeesti merkkaan näitä oireita ylös *nolo*), että kohdunnapukka on niin ylhäällä, että siihen ei yletä. kp23 tein jossain mielenhäiriössäni ovistestin (ai miten niin mielenhäiriössä? Ovistestienhän pitäis näyttää raskauskin :)...) ja sain siihen melkein yhtä vahvat viivat. Kp25 limat ja muut sen kaltaiset eritteet loppui kun seinään jatkuttuaan vaikka kuinka pitkään ennen sitä. Myös tuo halukkuus nousi huippuunsa kp22-23, mitä silloin muistan ihmetelleeni. Tosin siinä vaiheessa sitä kyttäsi niin raskausoireita, että kaikki meni niiden piikkiin.

Noh, eilen sitten guuglailin noita kierron vaiheita ja pohdiskelin puuttuvia PMS-oireita ja koitin saada menkat alkamaan tahdonvoimalla. Sen sijaan löysin tuosta kohdunnapukasta maininnan, että se nousee just oviksen edellä/aikoihin. Tässä siis se teoria: En ovuloinutkaan silloin kp12, kun sain ekan ovisplussan. Noista testeistähän sanotaan, että ne ei kerro tapahtuuko ovis oikeasti, vaan ne havaitsee vaan sen lh-huipun. Mutta että jokaisessa lh-huipussa ei välttis tapahdu ovista. Entäs siis, jos mulla oli vaan joku tommonen hormonihuippu siinä kohtaa ja oikeesti se ovis tapahtu tollon kp24-25? Olis siis pitänyt tikuttaa vielä kp24, jolloin olisin tämän teorian mukaan saanut sen oikean ovis+:n.

Näin ollen odottelen niitä menkkoja aivan liian aikaisin. Tulevat nääs tämän teorian mukaan vasta ensi viikon loppupuolella :). Jos se ovis olis ollut kp24, tästä tulis 38-päiväinen kierto ja nyt on "vasta" kp 31 :D.

Ihan pimeitä pohdintoja, mutta nyt kun olen sen tänne kirjottanut, voin unohtaa asian.

Hölmö Niisku